Strani: 1

blink sporočil: 3.248
[#2514528] 14.04.15 00:56
Odgovori   +    9
"stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in bencinarjih."

V nobenem članku o e-vozilih ni nikoli omenjena življenjska doba baterij in cena menjave.
anon-304487 sporočil: 967
[#2514535] 14.04.15 07:04 · odgovor na: blink (#2514528)
Odgovori   +    9
čas vnosa: 14.04.15 06:58
"Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo."

A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?

Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
anon-304487 sporočil: 967
[#2514536] 14.04.15 07:04 · odgovor na: blink (#2514528)
Odgovori   +    5
čas vnosa: 14.04.15 06:54
Vse to agresivno reklamiranje nabave električnih vozil me spomni na podobno reklamiranje v Franciji dolga desetletja nazaj - le da je bilo tam to takrat v zvezi z - dizelskimi vozili.

Kot vemo, je bila posledica tako agresivnega poudarjanja varčnosti npr. v Franciji in še v precej državah, zadnja leta tudi pri nas (skoraj ni več testa, kjer bi se testiralo vozilo na - bencinski pogon...), ogromen delež vozil z dizelskim pogonom.

In ko je delež presegel željeno stopnjo obsega, je država sprejela pričakovano odločitev: drastično povečati obremenitve vozil z dizelskim pogonom in poskušati z izgovorom ekologije prepovedati uporabo starejših dizelskih vozil, tudi z zagonom reklamnih kampanj o subvenciji električnih vozil - v zameno za odstranitev starih dizelskega vozil.

Kaj menite, se bo zgodilo, v koliko bi resnično se razmahnil obseg električnih vozil?

NO, prve ideje so že bile: plačljiva priključna mesta, izenačevanje davkov in obdavčitev, povečanje položnic za elektriko iz naslova novih postavk (npr. prispevek za pridobitev čiste elektrike za pogon električnih vozil in podobne bedarije, isto kot je to danes z fotovoltaiko...).

Zaenkrat - ne hvala, ne dizelskega ne pure električnega. Pač pa bencinskega.
chef sporočil: 2.927
[#2514549] 14.04.15 08:35 · odgovor na: anon-304487 (#2514535)
Odgovori   +    0
Si že slišal za odštevalni števec? Točno ta je bil omenjen v takšnem primeru.

blink: odgovor še pride ;)
anon-327067 sporočil: 115
[#2514551] 14.04.15 08:36 · odgovor na: anon-304487 (#2514536)
Odgovori   +    2
čas vnosa: 14.04.15 08:10
Bencinskega na plin.
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514559] 14.04.15 09:02 · odgovor na: anon-304487 (#2514535)
Odgovori   +    0
[psm]
"Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo."

A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?

Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
Zelo ralna nevarnost. V starejših in tudi nekaterih novejših blokih je po garažah elektrika napeljana na skupni vod. Zelo gotovo, da se že sedaj dogaja polnjenje na skupne stroške, v našem naselju so namreč računi za skupno elektriko čedalje višji. Predelava napeljave v individualno pa najbrž ni ravno poceni, razen če bi po garažah namestili nekakšne delilnike, po vzoru ogrevalnih delilnikov...
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514560] 14.04.15 09:07 · odgovor na: blink (#2514528)
Odgovori   +    1
[blink]
"stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in bencinarjih."

V nobenem članku o e-vozilih ni nikoli omenjena življenjska doba baterij in cena menjave.
Nekateri proizvajalci (mislim da Renault) ponujajo neke vrste najem baterije, plačuješ npr 50 EUR mesečno in potem s tem nimaš težav. Pri ostalih je baterija velik problem, da ne omenjaš težave s prodajo rabljenih vozil, namreč cene bi bile glede na stanje baterije lahko zelo volatilne...
chef sporočil: 2.927
[#2514561] 14.04.15 09:15 · odgovor na: vickibedi (#2514560)
Odgovori   +    0
Neučakanci :) Garancija je 8 let, do 160.000 km oziroma če zmogljivost upade pod 75%.
bc123a sporočil: 47.139
[#2514562] 14.04.15 09:18 · odgovor na: vickibedi (#2514559)
Odgovori   +    1
[vickibedi]
Zelo gotovo, da se že sedaj dogaja polnjenje na skupne stroške, v našem naselju so namreč računi za skupno elektriko čedalje višji. Predelava napeljave v individualno pa najbrž ni ravno poceni, razen če bi po garažah namestili nekakšne delilnike, po vzoru ogrevalnih delilnikov...
Kaksno moc pa ima skupna napeljava v garazah? Po moje je namenjena samo za razsvetljavo, ce tja na crno priklopis polnilec avtomobila, bodo sle varovalke, ce pa to ne, bos ga pa polnil itak cel teden...
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514588] 14.04.15 10:52 · odgovor na: bc123a (#2514562)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [vickibedi]
> Zelo gotovo, da se že sedaj dogaja polnjenje na skupne stroške, v našem naselju so namreč računi za skupno elektriko čedalje višji. Predelava napeljave v individualno pa najbrž ni ravno poceni, razen če bi po garažah namestili nekakšne delilnike, po vzoru ogrevalnih delilnikov...

