Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-204390 sporočil: 13.528
[bc123a]
Salabajzeri od Boeinga niso dobro potestirali NOVE kode, ki predstavlja firmware update za avion. Nova koda odpravlja katastrofalno zasnovo funkcionalnosti MCAS. Kaj se je zgodilo? Ko so testni piloti na SIMULATORJU testirali kako se obnasa z novo kodo, so MCAS sistem hoteli potestirati v ekstremnih pogojih. Ko so letalo spravili v ekstremne pogoje, je ....

ZMRZNIL LETALSKI RACUNALNIK zaradi preobremenjenosti procesorja, ki jo povzroci nova koda. Ali pa je bilo ze prej to narobe, pa nobeden ni preizkusal.

Sedaj je vprasanje, ali je a) nova koda salabajzersko spisana in jo je treba se spiliti, b) je nova koda enostavno prezahtevna za obstojec procesor (in ga bo treba v vseh letalih zamenjati, recertificirati, itd!) ali pa je 3) kaj narobe s procesorji (se neznan bug), kar pomeni isto kot pod tocko 2.
Vložek v HW je najcenejši (zamenjava procesorja). - prva možnost.
Seveda pa to ni garancija da računalnik spet ne bo spet zmrznil, ker je pač koda zanič :)
Druga pot je temeljito testiranje, odprava napak in + menjava procesorja (ter pol ostale opreme na letalu, da bo zadeva delovala vsaj približno zadovoljivo).
Tretja možnost je, da se letalo dizajnira v osnovi tako, da deluje brez vsega tega softwer virtual šita, tasko da lahko pilotira vsak standardno teniran pilot.

Ta je najbolj boleča, ampak jaz trdim, da vse kar se naučiš skozi bolečino ima višjo vrednost :)
(še pri zobarju bolj ceniš tistega zobarja ki te bolj zamuči :))

In pa časovna komponenta - njim se hudo mudi, nam pa.. :))
www.youtube.com/watc...s81gJ8J3aA

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2781645

Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[vickibedi]
> [bc123a]
> Salabajzeri od Boeinga niso dobro potestirali NOVE kode, ki predstavlja firmware update za avion. Nova koda odpravlja katastrofalno zasnovo funkcionalnosti MCAS. Kaj se je zgodilo? Ko so testni piloti na SIMULATORJU testirali kako se obnasa z novo kodo, so MCAS sistem hoteli potestirati v ekstremnih pogojih. Ko so letalo spravili v ekstremne pogoje, je ....
>
> ZMRZNIL LETALSKI RACUNALNIK zaradi preobremenjenosti procesorja, ki jo povzroci nova koda. Ali pa je bilo ze prej to narobe, pa nobeden ni preizkusal.
>
> Sedaj je vprasanje, ali je a) nova koda salabajzersko spisana in jo je treba se spiliti, b) je nova koda enostavno prezahtevna za obstojec procesor (in ga bo treba v vseh letalih zamenjati, recertificirati, itd!) ali pa je 3) kaj narobe s procesorji (se neznan bug), kar pomeni isto kot pod tocko 2.

Vložek v HW je najcenejši (zamenjava procesorja). - prva možnost.
to je najdrazje. Ni problem v konkretnem procesorju, ampak v tem da je sistem ocitno preslab za to vse kar so mu nalozili. Zamenjava procesorja pomeni vsaj 1 leto dodatne prizemljitve, ker to zase potegne recertifikacijo cisto vsega hardverja v tem racunalniku in tudi softverja.
bc123a sporočil: 48.253
[vickibedi]
Tretja možnost je, da se letalo dizajnira v osnovi tako, da deluje brez vsega tega softwer virtual šita, tasko da lahko pilotira vsak standardno teniran pilot.
To skoraj ni mozno. Novejsi avioni so skoraj vsi brez izjeme FBW (fly by wire), kjer je pilot popolnoma izoliran od fizicnih krmilnih povrsin. Vsi airbusovi, 777, 787, Sukhoi 100 Superjet... Ampak zato imajo hudo redundanco (trojno, da lahko nemoteno delajo tudi ce kak senzor ali comp na krovu crkne).

Problem 737 MAX je, da ni FBW in pri MCAS imel niti dvojne redundance, kaj sele trojno. Na staro kravo izpred 50 let so po malem stukali dodatne in dodatne stvari in na koncu prisli do tocke, ko se vse podira. Ene stvari so kot FBW (MCAS, STS), samo brez redundance, ene so 50 let stare (trim zajla do trim kolesa). In to bi naj seamless delovalo skupaj. Well, not anymore.
anon-476752 sporočil: 484
čas vnosa: 01.07.19 11:51
Tol pa je eden bolj neumnih komentarjev desetletja. Sori. Redizajn B737 na zmožnost letenja brez pomoči računalnika je možen. Ceneje pa bi bilo, če bi za redne linije boeing nazaj ponudil DC-3.

Strani: 1