18 min
Najbolj brani članki danes
1 ura
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
2 uri
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
3 ure
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
4 ure
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 2
4 ure
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
4 ure
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
4 ure
Ko se upokoji vodja gradnje
5 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
5 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
6 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
6 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
7 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
7 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
8 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
8 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
8 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
8 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
9 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
9 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Razpoke v podpori članic EU na poti v električni avtoraj

Teme v drugih forumih o teh vsebini:   Glavni forum (1)

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

Endimion sporočil: 10.300
Evo... Sem se potrudil, in pogledal kako je s to Tvojo tezo:

Trdiš namreč dvoje:
1. S 6GWh DNEVNO zadostimo potrebam VSEH e-vozil (1,2 milijona)
2. Manjko elektrike lahko zagotovimo z nočnim polnim obratovanjem hidroelektrarn

Podatke o proizvodnji (nek, termo, hidro) imava na spletni strani ELES-a. IN Excel je dosegljiv na URNEM nivoju za pretekli dve leti:

www.eles.si/prevzem-...roizvodnja

Podatek o celokupni porabi Slovenije pa najdeva na URNEM nivoju za zadnmji dve leti na zavihku "TRŽNI PODATKI":
www.eles.si/trzni-podatki

Postopek računanja:

1. Vsakokratni celokupni dnevni porabi prištejem 6.000 MWh

2. vse inštalirane hidro kapacitete je va cca 1100MW. A ker nam hidrologija (vodostaji rek" skorajda nikoli ne omogoča polnega izkoristka naših rek, sem naredil sledeči približek:

3. Ker imava na voljo podatke o URNI proizvodnji, Pogledam, kolikšen je bil MAKSIMALNI output hidra na urnem nivoju znotraj določenega dneva, in predpostavim, da je tisti določeni dan hidro VES dan delal s tako urno proizvodnjo.

Denimo primer:17.4.2021
Celodnevna proizvodnja Hidro: 10362MWh
Maksimalna urna proizvodnja: 828MWh
Teoretična maksimalna dnevna proizvodnja: 24x828= 15.054MWh

4. To, "Teoretično" dnevno, proizvodnjo Hidra prištejem k dnevni proizvodnji NEK in Termo, ki pa naj ostaneta enaki, saj je seveda cilj zmanjševanja izpustov (Pun intended). In dobimo neko "Imaginarno" teoretično proizvodnjo.

5. Od te prozvodnje odštejemo POVIŠANO dnevno dejansko porabo, se pravi, toliko kot je bila dejanska poraba (ki je merjena), in dodatnih 6.000MWh, ki jih v povprečju po tvojih trditvah porabimo dnevno za vsa osebna e-vozila.

6. Pluse in minuse postavim na graf:
ibb.co/SvdJY8f

Kaj opaziva?
Niti pri zelo lebavi predpostavki, da zmorejo vse slovenske hidroelektrarne delati s svojim dnevnim maksimumom, so dnevi, ko ne bomo zmogli varno zagotavljati dovolj električne energije za vsa e-vozila. in takih dni, s temi predpostavkami izračuna, je bilo v 731 dneh meritev 123. 20%! In kot moreš opazit, ne gre le za dneve, ko je NEK offline zaradi remonta (April 2021 in Oktober 2022), ampak se minusi pojavljajo tudi vmes. Najbolj v Januarju in februarju.

Da pa je moja predpostavka o tem, da Hidro zmore laufati 24 ur z maksimalno proizvodnjo ves dan, jako majava, kaže pa spodnji graf, ki prikazuje pretok reke Save na merilni postaji Jesenice na dolenjskem:

ibb.co/q96mN1B

Moja predpostavka, da zmore hidro laufat s polno močjo ves dan je jako jako poševna. Ampak "I am giving you some rope here"

In predragi Teo Bunta. Da dodam še nekaj soli na tvoje rane. V gornjem saldu je upoštevana KOMPLETNA proizvodnja NEK. V resnici Sloveniji pripada direktno le polovica. Ostalo gre na Hrvaško k HEP-u! Kar pomeni, da v kolikor je saldo pozitiven do 8000MWh dnevno (tolikšna je polovica nuklearke v bilanci), je v resnici nula. In če je pod to, je v resnici manjko!

Dodatno bova rekla, da je delež termo energije, tudi pri povečani teoretični Hidro proizvodnji še vedno v obravnavanem obdobju v povprečju 20%, komotno pa gre na 30%. Še vedno boš ti totega tvojega avteka fpofprečji petinsko lepo filal na toti CO2, pa če ti je prav ali pa ne.

Slovenija za tvoje sanjaško ukinjanje vozil z MNZ ni energetsko samozadostna! Že sedaj ni. Ali si pripravljen na redukcije elektrike, "Par-nepar" sistem polnenja, možnost in pravico države, da ti daljinsko odklopi polnilnico, v kolikor ni električne energije za gospodinjstva, podjetja, ter nujne zadeve, kamor spadajo v prvi vrsti bolnišnice, zdravstveni domovi, DSO, šole, vrtci??