4 min
Prevoznika Emirates in Flydubai po poplavah vzpostavljata normalne povezave
1 ura
Cene v hrvaškem turizmu bodo za pet do deset odstotkov višje kot lani
1 ura
Za sofinanciranje raziskav v podporo kmetijski politiki pet milijonov evrov
3 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
5 ur
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
5 ur
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
6 ur
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
7 ur
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
7 ur
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
8 ur
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3
19 ur
Najbolj brani članki danes
20 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander 1
21 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
22 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 8
23 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 5
23 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
23 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
23 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
1 dan
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
1 dan
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[0430ABAKU]
Kakšne neumnosti!
Nekoč, ko sem letel v Rim, je letalski prevoznik oglaševal, da tisto letalo porabi le 3 litre/100km/potnika
če bi se na stvari spoznal ne bi pisal otročarij. Poles si stran, en.wikipedia.org/wik...n_aircraft in boš videl, da nekatera letala porabijo tudi samo 2,5 l/sedež/100 km. In sedežei so pogosto 100% zasedeni. V nasprotju s pričakovanji, je letalski promet energijsko zelo učinkovit, še zlasti če upoštevamo še hitrost. Letalski prevoz je edini trenutno, ki dejansko ljubi visoke hitrosti, vsem ostalim poraba narašča nekako s kvadratom hitrosti. Letalo pa ne more ekonomično letete pod dolčeno (reaktivci okoli 800-900 km/h) hitrostjo, odvisno od mase letala, razpona kril in površine kril. Na splošno pa velja generalizacija, veljavna od žuželke do A 380, večje kot je letalo ali ptič hitreje leti. meja generalizacije so le pojavi blizu zvočnega zidu.
Ko se vozim z avtom, redko dosegam tako očinkovitost (večinoma se vozim sam ali v dvoje, povprečje moje porabe pa je 9l/100km).
Mater koliko pa ti porabiš, moja poraba je med 5,8 in 6,5 l/100 km merjeno na razdalji 10.000 km. Višja številka velja za obdobje večje rabe po mestu, nižja za manšo porabo po mestu. Izven mesta in praznem (1-2 osebi) pa porabim merjeno na 850 km dolgi relaciji okoli 5,5 l/100km z bencinarjem in realni potovalni hitrosti vključno postanke 85 km/h.
Ko sem se peljal iz Bohinja na soško stran z avtovlakom, je bilo še slabše. Moj avto je bil edini na vlaku. Poraba zagotovo ni bila pod 100 listrov/100 kilometrov/potnika.
Poraba je inverzna funkcija zasedenosti. Sicer si pa poglej energijsko učinkovitos različnih načinov (potniške milje na GGE) transporta, afdc.energy.gov/data/10311 Pri najboljši volji pa ne vem kaj je GGE, razen da je v zvezi s porabo energije.... Opazil boš, da so Ic vlaki le za spoznanje bolj učinkoviti kot letalo.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2788553

Strani: 1

Korazijan sporočil: 386
Glavni problem je hitra rast letalstva. V 10 letih se je število potnikov podvojilo, za naslednjih 20 let je prognoza rasti 3,5 do 4,5-odstotkov na leto v povprečju, kar pomeni, da se bo hitro spet podvojilo. Če nekaj hitro raste, zakaj potrebuje sistemske spodude in izjeme? Komu koristijo?
vrac sporočil: 11.068
Pismo, se vsi vozite ekonomično, moja poraba na 100 prevoženh kilometrov je norih dobrih 11 litrov dizla. Res mi na dolge fure poraba pade tudi na 7 do 7,5 litre, v mestu mi pa poskoči do stropa. (Moram zamenjat avto, LOL).

Strani: 1