Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Kdo bo dobil službo v slovenskem Uberju?

Strani: 1

lukey90 sporočil: 1.447
[#2615315] 07.09.16 22:58
Odgovori   +    2
Ene 2 tajnice, hišnik in še par telefonistov.
novica sporočil: 5.397
[#2615340] 08.09.16 08:09 · odgovor na: lukey90 (#2615315)
Odgovori   +    6
[lukey90]
Ene 2 tajnice, hišnik in še par telefonistov.
dve tajnici
novica
anon-49383 sporočil: 3.465
[#2615358] 08.09.16 09:13 · odgovor na: lukey90 (#2615315)
Odgovori   +    1
[lukey90]
Ene 2 tajnice, hišnik in še par telefonistov.
Kul, a ne?
anon-58746 sporočil: 3.738
[#2615368] 08.09.16 09:36
Odgovori   +    5
kaj prinaša uber, precej taksistov bo bolj siromašnih, nekateri bodo ostali brez dela, javni prevozi bodo bolj prazni....in kdo bo ves ta primanjkljaj pokril, ja vsak davkoplačevalec...in ko v proračunu ne bo denarja bomo pa najeli kredit.. se pravi sami sebi bomo naredili škodo, in uslugo neki firmi iz davčne oaze ( če se ne motim) ki bo na nas služila, in da bo mir bo uboga raja poceni potovala...tisti pa ki bodo opravljali storitev bodo pa dobili nekaj kovancev in bodo uber zadovoljni...žalostno kako kratkovidno se razmišlja...
Gustl sporočil: 12.604
[#2615372] 08.09.16 09:40 · odgovor na: anon-58746 (#2615368)
Odgovori   +    6
[payme]
kaj prinaša uber, precej taksistov bo bolj siromašnih, nekateri bodo ostali brez dela, javni prevozi bodo bolj prazni....in kdo bo ves ta primanjkljaj pokril, ja vsak davkoplačevalec...in ko v proračunu ne bo denarja bomo pa najeli kredit.. se pravi sami sebi bomo naredili škodo, in uslugo neki firmi iz davčne oaze ( če se ne motim) ki bo na nas služila, in da bo mir bo uboga raja poceni potovala...tisti pa ki bodo opravljali storitev bodo pa dobili nekaj kovancev in bodo uber zadovoljni...žalostno kako kratkovidno se razmišlja...
Smo zelo blizu razbijanju okna, da bo ekonomija cvetela...
anon-49383 sporočil: 3.465
[#2615387] 08.09.16 10:07 · odgovor na: Gustl (#2615372)
Odgovori   +    3
[Gustl]
> [payme]
> kaj prinaša uber, precej taksistov bo bolj siromašnih, nekateri bodo ostali brez dela, javni prevozi bodo bolj prazni....in kdo bo ves ta primanjkljaj pokril, ja vsak davkoplačevalec...in ko v proračunu ne bo denarja bomo pa najeli kredit.. se pravi sami sebi bomo naredili škodo, in uslugo neki firmi iz davčne oaze ( če se ne motim) ki bo na nas služila, in da bo mir bo uboga raja poceni potovala...tisti pa ki bodo opravljali storitev bodo pa dobili nekaj kovancev in bodo uber zadovoljni...žalostno kako kratkovidno se razmišlja...

Smo zelo blizu razbijanju okna, da bo ekonomija cvetela...
A je rešitev, da pač Uber prepovemo, če skrajšamo tvoj zapis? Kako so se kočijaži usajali, ko so prišli avti... Razvoj je to.
vrac sporočil: 9.326
[#2615431] 08.09.16 12:05 · odgovor na: anon-49383 (#2615387)
Odgovori   +    1
Kakšen razvoj neki? Delo na črno...
bc123a sporočil: 46.298
[#2615432] 08.09.16 12:08 · odgovor na: Gustl (#2615372)
Odgovori   +    1
[Gustl]
> [payme]
> kaj prinaša uber, precej taksistov bo bolj siromašnih, nekateri bodo ostali brez dela, javni prevozi bodo bolj prazni....in kdo bo ves ta primanjkljaj pokril, ja vsak davkoplačevalec...in ko v proračunu ne bo denarja bomo pa najeli kredit.. se pravi sami sebi bomo naredili škodo, in uslugo neki firmi iz davčne oaze ( če se ne motim) ki bo na nas služila, in da bo mir bo uboga raja poceni potovala...tisti pa ki bodo opravljali storitev bodo pa dobili nekaj kovancev in bodo uber zadovoljni...žalostno kako kratkovidno se razmišlja...

Smo zelo blizu razbijanju okna, da bo ekonomija cvetela...
Ce prihaja UberX, ne bo nobene krize. Bo pa moral malo spustiti cene :), ker drugace v Ljubljani ze ne bo konkurencen. Bolj vprasanje je, ali bodo dispecerji dovolili svojim taksistom voziti za UberX.

UberPOP je druga zgodba, a sploh je kje na jugu evrope?
bc123a sporočil: 46.298
[#2615433] 08.09.16 12:09
Odgovori   +    4
Uberjevi vozniki, to verjetno veste, niso zaposleni, ampak so naši poslovni partnerji.
:)

New economy. Espejastvo goes global. Svet se slovenizira.
Gustl sporočil: 12.604
[#2615435] 08.09.16 12:18 · odgovor na: vrac (#2615431)
Odgovori   +    0
[vrac]
Kakšen razvoj neki? Delo na črno...
Zakaj je taxist s.p., ki vozi se za Uber X, delo na crno?
Gustl sporočil: 12.604
[#2615440] 08.09.16 12:34 · odgovor na: bc123a (#2615433)
Odgovori   +    1
[bc123a]
> Uberjevi vozniki, to verjetno veste, niso zaposleni, ampak so naši poslovni partnerji.

:)

New economy. Espejastvo goes global. Svet se slovenizira.
Po mojem je to neizogibno, nima veze s skovenizacijo, lahko morda malo bremzaš, ustavit ne moreš. Tehnološki razvoj pač, vse je hitreje, trg dela se temu prilagaja kot zna, postaja hitrejši. Ne pa nujno boljši, pravičnejši in predvsem - sustainable. Torej komot proti kakšni revoluciji...in potem, ko bo rešitev še bolj glupa, seveda nov krog.

By 2020, a separate study estimates that more than 40% of the American workforce, or 60 million people, will be independent workers—freelancers, contractors, and temporary employees.

www.fastcompany.com/...n-the-rise
Gustl sporočil: 12.604
[#2615444] 08.09.16 12:40 · odgovor na: bc123a (#2615432)
Odgovori   +    0
[bc123a]
Ce prihaja UberX, ne bo nobene krize. Bo pa moral malo spustiti cene :), ker drugace v Ljubljani ze ne bo konkurencen.
Če bo cena enaka, je že konkurenčen. Boljša izkušnja (komur je pač všeč), tujci,...

Bolj vprasanje je, ali bodo dispecerji dovolili svojim taksistom voziti za UberX.
Ja, so pa na to vprašanje že naleteli na precej trgih, tako da ni ravno, da jih bo šokirala Slovenija.
UberPOP je druga zgodba, a sploh je kje na jugu evrope?
Nisem zaznal, niti nisem zaznal, da bi forsirali, ker če imajo že z Uber X težave na trgu, zakaj bi forsirali. Naj se prvi poleže, trend je na njihovi strani, tako da bodo nadgradili, ko bo čas.

Če bodo še obstajali v tej obliki pri tem tempu kurjenja keša.

Val pa je sprožen, karkoli se zgodi z Ubrom, večina rešitev bo ostalo.
bc123a sporočil: 46.298
[#2615446] 08.09.16 12:42 · odgovor na: Gustl (#2615440)
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: bc123a 08.09.2016 12:44
[Gustl]
Po mojem je to neizogibno, nima veze s skovenizacijo, lahko morda malo bremzaš, ustavit ne moreš. Tehnološki razvoj pač, vse je hitreje, trg dela se temu prilagaja kot zna, postaja hitrejši. Ne pa nujno boljši, pravičnejši in predvsem - sustainable. Torej komot proti kakšni revoluciji...in potem, ko bo rešitev še bolj glupa, seveda nov krog.

