38 min
Kako visoke dividende bodo letos izplačale banke v Sloveniji?
55 min
Cinkarna: Dividendo bomo predlagali, 17. maja bo znano, kolikšno 2
1 ura
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 9
1 ura
Dubaj: po besnem deževju in poplavah na cestah vlada prometni kaos, na letališču zastoji
1 ura
Spletni pogovor v živo: Kako brati bilance v 2024
2 uri
(e-knjiga) Kako znani Slovenci skrbijo za svoje finance
2 uri
S kozmetiko nad vrste
3 ure
ZPIZ je določil nove pokojninske osnove 2
3 ure
V Slovenijo prek madžarskega AutoWallisa prihajajo kitajski kombiji 2
3 ure
Špekulacija: ali je Ivan Anušić novi Plenković? 1
3 ure
Šola borze, 11. del: Tehnična analiza delnice (2) 1
3 ure
Sum dogovarjanja o cenah, AVK preiskal štiri dobavitelje računalnikov
4 ure
Marec je v EU zaznamoval precejšnji upad prodaje e-avtov 2
4 ure
Večer: ministrstvo zahteva prestavitev novega sistema omrežnin za dve leti. Agencija: o tem ne razmišljamo 4
4 ure
Bundesbank: gospodarske razmere v Nemčiji nekoliko boljše, a hkrati zelo negotove
4 ure
Sprejet zakon, kaj morajo zdravniki delati med stavko, Fides že napovedal ustavno presojo
4 ure
Pomembna nova zmaga podjetniških izbrisancev na ustavnem sodišču 1
5 ur
Fiskalni svet ima več pripomb na proračune za obdobje 2024 in 2027
5 ur
Slovenski Siemens prejemnik nagrade Feniks za najboljši projekt poslovnega svetovanja
5 ur
Hrvaški velikan z avtodeli je na zadnjem pohodu prevzel tudi slovenski del Stahlgruberja

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[depersin]
> [MarijanMacek]
> Torej je cena vrtanja dvocevnega tunela v Avstriji okoli 160 M€/km. V primeru 2TDK se bodo tudi izvrtali 2 cevni tuneli, opremil se bo pa samo 1, drug bo za evakuacijo.

Pa vrtanje ne bo pod tako visokimi gorami kot v Avstriji. In na koncu, ko bo res prišlo do kakšne nesreče v predoru, bodo ugotovili, da ne morejo iz enega v drug predor.
Višina gore ni nek nepremagljiv problem. Večji problem je geološka sestava. Kolikor vem so se pod Golico vrtanja s TBM krepko zaustavila zaradi nepredvidenih razmer. In pomisli pod Karavankami še nihče ni prišel na idejo uporabe TBM, predobro vedo zakaj.

Iz enega v drugi predor na 2TDK se bo dalo iti v vsakem primeru. Se že delajo dostopne ceste. k vsakemu predoru in noben pameten inženir tunelogradnje ne bo v kraških razmerah uporabil tunelovrta. So delali pri Soških elektrarnah, so kmalu obtičali zaradi nedolžne gline v dolžini recimo 100m, pa ni več navdušenja. Problem je seveda Kras s številnimi presenečenji. In s TBM si lahko hitro občutno ustavljen. Poleg tega se da "ročno" napasti več tunelov hkrati, lahko se jih napade tudi iz različnih strani (glej časovnico v Investicijskem programu, Tabela 49) in se izniči prednost hitrejšega kopanja z omejenim številom TBM naprav.