Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

AndrejTribuson sporočil: 167

Že cca 11 let se vozim z električčnim avtom okrog 60.000 km letno. Bil v LItvi na košarki Sloveniji, v Parizu, celi Nemčiji, Beogradu, celi dalmaciji, Dunaju nešteto krat...Sarajevo vsaj 30 krat...Firence, Neapelj (tam sem šel Zardar - Ancona in potem do Neaplja na elektriko).....
90% polnjenje je doma in v službi. NA hitrih polnilnicah polnim povprečno 10 minut. KEr dopolnim do cilja.

NA primer, Sarajevo - Slavonski brod porabim 35%. V Slavonskem brodu v 7 minutah napolnimo do 80% in potem v MAriboru doma imamo še 25 do 30%. TO je to. 7 minut polnjenja za 600km relacijo.
ZAkaj bi plačal neke nenormalne denarje, da zamenjam baterijo?

Prejšnjo soboto v Minhen - 505 km. Eno polnjenje pri Salzburgu 20 minut. Šli na kavo in itak bi šli. Ionity, 39 cenotv minuta pomeni enih 8€ polnjenje. TO je to. NAjdražja in najhitrajša polnilnica na avtocestah evrope. Ena kava do Minhena.

Menjava baterij nima nobenih poslovnih možnosti. Ni dovolj uporabnikov, da bi finacirali sistem.


Povprečni priključek v stanovanju in hiši je 7 kW. V Sloveniji.
Povprečni uporabnik v času nočne tarife potrebuje priključek moči 1 kW (5 A), da bi napolnil svoj avto za jutrišnjih 40 kilometrov. (računaj - 1 kW krat 8 ur = 8 kWh, a potrebuje 5,5 kWh.
Torej vsako stanovanje lahko polni vsako noč 7 avtomobilov in omrežje ne bo preobremenjeno.
Še sreča, da imamo čez noč velike presežke energije, pa je ta noro poceni.


Na kratko - veliko diskutantov, ki se čutijo poklicane za komentiranje, pojma o pojmu inmaju o električnih avtomobilih in o elektriki nasploh :-( . Žalostno. DunningKruger na delu.
O, bože (funkcionalna nepismenost je očitno večji problem, kot se zdi), a pa ti sploh razumeš, kaj hočem povedati?!

Da sedaj, ko je ca 0,25% avtov električnih, seveda (zaenkrat še) ni problem polnjenja ne doma in ne na poti. To itak vemo vsi in ne rabiš zato tega svojega pionirskega računstva zganjat tukaj po forumu. Daj poračunaj raje, kako bo to zgledalo, ko bo električnih avtov 50%, kar pomeni 200x več kot danes.

Da ti pomagam: ajd, gremo v sezoni v Dalmacijo. Povprečen dnevni pretok avtov na relaciji Zagreb-Spit v sezoni je (spodnja meja) 50.000 vozil. Naj bo 40% avtov električnih, kar pomeni 20.000. Razdalje med mestoma je dobrih 400 km, kar pomeni, da bo vsak avto predvidoma moral enkrat na polnjenje za, bodimo prizanesljivi, vsaj 200 km vožnje. Kot praviš lahko vzamemo, da avto povprečno naredi 7 km za vsako porabljeno kWh. Pa ker voziš po AC malo hitreje vzemimo, da za 200 km razdalje rabiš 30 kWh. Recimo, da imaš na vsakih 100 km eno polnilnico, 4 vse skupaj. Ca. 3/4 prometa poteka podnevi med 8. in 20. uro. 15.000 avtov v 12 urah, 1.250 na uro. Na vsaki pumpi se vsako uro ustavi povprečno 312 avtov na polnjenju. Če imaš 6 polnilnih mest po črpalki, je to 52 avtov na eno mesto. To pomeni, da moraš v 1 minuti napolniti avto s 30 kWh energije, če nočeš, da se ti začne delati gužva. E, jebiga, potem boš rabil za vsako polnilno mesto eno tvojo MEGA šuko vtičnico z močjo 1,8 MW, kar je seveda utopija. Pa tudi s tem ne bi šlo, ker pač toliko energije tako hitro pač nikoli ne boš nabil v ta tvoj električni avto. Utopija na kvadrat torej. In kaj ostane? Zamenjava baterije polno za prazno. Samo na tak način dobiš tako hiter "pretok" elektrike. Ali pa e avti na gorivne celice in polnjenje vodika.

Zdaj, ko si eksot s svojim e avtom, ni problema, in ko ti vsi subvencioniramo avto in elektriko, tudi ne. Raje si izračunaj, kako bo čez nekaj (deset) let, če ne bo menjave baterij ali uporabe vodika. Koliko boš v poletni sezoni, ko bo pol avtov električnih, čakal na pumpi z e avtom, da ga boš napolnil, ko se boš peljal na dopust? Saj ni težko, to se da tudi s tvojm računstvom dognati.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 3005114

Strani: 1

comteo sporočil: 664
Zadnja sprememba: comteo 30.08.2022 23:33
O, bože (funkcionalna nepismenost je očitno večji problem, kot se zdi), a pa ti sploh razumeš, kaj hočem povedati?!

