Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

XDONA1 sporočil: 1.503
[Endimion]
Seveda je to velik nateg.

Po daljnovodih se hkrati pretaka elektrika iz jedrskih, plinskih (naftnih), premogovnih, in sončnih in vetrnih elektrarn. In mešanice niti ne moreš ugotoviti z analizo, kot je to možno deloma pri plinu, zaradi molekulske sestave plina. 400kV in 50Hz. To je jeben standard!
Saj ne gre za to, kaj se pretaka, ampak za to, kaj, od koga distributer elektriko kupi.
Elektrika je pač elektrika :)
Seveda nisem ostal brez elektrike. Ampak jaz imam porabo energije porazdeljeno nekako na pol. Elektrika mi poganja razsvetljavo, pralni, sušilni stroj ter pečico. Ogrevanje vode, ter ogrevanje hiše pa sem prepustil plinu. Na balkonu imam majhno balkonsko PV, s katero sem upal napajat mojo računalniško mašinerijo, no pa je sredi decembra bilo premalo... tisti 2,5kWh hranilnik vkloplja napajanje iz vtičnice. Panel ne naredi zadosti. Onih 800W(p) pozimi ni zadosti da poganja 1PC, 2 monitorja, ter strežnik.

Kar se vozil tiče. Jaz govorim o hranilniku energije, ti pa o pogonskem sklopu. Cena pogonskega sklopa je enaka. Na eni strani imava motor, menjalnik, sklopko, hladilnik, etc... na drugi pa elektromotorje, ter močnostno elektroniko, ki to krmili. Elektromotorji v avtomobilih so glede na maso izjemno močni. To je precej drugačna tehnologija. Ki ni poceni. Ravno tako močnostna elektronika.

Hranilnik energije je pa v e-vozilih bolano drag. Gre za baterijo. Če menjava hranilnika energije v avtu stane med 10 do 20.000€ za avto, ki stane med 40 do 80.000€ je to bolno. Preveč.

To ni tehnologija, primerna za res vseobčo rabo. Ni. Ne še. Ne upam napovedati, kdaj bo, če sploh bo.

A veš da je komajda kdo pisal, da je zelena vlada (hehe) z novim letom uvedla letno dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu.. tudi za E-vozila. In bazirano na teži. Do 1350kg je toliko, nad tem pa kar konkretno več.
Govorim o vozilu, kot celoti. Ne zanima me samo en del. Moraš gledati skupek, takega, kot ga ti kupiš in plačaš. Baterija je za enkrat res še precej draga, čeprav ne toliko, kot omenjaš.
Nasprotno, proizvodna cena električnega vozila je celo nižja, od podobnega ICE vozila, kot celota. Neprimerno več se pa vlaga v razvoj, tej stroški so vkalkulirani v prodajno ceno seveda.
EV ima tudi bistveno manj sestavnih delov in ocenjuje se, da je sestava vozila cca 30-40% hitrejša oz cenejša.

Kaj bo, ko pridejo ven novi tipi baterij, si pa ne upam napovedati. Sem pa gotov, da bo šel napredek precej naprej tukaj.

Vidiš, zdaj ti spet ni prav, da so subvencijo za letno dajatev za EV ukinili :)
Jaz sem to zasledil, je pa res, da se to ni obešalo na veliki zvon. Po drugi strani so pa povišali subvencije in podaljšali oprostitev plačila bonitete za službeno vozilo.

Vse ocene tega sporočila:

Ni nobene :(