4 ure
Najbolj brani članki danes
4 ure
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
5 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
6 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
7 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
7 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
7 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
8 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
9 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
9 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
9 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
10 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
10 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
10 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
11 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
11 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
11 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
12 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
12 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
12 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Miro Cerar je zgodovina, drugi tir ostaja

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[rename]
Tocno to ze vseskozi trdimo:

Da se drugi tir ne splača, je ugotovila tudi analiza družbe PNZ, v kateri so zapisali: »Izidi ekonomske analize kažejo, da obravnavana investicija na ravni osrednje Evrope v 30-letnem obdobju ni ekonomsko upravičena. Ekonomska neto sedanja vrednost naložbe je negativna. Neposredne in posredne koristi tudi na ravni osrednje Evrope v 30-letnem obdobju niso tolikšne, da bi opravičevale naložbo, koristi so na ravni Slovenije še precej manjše, zato je naložba na tej ravni še manj ekonomsko upravičena.«
Veš s temi analizami je pa tako, kakor naročnik svetuje. Poglejmo si namenito študijo OECD iz leta 2015.

Leta 2015 je Mednarodni prometni forum pri OECD v študiji projekt označil kot preveliko tveganje za Slovenijo in davkoplačevalce.

1) Vsi vemo, da je študijo vodil človek iz severno nemške luke, ki jim Koper uspešno odžira kontejnerski promet.

2) V študiji so številne netočne (je že pokazal čas) ocene. Predviden obseg kontejnerskega prometa (študija sicer govori o naravni rasti na podlagi rasti omejenega zaledja) doleta 2030 je luka dosegla že po 2 letih. Seveda na račun SN luk. In kaj je dejal Damjan, posredni cita, kozorog: www.vlaki.info/forum...start=750:

Po doslej znanih podatkih je študija, ki jo je za ministrstvo pripravil transportni forum (ITF) pri organizaciji za ekonomsko sodelovanje iz razvoj (OECD) pokazala, da je drugi tir ekonomsko neučinkovita naložba in da v Luki Koper ne bo prišlo dovolj blaga, da bi bil tir rentabilen. Bojazni, da Luka ne bo imela pretovora, že vseskozi prihajajo tudi z ministrstva za infrastrukturo. Ekonomist Jože P. Damijan jih je ovrgel s podatki iz svoje projekcije iz leta 2012. Takrat je računal, da se bo pretovor Luke Koper do leta 2030 po pesimističnem scenariju povečal iz sedanjih 18 milijonov ton na leto na 28 milijonov ton, po optimističnem pa na 39 milijonov ton, kar je dvakrat več kot danes. “Po treh letih ugotavljam, da sem bil preveč pesimističen. Pretovor je na ravni najbolj optimističnih scenarijev, predvsem se povečuje pretovor kontejnerjev z Daljnega vzhoda. Verjamem, da Luka lahko zagotovi dva milijona TEU kontejnerjev letno,” pravi. A številke tako kažejo, da bo sedanji industrijski tir zapolnjen do leta 2019..

In jasno je, da je potrebno Luko v vzponu uspešno blokirati, čeprav z izmišljeni,mi analizami in recimo sanjarjenu o tovornih žičnicah etc...

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen