18 min
Najbolj brani članki danes
1 ura
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
2 uri
V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave. Ustanovitelj podrobneje pojasnjuje situacijo
3 ure
Delničarji Valamarja potrdili 0,22 evra dividende
3 ure
Nemška vlada malenkost izboljšala napoved gospodarske rasti
3 ure
V Severni Makedoniji volijo novega predsednika države
3 ure
Ljudi je premalo, vsi hočejo robote: Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov
4 ure
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3
4 ure
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
4 ure
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
4 ure
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 2
4 ure
Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave
5 ur
Izberite pravega borznega posrednika (Oglas)
5 ur
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5
6 ur
Delo: Nama v roke nemškega sklada
7 ur
Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah 5
7 ur
Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ 1
7 ur
Bo Aleksandra Čeferina po koncu mandata v UEFA zaposlil Sandor Csanyi iz madžarskega OTP? 1
7 ur
Primerjava: v kateri banki imajo najvišje plače
8 ur
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico (Oglas)

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bc123a sporočil: 48.253
[rename]
Hvala ti za razlago zgoraj...ker ravno to mi ni bilo jasno, kako hudica kar naenkrat 737 ni vec ok, po ohoho desetletja dolgi karieri.
Kot se spomnim, sem 20 let nazaj letel znotraj ZDA ravno s 737 (300 in 400)....

Se pa sel zdaj na wikipedio pogledat...in visim, da je max cisto druga zgodb, tko da zdaj spet ne stekam, zakaj ‘sminka na stari pujsi’?
Zgodba je taka. Moderni motorji imajo high bypass ratio, kar pomeni se vecji "ventilator" v primerjavi s turbino(turbofan motorji). To pomeni, da vecji kot je motor, bolj ucinkovit je. Ce pogledas prvi 737 (Jurassic edition) ima cist tanke motorje, kot cigare - tisto so bili motorji ki so imeli zelo nizek bypass ratio.

No, enkrat zmanjka in pri 737 se je to zgodilo pri 737Max. Enostavno ni bilo dovolj prostora pod krili za motorje, s katerimi bi bil konkurencen precej novejsemu A320Neo. Sedaj pa pride cel kup problemov. Lahko bi dvignili sasijo dalj od tal.... Ne gre, ker bi 1) to rabilo celotno novo certifikacijo 2) ker je 737 nizek, nima napihljivih drc za zasilne izhode nad krili, enostavno iz krila dol skocis, ker je tako nizek. Torej ce ga dvignes, je treba popolnoma redizajnirati zasilne izhode, celoten avion moras potem spet redizajnirati.

Zato so motorje porinili bolj naprej, kar je bila edina moznost ob tako stari kravi. S tem so spremenili prijemalisce sile potiska, ki sedaj avion poriva navzgor oziroma ga sili v prevelik naklon. Da so to kompenzirali je bil potreben softver, MCAS.

Skratka, vsi problemi izhajajo iz starega dizajna, ki je nalasc bil narejen nizko da bi v 60tih lahko letal po letaliscih ki niso imele infrastrukture (stopnice recimo).