By 2020, a separate study estimates that more than 40% of the American workforce, or 60 million people, will be independent workers—freelancers, contractors, and temporary employees.

www.fastcompany.com/...n-the-rise
Podjetja navduseno prevzemajo just-in-time tehnologijo, in to so zacela delati tudi z delovno silo.

Za to, da jih spravi k pameti je potreben samo kaksen Nijaz Hastor, ki jim "just-in-time" koncept zarine nekam, kamor sonce ne posije, brez vazelina :)

Z delovno silo je podobno. Lahko se obnasas do nje kot do "just in time", ampak potem ne smes biti presenecen, ko bos izgubljal projekte in zamujal z roki, ker delovne sile pac ne bo, takrat ko bi jo rabil.

Se ze dogaja, tudi v sloveniji, na veliko. Obstaja razlog, zakaj so podjetja nekdaj ljudi zaposlovala dolgorocno, tudi ce bi lahko izsiljevala "prekerne" oblike zaposlitve. Enak razlog, kot to, da se ob mocnem snezenju in enotedenski prepovedi za voznjo tovornjakov izkaze, da stroski skladisca vseeno niso tako veliki kot enotedenski izpad proizvodnje.
Vinci sporočil: 5.659
[#2615458] 08.09.16 13:21 · odgovor na: bc123a (#2615433)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: Vinci 08.09.2016 13:22
[bc123a]
> Uberjevi vozniki, to verjetno veste, niso zaposleni, ampak so naši poslovni partnerji.

:)

New economy. Espejastvo goes global. Svet se slovenizira.
Saj Uber ima kljub mladosti že izkušnje s plačevanjem računa za tak način poslovanja. So se nedavno s 385.000 vozniki pogodili, da jim plačajo 100 milijonsk odškodnino. Pa med bolj znanimi je tudi primer Fedexa, ki se je v začetku leta pogodil z 12.000 vozniki, da jim plača skupaj 240 milijonov dolarjev odškodnine, pri čemer je Fedex s tem imel težave že dalj časa, zato so že leta 2011 spremenili "poslovni model" in več ne zaposlujejo freelancerjev direktno, ampak sklenejo pogodbo s podjetjem, ki ima zaposlene ali rentane voznike. :)

So pa tudi v pogodbah opredeljene takšne kazni v primeru neizpolnjevanja obveznosti, da si posamezniki ne upajo nič. Čist neuravnoteženo. Delajo za 2.000 dolarjev na mesec, odškodninska odgovornost pa milijonska.
Gustl sporočil: 12.604
[#2615462] 08.09.16 13:24 · odgovor na: bc123a (#2615446)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [Gustl]
> Po mojem je to neizogibno, nima veze s skovenizacijo, lahko morda malo bremzaš, ustavit ne moreš. Tehnološki razvoj pač, vse je hitreje, trg dela se temu prilagaja kot zna, postaja hitrejši. Ne pa nujno boljši, pravičnejši in predvsem - sustainable. Torej komot proti kakšni revoluciji...in potem, ko bo rešitev še bolj glupa, seveda nov krog.
>
> By 2020, a separate study estimates that more than 40% of the American workforce, or 60 million people, will be independent workers—freelancers, contractors, and temporary employees.
>
> www.fastcompany.com/...n-the-rise

Podjetja navduseno prevzemajo just-in-time tehnologijo, in to so zacela delati tudi z delovno silo.

Za to, da jih spravi k pameti je potreben samo kaksen Nijaz Hastor, ki jim "just-in-time" koncept zarine nekam, kamor sonce ne posije, brez vazelina :)

Z delovno silo je podobno. Lahko se obnasas do nje kot do "just in time", ampak potem ne smes biti presenecen, ko bos izgubljal projekte in zamujal z roki, ker delovne sile pac ne bo, takrat ko bi jo rabil.

Se ze dogaja, tudi v sloveniji, na veliko. Obstaja razlog, zakaj so podjetja nekdaj ljudi zaposlovala dolgorocno, tudi ce bi lahko izsiljevala "prekerne" oblike zaposlitve. Enak razlog, kot to, da se ob mocnem snezenju in enotedenski prepovedi za voznjo tovornjakov izkaze, da stroski skladisca vseeno niso tako veliki kot enotedenski izpad proizvodnje.
Vse to povedano je sicer res, tako kot je bilo vse polno ovir in pasti pri čem drugem pa se je potem vseeno zgodilo, morda ravno zaradi vmesnih ovir in pasti nekoliko drugače, se pa je.

Smer je po mojem kar jasna. Kako se bo rešilo ovire in pasti malo manj, je pa že "reševanje just-in-time" problemov verjetno priložnost za celo serijo startupov za dobit investitorje. Ker problem je realen in potencialno zelo drag.
crt sporočil: 20.594
[#2615466] 08.09.16 13:30 · odgovor na: Gustl (#2615462)
Odgovori   +    2
[Gustl]
Smer je po mojem kar jasna. Kako se bo rešilo ovire in pasti malo manj, je pa že "reševanje just-in-time" problemov verjetno priložnost za celo serijo startupov za dobit investitorje. Ker problem je realen in potencialno zelo drag.
zgodovinsko je megatrend "independent workers" (kaksno lepo marketinsko ime :) v bistvu pot v rikverc nazaj se celo pred obrtniske cehe, vsekakor pa proc od kakrsnegakoli organized labor, ki ima potem boljso pogajalsko pozicijo.

to se mogoce slisi fajn za vsakogar, ki cim slisi za sindikate, mu itak nese samo do slovenskih. izven tega mogoce ni tako fajn. no, razen ce se nikoli ne znajdes v situaciji, da prodajas delo.
Gustl sporočil: 12.604
[#2615467] 08.09.16 13:34 · odgovor na: crt (#2615466)
Odgovori   +    0
[crt]
> [Gustl]
> Smer je po mojem kar jasna. Kako se bo rešilo ovire in pasti malo manj, je pa že "reševanje just-in-time" problemov verjetno priložnost za celo serijo startupov za dobit investitorje. Ker problem je realen in potencialno zelo drag.

zgodovinsko je megatrend "independent workers" (kaksno lepo marketinsko ime :) v bistvu pot v rikverc nazaj se celo pred obrtniske cehe, vsekakor pa proc od kakrsnegakoli organized labor, ki ima potem boljso pogajalsko pozicijo.

to se mogoce slisi fajn za vsakogar, ki cim slisi za sindikate, mu itak nese samo do slovenskih. izven tega mogoce ni tako fajn. no, razen ce se nikoli ne znajdes v situaciji, da prodajas delo.
Saj ne debatiramo o tem, ali je fajn ali ne. Ampak kam rine vse skupaj in sedaj je tudi tehnološko pogojeno. Pri vsej hitrosti ni vriante, da bi imel na eni strani konstanto (redne zaposlitve) in na drugi strani trg, ki se spreminja s tempom razvoja tehnologije. Za službe, ki so seveda izpostavljene takšnemu trgu.
bc123a sporočil: 46.298
[#2615471] 08.09.16 13:35 · odgovor na: Gustl (#2615462)
Odgovori   +    2
[Gustl]
Smer je po mojem kar jasna. Kako se bo rešilo ovire in pasti malo manj, je pa že "reševanje just-in-time" problemov verjetno priložnost za celo serijo startupov za dobit investitorje. Ker problem je realen in potencialno zelo drag.
Bistven problem je ekonomsko ovrednotiti ceno "prekerstva". Ker hitro ga lahko podcenis (kot delodajalec), potem pa imas jebo.

Sicer ne vidim, zakaj bi bili stroski nizji, ce bi podjetja poslovala tako. Ker tako kot drugje tudi tu nastopi ekonomija obsega ene firme s tisoc zaposlenimi vs 1000 espejem.

