Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek (mnenje) Samo teslo kupi teslo!?

Strani: 1 2 3

FIN-454644 sporočil: 7.013
[#2577019] 24.01.16 14:22
Odgovori   +    3
Cena? Dobavni roki? Dobavitelj?
bc123a sporočil: 46.264
[#2577024] 24.01.16 14:43
Odgovori   +    11
Verjetno je popolnoma enak obcutek sedeti v hibridu, ki ima enako elektricno moc, le da ti tam ne more zmanjkati elektrike, tako kot v tesli.

Ja, elektricni pogon koles je zelo verjetno prihodnost (adijo menjalniki), kar pa ne pomeni, da bo avto 100% gnan iz baterij. Ker tehnologija baterij nikakor ne dosega zmogljivosti, ki bi lahko parirale bencinarjem.

Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.

Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.
vickibedi sporočil: 10.848
[#2577027] 24.01.16 14:56 · odgovor na: bc123a (#2577024)
Odgovori   +    3
[bc123a]
Verjetno je popolnoma enak obcutek sedeti v hibridu, ki ima enako elektricno moc, le da ti tam ne more zmanjkati elektrike, tako kot v tesli.

Ja, elektricni pogon koles je zelo verjetno prihodnost (adijo menjalniki), kar pa ne pomeni, da bo avto 100% gnan iz baterij. Ker tehnologija baterij nikakor ne dosega zmogljivosti, ki bi lahko parirale bencinarjem.

Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.

Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.
Toyota avensis ?
anon-49383 sporočil: 3.465
[#2577028] 24.01.16 14:56 · odgovor na: bc123a (#2577024)
Odgovori   +    7
[bc123a]
Verjetno je popolnoma enak obcutek sedeti v hibridu, ki ima enako elektricno moc, le da ti tam ne more zmanjkati elektrike, tako kot v tesli.

Ja, elektricni pogon koles je zelo verjetno prihodnost (adijo menjalniki), kar pa ne pomeni, da bo avto 100% gnan iz baterij. Ker tehnologija baterij nikakor ne dosega zmogljivosti, ki bi lahko parirale bencinarjem.

Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.

Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.
Jaz mislim, da bodo avti za rajo še dolgo bencinrji oz. kar dizli.
alek14 sporočil: 10.358
[#2577030] 24.01.16 14:59 · odgovor na: FIN-454644 (#2577019)
Odgovori   +    16
[FIN-454644]
Cena? Dobavni roki? Dobavitelj?
Popravilo laka (manjša praska) 10k€.
Nova baterija 30k€.

Dobavni rok? Zakaj bi koga še zanimalo...

Aja. Z novo baterijo res lahko narediš do 300km, ampaj s 5 let staro pa ne več...
bc123a sporočil: 46.264
[#2577033] 24.01.16 15:03 · odgovor na: anon-49383 (#2577028)
Odgovori   +    4
[janeztomazic]
Jaz mislim, da bodo avti za rajo še dolgo bencinrji oz. kar dizli.
Zna bit, ampak premik je k vedno bolj avtomatskim menjalnikom, ki pa so bolj komplicirani in manj ucinkoviti. Torej, ja, za rajo bo oskubljen avto z rocnim menjalnikom, ampak po moje se kmalu ne bo splacalo vec vgrajevati avtomatskih mehanskih menjalnikov, bo bistveno lazje nadomestiti s sklopom motor - generator - elektromotor.

Pa tehnologija je tu stara ze desetletja (dizelsko elektricne lokomotive so vozile ze v casu jugoslavije, to so tiste zelene)
anon-49383 sporočil: 3.465
[#2577035] 24.01.16 15:07 · odgovor na: bc123a (#2577033)
Odgovori   +    9
[bc123a]
> [janeztomazic]
> Jaz mislim, da bodo avti za rajo še dolgo bencinrji oz. kar dizli.

Zna bit, ampak premik je k vedno bolj avtomatskim menjalnikom, ki pa so bolj komplicirani in manj ucinkoviti. Torej, ja, za rajo bo oskubljen avto z rocnim menjalnikom, ampak po moje se kmalu ne bo splacalo vec vgrajevati avtomatskih mehanskih menjalnikov, bo bistveno lazje nadomestiti s sklopom motor - generator - elektromotor.

