Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

0313EKINX sporočil: 561
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 3016153

Strani: 1

KaA sporočil: 528
[0313EKINX]
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
A res? Pri 1,2 mio osebnih vozil v Sloveniji to pomeni 3,5 TWh električne energije letno oz. 26% slovenske letne porabe. Ker poraba električne energije že sicer (brez avtov) raste s povprečno stopnjo 1,5% letno, to pomeni, da moramo v naslednjih 12 letih povečati proizvodnjo elektrike za 50%, proizvodne kapacitete pa za 100% (ker bodo to večinoma obnovljivci).

Se ti še vedno zdi, da to ni problem?
info24 sporočil: 285
Slabo si poslušal pri fiziki. Ali pa nočeš razumeti. Super je filat ponoči, 8 ur. Ampak kolikor vem je vsaj trenutno precej povpraševanja po avtomobilih s hitrim polnjenjem. Danes tankaš 80l v cca 2 minutah, torej je še fast charge v 20 min problem. Kaj šele vse ostalo
slovenecnb1 sporočil: 5.616
[0313EKINX]
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
Tkole politiki razmišljajo, praksa je potem pa mrk in spremembe butastih zakonov ki nimajo realne osnove na hibride kar je realno
1127DXSXU sporočil: 833
[0313EKINX]
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
Porabo si močno podcenil.

V Sloveniji je bilo v letu 2022 registriranih 1.189.000 osebnih vozil. V letu 2014 so naša vozila v povprečju prevozila 12.653km letno. In normalne EV porabi 20KWh/100km (mogoče malčki ki so 3ji avto pri hiši manj, samo če bo večina preklopila pol bodo potrebni večji avti, ki bodo vozili vsepovsod ne pa veinoma po predmstjih, kot je to zdaj).
In če to potegnemo skupaj pridemo do letne porabe enega avta 2530 KWh, oz 2,53 MWh na avto
In za vse avtomobile to pride 3008 GWh.
leta 2021 smo porabili 13.336 GWh.
To pomeni, da se nam bo samo zaradi tega poraba električne energije povečala za cca.25%. Tak obseg elektrike je približno toliko kolikor zdaj proizvedejo naše termoelektrane. To pomeni, da jih bo potrebno podvojiti. In ker se vozila polnijo ponoči, bomo rabili ravno termoelektrane.
Zdaj pa naj se primerja, kaj onesnažuje bolj, naše termoelektrane ali osebna vozila.
Endimion sporočil: 10.298
J€b@10 te povprečje.

Jaz in partnerka narediva čez teden z avtom morda 10km. V petek pičiva na morje, v nedeljo nazaj. Vmes še nekaj prevoza pa jih je 270km. Lepih 40km na dan v povprečju. A vendarle moram imeti vozilo "polno" ko se odpravim na pot.

Problem ni povprečje ampak peak poraba, ki jo zdajle niti ne znamo ovrednotiti.

Ampak poskusiva z zelo splošnim izračunom. Denimo da ima povprečni električni avtomobil baterijo kapacitete 72kWh. Če to ponoči, ko je "elektrike preveč pa še poceni je (hvala comteo) polniš 8 ur, je povprečna moč polnjenja 9kW. 100.000 takih vozil pomeni hkratno obremenitev 900MW. V Sloveniji pa imamo 1.2 milijona vozil. Če je osebnih vozil za lastno rabo, pomeni da bi rabili 4 nuklearke. Zgolj za to.

In če rečeva da rabiš zarad male vsakodnevne potrošnje reciva nafilat le za 20% tega, pa je filouc pameten in prilagaja moč polnjenja, dobiva neko povprečno moč odjema ponoči za teh 600k vozil 1.350MW.

Potem pa imava drug problem. Jaz denimo danes ne vem koliko bom rabil avto jutri. Pa danes rečem "Mah ne bom filal, saj je še dost notri." Kar sprosti el omrežje v primeru EV vozila. Ampak če pa se mi naslednji dan vseeno pojavi potreba po daljši poti, se zapeljem na pumpo, natankam v 2 minutah pa se odpeljem. Na hitri EV polnilnici sem dober za najmanj pol ure! Prej uro! EV avto mi v takem primeru jemlje čas. Eno je če grem jaz z drago na denimo dolg izlet kjer si bom lahko vzel pol ure za to, da se avtek mal napolni, mi2 pa nakofetkava. Drugo pa je če se ne morem premaknit, ker mam avto na kablu, jaz pa imam denimo sestanek. Čas je denar! In EV vozila tu ne dajejo prav nobene komparativne prednosti. Pred 100 in več leti je klasičen avto pomenil kvantni preskok od kočij. EV avto to ni.

In zadnji problem ki ga imava... so strnjena blokovska naselja. Samo v denimo ljubljanskih fužinah prebiva 34.000 ljudi. Po nekih ocenah je to 13.000 vozil. Na zelo majhnem prostoru, moraš imet infrastrukturo, da se bo to filalo. Trafo postaje, polnilna mesta, in podobno. Kaj ti pomaga 100 polnilnih mest v becirku s 5000 vozili.

V celotni EU smo v 2021 prodali 14.3 milijona osebnih vozil.

Nisem prepričan a se EU birokrati zavedajo vsega tega.
Nollem sporočil: 967
mi polnimo vsaj 3x na teden na 100%. polnilnico imamo omejeno na 7kW.

Strani: 1