Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

sopranos sporočil: 11.404
[Domen89]
Tukaj se s teboj niti približno ne morem strinjati.
Avto je in tudi na kratek-srednji rok bo statusni simbol (vsaj v našem prostoru). Kaj bo na dolgi rok pa ve samo Baba Vanga, tako da o dolgoročnih napovedih nima smisla govoriti.

Tu ti lahko serviram moje razmišljanje in videnja:
Mladi (do 35. let) si danes s svojimi plačami in pogodbami za eno leto ne morejo privoščiti novega stanovanja, ki je v preteklosti predstavljal največji nakup v njihovem življenju.
Ta primat največjega nakupa je vsaj v tem delu njihovega življenja prevzel avtomobil.
To je edina stvar, ki si jo lahko kupijo. Edinih nekaj m2, ki je zares njihovih. In ker živijo v najemu, je to najdražja lastnina, ki jo imajo.
Ker gre za nek ideal, ki je dostopen recimo z lizingom za 7 let, to počasi prevzema vlogo stanovanjskih kreditov. Ker pa avto niti ni tako drag špas (v primerjavi s stanovanjem), si lahko omislijo dober in drag avto, ki jim prinaša vsaj malo (lastniškega) veselja. Tako da avtomobili postajajo nova stanovanja. Razlika je ta, da ga lahko dobiš takoj (hitri lizingi, minimalni pologi), omogočajo potovanja, izkazujejo kupno moč lastnika in dejansko (vsaj tako pravijo marketinški guruji) vzbujajo emocije.
In kot si dejal: ja gleda se na sprotne stroške, vendar za kakšno ceno? Primer električnega avtomobila, ki ti porabi 15% tistega kar porabi nek bencinar. Cena pa je x2. In ker kot rečeno avto prevzema primat največje "investicije", se tudi to kupi. Kljub temu da je bedarija^3.

Da strnem: stanovanja so za mnoge nedosegljiva. Avto se prikladno izkaže za nek idel za katerega se splača delat oziroma zakreditirat (in nadomesti sanje o lastnem bivališču). Omogoča svobodo, izkazovanje statusa itd. Ker so mladi navajeni ti. instant gratifikacije, je to super. Dobijo novo začasno službo z 1200€ neto in že se peljejo v novem Mercedesu B klase. Imajo "dobra kola", poleg lizinga in najemnine pa ostane še za kako potovanje. Če pa v objektiv za na Instagram pride Mercedes in Sardinija, pa še toliko bolje. Vsi mu zavidajo "šik lifestyle". Aja tistih 35m2 v bloku iz 1962 pa se lahko ob usnjenem ogrevanem volanu kaj hitro izbriše iz spomina...

PS: Če ne verjameš mojim besedam, prosim pojdi do xy osebe stare 25. let, ki ima trenutno 950€ neto in mu razloži, da če bo pridno šparal in našparal 50k v 15. letih, bo takrat lahko vzel 100k€ kredita z ročnostjo 30 let. In ko bo star 70 let, bo lastnik čudovitega 45m2 velikega dvosobnega stanovanja na Zaloški, ki bo nekje 2x starejše od njega...
Za razviti svet, kjer večina ljudi živi v večjih mestih z urejenim javnim potniškim prometom, velja, da avto izgublja na priljubljenosti.

V Sloveniji je pač tako, da je edino Ljubljana približno podobna mestu. In če pogledamo podatke za Ljubljano, zagotovo velja, da se tam število registriranih vozil manjša.

Drugje po Sloveniji pa brez avta praktično ne moreš.

V nekaterih predelih Slovenije kjer je zemlja poceni, mladi še imajo možnost, da si postavijo svojo hišo. Ljubljana z malo širšo okolico je pa že čisto druga žival. Rabiš med 300-400.000 eur. To pa je večini ljudi nedosegljivo.

Enim seveda avto še vedno predstavlja statusni simbol. Je pa vedno več Slovencev bolj racionalnih. Tako pri avtih, kot pri hišah. Ampak je pa res, da je to dolgotrajen proces, ki je v Slovenijo prišel z velikim zamikom.

Sam recimo se si izračunal, da se mi bolj splača voziti avto čim dlje, in da me tudi ob upoštevanju popravil, zadeva pride ceneje.

Tudi pri nepremičninah se mi v tem trenutku splača najemati in ne kupovati. Pri demografiji kot jo imamo, je kupec kralj. Četudi se v tem trenutku zdi, da temu ni tako. Praznih nepremičnin v Sloveniji je res ogromno in vedno več ljudi spoznava, da jim to predstavlja strošek.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen