Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

comteo sporočil: 664
Zadnja sprememba: comteo 30.03.2023 23:52
[aimon]
> "... po strategiji iz leta 2017 naj bi Slovenija klasične motorje v novih avtomobilih prepovedala že do leta 2030."

Potem bodo električni avtomobili? Na Quora Digest so pisali o njih, navajam prevod.

Električni avtomobili v zadnjih nekaj letih postajajo vse bolj priljubljeni zaradi svoje okolju prijaznosti in potencialnih prihrankov. Vendar pa imajo, kot vsaka tehnologija, tudi električni avtomobili svoje pomanjkljivosti. Tukaj je nekaj slabosti električnih avtomobilov:

1. Omejen doseg: Ena največjih pomanjkljivosti električnih avtomobilov je njihov omejen doseg. Čeprav se doseg električnih avtomobilov sčasoma povečuje, ima večina električnih avtomobilov še vedno doseg približno 100–200 milj. To je lahko težava, če morate potovati na dolge razdalje ali če nimate dostopa do polnilnih postaj.

Evropsko povprečje je 37 km na dan.
Povprečni prebivalec gre 2 krat letno na daljšo relacijo.
Argument je neumen.


2. Dolgi časi polnjenja: Druga pomanjkljivost električnih avtomobilov je njihov dolg čas polnjenja. Tudi s hitrimi polnilnicami lahko traja več ur, da se električni avtomobil popolnoma napolni. To je lahko neprijetno, če morate pogosto uporabljati avto ali če imate natrpan urnik.

Polnjenja na DC polnilnicah praviloma trajajo nekaj minut, da se vozilo apolni DO CILJA. NA cilju se polni v času, ko lastnik/voznik opravlja druge dejavnosti.
Filozofije je popolnoma drugačna in vozniki naftnih vozil to težko dojamejo brez osebne izkušnje.

90% polnjenje je doma, čez noč. Ko traja proces polnjenja nekih 10 sekund. Vtakneš vrtičnico.
To je ogromen prihranek časa pri polnjenju glede naftne avtmobile, ki porabijopovprečno mesečno 2 krat po majmanj 5 minut... kar je letno 2 uri nepotrebno izgubljenega časa.


3. Omejena infrastruktura za polnjenje: Čeprav infrastruktura za polnjenje električnih avtomobilov raste, še vedno ni tako razširjena kot bencinske črpalke. To pomeni, da boste morda morali skrbno načrtovati svoja potovanja, da boste imeli dostop do polnilnih postaj, ko jih boste potrebovali.

Počnlnic za električna vozila je cca 10 krat več kot črpalk za nafto. Polnilnice praviloma delajo 24 ur, večina črpalk se zvečer zapre in si lahko čez noč v nerodni situaciji. Posebej na podeželju zunaj avtocesst.

4. Višji začetni stroški: električni avtomobili so na splošno dražji za nakup kot avtomobili na bencin, čeprav se ta vrzel manjša. Poleg tega lahko električni avtomobili zahtevajo dodatne naložbe, kot so domače polnilne postaje ali posebne električne nadgradnje, kar lahko poveča skupne stroške.
Avti se kupujejo na kredit. V Sloveniji in v drugih državah se ponujajo za električna vozila krediti brez pologa (EKO sklad).
Pri kreditu BREZ POLOGA težko govorimo o ZAČETNI INVESTICIJI.
Ta je nula.

Obroki kredita so praviloma nižji od obrokov kredita naftnih avtomobilov, še posebej če upoštevamo mesečni strošek za gorivo in vzdrževanje vozila.
Primerljivi električni avti so seveda cenejši.


5. Razgradnja baterije: Kot vsaka baterijska naprava se lahko tudi baterije v električnih avtomobilih sčasoma razgradijo. Posledica tega je lahko zmanjšan doseg in zmogljivost ter sčasoma potrebna zamenjava baterije, kar je lahko drago.

BAterije sodobnega električnega avtomobila srednje klase imajo 80% začetne kapacitete pri približno 600.000 km. Uporabne so vsaj do 1.000.000 km.
Trenutni podatki kažejo, da se zamenja 1,6% baterij in to večinoma zaradi napak ali vozil stare generacije, ko so baterije bile majhne (do 30 kWh). Pri mali baterije se 1500 ciklov hitreje zgodi.
Ko baterije več ni primerna za avto gre v drugo službo - kot hranilnik energije za hiše ali podjetja. Tam je uporabna še cca 20 do 30 let.
O kakšni razgradnji govorimo?

Poo vseh teh 40 letih uporabe baterije je baterija , po treutnih izračunih, cca 11 krat cenejši vir materiala za baterije, kot rudnik.

kakšne so to bedarije s razgradnjo baterij????




6. Velika odvisnost od električne energije: Čeprav so električni avtomobili okolju prijazni, so še vedno odvisni od električne energije, ki se pogosto proizvaja iz fosilnih goriv. To pomeni, da so okoljske koristi električnih avtomobilov odvisne od metod, ki se uporabljajo za proizvodnjo električne energije.

2 kilovatni nadstrešek za avtomobil (2,5 x 5 metrov) proizvede letno 2,2 MWh energije, kar zadostuje za 15.000 km. Torej 2.000 € investicija v solarno elektrarnico vam lahko zagotovi 30 let brezplačne vožnje na račun sonca.
Vsak dan je več energije iz sonca, vetra in vode, a manj iz premoga, plina in atomov.


7. Omejene možnosti: Čeprav število modelov električnih avtomobilov narašča, je še vedno na voljo manj možnosti v primerjavi z avtomobili na bencinski pogon. To lahko oteži iskanje električnega avtomobila, ki ustreza vašim posebnim potrebam in željam.

Stare novice širite? Zdaj je marec 2023. Preverite ponudbo.



Na splošno električni avtomobili ponujajo številne prednosti, vključno z nižjimi emisijami, potencialnimi prihranki pri stroških ter tišjo in bolj tekočo vožnjo. Vendar imajo tudi svoje pomanjkljivosti, vključno z omejenim dosegom, dolgimi časi polnjenja in višjimi vnaprejšnjimi stroški. Kot pri vsakem večjem nakupu je pomembno, da skrbno pretehtate svoje potrebe in možnosti, preden se odločite, ali je električni avtomobil pravi za vas.

NA hitri polnilnic se moj avto polni natačno 18 minut od 10% do 80%. To je manj, kot na 400 kilometrski poti potrebujem za WC, kavo ali senvič.
Prejšnji teden sva šla v Dubronik. 709 km.
NAredili smo 3 pavze... s tem, da smo polnili le enkrat. 20 minut. V Zadar vzhod Shell Ionity smo pojedli sendvič in spili kavo. To je trejalo dlje, kot polnjenje vozila. Pavzo smo naredili tudi v Karlovcu in pri Pelješkem mostu. AMpak tam nismo polnili. Kar pomeni, da voznik in potniki potrebujejo veliko več pavze, kot vozilo za polnjenje. Zato je argument brezvezen.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 3018664

Strani: 1

aimon sporočil: 1.924
Na Quora Digest so pisali o tem, kar sem navedel. Če ti ni všeč, kar so napisali, jim lahko odgovoriš.
aimon sporočil: 1.924
[comteo]
... 90% polnjenje je doma, čez noč. ...
"V Nemčiji ne moreš več doma priklopiti polnilne postaje, ker omrežje ne zdrži." To je napisano na www.domovina.je/silv...ih-morali/
Bo ta prepoved tudi v Sloveniji?

Strani: 1