Meni se zdi - in zato sem do tega skepticen - da gre ekonomsko cist lepo za "tragedy of the commons" - stroski bodo v koncni fazi prevaljeni na druzbo, obenem bodo pa firme lobirale za nizje davke, druzba/drzava bo morala pa se te stroske pokriti. Recimo zdravstveno oskrbo za nezavarovane, stroske delozacij in druzinskega razsula zaradi izpada dohodkov, itd.

In na zalost vidim precej vecje in direktne prihranke v tem, da enostavno vse to "placa drzava", prihranke pa poberejo firme. In se upirajo placati svoj delez davkov, tako kot apple.
bc123a sporočil: 46.298
[#2615472] 08.09.16 13:36 · odgovor na: crt (#2615466)
Odgovori   +    1
[crt]
> [Gustl]
> Smer je po mojem kar jasna. Kako se bo rešilo ovire in pasti malo manj, je pa že "reševanje just-in-time" problemov verjetno priložnost za celo serijo startupov za dobit investitorje. Ker problem je realen in potencialno zelo drag.

zgodovinsko je megatrend "independent workers" (kaksno lepo marketinsko ime :) v bistvu pot v rikverc nazaj se celo pred obrtniske cehe, vsekakor pa proc od kakrsnegakoli organized labor, ki ima potem boljso pogajalsko pozicijo.

to se mogoce slisi fajn za vsakogar, ki cim slisi za sindikate, mu itak nese samo do slovenskih. izven tega mogoce ni tako fajn. no, razen ce se nikoli ne znajdes v situaciji, da prodajas delo.
Tudi cisto v ekonomskem smislu je regresija. 1000 ljudi si loceno rihta vsak detajl, ki ga drugace uredi delodajalec in seveda doseze prihranke ekonomije obsega.

Vidim, da si bil se bolj brutalen kot jaz v opisu tega :)
bc123a sporočil: 46.298
[#2615474] 08.09.16 13:38 · odgovor na: Gustl (#2615467)
Odgovori   +    2
[Gustl]
Saj ne debatiramo o tem, ali je fajn ali ne. Ampak kam rine vse skupaj in sedaj je tudi tehnološko pogojeno. Pri vsej hitrosti ni vriante, da bi imel na eni strani konstanto (redne zaposlitve) in na drugi strani trg, ki se spreminja s tempom razvoja tehnologije. Za službe, ki so seveda izpostavljene takšnemu trgu.
To me spominja na predkrizne izjave (tam 2004-2006) da je v financnistvu prihodnost, da je to nova normala, itd itd.

Potem se je pa izkazalo samo da niso dobro znali ovrednotiti tveganj.

Tu velja povsem isto. Da ne bomo davkoplacevalci bailoutali se tega eksperimenta.
Gustl sporočil: 12.604
[#2615477] 08.09.16 13:51 · odgovor na: bc123a (#2615474)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [Gustl]
> Saj ne debatiramo o tem, ali je fajn ali ne. Ampak kam rine vse skupaj in sedaj je tudi tehnološko pogojeno. Pri vsej hitrosti ni vriante, da bi imel na eni strani konstanto (redne zaposlitve) in na drugi strani trg, ki se spreminja s tempom razvoja tehnologije. Za službe, ki so seveda izpostavljene takšnemu trgu.

To me spominja na predkrizne izjave (tam 2004-2006) da je v financnistvu prihodnost, da je to nova normala, itd itd.

Potem se je pa izkazalo samo da niso dobro znali ovrednotiti tveganj.

Tu velja povsem isto. Da ne bomo davkoplacevalci bailoutali se tega eksperimenta.
In potem se je zgodila kriza...potem se je bailoutalo in gremo naprej s finančnimi čarovnijami. V bistu je odličen primer. Sanja se mi ne, ali je tako jasno, da bo tudi tu vodilo v pizdarijo takšnih razsežnosti (ali celo večjo). Ampak trend se mi zdi povsem jasen.

