Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Bitka električnih vozil prihaja v Evropo

Teme v drugih forumih o teh vsebini:   Avto (1)

Strani: 1

anon-293340 sporočil: 135
[#2223165] 19.09.13 23:27
Odgovori   +    4
Hm, ITER zna nekoč zadeve spremeniti....
Nikec3 sporočil: 824
[#2223172] 20.09.13 00:07 · odgovor na: (#2223153)
Odgovori   +    7
Ne piši bedarij. Gorivne celice ne bodo nikoli zaživele.
anon-279479 sporočil: 1
[#2223203] 20.09.13 06:52
Odgovori   +    2
čas vnosa: 20.09.13 00:20
skoda da se ampera / volt ni prijel, ampak v marketing pa pri GM-u tudi niso skoraj nic vlozili v evropi... meni je bil prav vsec ko sem ga ene parkrat peljal
alek14 sporočil: 10.613
[#2223214] 20.09.13 07:03 · odgovor na: anon-293340 (#2223165)
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: alek14 20.09.2013 07:05
[bad brains]
Hm, ITER zna nekoč zadeve spremeniti....
Žal je zadeva okoli ITER in DEMO brezupna, zaradi cene energije. Zaenkrat projekcije (tudi moje) kažejo, da bo elektrika iz fuzije 5-10x dražja od današnje JE. Je že res, da je manj odpadkov in manj stroškov z njimi, ter da je varnost cenejša, žal pa je reaktor toliko nezaslišano dražji...

Jedrska energija je prihodnost a le v treh oblikah:
sončna, geotermalna (indirektna fisija) in direktna fisija.

Fuzijo vidim kot opcijo le za vesoljske motorje.
alek14 sporočil: 10.613
[#2223215] 20.09.13 07:04 · odgovor na: Nikec3 (#2223172)
Odgovori   +    5
[Nikec3]
Ne piši bedarij. Gorivne celice ne bodo nikoli zaživele.
Zakaj ne? Natočiti par litrov etanola in se pelješ na elektriko bi bilo fino. :)
anon-124848 sporočil: 1.700
[#2223321] 20.09.13 09:06
Odgovori   +    2
1. tile elektro avtomobili so ko alkohol, ki "ne hvata"
2. okoljski vidiki proizvodnje so veliko večji, se pravi škodljiv vpliv na okolje, kot pa uporaba "navadnih" avtomobilov
3. a je že kdo videl Teslo od blizu..meni ni všeč..vtis je nekaj izumetničenega, kar bi lahko vzel pod pazduho in odnesel, ko pogledaš v kabino, te prime, da bi postal resnejši rekreativec ne pa šofer. lp
anon-201059 sporočil: 73
[#2224028] 20.09.13 17:48
Odgovori   +    2
Ali je res razvoj akumulatorjev in elektromotorjev od prvega vozila, ki je preseglo 100 km/h, pred sto leti, tako malo napredoval?
notomi sporočil: 697
[#2224045] 20.09.13 18:43
Odgovori   +    4
Dokler bodo naftaši pokupili vse pametne patente in podplačevali razne strokovnjake, električnih avtov ne bo. So pa predragi, čeprav mamljivi za uporabo. Fuzija a je še predaleč!
pcs sporočil: 5.238
[#2224443] 21.09.13 19:31 · odgovor na: (#2223508)
Odgovori   +    3
[republican]
> [novo555]
> skoda da se ampera / volt ni prijel, ampak v marketing pa pri GM-u tudi niso skoraj nic vlozili v evropi... meni je bil prav vsec ko sem ga ene parkrat peljal

In zakaj ga ne kupiš?
:)

Toliko zagovornikov pa nobenih lastnikov...

Lp,
M
pcs sporočil: 5.238
[#2224444] 21.09.13 19:32 · odgovor na: alek14 (#2223214)
Odgovori   +    3
[alek14]
> [bad brains]
> Hm, ITER zna nekoč zadeve spremeniti....

Žal je zadeva okoli ITER in DEMO brezupna, zaradi cene energije. Zaenkrat projekcije (tudi moje) kažejo, da bo elektrika iz fuzije 5-10x dražja od današnje JE. Je že res, da je manj odpadkov in manj stroškov z njimi, ter da je varnost cenejša, žal pa je reaktor toliko nezaslišano dražji...