Pa tehnologija je tu stara ze desetletja (dizelsko elektricne lokomotive so vozile ze v casu jugoslavije, to so tiste zelene)
Hitr je razvoj, kje so časi ko so krožile šale tipa: Zakaj ima jugo gretje zadnje šipe? Da te ne zebe, ko ga potiskaš.
bc123a sporočil: 46.264
[#2577036] 24.01.16 15:14 · odgovor na: anon-49383 (#2577035)
Odgovori   +    5
[janeztomazic]
> [bc123a]
> > [janeztomazic]
> > Jaz mislim, da bodo avti za rajo še dolgo bencinrji oz. kar dizli.
>
> Zna bit, ampak premik je k vedno bolj avtomatskim menjalnikom, ki pa so bolj komplicirani in manj ucinkoviti. Torej, ja, za rajo bo oskubljen avto z rocnim menjalnikom, ampak po moje se kmalu ne bo splacalo vec vgrajevati avtomatskih mehanskih menjalnikov, bo bistveno lazje nadomestiti s sklopom motor - generator - elektromotor.
>
> Pa tehnologija je tu stara ze desetletja (dizelsko elektricne lokomotive so vozile ze v casu jugoslavije, to so tiste zelene)

Hitr je razvoj, kje so časi ko so krožile šale tipa: Zakaj ima jugo gretje zadnje šipe? Da te ne zebe, ko ga potiskaš.
Hm? Dizelsko-elektricni pogon je tudi v svetu standard za dizelske lokomitive.

Tako kot pri nategu globalnega segrevanja je tudi tu nateg z elektricnimi avtomobili. Ce bi ne bile vse oci uprte v 100% elektricne avtomobile, ki so samo luft kar se tice mnozicne proizvodnje, bi ze zdavnaj lahko avtomobilska industrija prevzela tiste inovacije, ki uporabniske izkusnje nic ne prizadenejo (ali pa jo celo izboljsajo), obenem pa povecajo ucinkovitost, zmanjsajo tezo, in tako naprej.

Bencinsko/dizelsko elektricni pogon je tocno taksna spregledana tehnologija.
NemirniTujec sporočil: 5.246
[#2577042] 24.01.16 15:43 · odgovor na: bc123a (#2577036)
Odgovori   +    3
Kaj je prednost dizelsko gnanega električnega motorja pred dizelsko gnanimi kolesi brez elektromotorja vmes?

Razen tega, da lahko temu rečeš električni avto in ga priklopiš na dizelsko gnano vtičnico doma, seveda?
FIN-454644 sporočil: 7.013
[#2577044] 24.01.16 16:07 · odgovor na: bc123a (#2577033)
Odgovori   +    3
Avtomatski menjalnik ze imam. Na skodi. Super. Ampak to ni point.
FIN-454644 sporočil: 7.013
[#2577048] 24.01.16 16:09 · odgovor na: bc123a (#2577036)
Odgovori   +    6
Elektrike bo zmanjkalo, ce bomo vsi imeli elektricne avtomobile. Eko elektrika. Nafta? Plin? Jedrska? Soncna? Veter?
bc123a sporočil: 46.264
[#2577049] 24.01.16 16:16 · odgovor na: NemirniTujec (#2577042)
Odgovori   +    3
[NemirniTujec]
Kaj je prednost dizelsko gnanega električnega motorja pred dizelsko gnanimi kolesi brez elektromotorja vmes?

Razen tega, da lahko temu rečeš električni avto in ga priklopiš na dizelsko gnano vtičnico doma, seveda?
to da lahko za male razdalje postane 100% elektricni.

in to, da ima pospeske kot elektricni, kar je tisto, kar je tako navdusilo avtorico.

in to da so izgube lahko precej manjse kot pri menjalniku.
bc123a sporočil: 46.264
[#2577050] 24.01.16 16:19 · odgovor na: FIN-454644 (#2577048)
Odgovori   +    3
[FIN-454644]
Elektrike bo zmanjkalo, ce bomo vsi imeli elektricne avtomobile. Eko elektrika. Nafta? Plin? Jedrska? Soncna? Veter?
Pa saj to je moj argument. "elektricni avto" je za mase mozen samo tako, da je to bencinski avto, z koncno elektricno stopnjo, kar pomeni da ti ga nikoli ni treba vtakniti v vticnico, ce ravno noces, se vedno pa imas prednosti koncne stopnje na elektriko: nori pospeski z manjso, ampak bolje izkorisceno prostornino motorja).
premza sporočil: 1.848
[#2577065] 24.01.16 17:42 · odgovor na: NemirniTujec (#2577042)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: premza 24.01.2016 17:48
[NemirniTujec]
Kaj je prednost dizelsko gnanega električnega motorja pred dizelsko gnanimi kolesi brez elektromotorja vmes?

Razen tega, da lahko temu rečeš električni avto in ga priklopiš na dizelsko gnano vtičnico doma, seveda?
Tak dizel lahko dela ves čas pri optimalnih vrtljajih in optimalni obremenitvi... večji izkoristek, manj škodljivih izpustov...
S tako izvedbo dobiš tudi relativno poceni štirikolesni pogon, ni menjalnika, ni diferencialov...
Pa kot je bc napisal, lahko krajše razdalje (sploh po mestih, kjer je onesnaževanje najbolj kritično) pelješ samo na elektriko.
Pa genereiranje elektrike pri zaviranju tudi ni zanemarljivo, sploh v mestih, ko tekmuješ od semaforja do semaforja.
alek14 sporočil: 10.358
[#2577066] 24.01.16 17:48 · odgovor na: NemirniTujec (#2577042)
Odgovori   +    3
[NemirniTujec]
Kaj je prednost dizelsko gnanega električnega motorja pred dizelsko gnanimi kolesi brez elektromotorja vmes?
Regenerativno zaviranje za avto.

Magnetno zaviranje za lokomotivo.
pobalin sporočil: 12.062
[#2577074] 24.01.16 18:07 · odgovor na: vickibedi (#2577027)
Odgovori   +    4
[vickibedi]
> [bc123a]
> Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.
> Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.

Toyota avensis ?
Chevy Volt aka Opel/Vauxhall Ampera.
en.wikipedia.org/wik...rolet_Volt
MM1411 sporočil: 4.798
[#2577084] 24.01.16 18:57
Odgovori   +    0
Novinarka K.Š. je očitno uživala... :)
gade sporočil: 275
[#2577085] 24.01.16 19:02 · odgovor na: pobalin (#2577074)
Odgovori   +    1
A sem samo jaz opazil blogerko? :)
sopranos sporočil: 9.139
[#2577087] 24.01.16 19:26
Odgovori   +    6
Mene zanima kako je pri teh Teslah z garancijami, popravili, življenjsko dobo, vzdrževanjem oz. servisiranjem itd.?

Ker eni govorijo o res nenormalno visokih cifrah, ko gre za popravila. Pa tudi o tem, da se veliko zadev v Sloveniji sploh ne more popraviti in da se zato zelo dolgo čaka. Če je to res, potem je vprašanje kako smisel je nakup takega vozila. Mislim s stališča praktičnosti, vrednosti za denar itd.

Večkrat tudi preberem kako čist, da je avto. Kaj pa proizvodnja? Večkrat sem namreč slišal, da je okoljski vpliv proizvodnje električnega vozila veliko višji kot pa klasičnega.
bc123a sporočil: 46.264
[#2577090] 24.01.16 19:42 · odgovor na: vickibedi (#2577027)
Odgovori   +    0
[vickibedi]
> [bc123a]
> Verjetno je popolnoma enak obcutek sedeti v hibridu, ki ima enako elektricno moc, le da ti tam ne more zmanjkati elektrike, tako kot v tesli.
>
> Ja, elektricni pogon koles je zelo verjetno prihodnost (adijo menjalniki), kar pa ne pomeni, da bo avto 100% gnan iz baterij. Ker tehnologija baterij nikakor ne dosega zmogljivosti, ki bi lahko parirale bencinarjem.
>
> Torej, prihodnost je elektricni avto, ki ima 100% elektricni pogon, baterij za ene 50 km, potem pa se spodoben (50-100 konjev) bencinski motor z cirka 40 litrskim rezervoarjem, ki zene zmogljiv generator.
>
> Polnis ga v navadni 220V vticnici cez noc, ce imas do sluzbe in nazaj pod 50 km, bencina sploh ne trosis, ko pa krenes na 2000 km pot po evropi, pa gres ravno tako brez skrbi, kot sedaj.

Toyota avensis ?
Ne poznam, ce je tak kot sem opisal, morda :)

Kolikor vem so toyotini hibridi nekdaj imeli zelo nerodno hibridno tehnologijo, ki je se povecala kolicino mehanike, ne zmanjsala.

Torej, ce ima menjalnik - ne.
153 sporočil: 7.095
[#2577091] 24.01.16 19:42
Odgovori   +    4
Ne žalite Teslo, bencinarje
bo itak prej ko slej odneslo !

