Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-154083 sporočil: 6.570
[alek14]
> [usimoncic]

> To vem, da zavore še vedno delujejo hidravlično, volan pa mehansko, oboje pa modulira elektromehanika. Poraja pa se mi vprašanje kdo je fizično močnejši? Voznik ali elektromehanski sklop?
>
> Po izkušnjah jaz nisem dovolj fizično močan (ali pa se nisem nikoli dovolj potrudil), da bi recimo "povozil" ABS in kolo zablokiral. Zato domnevam, da avto kljub pritisku na zavorni pedal ne bo kaj dosti zaviral, če se ABS kontroler odloči, da mora maksimalno ublažiti pritisk na zavore. Sicer pa se ne ukvarjam profesionalno z avto industrijo, tako da me zanima tvoje mnenje glede te dileme.

Žal lahko na tole odgovorim le delno. V takih primerih mora proizvajalec narediti t.i. "plausible misuse" analizo. To pomeni analizo možne nepravilne uporabe. Zavorni sistem mora zdržati tlak, ki ga ustvari noga krepkega moškega v skrajni sili. Vprašanje pa je res do katerega tlaka se ABS upira inputu voznika. Tega žal ne vem. Nekaj pa vem: ABS cestnih vozil zavirajo brez blokiranja. Nekateri avti s terenskimi opcijami, pa imajo ABS, ki najprej pomeri ali doseže večje pojemke z blokiranjem (sneg, makadam) ali brez njega in potem prilagodi zaviranje. Vprašanje je res, ali lahko voznik s povečanim inputom ovrerrida ABS in blokira kolesa.
Kolikor sem gledal sheme ABS bi bilo to mogoče, če bi lahko tlak stopalke premagal enega izmed ventilov v ABS, ki se električno vklapljajo. Ventil je normal-open in če ABS ne dela (okvara), lahko voznik doseže blokiranje. Obstaja izjemno majhna vrejetnost, da bi ta ventil zaskočil v zaprtem položaju, kar bi lahko (ugibam) vodilo v popolno odpoved zavor. Takrat je treba pritegniti ročno ali pa elektromehansko.
Momci, ABS se ne upira inputu voznika. ABSa input voznika sploh ne zanima. Vse, kar ABS dela je, da zmanjša tlak v sistemu, če kolesa hočejo blokirati. Kakršenkoli že ta tlak je in kdorkoli ga je že "proizvedel". Ventil bi se moral zaskočiti v odprtem položaju, da bi posledično tlak nekontrolirano preveč zmanjšal, ampak je ventil narejen tako, da se to ne more zgoditi. Odprtega ga drži elektromagnet in če elektrike ni, ga ne more nič držati v "zaskočenem položaju". Če pa je ventil zaprt (kot je večino časa, ker večino časa ne zaviramo) oziroma ostane zaprt zaradi okvare pa ABS pač ne deluje in celotna sila se prenaša na kolesa.

Vse ocene tega sporočila:

Ni nobene :(