Jedrska energija je prihodnost a le v treh oblikah:
sončna, geotermalna (indirektna fisija) in direktna fisija.

Fuzijo vidim kot opcijo le za vesoljske motorje.
Torij obeta

Lp,
M
alek14 sporočil: 10.613
[#2224455] 21.09.13 19:59 · odgovor na: pcs (#2224444)
Odgovori   +    1
[pcs]
> [alek14]
> > [bad brains]
> > Hm, ITER zna nekoč zadeve spremeniti....
>
> Žal je zadeva okoli ITER in DEMO brezupna, zaradi cene energije. Zaenkrat projekcije (tudi moje) kažejo, da bo elektrika iz fuzije 5-10x dražja od današnje JE. Je že res, da je manj odpadkov in manj stroškov z njimi, ter da je varnost cenejša, žal pa je reaktor toliko nezaslišano dražji...
>
> Jedrska energija je prihodnost a le v treh oblikah:
> sončna, geotermalna (indirektna fisija) in direktna fisija.
>
> Fuzijo vidim kot opcijo le za vesoljske motorje.

Torij obeta
Ima podobne teževa kot fuzija, samo manjše: drag reaktor => cena elektrike.
Tako kot pri fuziji je goriva (torija) dosti, je odpadka malo, a oplodni gorivni cikel torija se vztrajno izmika ekonomični rabi.
Trenutno se najbolj kaže za komercialno rabo genetsko spremenjene alge, ki "serjejo" ogljikovodike.

Tile so po mojem vedenju najbliže:
en.wikipedia.org/wiki/Algenol

Poročajo, da dosegajo proizvodne cene na nivoju 50% trenutnih tržnih cen - brez subvencij.
Jedrska energija bo, samo najbrž sončna v CH in od tam po običajnih poteh potrošnje (EV eventuelno na gorivne celice nekega dne).
anon-317319 sporočil: 39
[#2224519] 21.09.13 21:25
Odgovori   +    4
čas vnosa: 20.09.13 15:26
Jaz tega ne razumem, a je BMW i3 kermu všeč? Pa kdo bo to kupu??
aleksander sporočil: 3.217
[#2224531] 21.09.13 21:49
Odgovori   +    4
Električni avtomobil bo zaživel, ko bo izpolnjeval nekaj osnovnih pogojev:
- doseg 400-600km z enim polnjenjem (ob prižgani klimi, lučeh , radiu itd)
- menjava energenta oziroma polnitev v času, kot ga potrebuješ za tankanje klasičnega goriva
- sprejemljiva cena
Zaenkrat se mi dozdeva, da ti pogoji še nekaj časa ne bodo izpolnjeni.
pcs sporočil: 5.238
[#2224805] 22.09.13 17:01 · odgovor na: alek14 (#2224455)
Odgovori   +    1
[alek14]
Trenutno se najbolj kaže za komercialno rabo genetsko spremenjene alge, ki "serjejo" ogljikovodike.

Tile so po mojem vedenju najbliže:
en.wikipedia.org/wiki/Algenol
Poročajo, da dosegajo proizvodne cene na nivoju 50% trenutnih tržnih cen - brez subvencij.
Jedrska energija bo, samo najbrž sončna v CH in od tam po običajnih poteh potrošnje (EV eventuelno na gorivne celice nekega dne).
Odlično, nisem vedel, da so že tako daleč. Če tole dejansko rata, lahko zadeva v vmesnem času laufa tudi brez gorivnih celic z minimalnimi spremembami obstoječe tehnologije. Če bi kot side effect še slano vodo pretvorili v sladko, bi bila to 100% zmaga.

Lp,
M
usimoncic sporočil: 3.432
[#2225038] 22.09.13 22:36 · odgovor na: aleksander (#2224531)
Odgovori   +    6
[aleksander]
Električni avtomobil bo zaživel, ko bo izpolnjeval nekaj osnovnih pogojev:
- doseg 400-600km z enim polnjenjem (ob prižgani klimi, lučeh , radiu itd)
- menjava energenta oziroma polnitev v času, kot ga potrebuješ za tankanje klasičnega goriva
- sprejemljiva cena
Zaenkrat se mi dozdeva, da ti pogoji še nekaj časa ne bodo izpolnjeni.
Zgoraj omenjeno je deloma problem, ni pa glavna ovira do masovne uporabe električnih avtov. Glavni problem je cena primarnega energenta. Trenutno vse kaže, da se bo Evropa pri proizvodnji električne energije močno naslonila na plin. Vsakmu približno tehnično pismenemu človeku je jasno, da je popoln kretenizem kuriti plin v plinskih turbinah in električno energijo prek omrežja pošiljati v domove/polnilnice, kjer se polnijo baterije električnih avtov, saj imamo že preizkušeno in cenovno dostopno tehnologijo pogona vozil na plin. Če je torej plin naša energetska prihodnost, bi morali motor na plin bolj optimirati (v osnovi dizajnirati za plin, ne zgolj predelovati bencinske in dizel motorje) in kombinirati s hibridnim prenosom moči, pa bi dosegli bistveno večjo energijsko in cenovno učinkovitost, kot bi se doseglo z plinskimi turbinami in električnimi avtomobili. Sicer pa tudi pogled na cene posameznih energentov (z upoštevanjem izkoristkov in brez selektivno nabitih trošarin) pokaže, da električni avto še zdaleč ni toliko bolj gospodaren od bencin/dizel/plin-skega, da bo opravičil svojo visoko ceno.

O električnem vozilu bi veljalo razmišljati, če bi masovno izkoriščali en res poceni vir električne energije. Srednjeročno (ca. 10 let) bi to lahko bila klasična jedrska energija, če bi bilo dovolj zrelosti in politične volje. Vse ostalo (fuzija, veter, sonce, ...) pa je "resna alternativa" somo do trenutka, dokler se s takimi zgodbicami lahko cuza subvencije. Realno gledano pa bomo še dolgo imeli proizvodnjo elektrike tako, kot jo imamo sedaj in zato tudi ni za pričakovati, da bi se razmerje cen električne energije ter plina/nafte za daljši čas kaj drastično spremenilo, posledično pa tudi električni avto nima kaj prida šans, ko mu bo moral tekmovati z obstoječimi alternativami pod enakimi pogoji.
vickibedi sporočil: 11.560
[#2225295] 23.09.13 11:03
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: vickibedi 23.09.2013 11:04
Pa ne že spet ena za električne avte. Dokler bo prevožen km na elektriko dražji od bencina, pozabite na elektriko.
kzupanc sporočil: 8.253
[#2227124] 25.09.13 10:59
Odgovori   +    1
Čez kakšno desetletje bo električnih avtomobilov že kaka četrtina. Posebej v mestih bodo zaradi posebnih visokih taks in prepovedi za onesnaževalce že zelo razširjeni. Moja predvidevanja so taka.
anon-167244 sporočil: 31
[#2227223] 25.09.13 12:33 · odgovor na: vickibedi (#2225295)
Odgovori   +    0
vickibedi, od kod ti to? Vožnja z EV stane cca, 1.5 EUR/100km, vožnja z ICE avtom pa koliko že?
vickibedi sporočil: 11.560
[#2227522] 25.09.13 18:22 · odgovor na: anon-167244 (#2227223)
Odgovori   +    0
[andi1111]
vickibedi, od kod ti to? Vožnja z EV stane cca, 1.5 EUR/100km, vožnja z ICE avtom pa koliko že?
Ne vem na kakšen način si to izračunal, ampak bi moral upoštevati vse stroške: vrednost avtomobila (oziroma padec vrednosti, če ga nimaš celotno življensko dobo) + strošek servisov + strošek goriva + ostali potrošni material (vinjeta, gume, ...).
Skratka že če upoštevaš samo nakupno vrednost ga ni avta (ne električnega ne bencinskega ali hibridnega), ki bi se gibal ceneje kot 5 -10 EUR /100 km. Lahko se sam poigraš s ciframi, upoštevaj prihranke goriva na eni strani in dodatni strošek za baterije na drugi. Glede servisov za električne ali hibridne avtomobile pa nimam podatka koliko stanejo ...
vrac sporočil: 9.505
[#2228394] 26.09.13 14:01 · odgovor na: notomi (#2224045)
Odgovori   +    0
[notomi]
Dokler bodo naftaši pokupili vse pametne patente in podplačevali razne strokovnjake, električnih avtov ne bo. So pa predragi, čeprav mamljivi za uporabo. Fuzija a je še predaleč!
Električni avtomobil so energetsko izjemno učinkoviti tudi brez uporabe fuzije za proizvodnjo električne energije. Seveda bi bila okoljska obremenitev najboljša, če bi za pogon el. avtomobilov uporabljali elektriko,ki ni proizvedena iz fosilnih goriv - poleg hidro proizvedeno še iz PV in iz vetrnih elektrarn.
vrac sporočil: 9.505
[#2228396] 26.09.13 14:03 · odgovor na: kzupanc (#2227124)
Odgovori   +    0
[kzupanc]
Čez kakšno desetletje bo električnih avtomobilov že kaka četrtina. Posebej v mestih bodo zaradi posebnih visokih taks in prepovedi za onesnaževalce že zelo razširjeni. Moja predvidevanja so taka.
Upajmo, da bo tako, drugače se bomo zadušili.
anon-167244 sporočil: 31
[#2228412] 26.09.13 14:13 · odgovor na: vickibedi (#2227522)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-167244 26.09.2013 14:16
vickibedi, ni problema.