Kaksno moc pa ima skupna napeljava v garazah? Po moje je namenjena samo za razsvetljavo, ce tja na crno priklopis polnilec avtomobila, bodo sle varovalke, ce pa to ne, bos ga pa polnil itak cel teden...
Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514590] 14.04.15 10:56 · odgovor na: chef (#2514561)
Odgovori   +    3
[chef]
Neučakanci :) Garancija je 8 let, do 160.000 km oziroma če zmogljivost upade pod 75%.
Hvala, tole je videti še kar v redu. Pomeni pa točno to, da bo imel avto po izteku garancije zelo nizko vrednost. Mogoče je to tudi namen, da se pospeši cikel menjave avtov...
bc123a sporočil: 47.139
[#2514591] 14.04.15 10:59 · odgovor na: vickibedi (#2514588)
Odgovori   +    3
[vickibedi]
> [bc123a]
Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.

Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
Tesla "high power" connector za doma 17 kW
"Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
pobalin sporočil: 12.872
[#2514611] 14.04.15 12:19 · odgovor na: vickibedi (#2514560)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: pobalin 14.04.2015 12:36
[vickibedi]
Nekateri proizvajalci (mislim da Renault) ponujajo neke vrste najem baterije, plačuješ npr 50 EUR mesečno in potem s tem nimaš težav.
Twizzy = 50-72 EUR, ZOE = 79-122 EUR, e-Kango = 73-126 EUR. Ob predpostavki, da so baterije vsaj približno tako dobre, kot se hvalijo, je od 600/864 do 948/1512 EUR precej zasoljen letni obrok + zavarovalna premija za kritje odpovedi baterije.

Če te številke primerjaš s Teslo (8 let garancije za baterijo), cena Renaultove baterije z osemletno garancijo v prevodu znaša 4800 - 6912 EUR za majceni Twizy oziroma 7584 - 12096 EUR za bolj normalna ZOE in Kangoo. Ampak pri Tesli imaš vsaj teoretično šanso, da baterija po osmih letih dela še kakšen dan/teden/mesec/leto. Kaj pa narediš z Renaultovo baterijo po izteku najemne pogodbe? Neha delati? Ti jo zarubijo? Kako? Itn.
Pri ostalih je baterija velik problem, da ne omenjaš težave s prodajo rabljenih vozil, namreč cene bi bile glede na stanje baterije lahko zelo volatilne...
Jap. Še o zobatem jermenu se sprašuje pri rabljenih, kaj se ne bi za nekaj jurjev težko baterijo.
Zdaj pa vprašanje, zakaj se pri navadnih avtomobilih precej izpostavlja vprašanje precej visoke cene obvezne zamenjave zobatega jermena, pri elektrikarjih pa o roku in ceni zamenjave baterije ni kaj dosti prebrati. Rekel bi, da je oboje strošek, ki te doleti po cca 100-150 tisoč km oziroma 5-6 letih (ja, Tesla za baterijo in pogon daje 8 let/125.000 milj oz. neomejeno garancije).
forum.finance.si/?m=...411&single
P.S.: Za povrh cene baterij menda zelo hitro padajo in ni nemogoče, da se bo že čez nekaj let odprla fronta med ponudniki originalnih in neoriginalnih baterij. Najbrž ne bo enaka kot pri črnilih za tiskalnike, nekaj podobnosti pa le slutim.
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514624] 14.04.15 12:57 · odgovor na: bc123a (#2514591)
Odgovori   +    2
[bc123a]
> [vickibedi]
> > [bc123a]
> Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...

Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.

Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
Tesla "high power" connector za doma 17 kW
"Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov. Bomo rabili vsaj še eno jedrsko elektrarno + nove daljnovode + novo lokalno omrežje za aku-polnilnice...
bc123a sporočil: 47.139
[#2514637] 14.04.15 13:49 · odgovor na: vickibedi (#2514624)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: bc123a 14.04.2015 13:54
[vickibedi]
Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov.
Tocno tako.

Zato pa mene bolijo usesa ko se propagira elektriko na kolesih, se preden smo zgradili JEK2.

En izracun ze izpred kaksnega leta: Cev za polnjenje rezervoarja z bencinom ima, ce preracunas kemicno moc, ki tece skoznjo v obliki masnega pretoka bencina, nekje med 12 in 25 MW. MEGAWATI :) Recimo, da so bencinski avti samo 40% ucinkoviti, in da so elektricni (skupna izguba od elektrarne do koles) 80% ucinkoviti. Se vedno bi rabil recimo 5 MW prikljucni kabel, da bi avto napolnil z elektriko tako hitro, kot ga sedaj natankas z bencinom.

