Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

FIN-389088 sporočil: 29
Zadnja sprememba: FIN-389088 08.08.2019 17:55
Nakup avtomobila na Slovaškem ali v Nemčiji in njegova oddaja v najem z vidika slovenskih davkov nista sporna. Transakcije nabave vozil se presojajo po lokalnih pravilih (Slovaška, Nemčija) in tukaj Slovenija nima čisto nič!

Prav tako ni nič narobe, če fizične osebe, ki so davčni rezidenti Slovenije, te avtomobile vozijo v službene namene.

In prav tako ni nič narobe, če fizične osebe, ki so davčni rezidenti Slovenije, te avtomobile vozijo v privatne namene in za najem plačujejo tržno najemnino (pustimo zdaj ob strani mahinacije z najemi pod/nad 30 dni).

Zares se zatakne šele pri uporabi teh vozil, kadar jih davčni rezidenti Slovenije uporabljajo v privatne namene in za uporabo ne plačujejo tržne najemnine.

Slednje za njih predstavlja obdavčljiv dohodek, in sicer je to lahko:
- dividenda (prikrito izplačilo dobička), če je oseba lastnik družbe, ki je najela/registrirala avto in hkrati v njej ni zaposlena in ni direktor;
- boniteta, če je oseba direktor ali zaposleni v družbi, ki je avto najela/registrirala;
- drug dohodek, če oseba ni niti družbenik, niti direktor, niti zaposlen pri družbi, ki je najemnik/lastnik vozila.

FURS lahko torej tukaj "grozi" le z odmerami dohodnine zaradi privatne uporabe vozil. Fizična oseba bi morala namreč tak dohodek napovedati v Sloveniji in do njega plačati dohdonino.

Teoretično bi lahko FURS zahaklal tujo družbo, ki je lastnik vozila, če bi uspel dokazati, da se je najeto vozilo v Sloveniji nahajalo za več kot 30 dni brez prekinitve in da ima najemnik stalno bivališče v Sloveniji (v tem primeru bi morala tuja družba od najemnine obračunati slovenski DDV). Predvidevam, da se naslov članka nanaša na to področje.

Vsako opletanje z utajami DDV-ja in DMV-ja pri nakupu vozila v tujini je pa neosnovano, ker Slovenija pri teh transakcijah sploh nima nobenih pristojnosti.