Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Razpoke v podpori članic EU na poti v električni avtoraj
Teme v drugih forumih o teh vsebini: Glavni forum (1)
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[#3017382] 09.03.23 09:03 · odgovor na: (# 3017202)
Trdiš namreč dvoje:
1. S 6GWh DNEVNO zadostimo potrebam VSEH e-vozil (1,2 milijona)
2. Manjko elektrike lahko zagotovimo z nočnim polnim obratovanjem hidroelektrarn
Podatke o proizvodnji (nek, termo, hidro) imava na spletni strani ELES-a. IN Excel je dosegljiv na URNEM nivoju za pretekli dve leti:
www.eles.si/prevzem-...roizvodnja
Podatek o celokupni porabi Slovenije pa najdeva na URNEM nivoju za zadnmji dve leti na zavihku "TRŽNI PODATKI":
www.eles.si/trzni-podatki
Postopek računanja:
1. Vsakokratni celokupni dnevni porabi prištejem 6.000 MWh
2. vse inštalirane hidro kapacitete je va cca 1100MW. A ker nam hidrologija (vodostaji rek" skorajda nikoli ne omogoča polnega izkoristka naših rek, sem naredil sledeči približek:
3. Ker imava na voljo podatke o URNI proizvodnji, Pogledam, kolikšen je bil MAKSIMALNI output hidra na urnem nivoju znotraj določenega dneva, in predpostavim, da je tisti določeni dan hidro VES dan delal s tako urno proizvodnjo.
Denimo primer:17.4.2021
Celodnevna proizvodnja Hidro: 10362MWh
Maksimalna urna proizvodnja: 828MWh
Teoretična maksimalna dnevna proizvodnja: 24x828= 15.054MWh
4. To, "Teoretično" dnevno, proizvodnjo Hidra prištejem k dnevni proizvodnji NEK in Termo, ki pa naj ostaneta enaki, saj je seveda cilj zmanjševanja izpustov (Pun intended). In dobimo neko "Imaginarno" teoretično proizvodnjo.
5. Od te prozvodnje odštejemo POVIŠANO dnevno dejansko porabo, se pravi, toliko kot je bila dejanska poraba (ki je merjena), in dodatnih 6.000MWh, ki jih v povprečju po tvojih trditvah porabimo dnevno za vsa osebna e-vozila.
6. Pluse in minuse postavim na graf:
ibb.co/SvdJY8f
Kaj opaziva?
Niti pri zelo lebavi predpostavki, da zmorejo vse slovenske hidroelektrarne delati s svojim dnevnim maksimumom, so dnevi, ko ne bomo zmogli varno zagotavljati dovolj električne energije za vsa e-vozila. in takih dni, s temi predpostavkami izračuna, je bilo v 731 dneh meritev 123. 20%! In kot moreš opazit, ne gre le za dneve, ko je NEK offline zaradi remonta (April 2021 in Oktober 2022), ampak se minusi pojavljajo tudi vmes. Najbolj v Januarju in februarju.
Da pa je moja predpostavka o tem, da Hidro zmore laufati 24 ur z maksimalno proizvodnjo ves dan, jako majava, kaže pa spodnji graf, ki prikazuje pretok reke Save na merilni postaji Jesenice na dolenjskem:
ibb.co/q96mN1B
Moja predpostavka, da zmore hidro laufat s polno močjo ves dan je jako jako poševna. Ampak "I am giving you some rope here"
In predragi Teo Bunta. Da dodam še nekaj soli na tvoje rane. V gornjem saldu je upoštevana KOMPLETNA proizvodnja NEK. V resnici Sloveniji pripada direktno le polovica. Ostalo gre na Hrvaško k HEP-u! Kar pomeni, da v kolikor je saldo pozitiven do 8000MWh dnevno (tolikšna je polovica nuklearke v bilanci), je v resnici nula. In če je pod to, je v resnici manjko!
Dodatno bova rekla, da je delež termo energije, tudi pri povečani teoretični Hidro proizvodnji še vedno v obravnavanem obdobju v povprečju 20%, komotno pa gre na 30%. Še vedno boš ti totega tvojega avteka fpofprečji petinsko lepo filal na toti CO2, pa če ti je prav ali pa ne.
Slovenija za tvoje sanjaško ukinjanje vozil z MNZ ni energetsko samozadostna! Že sedaj ni. Ali si pripravljen na redukcije elektrike, "Par-nepar" sistem polnenja, možnost in pravico države, da ti daljinsko odklopi polnilnico, v kolikor ni električne energije za gospodinjstva, podjetja, ter nujne zadeve, kamor spadajo v prvi vrsti bolnišnice, zdravstveni domovi, DSO, šole, vrtci??