Zasebnost
2 uri
Čebelarji bi radi 10 evrov za vsak panj
2 uri
Lani rast števila kibernetskih napadov in prevar prek SMS
2 uri
Delnice mojega farmacevta ne premikajo rezultati, temveč konkurenca
3 ure
Golob: Pogajanja o plačni reformi v zaključni fazi, po načrtih bi se končala do poletja 1
3 ure
GEN energija bo šla v skrbni pregled družbe Gorenjske elektrarne
3 ure
(Intervju) »Uspešno digitalno preobražena podjetja imajo v povprečju za 69 odstotkov večjo rast EBITDA«
4 ure
Japonci pospešeno zaganjajo proizvodnjo vodika in amonijaka. Bo amonijak nadomestil premog v termoelektrarnah?
4 ure
Hrvati znižali trošarine, bencin in dizel bosta cenejša kot pri nas
4 ure
Tesla zaradi popustov v težavah pri flotnih kupcih
4 ure
Od polnoči nižje cene bencina, dizla in kurilnega olja
5 ur
Je Slovenija hrvaška kolonija? Močna EU in strah pred imperialno Postojno 7
5 ur
Uradno: Celjske mesnine prodane družbi Braća Pivac 5
5 ur
Aprila izdanih več gradbenih dovoljenj za gradnjo stanovanj kot marca
5 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
5 ur
Kako podjetje pripraviti na umetno inteligenco? O tem na dogodku v sredo
5 ur
(Partnerji sporočajo) Slovensko logistično združenje vabi k prijavam na razpis za logistični projekt leta 2023
5 ur
Električni avto je lahko zastonj! (Oglas)
6 ur
Katere družbe so v prvem četrtletju iz Brnika opravile največ poletov?
6 ur
Najnižjo ponudbo za gradnjo veterinarske fakultete spet oddal Strabag
6 ur
Kako do apartmaja blizu morja v severni Dalmaciji

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Je slaba volja zaradi dosega električnih avtov posledica zavajanja proizvajalcev ali zgolj naivnosti kupcev?

Teme v drugih forumih o teh vsebini:   Avto (10)

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

primvla sporočil: 713
Nasprotno, izraz je zelo primeren, saj motor z notranjim zgorevanjem pretvarja notranjo energijo goriva preko sproščene toplote v mehansko delo.
eh, notranja energija goriva ne obstaja. obstaja razlika med jakostmi molekulskih vezi produktov in reagentov, ki se izraza kot eksotermna "energija" v primeru reakcije oktana s kisikom (kjer so produkti stabilnejsi, mocneje povezani od reagentov, razlika gre v toploto).

zdaj, oktan kot reagent je tekoc, produkti pa so plinasti. cez palec je volumen plina tisockrat vecji od volumna tekocine, ki jo uparjamo.

ce nardim precej naiven izracun: bencinar mi porabi 5 litrov na 100km. vozim litrsko masino pri 2500 obratih na minuto pri 60km/h, kar je 1km na minuto, v minuti porabim 0.05 litra oz. na en obrat 0.02 mL. zelo poenostavljeno (iscemo rede velikosti) se teh 0.02 mL spremeni v 0.02L, kar je... cisto premalo, fak.

vecje (velikostnega reda) delo opravi termicni razpon plinske mesanice, ki cez palec vstopa v sistem pri 300K in spet mocno cez palec pride do desetkrat vecjih 3000K (pV=nRT) in posledicno cez palec (toplotne, tlacne izgube) desetkrat poveca zacetni volumen plinske mesanice, ki je pri takem 1L motorju cez palec 1 deci. to bo to.

(ena pot bi bila tudi iz ~50MJ/kg, ki se sprosca ob reakciji, ampak je ze tako zadost zmede)

ja, mas prov. nikol nisem sel v ta racun, vedno sem imel v glavi, da gre v bencinskem batu v glavnem za posledico uplinjanja (in toploto kot stranski produkt), kot v cilindru parnega stroja (ki je mimogrede bolj ucbeniski toplotni stroj, ker res vso energijo prenasa toplota skozi steno kotla)...