Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bc123a sporočil: 48.253
[0430ABAKU]
Poleg tega... Danes vsak avto naredijo tako, da se praviloma na spodobni polnilnici nafila v 1 uri. Ne razumem, zakaj bi ga bilo torej treba priključenega parkirati čez noč.
Tesle se pogosto fila le po par v minut.
Tale potopis dems.si/uporabnost-e...olge-poti/ omenja:
* V 22 minutah napolnim 49,1 kWh
* V 9 minutah napolnim 19,3 kWh
* V 15 minutah napolnim za 39,08 kWh.
* V 13 minutah napolnim za 36,6 kWh
* V 17 minutah napolnim 38 kWh
Je res Jaguar tak krš, da se polni ure in ure?
Spostovani lastniki elektroavtov in njih navdusenci. Preberite tole razlago spodaj, da vam ne bo zal. Ne se zanasati na reklamo za elektriko, ki jo delajo druzboslovci. Vas bo glava bolela. Ok.

To kar pises so neumnosti. Malo se poglobi v tehnologijo LiIon baterij. Te baterije imajo dve fazi polnjenja. Eno je polnjenje, kjer tece velika moc v baterijo in se baterija napolni do dolocene stopnje, ki jo doloci proizvajalec arbitrarno oziroma na podlagi svojih testiranj. Namrec, celic NE SMES prenapolniti. Ok, ampak zakaj ne gre do 100%?

Namrec, celice med sabo niso enake! Ze zaradi variacij pri proizvodnji imajo malo razlicne karakteristike, in s staranjem se to kvecjemu se poveca. Zato imajo ene celice manjso kapaciteto od deklarirane, druge pa vecjo.

Pri LiPo baterijah imas naceloma dve moznosti vezave celic. Zaporedno, kjer visas napetost, in vzporedno, kjer visas dovoljeni tok. Baterija za elektro avto ki ima nominalno napetost nekaj sto voltov in tok, ki mora iti v desetine amperov, je torej kombinirana, povezana serijsko-paralelno.

To pomeni da se vse celice ki so v eni skupini vezane serijsko, polnijo z enakim tokom in jim polnilec "vsiljuje" enako koncno napolnjenost. Ce ena od celic pozre samo 80%, potem bi v trenutku ko bo sosednja celica polna 100%, ona morala biti 115%. Seveda gre tistih 15% v izgube, kar pomeni toploto, in v unicevanje celice.

Zato se baterij ne polni tako. Prva faza napolni do tocke, kjer je proizvajalec baterije ziher da ne bo nobena celica prenapolnjena, in to poteka z precej visokim tokom.

Druga faza polnjenja pa je "balancing", torej izravnava. To se dogaja pri vsaki bateriji tehmologije LiPo in je nujen korak da vam baterija sploh zdrzi nekaj let! V tej fazi se polnijo posamezne celice ali sklopi (kakorkoli je ze to narejeno, ce ima baterija recimo 6 celic to pomeni 6 locenih povezav do polnilca - ne vem, kako je to izvedeno v baterijah z sto ali tisoc celicami).

V tej drugi fazi se polni s precej manjsim tokom, zato ker se vsako celico napolni do njene individualne kapacaitete. zato se tudi vas telefon najprej hitro napolni do 90%, potem pa traja se lahko se enkrat toliko da pride do 100%. To polnjenje je vedno pocasnejse, ker je vedno manj celic, ki jih je se treba polniti. Na koncu dobesedno polnite samo se eno celico, dokler ni ta polna.

Seveda, ker se ljudje nocejo sprijazniti s tako dolgim polnjenjem, proizvajalci omogocajo da polnjenje prekinete ze po prvi, hitri fazi. Ampak nastane problem. Celice se tudi ne praznijo enako in ce nimate balansirane baterije, ji to skodi in skrajsuje zivljenjsko dobo. Zato recimo Tesla softversko omejuje, koliko krat oziroma kako pogosto lahko polnite "na hitro". Ker vsako taksno polnjenje brez balansiranja unicuje baterijo.

Sedaj se pa odlocite, ali boste glede elektroavtov verjeli elektroinzenirjem ali novinarjem druzboslovcem. Sam ne jokat pozneje, ok?