14 min
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
29 min
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
58 min
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
1 ura
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
2 uri
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
2 uri
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
2 uri
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
3 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
3 ure
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
3 ure
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
3 ure
Cene industrijskih proizvodov mesečno malenkost gor, na letni ravni navzdol
3 ure
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
4 ure
Policija danes poostreno nadzira prekoračitve hitrosti
5 ur
Kako smo razglasili ESG-prvaka 2024 in zakaj so udeleženci (tudi nam) tako ploskali
5 ur
Sedež združene NKBM in SKB bo v Ljubljani; Se bo izpraznila še ena velika bančna stavba v prestolnici? 1
6 ur
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu? (Oglas)
6 ur
Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross
6 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani
7 ur
Praznik narave v Izoli
7 ur
Izrael raketiral Iran, nafta skočila na 90 dolarjev 9

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

simona2 sporočil: 2.201
z "mislim" imam jaz veliko težav; ker je navadno tisto, kar kdo misli, napačno... tudi ne vem, zakaj je treba "misliti", ko pa se da vedeti..in za vedeti, kaj piše v zakonu, res ni treba veliko napora;
zakon določa, da je treba izbrati ekonomsko najugodnejšo ponudbo, to pa ne pomeni, da je cena edino merilo; pomeni, da se naročnik lahko odloči, da je edino merilo cena, lahko pa se tudi odloči, da so poleg cene še druga merila, zakon daje tudi usmeritve za merila; zakon tudi določa, da se za merila v razpisu določijo uteži, daje pa celo usmeritev, kaj velja - kadar ponderiranje ni mogoče...
zdaj, če je za katega od zavezancev za javna naročilo prezahtevno oblikovanje razpisov po zakonu -- je mogoče dvoje, ali je zakon neumen (in izvedba nemogoča zaradi različnih razlogov) ali pa je nekompetenten naročnik -- tukaj pa že lahko "mislimo" in imamo "mnenja", kateri razlog je pravi...
ampak, kaj piše v zakonu, pa je dejstvo

merila za javne razpise določa 84. člen ZJN-3

84. člen

(merila za oddajo javnega naročila)

(1) Naročnik odda javno naročilo na podlagi ekonomsko najugodnejše ponudbe.

(2) Ekonomsko najugodnejša ponudba se določi na podlagi cene ali stroškov, ob uporabi pristopa stroškovne učinkovitosti, na primer z izračunom stroškov v življenjski dobi, kot ga določa ta zakon, in lahko zajema tudi najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, ocenjeno na podlagi meril, ki se nanašajo na kakovost ter okoljske ali socialne vidike, povezane s predmetom javnega naročila. Takšna merila lahko na primer vključujejo:

a) kakovost, vključno s tehničnimi prednostmi, estetske in funkcionalne lastnosti, dostopnost, oblikovanje, prilagojeno vsem uporabnikom, socialne, okoljske in inovativne značilnosti ter trgovanje in pogoje v zvezi z njim;

b) organiziranost, usposobljenost in izkušenost osebja, ki bo izvedlo javno naročilo, če lahko kakovost osebja bistveno vpliva na raven izvedbe javnega naročila;

c) poprodajne storitve, tehnično pomoč in pogoje dobave, kot so datum dobave ali dokončanja del, postopek dobave ali izvedbe in trajanje dobav ali del.

(3) Stroškovni dejavnik je lahko tudi fiksna cena ali fiksni stroški, če gospodarski subjekti na njihovi podlagi med seboj konkurirajo zgolj v zvezi z merili kakovosti.

(4) Za oddajo javnega naročila storitve izdelave računalniških programov, arhitekturnih in inženirskih storitev ter prevajalskih in svetovalnih storitev naročnik ne sme uporabiti zgolj cene kot edinega merila za oddajo javnega naročila. Pri javnem naročanju storitev iz prvega odstavka 67.a člena tega zakona naročnik naroča te storitve upoštevaje socialno odgovorno javno naročanje z vključitvijo meril, ki se nanašajo na socialne vidike.

(5) Merila za oddajo javnega naročila morajo biti nediskriminatorna, sorazmerna in povezana s predmetom javnega naročila. Šteje se, da so merila povezana s predmetom javnega naročila, če se nanašajo na gradnje, blago ali storitve, ki jih je treba zagotoviti v skladu z javnim naročilom, in sicer v katerem koli pogledu in na kateri koli stopnji njihove življenjske dobe, vključno z dejavniki, povezanimi s posebnim postopkom proizvodnje, zagotavljanja ali trženja teh gradenj, blaga ali storitev, ali s posebnim postopkom za drugo stopnjo njihove življenjske dobe, tudi če takšni dejavniki vsebinsko niso del njih.

(6) Merila za oddajo javnega naročila ne smejo imeti za posledico, da je z njimi naročniku podeljena neomejena svobodna izbira. Merila za izbiro morajo zagotoviti možnost učinkovite konkurence, spremljati pa jih morajo podrobni opisi, ki omogočajo učinkovito preverjanje informacij, ki jih predložijo ponudniki, da se oceni, kako ponudba izpolnjuje merila za oddajo javnega naročila. V primeru dvoma mora naročnik preveriti točnost informacij in dokazil, ki jih je glede meril za oddajo javnega naročila predložil ponudnik.

(7) Naročnik v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila določi relativno utež, ki jo dodeli vsakemu merilu, izbranemu za določitev ekonomsko najugodnejše ponudbe, razen če se slednja določi le na podlagi cene. Navedene uteži se lahko opredelijo z določitvijo razpona z ustrezno največjo razliko. Kadar uteži ni mogoče navesti zaradi objektivnih razlogov, naročnik navede merila v padajočem zaporedju po pomembnosti.

(8) Pri merilih za izbiro ponudbe pri naročanju živil se prednostno upoštevajo živila, ki so v shemah kakovosti (na primer sezonsko pridelana živila na integriran način, sezonsko pridelana živila na ekološki način ipd.), živila, ki so proizvedena po nacionalnih predpisih o kakovosti živil ter živila, ki so trajnostno pridelana in predelana in je zagotovljena višja kakovost živil z vidika večje svežine ali nižjih okoljskih obremenitev pri prevozu.