Vzemi Opel Amper, ki stane 38.000 EUR - 4.000 EUR subvencije in prideš na 34.000 EUR. Olje, filtri,... se menja na 2 leti, zavor nikoli (regeneracija). Moja trenutna povprečna poraba, odkar imamo Ampero je 0.58l/100km. Na vsakih 10.000km privarčujem cca. 1.000 EUR za gorivo, s tem, da je elektrika slovensko gorivo in moj denar za elektriko ostane v Sloveniji, tretjina bencinskega denarja pa gre iz Slovenije.

Zdaj pa vzemi primerljiv BMW serija 3 (lahko tudi Golf7 2.0 TDI BlueMotion s primerljivo opremo Amperi). Povej mi, koliko stane, koliko je poraba in mi prosim naredi primerjavo, pa da vidimo.

Mimogrede, tega ti ni potrebno delati, ker je bil v začetku leta že narejen tak test v AvtoMagazinu, ko je bila še cena Ampere 45.000 EUR.
vrac sporočil: 9.505
[#2228421] 26.09.13 14:19 · odgovor na: usimoncic (#2225038)
Odgovori   +    0
Pozabljaš, da je izkoristek električnega motorja nekajkrat boljša od tistega doseženega pri motorjih z notranjim izgorevanjem. Sama cena elektrike v Sloveniji predstavlja dobro tretjino zneska položnice, v Nemčiji pa samo eno petino. Vse drugo so stroški prenosa, davki ter prispevki za pospeševanje alternativnih energetskih virov. Vpliv načina pridobivanja elektrike nima na ekonomičnost električnih avtomobilov tako velikega vpliva kot večina misli. Povprečen električni avto porabi za cca 1,5 EUR-a električne energije, avto sličnih zmogljivosti na nafto ali bencin pa za gorivo od 10 do 12 EUR-ov na 100 kilometrov. Na leto je prihranek pri 15.000 prevoženih kilometrih tam od 1500 do 2000 EUR-ov,kar ni malo. To je bistvo, na kakšen način se pa pridobiva elekrika pa na samo ekonomičnost vožnje nima bistvenega vpliva.
vickibedi sporočil: 11.560
[#2228885] 26.09.13 21:56 · odgovor na: anon-167244 (#2228412)
Odgovori   +    0
[andi1111]
vickibedi, ni problema.

Vzemi Opel Amper, ki stane 38.000 EUR - 4.000 EUR subvencije in prideš na 34.000 EUR. Olje, filtri,... se menja na 2 leti, zavor nikoli (regeneracija). Moja trenutna povprečna poraba, odkar imamo Ampero je 0.58l/100km. Na vsakih 10.000km privarčujem cca. 1.000 EUR za gorivo, s tem, da je elektrika slovensko gorivo in moj denar za elektriko ostane v Sloveniji, tretjina bencinskega denarja pa gre iz Slovenije.

