Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-7020 sporočil: 1.410
Spoštovani g.Rok, napisali ste dober članek, podkrepili s podatki, abstrahirali nekatere parametre in dobili rezultate, ki kažejo v korist privatizacije. Zelo se strinjam z vami, tudi mene je motilo ''obvezno'' nekaj na kar nimaš vpliva.
Pa vendar bi Vam napisal komentar, kjer bi Vas opozoril na nekaj parametrov, ki jih v članku in analizi ne upoštevate.
Prvi parameter je lokalno okolje oziroma kar lahko rečemo okolje exYu ali exVzhoda. Ja, če malo gledava temeljne ekonomske zakonitosti, ki so veljale in po predpostavkah bi morale delovati tudi pri nas, delujejo z devijacijo ali kontraproduktivno. Ja to je stanje duha in okolja, kje dosežemo soglasja v politiki takrat, ko je jasno kolikšna bo provizija oziroma kolikšen bo plen na izhodu nekih ukrepov ali sanacij. Na žalost tega parametra nihče ne vključuje v analize javno, dodelane projekcije pa imajo glavni politični ekonomisti, ki svetujejo..se ve komu.
Drugi parameter pa je dolgoročni učinek, ki se je dejansko pokazal v praksi. Predvidevam, da ste se spoznali s privatizacijo v Angliji, življenjsko delo ga.Margaret T. In malokateri ekonomist pri nas ta parameter pove, pa je v praksi zelo močno zaznamoval celoten rezultat njene vizije.
Pred začetkom privatizacije sem imel priliko potovati po Angliji in Irski. Izbrali smo železnico, nismo poznali dežele, pa smo hoteli biti ''ziher''. Ja, strinjam se z Vami in spraševal sem se zakaj ima vsak vagon svojega sprevodnika? Pa na postaji, za 3 potnike odprte 2 blagajni. Pa bili so časi IRE, policije ne štejem, obvezna prisotnost, diskretna. Zanimiva pot z zemljevidom, pa vsak sprevodnik je znal razložiti kam, kje, kako in najceneje. Kot da so bili plačani od tiste ''pedantnosti'' , kdo jih je učil poleg luknjanja še topografijo krajev? Res potratno, pa tisto na sekundo točno, ''za znoret kadar smo zaspali''.
V nostalgiji smo si organizirali podoben izlet pred dobrim letom nazaj. Glavna železniška postaj in ''crash'' Prezgodnji, avtomati za nakup vozovnic ne marajo slovenskih kreditnih kartic, gotovina je zgolj breme, neuporabna. Končno malo po 9 dobimo odprto blagajno, povprašamo za karte, za celotno relacijo, popuste, načine prestopov,..itd.
Saj ne, g.Rok, da črtim mlade vendar mladenič in ostale mladenke ki so prišle pomagat spraševat ''what, why, where …in zaključevali z not know'', niso znali nič več kot na tastaturi odtipkati destinacijo, ceno, prešteti denar.
Če ne bi takrat prispela skupina študentov na poti na izmenjavo bi bili ''freeze''. Imeli so informacije od predhodnih skupin, naštudirani, vedeli stvari, ki se nikomur od uslužbencev na blagajni niti v sanjah niso prikazale. Kako to? So bili morda ''low cost '' delovna sila? Aja morda so informacije denar, sicer na šalterju informacij tudi za plačilo nismo dobili podatkov, ki smo jih potrebovali. Žal, kajne?
Morda se ne vozite z vlakom vendar sem se po tem potovanju peljal v 2 razredu proti KP. Ja veste g.Rok, začuden sem bil. V primerjavi z 1.razredom na potovanju so SŽ ''de lux'' po vseh parametrih, pa reciva da vzameva samo čistočo. Uf, nisem vajen takega, celo na ''študentskem kamničanu'' ne.
Žal sem moral predčasno zaključiti pot. Znanci pa so potovali s polno prigod, skupni imenovalec se je glasil '' english train never again''.
Morda uporabljate LPP in morda tudi vas razjezi, ko avtobus kasni kakšno minuto. Zanimivo, znanci za potovanje z vlakom pravijo, da je bila pregovorna točnost ''joke about time''.
Upam, da sledite tudi nesrečam na železnicah, ki se dogajajo. Ja, v Angliji, desetletja brez vzdrževanja, ''v privatni lasti'', se dogajajo zelo pogosto, Preberite malo kronologijo nesreč posameznih operaterjev angleških železnic. Ja pravijo analitiki stanja, da je infrastruktura celo dolgo vzdržala, (in kje so tista silna vlaganja privat lastnikov?) brez posodobitev. Ja poglejte malo kam peljejo ukrepu angleške vlade za saniranje, v uporabo ''must do'' ampak mislite da je to dovolj? Kdo bo nekaj naredil, če bo minimiziral dobiček (jaz ne bi)? Ja vse glasnejše so ugotovitve po podržavljenju. Na žalost Margaret ne bo videla rezultata, kateri parameter je manjkal.
Ne maram bank, pa Vam ne bom dajal nasvetov, sem samo komitent. Vem, da brez nič ni nič.
Pa vendar omenjate Telekom.
Pa bi rad dodal še tretji parameter, ki ga tudi nihče ne omenja, je pa zelo pomemben za državo na dolgi rok,
Imam priliko potovati tudi po Slovaški, lepi kraji, ljudje, vse privatizirano. Res je, plače redne, bolj majhne ampak gre. Pa delat treba, ja 8 ur, ne manj, ne 7.5 itd. Pa so me zmotile ceste, pa igrišča. In na vprašanje kako to, da se ne obnavlja, gradi novo, saj imajo veliko ''fabriko'' v kraju pogledajo malo stran. Ja, lokalna skupnost dobi denar ampak precej manj, dobička ni, podpore, donacij tudi ne.
Če se vrnem nazaj v Slovenijo pa predlagam, da naredite analize koliko česa in kaj ima lokalna skupnost pri nas od ene ''državne firme'' in ene ''privatizirane-prodane tujcu''.
Morda se Vam bo zdelo neumno vendar poglejva Krko.
Poznam nekaj zaposlenih v LJ in precej kemikov v NM. Solidne plače, pa delat morajo. Skoraj kap me je, ko so razložili, da jim sendvič pripeljejo v delovno okolje,itd. Ampak nekaj je v njih, imenujejo se Krkaši. Tudi lokalno okolje jih imenuje Krkaši. Pa koliko klubov sponzorirajo? Pa ste morda slišali koliko prostovoljnih gasilskih društev podpirajo? Pa kultura in še in še.
Ker se štejete za mlado generacijo morda lažje najdete podobno podjetje v tuji lasti in naredite primerjavo, jaz težko odkar sem prodal delnice. Naredite analizo ''multiplikatorjev'' s temi parametri, ali boste še zagovornik ''brezpogojne privatizacije''?
In na koncu se vrniva k Telekomu in Krkašem. Bil sem na smučišču in povabljen v vikend. Skoraj me je kap, v vikendu, v Gačah optika. Ja, optični kabel, pa vasi okoli ga tudi imajo, pa ne nekaj let, že več kot desetletje nazaj so imeli. In kdo je to naredil, (ker strošek se še dolgo ne bo povrnil), ja neki Telekom.
Pa se vrniva nazaj v komunikacije, v center Slovenije. Ja 10.nadstropna stolpnica, imamo 4 različne operaterje, vsak ima svojo optiko. Res izbor, cene tako, tako, ampak gre.
Pa smo želeli hitri internet istega ponudnika na vikendu. Hahaha, najprej ''zaj…nje'' Telekoma, da morajo temu operaterju ''vse zrihtat'' da bodo lahko adsl priklopili . Hahaha, pa druga poteza ''privatiziranega'' ponudnika, oprema, ki dela in ne dela. Po letu in še malo smo le izvedeli na Cigaletovi, da so različne naprave, različne kvalitete, itd, pa najbolj pomembno, različne cene. Ja, g.Rok, neprivatizirani Telekom je zadnjih pet let operater.
Morda hecno vprašanje ampak kaj pomeni komunikacijska povezanost za državni napredek in nerazvite dele države Slovenije?
Ali mislite, da bo ''privatni lastnik'' financiral optiko, ki se ne bo povrnila v 40 letih? Pa še omogočiti bi moral, da se ''operaterji'' priklopijo, malo čudno, kajne? Skregano z logiko.
Ja pa v primeru okvare, ali ste primerjali usluge med operaterji (dan, dva, teden) in si prebrali teorijo čakalnih vrst?
Zato je res, da nas je Telekom lupil, kot banane recimo z isdn, pa jaz sem dobil sedem isoč mark nazaj za kabel, ja res je, Ampak vprašam vas, g.Rok, ali bo Telekom še napeljal kakšno optiko v kakšno vas, ko bo lastnik imel osnovni parameter dobiček?
Upam, g.Rok, da vaše znanje in moj spomin bo dalo rezultat. Ampak ne na vrat in nos.
Ker to, kar pravite v zaključku o blaginji, so ljudje že probali, samo rezultat je klavrn, žal, poglejte malo okoli in odprite oči. Lastnik gleda na svoj dobiček in to je moto in motor poslovanja podjetnika, tudi mene. Pa kaj mislite, da tisti, ki sem jim redno plačeval danes razmišljajo? Nič, ''fouš'' so, ker morajo delat za mene in ne za sebe, ker niso bili ''za'' ko smo privatizirali oziroma lahko bi povedal kaj preveč. Pa me nič ne peče vest, sem pošteno plačal (dogovorjeno) vse kredite in pošteno plačujem delavce in to brez subvencij.
In upam da veste kaj pomeni ustvariti velik dobiček in kako, kje vzeti in kje ne dati, žal smo taki, kajne?

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen