Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Lastništvo avtomobila je lanska moda
Strani: 1
sporočil: 583
Dejansko so spremembe v načinu uporabe mobilnosti bistveno večja
grožnja tradicionalni avtomobilski insdustriji kot pa je električni
avto.
Slednji je dejansko faktor, ki kompenzira negativne demografske trende in zasičenost trga ter ustvarja (kompenzira upad zaradi drugih vzrokov) novo povpraševanje.
Slednji je dejansko faktor, ki kompenzira negativne demografske trende in zasičenost trga ter ustvarja (kompenzira upad zaradi drugih vzrokov) novo povpraševanje.
sporočil: 11.404
To samo pritrjuje moji tezi, da bi morala Slovenija več in bolj
načrtno delati na urbanizaciji. Pri nas pa prostorsko politiko
določajo kmetijci.
Ljubljano, Domžale, Škofja Loko, Vrhniko, Kranj, Grosuplje in ostala okoliška naselja in obične bi bilo treba združiti v neko širšo Ljubljansko metro regijo in poskrbeti za celovito prometno povezanost. Našteti kraji pa bi lahko predstavljali znotraj regijska središča. Samo za kaj takega bi bila potrebna vizija, pa neka prostorska politika, ki pa je v Sloveniji nimamo.
V SV Sloveniji bi morali vse resurse usmeriti v Maribor.
Pa potem še enotno povezati Obalo.
Ampak ne, mi bomo raje razvija tretjo razvojno os, da se bo nekaj tisoč posameznikov lahko bolj lahkotno izselilo iz Koroške, Zasavja in podobnih krajev, ki so obsojeni na propad. Ne glede na to koliko milijonov EUR se tja zmeče.
Ljubljanska metro regija, ki jo opisujem, bi lahko imela med 1-2 milijonoma prebivalcev. Letališče Brnik pa 4-5 milijonov potnikov na leto. Nastal bi pull factor za del Italije, Hrvaške, tudi Madžarske ter celo Avstrije (Koroška). Še zlasti če bi vse skupaj nadgradili s pametnimi davčnimi politikami.
Ampak saj vem, da sanjarim. Mi se bomo raje ukvarjali s sendviči in maketami.
Ljubljano, Domžale, Škofja Loko, Vrhniko, Kranj, Grosuplje in ostala okoliška naselja in obične bi bilo treba združiti v neko širšo Ljubljansko metro regijo in poskrbeti za celovito prometno povezanost. Našteti kraji pa bi lahko predstavljali znotraj regijska središča. Samo za kaj takega bi bila potrebna vizija, pa neka prostorska politika, ki pa je v Sloveniji nimamo.
V SV Sloveniji bi morali vse resurse usmeriti v Maribor.
Pa potem še enotno povezati Obalo.
Ampak ne, mi bomo raje razvija tretjo razvojno os, da se bo nekaj tisoč posameznikov lahko bolj lahkotno izselilo iz Koroške, Zasavja in podobnih krajev, ki so obsojeni na propad. Ne glede na to koliko milijonov EUR se tja zmeče.
Ljubljanska metro regija, ki jo opisujem, bi lahko imela med 1-2 milijonoma prebivalcev. Letališče Brnik pa 4-5 milijonov potnikov na leto. Nastal bi pull factor za del Italije, Hrvaške, tudi Madžarske ter celo Avstrije (Koroška). Še zlasti če bi vse skupaj nadgradili s pametnimi davčnimi politikami.
Ampak saj vem, da sanjarim. Mi se bomo raje ukvarjali s sendviči in maketami.
sporočil: 2.264
Si videl kdaj, kako izgleda rent-a-car vozilo po 100 ali 150k
km?
Sharing vozila bodo pa še bolj zgonjena in slabše vzdrževana, težko da bo življenska doba več kot 100k km.
Uber in podobni so alternativa, samo tudi tukaj je kalkulacija vprašljiva. Za uro vožnje v prometni konici bo cena vsaj $50 (in ne 20 kot je navedeno v članku). 25.000 usd letno se meni zdi veliko...in vozilo je še vedno pet let stara Toyota Camry.
Z Uber select pridemo na 50k, z Uber black pa na $100k. Slednje pa povsem zadošča za leasing novega S560 ali 760i z vsemi stroški in še plačo profi šoferja. :)
Sharing vozila bodo pa še bolj zgonjena in slabše vzdrževana, težko da bo življenska doba več kot 100k km.
Uber in podobni so alternativa, samo tudi tukaj je kalkulacija vprašljiva. Za uro vožnje v prometni konici bo cena vsaj $50 (in ne 20 kot je navedeno v članku). 25.000 usd letno se meni zdi veliko...in vozilo je še vedno pet let stara Toyota Camry.
Z Uber select pridemo na 50k, z Uber black pa na $100k. Slednje pa povsem zadošča za leasing novega S560 ali 760i z vsemi stroški in še plačo profi šoferja. :)
sporočil: 13.628
"Between 1983 and 2014 the share of Americans aged 20–24 with a
driving licence fell from 92% to 77%.”
Da, avti se bodo menjavali za storitev transporta.
Iz Horjula v Polhov Gradec boš pa še dolgo se vozil sam, le da avto ne bo nujno tvoj, ampak bos za avto plačeval narocnino.
Da, avti se bodo menjavali za storitev transporta.
Iz Horjula v Polhov Gradec boš pa še dolgo se vozil sam, le da avto ne bo nujno tvoj, ampak bos za avto plačeval narocnino.
sporočil: 48.253
[dz1975]tako. kot da nas socializem in druzbena lastnina nista nicesar naucila. aja, te bedarije prihajajo iz zahoda, tam jim je ta lekcija manjkala. no, mi smo vsaj tu bili pred casom.
Si videl kdaj, kako izgleda rent-a-car vozilo po 100 ali 150k km?
Sharing vozila bodo pa še bolj zgonjena in slabše vzdrževana, težko da bo življenska doba več kot 100k km.
sporočil: 111
Srecen, da sem dozivel razvoj in napredek motorjev in
avtomobilizma, vznemirjenje ob novih modelih, angleskih nemskih
italjanskih sportnih avtomobilih, spackov, katrc, sraufanja in novo
svobodo gibanja in potovanj. Sedaj gre ocitno se samo za transport
amorfnih mnozic.
sporočil: 31.909
[Gustl]... ja, in ker Gustl ni ljubitelj šofiranja, bodo vsi v Evropi nehali kupovati avtomobile ... eh, jebiga ...
"Between 1983 and 2014 the share of Americans aged 20–24 with a driving licence fell from 92% to 77%.”
Da, avti se bodo menjavali za storitev transporta.
Iz Horjula v Polhov Gradec boš pa še dolgo se vozil sam, le da avto ne bo nujno tvoj, ampak bos za avto plačeval narocnino.
P.S.: nalimaj uporabo strelnega orožja, če smer razvoja tako rad meriš z Ameriko, kjer se uporabnost lastnih avtomobilov v vukojebinah Midwesta niti približno ne more primerjati z (ne)uporabnostjo lastnih avtomobilov v New Yorku in podobnih z avtomobili "neprevoznih" metropolah ...
sporočil: 2.264
Že leasing je draga opcija nakupa vozila, najem (subscription) pa
še slabša. Primer: za MB C300 je $700 vs $1,100 mesečno. Strošek
zavarovanja, registracije, novega seta pnevmatik in rednih servisov
je še max $250 mesečno, tako da se najem v treh letih preplača za
vsaj $5,000. Zakaj že?
sporočil: 13.628
Zadnja sprememba: Gustl 05.03.2019 16:09
[dz1975]Preplača, če gledaš ceteris paribus in ne šteješ zraven storitve. Imaš trg, ki raste, ljudi "na komot", ki so pripravljeni pačevati premijo, da se jim ni treba z ničemer ukvarjat - prideš oz ti pripeljejo in zamenjaš avto, naj se kdo drug jebe z zavarovanjem, pnevmatikami in servisom.
Že leasing je draga opcija nakupa vozila, najem (subscription) pa še slabša. Primer: za MB C300 je $700 vs $1,100 mesečno. Strošek zavarovanja, registracije, novega seta pnevmatik in rednih servisov je še max $250 mesečno, tako da se najem v treh letih preplača za vsaj $5,000. Zakaj že?
Bo pa zanimivo to, da bodo tu nov biznis model furale stare firme, proizvajalci sami. So že sedaj v ospredju.
sporočil: 13.628
Pa se ena zadeva je zanimiva v tem "transport as a service",
predsvem za "last mile".
Prehod na kolesa, e-kolesa, skiroje, skuterje...
Zadeva se ze toliko prijemlje, da ze poročajo o povecanem stevilu nesreč...
www.cnet.com/news/el...accidents/
Prehod na kolesa, e-kolesa, skiroje, skuterje...
Zadeva se ze toliko prijemlje, da ze poročajo o povecanem stevilu nesreč...
www.cnet.com/news/el...accidents/
sporočil: 48.253
[Gustl]Mene je na kitajskem skoraj en tak elektricni scooter povozil. Kitajci se vozijo z njimi po plocnikih in za razliko od slovenske "tomos" tradicije s predelanimi auspuhi hudica ne slisis dokler ni prepozno. Je svignil z ene 40 km/h ene 20 cm mimo mene.
Pa se ena zadeva je zanimiva v tem "transport as a service", predsvem za "last mile".
Prehod na kolesa, e-kolesa, skiroje, skuterje...
Zadeva se ze toliko prijemlje, da ze poročajo o povecanem stevilu nesreč...
www.cnet.com/news/el...accidents/
sporočil: 13.628
Da, na Dunaju tudi ze postaja nevarno :)
Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.
kurier.at/chronik/wi.../400312182
Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.
Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.
kurier.at/chronik/wi.../400312182
Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.
sporočil: 48.253
[Gustl]Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.
Da, na Dunaju tudi ze postaja nevarno :)
Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.
kurier.at/chronik/wi.../400312182
Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.
Potem se ti pa zacnejo voziti s skuterji in bicikli (pa ne kot last mile) vedno ko lahko, ko je pa vreme slabo, pa vsi navalijo na javni promet. To je situacija v ljubljani in je za popizdit :)
sporočil: 27.164
[bc123a]tu so tudi problemi, ki niso logisticni.
Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.
sem redni uporabnik busa. zal so v zadnjih tednih busi premicni biohazard laboratoriji, kar me zelo destimulira za uporabo.
sporočil: 13.628
[bc123a]Navade se počasi spreminjajo, nekatere nikoli.
> [Gustl]
> Da, na Dunaju tudi ze postaja nevarno :)
>
> Imajo sicer omejitve, ampak saj ko te z 20km/h zbije, tudi ni prijetno.
>
> kurier.at/chronik/wi.../400312182
>
>
> Infrastruktura bo morala sledit, ker tole s kolesi in skuterji ne bo šlo stran.
Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.
Potem se ti pa zacnejo voziti s skuterji in bicikli (pa ne kot last mile) vedno ko lahko, ko je pa vreme slabo, pa vsi navalijo na javni promet. To je situacija v ljubljani in je za popizdit :)
Vsak mesec sem v Copenhagnu in vsak mesec, ne glede na letni čas in vreme, so kolesarske steze (ki so res široke), polne. To si seveda težko predstavljam masovno pri nas, čeprav vidiš že več tega. V Münchnu je bilo podobno.
Ja, je pa dober javni promet ključen pri tem.
Pri tej temi je hecno, da folk ni sposoben pogledat izven sedeža svojega avta tu na periferiji (kjer se vse zgodi počasneje ali pa sploh ne), kakšne posledice bodo ti trendi imeli. Upam, da vsaj naši podizvajalci avtomobilske industrije spremljajo te trende in spreminjanje navad.
sporočil: 48.253
[crt]To je problem, ki je ze od nekdaj :)
> [bc123a]
> Jaz vidim tu se en problem, ki je najbolj ociten v ljubljani. Slaba izkoriscenost javnega prometa. Recimo, ce se populacija vozi z javnim prometom dosledno (ali pa dosledno z avti) imas predvidljivo organizacijo.
tu so tudi problemi, ki niso logisticni.
sem redni uporabnik busa. zal so v zadnjih tednih busi premicni biohazard laboratoriji, kar me zelo destimulira za uporabo.
Jaz sem imel v mislih, katere *nove* probleme vnasa ta minimobilnost. Ce to pomeni za javni promet slabso zasedenost **razen v dezju** si naredil en q.
Strani: 1