Zdaj pa vzemi primerljiv BMW serija 3 (lahko tudi Golf7 2.0 TDI BlueMotion s primerljivo opremo Amperi). Povej mi, koliko stane, koliko je poraba in mi prosim naredi primerjavo, pa da vidimo.

Mimogrede, tega ti ni potrebno delati, ker je bil v začetku leta že narejen tak test v AvtoMagazinu, ko je bila še cena Ampere 45.000 EUR.
Se opravičujem, ampak me nisi prepričal. Primerljiv bencinar ali dizel je od 10-15 tisočakov cenejši (npr. Golfa, ki ga omenjaš, dobiš spodobno opremljenega za enih 22 tisočakov). Po drugi strani povprečni voznik prevozi 16.000 km letno, to pomeni v desetih letih približno 15.000 stroška za gorivo. Ta znesek se skoraj v celoti kompenzira z višjo ceno električnega avta. Če upoštevaš še menjavo baterij, ki te čaka po osmih letih, boš z električnim avtom v minusu, da ne omenjam krajši domet , pomanjkanje polnilnih mest ipd. Če bodo podobno kot pri sončnih elektrarnah ukinili subvencije, bo z "elektičarji" konec. Ne dvomim, da bodo električni avti enkrat v prihodnosti pametna alternativa, vendar pa šele takrat, ko ne bodo več gnani na baterije, ki so, takšne kot so danes, slepa ulica.
anon-167244 sporočil: 31
[#2228978] 27.09.13 06:55 · odgovor na: vickibedi (#2228885)
Odgovori   +    0
vickibedi, ne razumi me narobe, ampak ni vsak avto za vsakega. Tako kot terenec ni za nekoga, ki po mestu dela le kratke vožnje in športni avto ni za na vas, tako električni avto ni za vsakega.
Zakaj pa bi moral biti? Ni potrebe. Zame je super.

Na leto naredimo 25.000km, vsako leto privarčujem 2.500 EUR pri gorivu. Vse avte sem imel na dolgi rok in tudi Ampero mislim imeti vsaj 10 let.
Torej, meni se splača.

Kolega, ki ima Nissan Leaf-a, se vsak dan vozi v službo iz Celja v Ljubljano in tudi še v Novo mesto, če je potrebno. V 1.5 leta je nareil 70.000km. V enem letu in pol je privarčeval 7.000 za gorivo!

Misliš, da se mu ne splača?

Podobno kilometrino dela znanes - lastnik Citroena C-Zero, ki se vsak dan vozi iz Stične v Ljubljano in nazaj. Zanj je dal, z odšteto subvencijo - 16.000 EUR. Celoten avto se mu bo povrnil v 2-3 letih. Potem pa dela samo še 'profit'!

Tako da, lej, malo razmisli.
anon-167244 sporočil: 31
[#2228980] 27.09.13 07:02 · odgovor na: vickibedi (#2228885)
Odgovori   +    0
Aha, da odgovorim še na ostalo. Garancija za baterijo je 8 let oz. 160.000km. Zamenjava baterije, če bo potrebna izven garancije, je 2.000 EUR. To dobim nazaj jaz, ki delam 'le' 25.000km letno, v manj kot letu. S tem, da je pričakovana življenska doba baterije za Ampero (padec na 70% kapacitete) 12-15 let.

Polnilnic je že danes skoraj 100. Poleg tega, zakaj bi potreboval polnilnice. Doma ga priklopiš v vtičnico in se napolni čez noč. Ker pač vsak nima doma vtičnice (bloki, whatever), pač ni električni avto za vsakega. Je pa za marsikoga. In to je zadosti.

Nissan Leafu je v 2 letih padla cena iz 38.000 EUR na 29.000 EUR. Amperi iz 45.000 EUR na 38.000 EUR. Cene bodo še naprej padale, tako da subvencije sploh ne bodo več potrebne, da se ti bo računica izšla in prav je tako. Subvencija pokriva obdobje, early adopterjev, da sproži 'plaz'.

Slepa ulica? Mogoče za tebe. Jaz se vozim na elektiko že od 2008 z motociklom, ki sem ga uvozil iz USA znamke Vextrix VX-1, od lani z Ampero in še nisem prišel do 'slepe ulice'.

Strani: 1