Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[FIN-311684]
> [MarijanMacek]
> > [dz1975]
> >
> Me prav zanima, kje je ta modra oblast...

Katera je modra oblast, naša ali avstrijska kriva (meni se zdi, da naša), da se danes z Dunaja v Ljubljano z vlakom vozimo uro dlje kot v monarhiji? Zanimivo branje o železnici in prometu nasploh na:svetkapitala.delo.si...iji-170537
A ti vsaj približno veš kaj pišeš in ali verjameš vsaki bedariji nekih novinarjev Financ, kot sta B. Tavčar iz tvojega linka in Nataša Koražija v tl.finance.si/8938404 Še dobro, da nisi napisal, da vlaki vozijo uro dlje kot v času Marije Terezije. O hitrosti potovanja takrat naj ti bo vozni red iz leta 1870 (starejšega nimam) za Rudolfovo železnico Ljubljana-Trbiž. Od Ljubljane do Jesenic je vlak vozil z osmimi postanki 3:50 (danes 53 do 70 minut), do Trbiža samo 6 ur. In iz Dunaja je vozil brzovlak (fastzug) v Ljubljano nekaj manj kot 12 ur po tem istem voznem redu, iz Trsta v Ljubljano pa 6 ur.

Sicer pa se je o tem že pisalo na Financah, tl.finance.si/8938404 no tisti objavljeni vozni red 100% ni bil iz leta 1857 kakor navaja vozne čase novinarka.

Iz Ljubljane imamo sicer dva vlaka na dan za Dunaj, ki vozita približno šest ur. Ob sedanjih potovalnih hitrostih bo vožnja med Dunajem in Trstom trajala slabih devet ur, kar pomeni, da so železničarji v 161 letih uspeli skrajšati vožnjo za približno osem ur.
Vlak je odbrzel iz Dunaja ob 6:10 in prispel v Ljubljano 5:51 popoldne, po naše 17:51, oziroma je potrboval 11h in 41min . Dandanašnji vlak vozi okoli 6 ur. Vendar je na prvi pogled objavljeni vozni red (novinarka se sklicuje na 1857) za tisti čas znanstvena fantastika. Med Dunajem Dunajskim Novim mestom je v skladu z voznim rdom iz 1857(?) potreboval 66 minut za približno 63 km in dosegel povprečno hitrost malce pod 60 km/h. Današnji Regionalni vlaki vozij dandanes okoli 50 min, RJ okoli 30 min, pri čemer je hitrost izven Dunaja vsepovsod 160 km/h. To bi lahko naredila le lokomotiva iz konca monarhije in ne ob odprtju Južne železnice, kakor zmotno trdi "novinarka".
Reva pač ni vedela, kakšen vozni red so ji posredovali iz Muzeja, sicer pa na njem ni nobene letnice in je zapisala oslarijo. In v takem primeru je potreben dvom, zlasti pri novinarjih z določenim biasom.

Kakšni so pa bili potovalni časi po časovno preverjenih VR na Južni železnici? Knjiga E. Peinhopf, Eisenbahnen in Istrien, stran 46 navaja za vozni red veljaven od 6.7.1887 potovalni čas med Dunajem in Divačo okoli 21 ur, torej do Trsta skoraj 23h (precej več kot novinarkin vozni red iz 1857, 16h 25 min) in do Ljubljane okoli 17h, kar je skoraj 3x več kot danes, ko je vse slabše kot pod AO.

Torej je že skrajni čas, da začno ljudje malo razmišljat kaj preberejo, novinarji pa kaj napišejo. Le tako se bomo izognili takim traparijam kot si napisal. Ti pa toplo priporočam, da se enkrat vsedeš na vlak in se odpelješ na Dunaj, vožnja j prav prijetna, še zlasti preko Semmeringa v "Speisewagnu" ob kakšne dobrem štrudeljču in kavici. Res se boš vozil 6 ur, za avtom do 4 ure, toda ne boš obremenjen in se boš lahko razgledoval po zadnjih obronki Tur. Toda pozor, v Avstriji kjer se cedita med in mleko potebuješ rezervacijo, vlaki so neverjetno polni.

Vse ocene tega sporočila:

Ni nobene :(