Da sedaj, ko je ca 0,25% avtov električnih, seveda (zaenkrat še) ni problem polnjenja ne doma in ne na poti. To itak vemo vsi in ne rabiš zato tega svojega pionirskega računstva zganjat tukaj po forumu. Daj poračunaj raje, kako bo to zgledalo, ko bo električnih avtov 50%, kar pomeni 200x več kot danes.
Ko bo električnih avtov 100% se bodo kot zdaj (električni) polnili doma na šuko vtičnicah (69% slovencev živi v hišah) v trgovskih centrih, javnih polninicah in mestnih polnilnicah - ČEZ NOČ. Ko lastniki spijo.
Čez noč imamo dovolj energije. 37 km, krat 1 mio avtov je 6 GWh energije. Tolk imamo vsako noč preveč.
ČE porabimo 6 GWh v 8 urah noči nam nočna poraba ne bo dosegla TRENUTNE DNEVNE PORABE.
To pomeni dvoje:
1. energije je zadosti za 1 milijon električnih avtov DANES
2. omrežje, ki zdrži dnevno porabo 100% bo zdržalo nočno porabo 85% (1 milijon električnih avtov) DANES

ZAključek?

Problema ni da DANES zamenjamo 1 milijon osebnih avtomobilov za električne. Vsaj glede energije in omrežja.


Da ti pomagam: ajd, gremo v sezoni v Dalmacijo. Povprečen dnevni pretok avtov na relaciji Zagreb-Spit v sezoni je (spodnja meja) 50.000 vozil. Naj bo 40% avtov električnih, kar pomeni 20.000. Razdalje med mestoma je dobrih 400 km, kar pomeni, da bo vsak avto predvidoma moral enkrat na polnjenje za, bodimo prizanesljivi, vsaj 200 km vožnje. Kot praviš lahko vzamemo, da avto povprečno naredi 7 km za vsako porabljeno kWh. Pa ker voziš po AC malo hitreje vzemimo, da za 200 km razdalje rabiš 30 kWh. Recimo, da imaš na vsakih 100 km eno polnilnico, 4 vse skupaj. Ca. 3/4 prometa poteka podnevi med 8. in 20. uro. 15.000 avtov v 12 urah, 1.250 na uro. Na vsaki pumpi se vsako uro ustavi povprečno 312 avtov na polnjenju. Če imaš 6 polnilnih mest po črpalki, je to 52 avtov na eno mesto. To pomeni, da moraš v 1 minuti napolniti avto s 30 kWh energije, če nočeš, da se ti začne delati gužva. E, jebiga, potem boš rabil za vsako polnilno mesto eno tvojo MEGA šuko vtičnico z močjo 1,8 MW, kar je seveda utopija.

Utopija so te bedarije, ki jih kvasite. Letos smo na morje šli s 7 avti od česa 5 električnih.
Pač velika družina.Nobeden nov avto ni potreboval polnjenja. Do PAga jaz imamo 405 km, a najdaljša relacija je Prevalje - PAg in to je šlo z Električno Kono z strešnim kuferjem brez polnjenja.
Od teh vaših 15.000 jih je polovica iz Slovenije, Hrvaške... ki ne rabijo polniti...
Ostali, če se polnijo rabijo kolk energije, če se ustavijo polniti na Brinju in gredo do Splita? ZA 100 km, rabijo 15 kWh ali 3 minute na današnji polnilnici. 200 kW polnjenje. Klasika danes. V Slavonkem brodu je žal brezplačna le 150 kW, tako da proti BEoradu ali Sarajevu moram polniti 10 minut. Groza.
Nam lahko razložite, zakaj bi se pri Macoli na Križu polnil do konca, če mi je cilj 80 km daleč?
DAjte no, vklopit logiko.



Pa tudi s tem ne bi šlo, ker pač toliko energije tako hitro pač nikoli ne boš nabil v ta tvoj električni avto. Utopija na kvadrat torej. In kaj ostane? Zamenjava baterije polno za prazno. Samo na tak način dobiš tako hiter "pretok" elektrike. Ali pa e avti na gorivne celice in polnjenje vodika.

Torej zamenjava baterij. Citroen C0 ima 14 kWh baterijjo, BMW iX 120 kWh baterijo. Ostali vmes.
NAmesto 3 minutnega polnjenja, bomo menjavali baterije in bodo na zalogi vse baterije za vse avte? hahahaha, bedarija.

Zdaj, ko si eksot s svojim e avtom, ni problema, in ko ti vsi subvencioniramo avto in elektriko, tudi ne. Raje si izračunaj, kako bo čez nekaj (deset) let, če ne bo menjave baterij ali uporabe vodika. Koliko boš v poletni sezoni, ko bo pol avtov električnih, čakal na pumpi z e avtom, da ga boš napolnil, ko se boš peljal na dopust? Saj ni težko, to se da tudi s tvojm računstvom dognati.

Torej, že danes ne čakam. KEr do dalmacije ne polnim. ZAdnjič sem polnil na poti iz NEuma v MAribor v Brinju - ker se bil lačen. Pojedel sarmo in šel naprej.
Ko grem iz Srbije ali sarajeva polnim povprečno 7 minut v Slavonskem BRodu. Do WC ne pridem in nazaj.
Imate veike težave, ampak niste še probali. To je bolezen. KOmentirati nekaj, kar ne poznam.
Letalska karta za 1000km je nekje 20€ povprečno. To se ne spplača voziti. Avto do 1000km rabi manj polnjenja, kot voznik počitka.

Strani: 1