5 MW pa je recimo 1000 A (amperov) toka pri 5000 V (voltov) napetosti. Za "tankanje" bi rabil eno taksno oblekico verjetno, ce se kje malo poiskri:

www.charnaud.eu/swit...ing-suits/

Torej, se ena 700 MW krsko II bi omogocila, da cca 140 ljudi v sloveniji na "pumpah" tanka elektricne avte z enakim udobjem kot sedaj bencin.

Glede zascitne obleke pa se ne zafrkavam, poglej kaj naredi elektrika, ce ge narobe kaj pri 480-2300V:

www.youtube.com/watc...bBvmPRqfmo

ali pa tole:

www.youtube.com/watc...fnEuRA7-vo
markobertoncelj sporočil: 8
[#2514638] 14.04.15 13:53 · odgovor na: vickibedi (#2514624)
Odgovori   +    0
Oslo (Norveška) že ima te probleme. Nimajo tako močnega omrežja po hišah, da bi zadostili potrebe e-avtov.
bc123a sporočil: 47.139
[#2514640] 14.04.15 13:55 · odgovor na: markobertoncelj (#2514638)
Odgovori   +    1
[markobertoncelj]
Oslo (Norveška) že ima te probleme. Nimajo tako močnega omrežja po hišah, da bi zadostili potrebe e-avtov.
Ni problema, si bos oblekel ono vesoljsko obleko, sel na pumpo, vklopil kabel debeline gasilske cevi in pocakal eno minuto. No, ce bos pa kabel malo slabo priklopil in pride do iskrenja, te bodo pa z zlico pobirali v kozarcek :/
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514654] 14.04.15 14:07 · odgovor na: bc123a (#2514640)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [markobertoncelj]
> Oslo (Norveška) že ima te probleme. Nimajo tako močnega omrežja po hišah, da bi zadostili potrebe e-avtov.

Ni problema, si bos oblekel ono vesoljsko obleko, sel na pumpo, vklopil kabel debeline gasilske cevi in pocakal eno minuto. No, ce bos pa kabel malo slabo priklopil in pride do iskrenja, te bodo pa z zlico pobirali v kozarcek :/
Ja in če bo električna pumpa na isti lokaciji kot bencinska bo šla z malo "sreče" še cela pumpa v luft...
jani1974 sporočil: 3.800
[#2514655] 14.04.15 14:08 · odgovor na: chef (#2514561)
Odgovori   +    0
[chef]
Neučakanci :) Garancija je 8 let, do 160.000 km oziroma če zmogljivost upade pod 75%.
Koliko pa stane, če greš na prodajo rezervnih delov v VW servis in hočeš kupiti 1 kos?
chef sporočil: 2.927
[#2514656] 14.04.15 14:12 · odgovor na: jani1974 (#2514655)
Odgovori   +    0
En kos česa? Aja, sem pozabil, si spet prišel samo nekaj zajebavat...
najobj sporočil: 26.818
[#2514661] 14.04.15 14:34 · odgovor na: vickibedi (#2514624)
Odgovori   +    1
[vickibedi]
> [bc123a]
> > [vickibedi]
> > > [bc123a]
> > Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
>
> Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.
>
> Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
> Tesla "high power" connector za doma 17 kW
> "Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov. Bomo rabili vsaj še eno jedrsko elektrarno + nove daljnovode + novo lokalno omrežje za aku-polnilnice...
... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
anon-154207 sporočil: 7.023
[#2514694] 14.04.15 15:48 · odgovor na: anon-304487 (#2514535)
Odgovori   +    0
[psm]
"Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo."

A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?

Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
Vse od vseh, a najbolj od tistega, ki si lasti ;-)
vickibedi sporočil: 11.560
[#2514699] 14.04.15 16:02 · odgovor na: najobj (#2514661)
Odgovori   +    0
[najobj]
> [vickibedi]
> > [bc123a]
> > > [vickibedi]
> > > > [bc123a]
> > > Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
> >
> > Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.
> >
> > Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
> > Tesla "high power" connector za doma 17 kW
> > "Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)

> Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov. Bomo rabili vsaj še eno jedrsko elektrarno + nove daljnovode + novo lokalno omrežje za aku-polnilnice...

... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
Kdove mogoče res, imajo pa Velenjčani tudi še en skriti zaklad. Namreč največji in poslednji spomenik Josipu Brozu, škoda da je bron tako nikakav električni prevodnik, drugače bi ga lahko pretopili in porabili za električne vode za napajanje vse te silne flote avtomobilov,
ni meja znanstvenemu socializmu, bodo že iznašli kaj... ;)
bc123a sporočil: 47.139
[#2514746] 14.04.15 17:51 · odgovor na: najobj (#2514661)
Odgovori   +    1
[najobj]
... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
Tako, full circle, tako bomo pri avtih na rjavi premog :)
najobj sporočil: 26.818
[#2514923] 15.04.15 14:58 · odgovor na: bc123a (#2514746)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [najobj]
> ... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
Tako, full circle, tako bomo pri avtih na rjavi premog :)
... ja, in ob polni zaposlenosti Šaleške doline in Zasavja res ne vem, kaj še hočemo boljšega ...

Strani: 1