Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Avtonomna vožnja prihaja hitreje, kot mislimo

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bc123a sporočil: 48.253
[Korazijan]
Spoštovani bc123a
Čeprav se z večino vaših pripomb in pomislekov strinjam, mi je zanimiv tudi zorni kot avtorja teksta Marka Javornika, zato je tekst tudi objavljen na portalu Transport & logistika.
- Testno se na omejenih območjih avtonomna vozila že uporabljajo, čeprav nikjer ni zagotovljenih pospravljenih ulic. Na Dunaju denimo vozijo testni minibusi znotraj naselja Aspern (in imajo raznovrstne težave).
Kako ima ta cisto akademski poskus zvezo z transportom in logistiko kot je zanimiva za podjetja? V tem avtobusu se vedno sedi sofer! No, sedaj mu recejo "operater", zato da da je ja bolj zavajajoce. Ta "operater" lahko avtobus ustavi ali rocno pelje.

Okrog avtonomne voznje je toliko lazi, in toliko megle, ki je nalasc spuscana tako, da laiki, med drugim, ali pa se posebej, novinarji, ja dobite napacen vtis. Popolnoma napacen. Poglejmo realnost glede tega primera, ki ste ga dali:

www.wienerlinien.at/...d/-4400525

- avtobusa sta samo dva
- to ni redna linija ampak posebej izbrana linija (prej linije tu ni bilo)
- vozi dnevno od 8 do 12 ure, v slabem vremenu ne vozi
- namenjen je predvsem nabiranju podatkov za razvoj za institucije, ki razvijajo avtonomno voznjo (predvsem AIT)
- gre za skupen akademsko-gospodarski projekt
- karte ni treba, garancije da se bo avtobus sploh pojavil, ni nobene

Torej - skupina akademskih in industrijskih razvojnikov testira avtonomno voznjo na 2 kilometerski trasi. Da se lepse slisi, sprejmejo na avtobus tudi publiko. To je vse!
- Avtonomna vožnja kot informacijski problem ali problem raziskav kognitivnih sposobnosti? Ali obstaja kak problem, ki ni kognitiven in ki ni informacijski? Z razvojem umetne inteligence naj bi bila meja zabrisana.
Umetno "inteligenco" razvijamo ze 40 let. In ce je kaksna stalnica, je to, da so vedno pricakovanja pretirana in obljube o revoluciji na koncu propadejo. Kot problem kognitivnih znanosti je zato, ker niti ne vemo tocno, kje so problemi. Zato pa imajo vsi z avtonomno vozjo probleme - ko en problem resijo, sele vidijo novega.

Vam bom dal en primer.
Ce se recimo Finance odlocijo da bodo postavile popolnoma nov sistem spletne izdaje je to cisti problem informatike. Da se priblizno oceniti stroske in roke, ce vprasate prave strokovnjake (vem za ponesrecen poizkus Bonnierja). Lahko se kaj zakomplicira, ampak projekt bo, kvecjemu bo pozrl vec denarja in vec casa, ce imate slabega arhitekta sistema. Ampak vemo priblizno kje so gabariti taksnega projekta - navsezadnje je na svetu na tisoce novicarskih sajtov, ki so vsi naredili nekaj taksnega. Z drugimi besedami, vse je znano.

Avtonomna voznja in ostali problemi umetne inteligence so nekaj povsem drugacnega. Imate probleme, ki jih lahko ocenite (recimo v prevozenih miljon kilometrov ste naredili 1000 napak). Predvidite stroske in roke za resitev problemov in te probleme naslovite. Prevozite novih 50.000 kilometrov in imate 10 novih problemov, od katerih jih je 9 posledica odpravljanja prejsnjih in 1 nov, ki jih se niste zasledili v prejsnjih podatkih.

Kaj sedaj? Ja, tako deluje znanost in potem pac to napisete in je doktorska disertaicja pripravljena, naprej bo pa nekdo drug nadaljeval. Problem je, ker se je ravno avtonomna voznja in preko nje umetna inteligenca zacela dojemati samo kot problem kjer je treba "odpraviti napake pa bo". To mnenje tako pogosto slisim, da je ze groza. Ne vemo, kje so se problemi! Del avtonomne voznje je se vedno cisto na zacetku, bazicne raziskave.

Ne, avtonomne voznje se dolgo ne bo v pravem pomenu avtonomne voznje. Bodo posamezne nisne aplikacije, in veliko razocaranja, ko kapital ki se zliva v to, izgubi potrpljenje. Ne bo prvic v podrocju umetne inteligence.

Priporocam branje tega: en.wikipedia.org/wik.../AI_winter