Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Violeta Bulc: Samovozeča vozila bodo na cestah po letu 2040 ali 2050
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[#2709090] 24.04.18 15:04 · odgovor na: (# 2709059)
[bc123a]Ne vem kakšne človeške faktorje imaš v mislih, a eni vemo, da je avtonomna vožnja zelo kompleksen problem. Nenazadnje, pisci algoritmov za avtonomno vožnjo bodo morali nekje implementirati algoritem, ki bo odločal o življenjih: recimo če bo avtonomno vozeč avto raje ubil voznika s tem da zapelje s ceste ali otroka, ki je pritekel na cesto. Nekdo bo moral povedati kaj je v takih in podobnih situacijah bolj etično...
> [usimoncic]
> > [BlazVo]
> > Urban, aktuatorje imaš že zdaj v velikem deležu avtov, saj imaš bremzanje, volan, menjalnik in gas "by wire".
>
> Vse našteto ni "by wire" ampak je ponekod samo modulacija. Kolikor vem, je za kritične sklope pri avtomobilih (volan, zavore, ...) še vedno prepovedano, da bi bil prenos po žicah. Po drugi strani je sicer res, da Airbus 320 že od leta 1989 leti "by wire", ampak letalski standardi so nekaj povsem drugega.
kot prvo trojna redundanca - kriticni letalski sistemi morajo preziveti napako sistema in cloveka, dve napaki cloveka, ali pa dve napaki sistema.
Edini, ki se zaveda tezav samovozece voznje je Waymo, in to nenazadnje verjetno zato, ker je tako pred ostalimi in vidi ovire (zid) ze v naprej.
Ostali so vise manje bleferji (ok, baje je tudi GM blizu Waymu).
O uberju in ostalih 30+ firmah ki baje testirajo v Arizoni pa bolje da ne zgubljamo besed.
Sploh noben tu ni pomislil na cloveske faktorje, kar bo najbolj krvavo verjetno obcutil Tesla, ko NTSB opravi z njim in z Muskovo aroganco.
Redundanca in zanesljivost delovanja je načeloma enostavno tehnično rešljiv problem, a zagotovo ne s sedanjimi manirami proizvajalcev, serviserjev ter uporabnikov, in verjetno tudi ne cenovnem rangu, v katerem so današnji avti. Samo zato sem to izpostavil.
Vse ocene tega sporočila:
Ni nobene :(