3 ure
Slovenski prevozniki lani bolj dejavni in tudi bolj učinkoviti
3 ure
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
3 ure
Najbolj brani članki danes
4 ure
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi 1
5 ur
V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave. Ustanovitelj podrobneje pojasnjuje situacijo
6 ur
Delničarji Valamarja potrdili 0,22 evra dividende
6 ur
Nemška vlada malenkost izboljšala napoved gospodarske rasti
6 ur
V Severni Makedoniji volijo novega predsednika države
6 ur
Ljudi je premalo, vsi hočejo robote: Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov
7 ur
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3
7 ur
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
7 ur
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
7 ur
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 3
7 ur
Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave
8 ur
Izberite pravega borznega posrednika (Oglas)
8 ur
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5
9 ur
Delo: Nama v roke nemškega sklada
10 ur
Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah 5
10 ur
Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ 1
10 ur
Bo Aleksandra Čeferina po koncu mandata v UEFA zaposlil Sandor Csanyi iz madžarskega OTP? 1

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-41155 sporočil: 1.033
Primerjati razmerje med zaposlenimi v javnem sektorju in prebivalstvom je za dve po prebivalstvu tako različni državi, kot sta Nemčija in Slovenija, precej brez smisla, saj je logično, da imajo majhne države sorazmerno večji JS.

Pa tudi na splošno primerjava JS le s številom prebivalcev ni smiselna, dosti bolje bi bilo primerjati vrste in ravni storitev, ki jih JS nudi v različnih državah. Tu pa žal primerjave hitro postanejo težavne, saj se področja in storitve JS med državami precej razlikujejo. Prav zato tudi ni nobenega splošno priznanega in upoštevanega merila za merjenje učinkovitosti JS. Še najboljša je primerjava JS z gospodarstvom v državah, kjer oboji izvajajo enake storitve, kar pa odpade pri, na primer, policiji, vojski, carini ipd.

Mislim, da bo morala Slovenija slej ko prej sprejeti odločitev o tem, da se ne gre izvajanja javnih storitev na enak način, kot velike države in radikalno spremeniti logiko svojega javnega aparata. To bi pomenilo najmanj dvoje:
1. da se bistveno zmanjša obseg in raven storitev, ki jih država in občine nudijo prebivalstvu in
2. da se izvajanje vseh storitev, ki bodo še ostale, če je le mogoče (in obstaja interes), privatizira.

Ampak za to bi morali sprejeti bistveno drugačen družbeni dogovor, kar pa je pri trenutni mentalni sliki Slovencev skorajda nemogoče. Pri tej mentalni sliki mislim tako na mišljenje povprečnega slovenskega volivca, ki se je žal v preteklih 65 letih navadil, da za vsako malenkost kliče na pomoč državo, kot povprečnega slovenskega strankarskega veljaka, ki meni, da njegovo moč določata le število (javnih) delavcev, ki jim poveljuje in količina denarja, ki ga lahko zapravi.