Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Je slaba volja zaradi dosega električnih avtov posledica zavajanja proizvajalcev ali zgolj naivnosti kupcev?

Teme v drugih forumih o teh vsebini:   Avto (10)

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

primvla sporočil: 851
Nasprotno, izraz je zelo primeren, saj motor z notranjim zgorevanjem pretvarja notranjo energijo goriva preko sproščene toplote v mehansko delo.
eh, notranja energija goriva ne obstaja. obstaja razlika med jakostmi molekulskih vezi produktov in reagentov, ki se izraza kot eksotermna "energija" v primeru reakcije oktana s kisikom (kjer so produkti stabilnejsi, mocneje povezani od reagentov, razlika gre v toploto).

zdaj, oktan kot reagent je tekoc, produkti pa so plinasti. cez palec je volumen plina tisockrat vecji od volumna tekocine, ki jo uparjamo.

ce nardim precej naiven izracun: bencinar mi porabi 5 litrov na 100km. vozim litrsko masino pri 2500 obratih na minuto pri 60km/h, kar je 1km na minuto, v minuti porabim 0.05 litra oz. na en obrat 0.02 mL. zelo poenostavljeno (iscemo rede velikosti) se teh 0.02 mL spremeni v 0.02L, kar je... cisto premalo, fak.

vecje (velikostnega reda) delo opravi termicni razpon plinske mesanice, ki cez palec vstopa v sistem pri 300K in spet mocno cez palec pride do desetkrat vecjih 3000K (pV=nRT) in posledicno cez palec (toplotne, tlacne izgube) desetkrat poveca zacetni volumen plinske mesanice, ki je pri takem 1L motorju cez palec 1 deci. to bo to.

(ena pot bi bila tudi iz ~50MJ/kg, ki se sprosca ob reakciji, ampak je ze tako zadost zmede)

ja, mas prov. nikol nisem sel v ta racun, vedno sem imel v glavi, da gre v bencinskem batu v glavnem za posledico uplinjanja (in toploto kot stranski produkt), kot v cilindru parnega stroja (ki je mimogrede bolj ucbeniski toplotni stroj, ker res vso energijo prenasa toplota skozi steno kotla)...