Sodražan
pobalin sporočil: 12.062
[#2577092] 24.01.16 19:42 · odgovor na: gade (#2577085)
Odgovori   +    2
[gade]
A sem samo jaz opazil blogerko? :)
Ne vem. Zaradi naslova sem iskal samo teslo in teslo. Videl oba. :-)
bc123a sporočil: 46.264
[#2577094] 24.01.16 19:45 · odgovor na: premza (#2577065)
Odgovori   +    1
[premza]
Tak dizel lahko dela ves čas pri optimalnih vrtljajih in optimalni obremenitvi... večji izkoristek, manj škodljivih izpustov...
Tako je. V avtih imamo radi mocne motorje zaradi pospeskov,rabimo jih pa morda 1% casa. Ze dolgo je tako, zato imajo oz so imeli mocni avti elektronsko blokado hitrosti.

Na racun tega mocni motorji vecino casa delujejo v neoptimalnem rezimu.

Zato je edina smiselna varianta imeti recimo 120 KW elektromotor, in bencinski motor ki samo polni akumulator. Ker 120 KW bos res rabil samo nekaj sekund. Pri taksni tehnologiji bi zneslo celo s svincenimi baterijami, ce ne bi hotel imeti avtonomije nekaj 10 km samo na elektriko.
bc123a sporočil: 46.264
[#2577100] 24.01.16 20:00 · odgovor na: sopranos (#2577087)
Odgovori   +    11
[sopranos]
Večkrat tudi preberem kako čist, da je avto. Kaj pa proizvodnja? Večkrat sem namreč slišal, da je okoljski vpliv proizvodnje električnega vozila veliko višji kot pa klasičnega.
Saj sploh ni toliko vprasanje proizvodnja. Dejstvo je, da pri elektricnem avtu je v sloveniji tvoj izpuh lociran v Saleski dolini :)
anon-380347 sporočil: 1
[#2577106] 24.01.16 20:23
Odgovori   +    7
čas vnosa: 24.01.16 20:08
Po en prispevek na leto. Se je pa bloganja hitro naveličala. Se že veselim naslednjega prispevka 2017, morda še o finančnih aspektih imeti(biti) teslo. Ali pa spet o limoncah...
jurijjurij sporočil: 4.556
[#2577107] 24.01.16 20:23
Odgovori   +    16
čas vnosa: 24.01.16 19:49
Če dobro pomislite na frustracijo, ko se izprazni smartphone, kakšna je šele njena intenzivnost, ko avtu zmanjka elektrike!
Navdušenje blogerke Katje je (bilo) res veliko. A je res tudi upravičeno? Naprej cena avtomobila: ko se pogovarjamo o ceni 80000 do 120000 ojrotov, pomeni da ima lastnik dovolj penezof tudi za dodaten (drugi) avto. Kaj pa baterije, koliko km zdrži Tesla S piše v reklamnih pamfletih. Ok, sedaj pa se podajmo v svet elektrike in polnjenja baterij. Pri Tesli S ponujajo pet vrst litij ionskih baterij z različnimi kapacitetami: 40, 60, 70, 85 or 90 kWh. Za 85kWh baterijo trdijo (se hvalijo!) da naredi več kot 400km. No ja, morda ko je nova in sveža, z leti pa??? Zamenjava baterija pa zagotovo stane celo premoženje (nekaj deset tisoč ojrotov = solien nov bencinar ali dizlaš).

Kaj pa priključna moč potrebna za polnjenje? Normalno (počasno) polnjenje zahteva 11kW enofazni priključek in vsaj 40A varovalko (230V x 40A = 9200 W) ali 3 fazni priključek 3 x 16A (3 x 230 x 16 = 11040 W). Enofazni stanovanjski priključek v blokih ima običajno obračunano priključno moč 7kW in 35A varovalko. Samostojne hiše s trifaznim priključkom pa imajo priključke 3 x 20A ali pa 3 x 25A. Torej tudi počasno polnjenje doma zahteva poseben samostojen priključek. Opcijski "Twin charger" pa papca moč celih 22kW. In ključni podatek je, da hitri superduper polnilec zahteva priključno moč okoli 120kW (*)!!! Torej, vidimo da zahteve za polnjenje tega električnega "panterja" niso od muh.

Skočimo za hip še v prihodnost in opišimo hipotetično situacijo na tankšteli. Vozimo po avtocesti in z grozo ugotovimo, da nam zmanjkuje elektrike. Zapeljemo na črpalko, ki ima poleg bencinskih črpalk še 4 električne priključke, ki zmorejo hitro polnjenje (hitro polnjenje traja od 30 do 60 minut). In glej ga zlomka, pred vtičnicami se gnete 20 elektrike "lačnih" Tesel. Ne potrebujemo superuper matematično znanje da izračunamo, da bomo na "tankanje elektrike" čakal vsaj 5 x 30 = 150 minut. Za konec ocenimo še priključno moč take tankštele, ki bi morala biti vsaj 4 x 120 = 480kW. Ufffff, skoraj toliko kot manjša tovarna.

(*) en.wikipedia.org/wik...la_Model_S
alek14 sporočil: 10.358
[#2577110] 24.01.16 20:40 · odgovor na: jurijjurij (#2577107)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: alek14 24.01.2016 20:56
[jurijjurij]
>Če dobro pomislite na frustracijo, ko se izprazni smartphone, kakšna je šele njena intenzivnost, ko avtu zmanjka elektrike!
Skočimo za hip še v prihodnost in opišimo hipotetično situacijo na tankšteli. Vozimo po avtocesti in z grozo ugotovimo, da nam zmanjkuje elektrike. Zapeljemo na črpalko, ki ima poleg bencinskih črpalk še 4 električne priključke, ki zmorejo hitro polnjenje (hitro polnjenje traja od 30 do 60 minut). In glej ga zlomka, pred vtičnicami se gnete 20 elektrike "lačnih" Tesel. Ne potrebujemo superuper matematično znanje da izračunamo, da bomo na "tankanje elektrike" čakal vsaj 5 x 30 = 150 minut. Za konec ocenimo še priključno moč take tankštele, ki bi morala biti vsaj 4 x 120 = 480kW. Ufffff, skoraj toliko kot manjša tovarna.
Očitno se bo po zvočnem zidu v kratkem govorilo o električnem zidu infrastrukture preko katerega EV ne bodo mogli tako zlahka splezat. Ko bomo EV prišteli še zamenjavo baterije, dodatno prenosno in kasneje še proizvodno zmogljivost bo Teslica prišla 200k€?

Z vidika eksergijskih izkoristkov se zdi baterijski EV optimalna ideja. A bo elektrokemični (gorivna celica) EV morda na koncu le realnejša opcija. Na kaj bodo namreč tovornjaki? Na litijeve baterije gotovo ne.
tadejkom sporočil: 73
[#2577112] 24.01.16 20:58 · odgovor na: bc123a (#2577033)
Odgovori   +    1
čas vnosa: 24.01.16 20:46
Pri teh lokomotivah (Reagan) sklop generatoromotor samo nadomešča sklopko.
bc123a sporočil: 46.264
[#2577115] 24.01.16 21:14 · odgovor na: tadejkom (#2577112)
Odgovori   +    1
[tadejkom]
Pri teh lokomotivah (Reagan) sklop generatoromotor samo nadomešča sklopko.
in menjalnik.
NemirniTujec sporočil: 5.246
[#2577122] 24.01.16 22:44 · odgovor na: bc123a (#2577094)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [premza]
> Tak dizel lahko dela ves čas pri optimalnih vrtljajih in optimalni obremenitvi... večji izkoristek, manj škodljivih izpustov...

Tako je. V avtih imamo radi mocne motorje zaradi pospeskov,rabimo jih pa morda 1% casa. Ze dolgo je tako, zato imajo oz so imeli mocni avti elektronsko blokado hitrosti.

Na racun tega mocni motorji vecino casa delujejo v neoptimalnem rezimu.

Zato je edina smiselna varianta imeti recimo 120 KW elektromotor, in bencinski motor ki samo polni akumulator. Ker 120 KW bos res rabil samo nekaj sekund. Pri taksni tehnologiji bi zneslo celo s svincenimi baterijami, ce ne bi hotel imeti avtonomije nekaj 10 km samo na elektriko.
hvala vsem trem za odgovore. Jaz imam avtomobile nadvse rad :-)

Če prav razumem - prednost električnega motorja je, da ga brez menjalnikov lahko pripneš direktno na pogon, in zagotavlja (približno) isto moč pri vseh vtljajih, in zato ne potrebuješ menjalnika?

Ta motor pa dobiva elektriko od dizelskega generatorja, ki se več ali manj enakomerno vrti, in je zato najbrž tudi bolj dolgoročno vzdržljiv itd.?

Vmes imamo še baterijo, ki služi za hranjenje ob morebitnih kratkih vožnjah, tako da takrat sploh ne bi vžigali generatorja?

Koliko to poveča težo vozila, so kaki prototipi, in kako to da ni splošno razširjeno?

Strani: 1 2 3