Delovna mesta, kjer tehnologija hitro spreminja trg, so in bodo pod močnim pritiskom, da se odpravi konstanta. Pa sploh ne nujno zaradi pohlepa delodajalca, lahko da zaradi golega preživetja vseh vpletenih.
crt sporočil: 20.594
[#2615485] 08.09.16 14:16 · odgovor na: bc123a (#2615474)
Odgovori   +    2
[bc123a]
Tu velja povsem isto. Da ne bomo davkoplacevalci bailoutali se tega eksperimenta.
to je v bistvu nekako smer inercije.

eeem, hocem reci, tegaseparesnidalopredvideti :)
bc123a sporočil: 46.298
[#2615490] 08.09.16 14:23 · odgovor na: crt (#2615485)
Odgovori   +    1
[crt]
> [bc123a]
> Tu velja povsem isto. Da ne bomo davkoplacevalci bailoutali se tega eksperimenta.

to je v bistvu nekako smer inercije.
potem mi pac ne zameriti, ce je moja reakcija na izjave s katero sem se vkljucil v to debato pac zelo skepticno-cinicni "japajade".
najobj sporočil: 26.242
[#2615493] 08.09.16 14:25 · odgovor na: bc123a (#2615433)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> Uberjevi vozniki, to verjetno veste, niso zaposleni, ampak so naši poslovni partnerji.

:)

New economy. Espejastvo goes global. Svet se slovenizira.
... čuj, tu forum.finance.si/?m=...359&single sem zjutraj Novico nekaj vprašal, ampak mi ni hotel povedat, pa me zanima, če ti mogoče veš, če imajo Uberjevi vozniki partnerji status profesionalnih voznikov ...
crt sporočil: 20.594
[#2615497] 08.09.16 14:26 · odgovor na: bc123a (#2615490)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [crt]
> > [bc123a]
> > Tu velja povsem isto. Da ne bomo davkoplacevalci bailoutali se tega eksperimenta.
>
> to je v bistvu nekako smer inercije.

potem mi pac ne zameriti, ce je moja reakcija na izjave s katero sem se vkljucil v to debato pac zelo skepticno-cinicni "japajade".
jaz ti nic ne zamerim... but that's just me :P
bc123a sporočil: 46.298
[#2615506] 08.09.16 14:41 · odgovor na: najobj (#2615493)
Odgovori   +    0
[najobj]
> [bc123a]
> > Uberjevi vozniki, to verjetno veste, niso zaposleni, ampak so naši poslovni partnerji.
>
> :)
>
> New economy. Espejastvo goes global. Svet se slovenizira.

... čuj, tu forum.finance.si/?m=...359&single sem zjutraj Novico nekaj vprašal, ampak mi ni hotel povedat, pa me zanima, če ti mogoče veš, če imajo Uberjevi vozniki partnerji status profesionalnih voznikov ...
Obstajata dve vrsti uberja, ena je UberX, druga pa UberPop.

UberX je globalna taksi sluzba, tako kot Metro, Rondo, itd, samo z boljso aplikacijo. Torej njen vstop v slovenijo ne pomeni cisto nic novega, ker tudi za ostale taksi sluzbe vozijo vozniki s.p.ji (poleg redno zaposlenih).

UberPOP je pa druga zgodba, in tisto kar slisis o tozbah proti Uberju je v glavnem posledica uvajanja storitve UberPOP, ki je sicer bila misljena kot neke vrste placljivi "car sharing", saj lahko vsak vozi, a je dejansko izrojena v nacin, kako taksirati brez vseh omejitev, licenc, itd...

V sloveniji bo gotovo Uber prisel samo z UberX, ne UberPOP, s katero se je po celem svetu zapletel v tozbe, ki so jih marsikje lokalci ze dobili.
anon-58746 sporočil: 3.738
[#2615530] 08.09.16 16:28 · odgovor na: anon-49383 (#2615387)
Odgovori   +    0
pa mi naštej 10 koristi od uberja in kaj bo prineslo proračunu, državi...

Strani: 1