13 min
EU letos za projekte varovanja okolja letos namenja 571 milijonov evrov
2 uri
Nemški proizvajalec komponent za avtoindustrijo Mubea zaganja proizvodnjo v Bosni
3 ure
Prevoznika Emirates in Flydubai po poplavah vzpostavljata normalne povezave
4 ure
Cene v hrvaškem turizmu bodo za pet do deset odstotkov višje kot lani 3
5 ur
Za sofinanciranje raziskav v podporo kmetijski politiki pet milijonov evrov
6 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
8 ur
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
8 ur
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
9 ur
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
10 ur
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
11 ur
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
11 ur
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3
22 ur
Najbolj brani članki danes
23 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander 1
1 dan
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
1 dan
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 9
1 dan
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 6
1 dan
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
1 dan
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
1 dan
Ko se upokoji vodja gradnje

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[]
Papir vse prenese, realnost pa bo : dražja. Vsi vemo, da bo na koncu račun: ne 1 mlrd, ampak 1,4 mlrd.
Končna cena 1,4 miljarde z DDV, bo pravzaprav potrdila pravilnost izračunov v projektu, saj je po tekočih cenah predviden strošek 1,15 miljarde€ brez DDV.

Mogoče je tudi ta povišani znesek je gradbenih cenah za avstrijski standard OK, ampak nima zveze z rentabilnostjo projekta, ki je nekje med 700 in 900 mio eur.
O rentabilnosti infrastrukturnih projktov se lahko razpravlja v nedogled. Lep primer je Tunel pod Rokavskim prelivom. Na vztrajanje Anglije se je gradil na privatni osnovi. Seveda je družba bila pred bankrotom prvo leto obratovanja in jih je vlada rešila. Toda ali je tunel nerentabilen, nasedla investicija? Ga ni več cepca, ki bi izjavil kaj takega!

Avstrijska proga pod Golico bo stala okoli 10 miljard, sam tunel preko 5, in tovornega prometa ne bo toliko kot ga je danes iz Kopra. Bo sicer potniški, ampak tudi na koprčanki bi se spodobilo uvesti potniški promet, na sedanj ga tako rekoč ni več. In ne da bi nadgradili progo proti Ljubljani bi ICE vlak vozil s kar primernim porovalnim časom okoli 1:30. Seveda je pa vse samo v percepciji železnice. So mi oni dan povedali, da bi si Ribničani raje odsekali roko, kot šli z vlakom v Ljubljano.

Pri nas itak vse velike projekte delamo z napačnega konca. Najprej bomo naredili mega projekt, potem pa 3 leta kasneje ugotavljali, da se ekonomsko ne izplača in da ne pokrijemo niti vzdrževanja vseh tunelov, naprav, viaduktov...hja, vzdrževanje bo tudi stalo 1 mlrd eur v 25 letih ali 40 mio eur letno appr., ampak kakor tega nihče ne vidi.
Prevozniki bodo plačevali spodobno uporabnino. Ta o 40 M€ letno je pa malo bosa, se mi zdi da se letno isti velikostni razred porabi za redno vzdrževanje vseh prog v Sloveniji, imaš konkretne podatke? Moji pravijo, da je strošek leta 2011 bil predviden v višini 36M€, www.google.com/url?s...My01xXnhGj Dokler ne postrežeš s konkretnimi podatki, boš pač obveljal za blebetača.

Halo, tudi babilonski stolp niso dokončali. Teš 6 so, pa vidimo, kje smo. V minusu realno.
Realno pa vseeno daje 1/3 elektrike, brez katere bi v lanski zimi imeli težave, saj je bojda izpad ene Kosovske TE povzročil drastično spremembo omrežne frekvence. In pri izkrivljenih cenah elektrike, zaradi masovnega subvencioniranja določenih virov imajo izgubo tako rekoč vse termoelektrarne v Evropi.

Vse ocene tega sporočila:

Ni nobene :(