Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Bi vložili svoj denar v drugi tir?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[Glavni forum] Tema: Bi vložili svoj denar v drugi tir?
[#2755058] 28.01.19 08:06 · odgovor na: FIN-379669 (#2755039)
Odgovori   +    1
[]
Osebno menim, da potrebujemo tretji (fleksibilni) pas na AC ...
Slej ko prej bo potreba po 3. pasu, če se pa ne zgradi 2TDK bo potreben še 4. pas. V bodočnosti bo pač šlo na AC dodatnih 10-15 Mton tovora, ali bo pa luka crknila. In mi bomo edina država članica EU, ki bo raje gradila AC v nasprotju z evropsko politiko preusmeritve tovora na bolj ekološko železnico, kar nam sicer trenutno, vsaj v primeru LKP dobro uspeva (~60% delež železnice)

....in znatno posodobljen obstoječi edini tir KP - Kozina ter znatno posodobljena tira Kozina - LJ.
In imeli bomo glavno železniško progo z vmax=75 km/h, res konkurenca z AC, po kateri še lokomotive ne bodo mogle razviti svoje maksimalne moči (moderne digitalno krmiljene el. lokomotive so načrtovane za doseganje kritične hitrosti pri 80 km/h). In ne pozabit, tir je že posodobljen z modernimi signalnimi napravami, tir je ustrezne kategorije, ima dovolj napajalnih postaj na kritičnem odseku (Dekani, Hrastovlje, Črnotiče...), potrebno bi bilo le podaljšati nekaj vmesnih izogibališč na 750m. Problem je le to, da enotirna proga kaj dosti več ne omogoča. 90 vlakov je maksimum od maksimuma, če ne verjameš si preglej investicijski načrt. In potem lahko mirne duše vzaemo v zakup, da potniškega prometa v Koper ne bo več.

Kozina Divača je ravno tako enotirna proga, in ni potrebe po posododobitvi dveh tirov. Proga Lj-Divača je tudi bila modernizirana, zlasti po žledu. V teku so nadaljnje nadgradnje signalnih naprav, ki bodo povečale kapaciteto in gradnja napajalne postaje v Borovnici in Postojni. Resna modernizacija bi pa bila predvsem sprememba trase, kar lahko razumeš kot skrajšanje nepotrebnega ovinka proti Logatcu...... Načrti so menda že v pripravi.


Skupaj 1,1 mlrd eur naložbe (za 3. pas AC in posodobljen tir relacija Kozina - KP)... manj, kolikor bi stal samo drugi tir. Dve muhi na en mah.
Kot rečeno Koper Kozina ni kaj dosti več za modernizirat, karkoli boš naredil, boš mogoče malce podaljšal dolžino vlakov in nič drugega. In ne pozabi, EU ne bo prispevala za gradnjo 3. pasu na AC, kakor tudi ne za flikanje neprspektivne proge.... Je že prispevala svoje!

Pač, potrebujemo pa hitro cesto do Dravograda, do Jelšan in postopoma še kje kak odsek... npr. v Belo Krajino , do Dragonje...
Vsi ti kraji potrebujejo hitre ceste in jih bodo tudi dobili.

Potrebujemo 3. pas še marsikje v državi, ker drugi tir ne bo nič kaj prida rešil, razen finančnih aspektov gradbenega lobija.
Logika, da te kap. Če se bo vložilo 1,1 milj € v infrastrukturo (ali železnica, ali ceste) bodo lonček pristavili gradbeniki. Ni mi jasno zakaj bi bil zalužek gradbenikov na železnici sporen, na AC pa ne. Gre v glavnem za iste firme, ki so še sposobne oinfrastrukturnih projektov, razen vrtanja tunelov v lastni režiji. In zaslužek gradbenikov v infrastrukturnih poslih ima velik multiplikativen učinek na državno ekonomijo, seveda če ne oddaš dela Kitajcem, ki bi celo betonske pilote vozili iz Kitajske, primer most Pelješac.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen