8 min
Električna (moto)mobilnost pri BMW ima nov, a drag obraz
37 min
GEN-I v novo izdajo zelenih obveznic: kakšni so njegovi finančni načrti 1
53 min
Mercedes s prenovo razreda G še izboljšal in olajšal terensko vožnjo
1 ura
Odstopil šef T-2 1
1 ura
Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)
2 uri
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
2 uri
Odškodninska odgovornost bank pri kibernetskih napadih in drugih neodobrenih plačilih
3 ure
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje 3
4 ure
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice 1
5 ur
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
5 ur
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
5 ur
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
5 ur
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
5 ur
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
6 ur
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
6 ur
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
8 ur
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
11 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
11 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
17 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija

Strani: 1

jurijjurij sporočil: 4.944
[#2772867] 04.05.19 09:47
Odgovori   +    3
Bosch v razvoj vodikovih celic za avtomobilski pogon
Razvoj uporabnih vodikovih gorivnih celic bo močno konkuriral baterijskim električnim vozilom. Vsaj za težja vozila in na daljše razdalje. To pa lahko pomeni bye, bye gobezdavi Musk in Tesline baterije. Začetne težave avtomobilov z vodikovmi celicami so/bodo (tako kot pri baterijskih el. vozilih) polnilne postaje.
moon sporočil: 1.623
[#2772873] 04.05.19 11:10 · odgovor na: jurijjurij (#2772867)
Odgovori   +    3
[jurijjurij]
>Bosch v razvoj vodikovih celic za avtomobilski pogon

Razvoj uporabnih vodikovih gorivnih celic bo močno konkuriral baterijskim električnim vozilom. Vsaj za težja vozila in na daljše razdalje. To pa lahko pomeni bye, bye gobezdavi Musk in Tesline baterije. Začetne težave avtomobilov z vodikovmi celicami so/bodo (tako kot pri baterijskih el. vozilih) polnilne postaje.
Imas prav, Musk je ravno zbral 2MRD dolarjev, najbrz sama tesla vlagajo v Teslo ..

Tudi ce se bo vodik prijel, bo to zasluga Muska, ce vam je to vsec ali ne. Ce ne bi bilo njegove trmoglavosti, bi se vedno lahko izbirali med dizli in bencinarji, in tako se ene 50 let, obenem nam bodo Arabci posiljali z nasim denarjem izsolane "doktorje raketnih znanosti"
0513ANITO sporočil: 10.795
[#2772877] 04.05.19 12:11
Odgovori   +    0
Hmmmm...

Gorivne celice bolj ali manj razvijajo že vsaj 40 let, pa do preboja za množično uporabo še ni prišlo.

Pa res verjamete, da bo to Bosch speljal v dobrih 2 letih, kar ostali v 40 niso?

Težka bo.
FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2772878] 04.05.19 12:25 · odgovor na: 0513ANITO (#2772877)
Odgovori   +    1
Preboj so naredili že Japonci, ker ne bi si zastavili cilja, da je njihovo vsako drugo vozilo čez 10 ali 15 let na vodikove celice.

Verjetno so tudi Japonci ena tesla. (Oziroma so preračunali, da bodo litijjonskim baterijam konkurenčnejše vodikove gorivne celice - vsaj za njih in njihovo industrijo.)

Sedaj je pa tudi Bosch prišel do tega sklepa - seveda pa je dobil zeleno luč naftno plinske industrije, da je to prava pot.

(Pumpe bo lažje predelati v zalogovnike utekočinjenega vodika kot pa zgolj v dobavitelje - prenositelje elektrike... no e-pumpe bodo tam še vedno.)

Diverziteta bo ostala, tako da ni skrbi niti za "vodikovce" niti "elektrikaše", niti "LPG-jevce".

Računam, da bo imel vodikov pogon poglavitno vlogo v avtondustriji naslednjih 80 let, ker tako tudi paše sedanji naftno-plinski industriji.

Mogoče se pa motim... kdo ve, kugle nimam. We'll see.
lea1 sporočil: 834
[#2772887] 04.05.19 14:26 · odgovor na: 0513ANITO (#2772877)
Odgovori   +    1
Ne dolgo nazaj je bila v medijih novica, da so na našem kemijskem inštitutu razvili oz. odkrili nekaj v zvezi s tem, se mi zdi. Kot ponavadi je zadeva izginila iz medijev brez nekih razprav.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2772889] 04.05.19 14:51 · odgovor na: FIN-379669 (#2772878)
Odgovori   +    0
[]
Preboj so naredili že Japonci, ker ne bi si zastavili cilja, da je njihovo vsako drugo vozilo čez 10 ali 15 let na vodikove celice.

Verjetno so tudi Japonci ena tesla. (Oziroma so preračunali, da bodo litijjonskim baterijam konkurenčnejše vodikove gorivne celice - vsaj za njih in njihovo industrijo.)

Sedaj je pa tudi Bosch prišel do tega sklepa - seveda pa je dobil zeleno luč naftno plinske industrije, da je to prava pot.

(Pumpe bo lažje predelati v zalogovnike utekočinjenega vodika kot pa zgolj v dobavitelje - prenositelje elektrike... no e-pumpe bodo tam še vedno.)

Diverziteta bo ostala, tako da ni skrbi niti za "vodikovce" niti "elektrikaše", niti "LPG-jevce".

Računam, da bo imel vodikov pogon poglavitno vlogo v avtondustriji naslednjih 80 let, ker tako tudi paše sedanji naftno-plinski industriji.

Mogoče se pa motim... kdo ve, kugle nimam. We'll see.
Dvomim v vodik. Namreč zelo uhajajoč plin (zelo težko preprečiš uhajanje) in v spoju s kisikom (ki ga je povsod dosti) postane pokalni plin. Morda so v gorivnih celicah rešili ta problem tako da so vodik nekako vezali v neko spojino (nisem šel študirat tehnikalije) ampak vseeno, nekje bo treba ta proces izvajat, tam bo nevarno področje.
Sploh pa je proizvodnja vodika hudičevo drag proces, a na to ni nihče pomislil ?
FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2772892] 04.05.19 15:23 · odgovor na: anon-204390 (#2772889)
Odgovori   +    0
Tudi proizvodnja bencina je bila na začetku draga, tudi elektrika se bo dražila... ko pa pomisliš, koliko je virov za izolacijo vodika (praktično neskončno)... po moje obstoječih rafinerij ne bo težko predelati ali postaviti nove obrate.

Po moje je to že rešeno. Na varnosti pogona (ja, vodik je z več vidikov nevaren plin) se bo še delalo, vendar so po moje že daleč tudi s proučevanjem razmerja metalhidridi-teža rezervoarja-kontrolirana izstopna izparilnost vodika - itd.. Vse to bistveno zmanjšuje tveganja eksplozije in teže vozila (razmerje teža - poraba pa je itak neka konstanta...).

Kar se tiče kvalitete sten rezervoarja (z vidika varnosti), je po moje to že rešeno. Standardi so že ok.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2772894] 04.05.19 15:40 · odgovor na: FIN-379669 (#2772892)
Odgovori   +    1
[]
Tudi proizvodnja bencina je bila na začetku draga, tudi elektrika se bo dražila... ko pa pomisliš, koliko je virov za izolacijo vodika (praktično neskončno)... po moje obstoječih rafinerij ne bo težko predelati ali postaviti nove obrate.
Vodika je dosti, to ni problem.. Mislil sem na energijo, ki jo moraš vložit v proizvodnjo.
V črpanje in predelavo nafte (tudi v bencin) gre minimalno energije. Za vodik pa moraš vložiti ogromno energije. Tudi iz premoga se lahko dela bencin (dokazali nemci med ww2), ampak je proces energetsko negativen.
Po moje je to že rešeno. Na varnosti pogona (ja, vodik je z več vidikov nevaren plin) se bo še delalo, vendar so po moje že daleč tudi s proučevanjem razmerja metalhidridi-teža rezervoarja-kontrolirana izstopna izparilnost vodika - itd.. Vse to bistveno zmanjšuje tveganja eksplozije in teže vozila (razmerje teža - poraba pa je itak neka konstanta...).

Kar se tiče kvalitete sten rezervoarja (z vidika varnosti), je po moje to že rešeno. Standardi so že ok.
Ok, sicer verjamem, da nismo več v času Zepelina :)
www.youtube.com/watc...gWHbpMVQ1U

pa vseeno ..better be safe than sorrow
FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2772896] 04.05.19 16:05 · odgovor na: anon-204390 (#2772894)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: FIN-379669 04.05.2019 16:09
Ja, se strinjam. Izdelava bo nekoliko dražja, je pa treba vedeti, da je energijska vrednost stisnjenega vodika na kg vsaj za 100% večja od nafte ali CH plina. Torej se splača iti v to, izdelava bo gotovo dražja kot pri bencinu in dieslu, tudi hramba bo dražja, ampak še zmeraj bodo "naftaši" delali tisto, kar najbolje znajo: pogonsko gorivo... in vstopna cena v industrijo je taka, da vsak ne bo mogel v to zgodbo.
Sedaj pa so naftaši v dobi elektrikašev precej na obrobju nove zgodbe.

Zato morajo narediti vodikovo zgodbo absolutno privlačno in celo boljšo izbiro od Tesle et Co. Tekma se je začela in tako je prav. Potrošniki pa počakamo in vidimo, kako bo.

Ker pa je Litij kot surovina omejen le na nekaj velikih imetnikov, med njimi ni Japana in EU, deloma ZDA, bo H-Tech odgovor Japoncev in Nemcev (Francozi še malo čakajo v zasedi). Nizozemski Shell je že dal zeleno luč za Vodik.

Rusi so svojo tačko že pristavili, saj dobavljajo plin (ki je univerzalno uporaben energent), Arabci pa se bodo morali odločiti, kje vse bodo pozicionirani (fotovoltaika, plin, naložbe v EU in Japan avtoindustrijo, rafinerije ???, vsega po malem). Katar je že rekel: nafta je za nas past, gas future.

Ko Njemac gre v eno smer, gre to narediti dosledno, disciplnirano in do konca. Premislek in nato racionalno in neumorno naprej.

Pestrost izbire bo prednost za kupce. Ali in koliko bo okolje istejše, pa je ? za nekaj mlrd $.
aimon sporočil: 1.924
[#2772897] 04.05.19 16:10
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: aimon 04.05.2019 16:19
Vodikove celice bodo uporabljali v eksperimentalnih vozilih, v vozilih za vsakdanjo rabo pa najverjetneje še dolgo ne.

"Hydrogen storage is inefficient, energetically, volumetrically and with respect to weight ... Hydrogen is actually pretty hard to make ... There is no infrastructure for distributing or even making hydrogen in large quantities. There won't be for at least 20 or 30 years, even if we start building it like crazy today" ssj3gohan.tweakblogs...ork-part-1
Klepec sporočil: 844
[#2772898] 04.05.19 16:13 · odgovor na: FIN-379669 (#2772896)
Odgovori   +    1
[]
Ja, se strinjam. Izdelava bo nekoliko dražja, je pa treba vedeti, da je energijska vrednost stisnjenega vodika na kg vsaj za 100% večja od nafte ali CH plina. Torej se splača iti v to, izdelava bo gotovo dražja kot pri bencinu in dieslu, tudi hramba bo dražja, ampak še zmeraj bodo "naftaši" delali tisto, kar najbolje znajo: pogonsko gorivo... in vstopna cena v industrijo je taka, da vsak ne bo mogel v to zgodbo.
Sedaj pa so naftašai v dobi elektrikašev precej na obrobju nove zgodbe.
V litru bencina je več vodika, kot v litru utekočinjenega vodika. Pričakujem, da boste to preverili! Vodikova ekonomija je užas, vodik sam pa uhajav in nevaren. Sprijaznite se, vodikova ekonomija je samo nov zabluz nafta bo pa med nami še dooolgo časa.
phys.org/news/2006-1...oesnt.html

Edina gorivna celica, ki se mi zdi perpektivna, je SOFC:
en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
Take celice lahko porabjajo direktno bencin in dizel.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2772904] 04.05.19 16:54 · odgovor na: FIN-379669 (#2772896)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-204390 04.05.2019 17:13
[]
Ja, se strinjam. Izdelava bo nekoliko dražja, je pa treba vedeti, da je energijska vrednost stisnjenega vodika na kg vsaj za 100% večja od nafte ali CH plina. Torej se splača iti v to, izdelava bo gotovo dražja kot pri bencinu in dieslu, tudi hramba bo dražja, ampak še zmeraj bodo "naftaši" delali tisto, kar najbolje znajo: pogonsko gorivo... in vstopna cena v industrijo je taka, da vsak ne bo mogel v to zgodbo.
Sedaj pa so naftaši v dobi elektrikašev precej na obrobju nove zgodbe.

Zato morajo narediti vodikovo zgodbo absolutno privlačno in celo boljšo izbiro od Tesle et Co. Tekma se je začela in tako je prav. Potrošniki pa počakamo in vidimo, kako bo.

Ker pa je Litij kot surovina omejen le na nekaj velikih imetnikov, med njimi ni Japana in EU, deloma ZDA, bo H-Tech odgovor Japoncev in Nemcev (Francozi še malo čakajo v zasedi). Nizozemski Shell je že dal zeleno luč za Vodik.

Rusi so svojo tačko že pristavili, saj dobavljajo plin (ki je univerzalno uporaben energent), Arabci pa se bodo morali odločiti, kje vse bodo pozicionirani (fotovoltaika, plin, naložbe v EU in Japan avtoindustrijo, rafinerije ???, vsega po malem). Katar je že rekel: nafta je za nas past, gas future.

Ko Njemac gre v eno smer, gre to narediti dosledno, disciplnirano in do konca. Premislek in nato racionalno in neumorno naprej.

Pestrost izbire bo prednost za kupce. Ali in koliko bo okolje istejše, pa je ? za nekaj mlrd $.
Ja, itak. Razen če vse to ne vodi v izgubo vojne :))

Težko je zdaj pametovat, jaz mislim da človeštvo lahko reši edino nekdo, ki bo izumil čist in dovolj poceni vir energije. Meni (ne glede na vse pretekle katastrofe, ki niso bile krivda tehnologije, ampak predvsem posebnih okoliščin) še vedno kaže na jedrske elektrarne.

Ja to in še fuzija (na to kar čakamo že prteklih 50 let) :))

Ja še komad : www.youtube.com/watc...3ISrEGzLss

Strani: 1