Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

sopranos sporočil: 11.404
Zadnja sprememba: sopranos 03.09.2019 13:37
[1011Arist]
> [FIN-209516]
> > [1011Arist]
Na tem forumu je verjetno tudi kak pravnik, ki ti bo to bolje razložil.
Ko se upokojiš dobiš odločbo, ki je pravna podlaga za tvojo pokojnino in v njej je tudi izračun. S tem to postane tvoja pravica ali nekaj podobnega.
Saj veš kaj pravijo, dva pravnika, tri mnenja. Pravniki ti lahko zagovarjajo zakone, ki dopuščajo rasno segregacijo, izvensodne poboje itd. Lahko pa zavzamejo diametralno nasprotno stališče in recimo trdijo, da suverena država nima možnosti varovanja svojih meja, sankcioniranja nelegalnih selitev itd. Skratka vse se da, če se hoče, ali pa obratno, nič se ne da, če se noče. Vse je stvar interesa in vrednostnih prepričanj.
Ti pa v času svoje aktivnosti zgolj poravnavaš solidarnostni PAYGO, da bodo v času tvoje starosti tvoji in sosedovi otroci plačevali za tebe. Aktivni vzdržujejo stare že tisočletja in nič se ni spremenilo, to je najbolj zanesljiv sistem in se izide ne glede na gospodarske pretrese inflacijo in podobno. Sedaj je to 40 let delaš 20 se šolaš, okoli 20 si upokojen.
PAYGO je sistem, ki je v veljavi cca. 150 let. Sistem je stabilen samo zato, ker je v osnovi izjemno nepravičen. Za razliko od bolj znanih diskriminacij, kot so spolna, rasna, verska, pri PAYGO sistemu diskriminacija leži v letnici rojstva. Tvoje pravice in obveznosti se spreminjajo glede na to kdaj si bil rojen. To pa zaradi tega, ker se skozi leta spreminjajo demografske značilnosti družb.

Reči, da je pravično, da dva človeka, ki sta delala na primerljivih delovnih mestih in sta prejemala primerljive plače, a imata 10-15 let razlike v letih prejemata zelo različni višini pokojnin, je meni nepojmljivo. In če je nekaj izrazito nepravično in diskriminanto, še posebej v tako velikem obsegu, potem to na dolgi rok ne more obstati.

Govoriš o pravni državi, o tem kako se za nazaj pravil ne sme spreminjati. Kar načeloma drži. A po drugi strani imamo že stanje, ko spreminjamo stvari za nazaj. Mi smo samo umetno postavili ločnico, da se pokojnine za nazaj ne morejo spreminjati, medtem ko se pogoji za upokojevanje lahko spreminjajo med trajanjem pogodbe, ki jo imamo ljudje z državo. Ja, razlika je v tem, da je pokojninska odločba individualna, medtem ko je pogodba z državo napisana v zakonih. Ne v nekih promocijskih brošurah, ampak v zakonih. Ti, ki danes vstopajo na trg dela, si preberejo zakon in na podlagi veljavnega zakona nato gradijo kariero, sprejemajo osebne odločitve, naložbe itd. Nato pa se na vsakih nekaj let zadeva spremeni in to na slabše. A je potem kaj čudnega, da zaupanja v državo, pravni sistem in zlasti pokojninski sistem ni?

Je pa zoper to rešitev. Vsem že upokojenim in bodočim upokojencem se preračuna preteklo plačevanje prispevkov v točke. Potem se lahko vrednost te točke spreminja v skladu z demografskimi in finančnimi zmožnostmi države. In je zadeva dejansko pravična. Če torej rečemo, da bomo dali za pokojnine 12% BDP, potem se toliko nameni za pokojnine. Imamo torej maso denarja za pokojnine, imamo število upokojencev in vemo koliko točk imajo. In potem smo dejansko vsi v istem čolnu.

Ne pa da mora en delati 35 let, drugi 40, tretji 45 let, po drugi strani pa tisti, ki dela manj časa, dobi višjo pokojnino. Mislim, saj ni raketna znanost, da je s tem nekaj narobe. In da je treba sistem ustrezno prilagoditi.