Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

MarijanMacek sporočil: 2.090
[comteo]
> [MarijanMacek]
> > [kzupanc]
> > > [MarijanMacek]
> > > > []
>
> > Dilem je veliko. Ampak prava AI bo v neki prihodnosti najbrž tudi vnaprej predvidela možna ravnanja ostalih udeležencev, verjetnost, da se nenadoma pojavi nekdo ali nekaj izza vogala itd. Seveda pa ne prihodnje leto ali čez nekaj let. Vedno pa bo morala biti na prvem mestu varnost potnika. Tudi ostali udeleženci bodo imeli svojo varnost na prvem mestu, kajne?
>
> In smo pri dilemi, ki je bolj moralne kot tehnične narave, ti si sicer problem "rešil" elegantno, najprej potniki na prvem mestu, naslednjič pa še ostali udeleženci. Kdo je torej na prvem mestu. Bolj verjetno je pa varnost vseh udeležencev na prvem mestu....

Na katerem mestu je zdaj varnost, ko vozniki vozijo utrujeni, vinjeni, s preveliko hitrostjo... in ko v EU letno umre 11.500 ljudi v prometnih nesrečah? Avtomatski pilot pridev v težave edino, ko se sreča z "nepredvidljivim" človekom-voznikom. Drugače vedno lahko reagira hitreje, varneje in bolj zanesljivo. Vozila z avtopiloti bodo lažja (manjša poraba, ker ne bo treba zaščite, airbagov)... imela bodo manjše zavore (ker ne bo predvidevanj, da voziš kot idiot in je treba hitro zavret)... manjšo stabilnost v ovinkih (ker bodo vedno optimalo odpeljala ovinek glede na svoje možnosti... posledično veliko cenejša.
Govoril sem o povsem drugi dilemi, v naseljenih krajih po Evropi je cel kup udeležencev, ki niso vozniki, od majhnih otrok do dementnih stračkov. In večina konfliktov že sedaj nastaja med temi, recimo stranskimi udeleženci v nesrečah in avtomobili. Kako bo avtopilot na osnovi mimike obraza recimo, ali očesnega kontakta, če jih pa nima, ocenil namene teh šibkejših udeležencev v prometu. In bilo je že nekaj razvpitih primerov nesreč samovozečega vozila s kakšnim od teh stranskih udeležencev. To, da bodo vozila znala med seboj komunicirati sploh ni neumno, sicer je še kar nekaj časa do končne rešitve, toda več kot polovica konfliktov bo še vedno z neavtonomnimi vozili in osebami. V tem je problem.
Še v tirnem prometu, ki je s stališča avtomatizacije precej manj zahteven, takorekoč še vedno ni osebnega prometa izven ločenih omrežij metrojev z avtonomno vožnjo brez voznika. Tudi na določenih tovornih progah imajo avtonomne vlake, in še vedno imajo prisotnega voznika. Tudi v letaltvu vozi letalo že dolgo z avtopilotom, tudi vzled in pristanek nista več nujno vezana na pilota, pa je še vedno posadka v letalu. Potrebno je malce več zdrave skepse!