Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Graditi samo zato, da se gradi? Bog ne daj!

Strani: 1

anon-304416 sporočil: 122
[#2597424] 22.05.16 23:45
Odgovori   +    3
Danes ne bi hotel imeti gradbenega podjetja, pa če mi ga dajo zastonj! Država nima denarja za investicije v gradbeništvo, finančna perspektiva EU, ki je predvidevala sredstva v gradnjo infrastrukture se je iztekla...nova perspektiva predvideva večinoma projekte za "drek mešat" na fakultetah, ceste so tako slabo vzdrževane, da je fizikalno nemogoče, da bi bile v slabšem stanju. Vzdrževalci cest sicer dobijo neka sredstva s strani države, vendar jih operativno pokurijo za pobiranje mrtvih mačk in financiranje dumping ponudb na javnih razpisih... z gradbeništvom se ukvarjajo samo še mazohisti.
anon-78175 sporočil: 834
[#2597459] 23.05.16 08:56
Odgovori   +    3
Graditi ali ne graditi - to ni zdaj vprašanje. Seveda moramo graditi saj naša infrastruktura ni na nivoju, da bi bila konkurenčna sosedom, ES, ...
Je pa vprašanje kako po obstoječi naši zakonodaji graditi - v tem grmu je zajec, ki ga noben dosedanji minister ni razrešil. Aktualni pa izhaja iz tehnokracije, ki je glavni zaviralec vse gradenj v tej državi ....
(op. ko bi v spremembo zakonodaje vložili vsaj del energije, ki jo vlagamo v prestižni spor med arhitekti in gradbeniki ...) he, he, ..
Konasnica sporočil: 1.741
[#2597467] 23.05.16 09:26
Odgovori   +    8
Članek ima nekaj soli - kar se tiče birokracije in dolgotrajnih birokratskih postopkov. Mimogrrede: ko smo začeli graditi AC v 90tih letih je trajalo pridobivanje lokacijskega načrta 2 leti (po starem zakonu še iz juge!). Potem smo zakonodajo stalno "izboljševali", tako da je ta postopek trajal v začetku tisočletja že 6,5 let, sedaj se pa bližamo že desetim letom in več! So pa zakonodajo praviloma pripravljali pravniki in ljudje ki od blizu niso niti povohali ne gradbeništva ne prostorske stroke!
Tako je tudi s tem člankom. Avtorici se vidi ideološka obremenjenost in to, da niti slućajno ne razume javno zasebnega partnerstva na državni infrastrukturi. Vsaka druga varianta kot državno vlaganje, z ugodnimi dolgoročnimi posojili, je za davkoplačevalce najdražja. Noben privatnik ne bo brez zaslužka, iz ljubezni, vlagal v zadevo, ki ima predvsem dolgoročne in posredne koristi. Projekti v železnice in ceste so tipično medgenarcijski in zato edino primerni za dolgoročno kreditiranje.

Slovenija je zadolžena za 30 mlrd. 2, 5 mlrd je šlo za avtoceste po katerih se vozimo, manj pobijamo in imamo vsi velike koristi. Pa so Finance in ostali mediji ter politiki zlili ogromno gnojnice na ta projekt. O soatlih 25 mlrd in več pa se praktično ne pogovarjamo kam so šle . finačne bravure, bančne luknje, tajkunske jahte, davčne oaze itd. Veliko naivnosti ali pa pokvarjenosti je pri razmišljanju da pri nas ne rabimo vlaganj v beton, asfalt itd. Drugi ne razmišljajo tako ampak delajo! Nemčija, Avstrija itd.
sopranos sporočil: 9.800
[#2597483] 23.05.16 10:22
Odgovori   +    3
Kitajska gradi zaradi gradnje same že cca. 5-7 let. In tudi njihovi načrti za prihodnost so enaki, še več gradnje. Bomo videli kako se jim bo izšlo.

Strani: 1