16 min
(e-knjiga) Kako znani Slovenci skrbijo za svoje finance
44 min
S kozmetiko nad vrste
59 min
ZPIZ je določil nove pokojninske osnove 1
1 ura
V Slovenijo prek madžarskega AutoWallisa prihajajo kitajski kombiji 2
2 uri
Špekulacija: ali je Ivan Anušić novi Plenković? 1
2 uri
Šola borze, 11. del: Tehnična analiza delnice (2)
2 uri
Sum dogovarjanja o cenah, AVK preiskal štiri dobavitelje računalnikov
2 uri
Marec je v EU zaznamoval precejšnji upad prodaje e-avtov 1
2 uri
Večer: ministrstvo zahteva prestavitev novega sistema omrežnin za dve leti. Agencija: o tem ne razmišljamo 2
2 uri
Bundesbank: gospodarske razmere v Nemčiji nekoliko boljše, a hkrati zelo negotove
2 uri
Sprejet zakon, kaj morajo zdravniki delati med stavko, Fides že napovedal ustavno presojo
3 ure
Pomembna nova zmaga podjetniških izbrisancev na ustavnem sodišču 1
3 ure
Fiskalni svet ima več pripomb na proračune za obdobje 2024 in 2027
3 ure
Slovenski Siemens prejemnik nagrade Feniks za najboljši projekt poslovnega svetovanja
3 ure
Hrvaški velikan z avtodeli je na zadnjem pohodu prevzel tudi slovenski del Stahlgruberja
4 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
4 ure
Zakaj je Tito prejel italijansko državno odlikovanje in kaj imata s tem vprašanje meje in gospodarstvo
4 ure
Delež eko kmetij večji. Kakšni so drugi kazalniki zelene rasti?
4 ure
Kako smo razglasili ESG-prvaka 2024 in zakaj so udeleženci (tudi nam) tako ploskali
5 ur
Guverner Vasle za Bloomberg: Junijski rez izgleda verjeten, tudi nadaljni, če se uresničijo gospodarske napovedi v praksi

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
Zadnja sprememba: anon-178149 11.04.2019 09:05
[perokn]
Se ne rabiš matrat, eno hitro iskanje najde podatek o potpešku za japonski Shinkansen: "maximum acceleration rate of 2.6 km/h/s. This enables it to reach 270 km/h (170 mph) in only three minutes."
Ampak mojstra je zanimalo, ali sploh lahko pospeši na Vmax med Koprom in Ljubljano.... Načelno je pa maksimalni pospešek vlakov omejen z razmerjem med celotno in adhezijsko maso (vlečna sila=(ad.masa)x(koef.trenja) vlaka. za nepoučene, adhezijska masa je sorazmerna s številom gnanih osi. Moč je v tem primeru nepomembna, ker še za najtežje tovorne vlake hitrost omejuje vlečna sila vlaka/lokomotive, pri SŽ541 vse do 80 km/h.
Ali znaš izračunat pospeševalno pot? Simpl Fizika I, seveda pa je pri večjih hitrostih potrebno upošetvati zračni upor in moč, kar je malce težje... Vsekakor pa razdalja ni ne vem kako dolga v primerjavi z razdaljo KP-LJ. Za pomoč ti pa predlagam tale nekoliko stari link sicer, www.google.com/url?s...bK3-GV3B74

PS.: Ta tvoj podatek o 2,6 km/h/s je dokaj skromen. Novejši vlaki SŽ imajo maksimalni pospešek okoli 3,6 km/h/s (1ms^2). Seveda pa vlak za visoke hitrosti ne potrebuje tako nujno hitrega speljevanjam kot vlak za lokalno upoorabo s čestimi postanki.