Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bc123a sporočil: 48.253
[kren]
> [shevchenko]
> > A ti res ni jasno, da ima britansko gospodarstvo korist od evropskega trga (kakšno se bo videlo, ko/če bo VB izgubila prost dostop do njega)
>
> velja pa tudi obratno, evropska podjetja imajo prost dostop do britanskega trga. in to je trg, kjer je kupna moc precej visja od povprecja EU.

Itak. EU ima vsaj takšno korist od britanskega trga, kot VB od evropskega. Izguba skupnega trga bi bila za obe slaba. Zato bosta verjetno obe naredili vse, da do tega ne bo prišlo. Čeprav bi EU z veseljem dala VB lekcijo. Že zato, da še kakšni drugi državi ne bi prišlo kaj podobnega na misel.
Ravno sem debatiral z enim britancem glede te famozne cifre, koliko je EU izvoz odvisen od UK. In argument se je zacel z realnimi stevilkami, ki so:

- nemski automakerji 20% vsega svojega izvoza izvozijo v UK
- therefore imajo ful interes da dosezejo da EU popusti.

Pri cemer stvar sploh ni taka kot se zdi na prvi pogled, ker:
- nemski automakerji 20% nemske proizvodnje avtov (kar ni enako outputu nemskih automakerjev!) izvozijo v UK
- cifra je velika zato, ker imajo svoje tovarne po celem svetu in se tista prodaja ne steje v ta izvoz

Torej, izgleda stvar bistveno drugace:
- UK je konkurencno tako fucked up da se nemcem bolj splaca avte proizvajati v dragih nemskih tovarnah z dobro sindikaliziranimi delavci in jih izvazati v UK kjer naceloma so pogoji zaposlovanja vsaj v teoriji bistveno bolj liberalni.
- Razen ce gredo anglezi nazaj na volovske vprege bodo se vedno rabili avte, in ce nocejo postati Albanija, jih bodo morali tudi uvazati. WTO terms trading pomeni tudi to, da ce bodo dovolili uvoz ali ugodne carine za drzavo X, jih bodo morali tudi za Y,Z,Q... (ena od njih pa je tudi seveda EU oziroma nemcija). Torej ce bodo anglezi hoteli avte uvazat, jih bodo tudi iz nemcije.
- Brexit bo na glavo obrnil dobaviteljske verige ... to je res, ampak s tem bo orenk fsekal po angleskih proizvajalcih, kar jih je se ostalo... nemci bodo samo svoje dokoncane avte, proizvedene v Nemciji iz slovaskih in slovenskih delov, skipali iz ladje v Doverju in za njih uredili papirje, angleski proizvajalec bo pa moral za vsak srauf ekstra urejati carinske papirje, iskati carinske stopnje, in tako naprej, preden bo sploh avto lahko zacel sraufati.

Efektivno bo potem najvecja skoda pac zaradi tega, ker bodo anglezi bistveno revnejsi in bolj fucked up, in bodo manj avtov kupovali nasploh, ampak hej, pri tem pa EU ne more res nic narediti...

Vse ocene tega sporočila:

Ni nobene :(