Strani: 1

rx170 sporočil: 6.398
[#2757839] 12.02.19 14:57
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: rx170 12.02.2019 14:57
EMD G26 (serija 664 ali reaganka) so še vedno zakon! Ni lepšega ko zahrumi dizel power.
spiderman sporočil: 1.741
[#2757843] 12.02.19 15:05
Odgovori   +    10
Ja pa 3,14zda no Finance, finančni časopis?!?!
.
SŽ-Tovorni promet je podpisal pogodbo za dobavo 4-ih lokomotiv.
Mogoče bi nas "tehnike" pa zanimalo, katera firma bo lokomotive izdelala, "finančnike" pa kdo jih bo dobavil ŠZ, oz. S KOM je SŽ-tovorni promet PODPISAL POGODBO o dobavi????
.
Spet kakšen "Kofetek d.o.o."???
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2757845] 12.02.19 15:12 · odgovor na: spiderman (#2757843)
Odgovori   +    8
[spiderman]
Ja pa 3,14zda no Finance, finančni časopis?!?!
.
SŽ-Tovorni promet je podpisal pogodbo za dobavo 4-ih lokomotiv.
Mogoče bi nas "tehnike" pa zanimalo, katera firma bo lokomotive izdelala, "finančnike" pa kdo jih bo dobavil ŠZ, oz. S KOM je SŽ-tovorni promet PODPISAL POGODBO o dobavi????
.
Spet kakšen "Kofetek d.o.o."???
Menda vse dobave na SŽ gredo preko sindikata strojevodij.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2757846] 12.02.19 15:15 · odgovor na: spiderman (#2757843)
Odgovori   +    1
[spiderman]
Ja pa 3,14zda no Finance, finančni časopis?!?!
.
SŽ-Tovorni promet je podpisal pogodbo za dobavo 4-ih lokomotiv.
Mogoče bi nas "tehnike" pa zanimalo, katera firma bo lokomotive izdelala, "finančnike" pa kdo jih bo dobavil ŠZ, oz. S KOM je SŽ-tovorni promet PODPISAL POGODBO o dobavi????
.
Spet kakšen "Kofetek d.o.o."???
Lokomotive dobavlja:www.czloko.cz/aktual...koperu.htm
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2757847] 12.02.19 15:17 · odgovor na: rx170 (#2757839)
Odgovori   +    2
[rx170]
EMD G26 (serija 664 ali reaganka) so še vedno zakon! Ni lepšega ko zahrumi dizel power.
Počasi se bodo te ropotulje poslovile iz rednega prometa. Obstaja kaj boljšega in predvsem tišjega! Nabava premikalk za LKP pa nima nobene zveze s temi ropotuljami ameriškega porekla.
rx170 sporočil: 6.398
[#2757862] 12.02.19 16:03 · odgovor na: anon-178149 (#2757847)
Odgovori   +    2
[MarijanMacek]
> [rx170]
> EMD G26 (serija 664 ali reaganka) so še vedno zakon! Ni lepšega ko zahrumi dizel power.

Počasi se bodo te ropotulje poslovile iz rednega prometa. Obstaja kaj boljšega in predvsem tišjega! Nabava premikalk za LKP pa nima nobene zveze s temi ropotuljami ameriškega porekla.
Na neelektrificiranih progah bodo še vedno vozile. Res je sicer Siemens ER20 precej tišji, pa še za spoznanje močnejši. Vendar pa dvomim, da je dovolj denarja, da bi menjali celotno dizel električno floto, občasno še vozita Kenedijka (661) in Španka (644).
pobalin sporočil: 14.456
[#2757871] 12.02.19 16:39 · odgovor na: anon-178149 (#2757846)
Odgovori   +    8
[MarijanMacek]
Lokomotive dobavlja:www.czloko.cz/aktual...koperu.htm
Objavljeno 28.1.2019. Danes, ko je to bruhnilo v slovenceljske medije, smo pa 12.2.2019!
Pa še kako nas Čehi vidijo v angleščini (1.2.2019). :-)
Czech Effishunters make their way to the Balkans. They pulled it off in Slovenia with the national carrier SŽ - Tovorni promet
www.czloko.com/news-...promet.htm
Odnos državno-sindikalnega kolhoza SŽ do transparentnosti in javnosti in ažurnosti je ponovno evidenten. Imajo neko piarovko, imajo spletno stran, imajo rubriko novice, ki danes kaže tole stanje - v "koncernu devetih železniških podjetij" v skoraj treh mesecih nič novega!?
Zadnje novice
15.11.2018 - Konferenca Izzivi prihodnjega razvoja kombiniranega prevoza blaga v Sloveniji
17.10.2018 - Na Bledu smo gostili 14. svetovni varnostni kongres Mednarodne železniške zveze UIC
19.09.2018 - SEESARI in SHIFT2RAIL v Berlinu podpisala sporazum o sodelovanju
www.slo-zeleznice.si...-zeleznice
Če bi bil jaz novinar, urednik, lastnik medija, bi popenil in na vladni ravni naredil cirkus, kakršnega tu ni bilo od Moire Orfei. Da vsak pikzigmar, ki zaide na piarovštino češkega proizvajalca lokomotiv izve za nakup SŽ dva tedna prej kot slovenski mediji in davkoplačevalci?!? Samo v bananistanih pod mes kani in berdajs pašami!
pobalin sporočil: 14.456
[#2757877] 12.02.19 17:18 · odgovor na: pobalin (#2757871)
Odgovori   +    2
Evo, moja funkcionalna omejenost me je z veliko zamudo pripeljala na podstran SŽ-Tovorni promet, kjer imajo čisto svoje novice, najnovejša pa je današnja o podpisu pogodbe o nakupu 4 čeških lokomotiv.
www.slo-zeleznice.si...lokomotive

Torej je čisto mogoče, da so na SŽ-TP čisto lepo načrtovali komuniciranje nakupa ob podpisu pogodbe, ker pa so na eni ali obeh straneh kupčije komunikacijski analfabeti, ni bilo nič dogovorjeno in usklajeno, kdaj in kako se bo kupčijo obelodanilo in je vsak delal po svoje. Možno je tudi, da so se o tem dogovorili, a so Čehi iz samo njim znanega razloga (motiva?) ravnali po svoje. Možno je tudi, da je bil dogovorjen datum objave, datum podpisa pogodbe pa so kasneje morali prestaviti, kar ni bilo upoštevano pri komunikaciji na češki strani. (Evo, trudim se najti alibi za ta ajzenponarski šalabajzeraj.)

Kakorkoli že, takih felerjev se v urejenem poslovnem svetu ne dela, če pa se že zgodijo zaradi kakšnega kiksa v sistemu (ljudje smo...), se pač objavi ustrezno pojasnilo in opravičilo z grešne strani. (npr. Čehi so bili... so se opravičili... evo kopija pisma...)
No, kateri džurnalistični junak/-inja bo to izbezal/-a od SŽ-TP?
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2757898] 12.02.19 18:55 · odgovor na: pobalin (#2757871)
Odgovori   +    1
[pobalin]
> [MarijanMacek]
> Lokomotive dobavlja:www.czloko.cz/aktual...koperu.htm

Objavljeno 28.1.2019. Danes, ko je to bruhnilo v slovenceljske medije, smo pa 12.2.2019!
Pa še kako nas Čehi vidijo v angleščini (1.2.2019). :-)
Na portalu javnih naročil je bila izbira objavljena 17.1.2019, www.enarocanje.si/Od...evID=45699 In zainteresirani so več izvedeli na tozadevnih žurnalih, recimo 21.1.2019, www.railwaygazette.c...no_cache=1

> Czech Effishunters make their way to the Balkans. They pulled it off in Slovenia with the national carrier SŽ - Tovorni promet
> www.czloko.com/news-...promet.htm
Danes 12.2.2019 pa je bila podpisana pogodba in podano sporočilo za javnost, www.slo-zeleznice.si...lokomotive Kaj bi še radi?
bobek13 sporočil: 4.301
[#2757903] 12.02.19 19:54 · odgovor na: pobalin (#2757877)
Odgovori   +    3
ne iskat izgovorov za drzavni kolhoz po imenu SZ... if it walks like a duck, qucks like a duck, it is a duck...

:-)

#bolinjihkita

lpA
pobalin sporočil: 14.456
[#2757923] 12.02.19 22:39 · odgovor na: anon-178149 (#2757898)
Odgovori   +    2
[MarijanMacek]
Na portalu javnih naročil je bila izbira objavljena 17.1.2019, www.enarocanje.si/Od...evID=45699 In zainteresirani so več izvedeli na tozadevnih žurnalih, recimo 21.1.2019, www.railwaygazette.c...no_cache=1
Danes 12.2.2019 pa je bila podpisana pogodba in podano sporočilo za javnost, www.slo-zeleznice.si...lokomotive Kaj bi še radi?
Očitno se na hlapone kar spoznaš. Na komunikacijske navade urejenih firm (zlasti javnih, delniških, borzno kotirajočih), da svoje pomembnejše kupčije in španovije skomunicirajo skupaj ali pa vsaj časovno usklajeno, pač ne.
linaprin sporočil: 771
[#2757926] 12.02.19 23:05 · odgovor na: spiderman (#2757843)
Odgovori   +    1
čas vnosa: 12.02.19 16:57
[spiderman]
Ja pa 3,14zda no Finance, finančni časopis?!?!
.
SŽ-Tovorni promet je podpisal pogodbo za dobavo 4-ih lokomotiv.
Mogoče bi nas "tehnike" pa zanimalo, katera firma bo lokomotive izdelala, "finančnike" pa kdo jih bo dobavil ŠZ, oz. S KOM je SŽ-tovorni promet PODPISAL POGODBO o dobavi????
.
Spet kakšen "Kofetek d.o.o."???
Ni važno katera firma... važno je le, da je vse v okviru holdinga "Naši"
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2757971] 13.02.19 08:30 · odgovor na: pobalin (#2757923)
Odgovori   +    1
[pobalin]
> [MarijanMacek]
> Na portalu javnih naročil je bila izbira objavljena 17.1.2019, www.enarocanje.si/Od...evID=45699 In zainteresirani so več izvedeli na tozadevnih žurnalih, recimo 21.1.2019, www.railwaygazette.c...no_cache=1
> Danes 12.2.2019 pa je bila podpisana pogodba in podano sporočilo za javnost, www.slo-zeleznice.si...lokomotive Kaj bi še radi?

Očitno se na hlapone kar spoznaš. Na komunikacijske navade urejenih firm (zlasti javnih, delniških, borzno kotirajočih), da svoje pomembnejše kupčije in španovije skomunicirajo skupaj ali pa vsaj časovno usklajeno, pač ne.
Tehnika je tehnika, blebetanje pa blebetanje. Oboje ne gre skupaj! Zato sem vedno razočarn, kadar o kakšnem strokovnem problemu razlagajo neki PIAR-ovci in imam občutek, skrivajo resnico za praznim blebetanjem.
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2757973] 13.02.19 08:37 · odgovor na: anon-317028 (#2757845)
Odgovori   +    2
[FIN-311684]
> [spiderman]
> Ja pa 3,14zda no Finance, finančni časopis?!?!
> .
> SŽ-Tovorni promet je podpisal pogodbo za dobavo 4-ih lokomotiv.
> Mogoče bi nas "tehnike" pa zanimalo, katera firma bo lokomotive izdelala, "finančnike" pa kdo jih bo dobavil ŠZ, oz. S KOM je SŽ-tovorni promet PODPISAL POGODBO o dobavi????
> .
> Spet kakšen "Kofetek d.o.o."???

Menda vse dobave na SŽ gredo preko sindikata strojevodij.
Sindikat je širok pojem ve se kdo je glavni in je dobil še večjo moč. Provizije se stekajo v iste žepe.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2757975] 13.02.19 08:38 · odgovor na: linaprin (#2757926)
Odgovori   +    0
[linaprin]
> [spiderman]
> Ja pa 3,14zda no Finance, finančni časopis?!?!
> .
> SŽ-Tovorni promet je podpisal pogodbo za dobavo 4-ih lokomotiv.
> Mogoče bi nas "tehnike" pa zanimalo, katera firma bo lokomotive izdelala, "finančnike" pa kdo jih bo dobavil ŠZ, oz. S KOM je SŽ-tovorni promet PODPISAL POGODBO o dobavi????
> .
> Spet kakšen "Kofetek d.o.o."???

Ni važno katera firma... važno je le, da je vse v okviru holdinga "Naši"
V čem pa vidiš ti holding "Naši". Poznaš kakšne povezave med uveljavljenim češkim proizvajalcem www.czloko.com/ in našim "kolhozom" pod vodstvom SDS sindikatov? Če ne verjameš v firmo www.czloko.com/ v zadnjem času dobavlja precej premikalnih lokomotiv po Evropi (poglej recimo Railway gazette) in širiš o njej neresnice, lahko pričakuješ še kakšno zasebno tožbo. Pomisli, da ne boš kasneje jamrala, kot prenekateri SDS-ovec.

PS.: Nimam nobenih ne poslovnih in ne privatnih zvez ne s "kolhozom" in ne z CZLOKO a.s.
pobalin sporočil: 14.456
[#2758168] 13.02.19 17:08 · odgovor na: anon-178149 (#2757971)
Odgovori   +    2
[MarijanMacek]
Tehnika je tehnika, blebetanje pa blebetanje. Oboje ne gre skupaj!
Ja kaj pa potem bereš medije in komentiraš? Daj raje načrte risat in šraufat.
Zato sem vedno razočarn, kadar o kakšnem strokovnem problemu razlagajo neki PIAR-ovci in imam občutek, skrivajo resnico za praznim blebetanjem.
Blebetanje je tole tvoje o tehniki in blebetanju. Tega komunikacijskega kiksa ni težko razumeti, če snameš svoje psevdotehniške plašnice. Nisi tako neumen, da ne bi razumel, ampak nočeš.

Naj ti pokažem krasen primer, kako se da delati tudi na SŽ, če se hoče in če je vsaj ena stran pošlihtana tudi na tem področju. Pred enim letom je novinarka Financ Nataša Koražija opravila svojo nalogo in že februarja poročala, da bodo SŽ kupile Stadlerjeve vlake. Ker je dobila namig? Ker se je potrudila redno spremljati informacije? Ne vem, je pa opravila svoje poslanstvo, ker ni čakala na bogove kulta kargo, da ji pošljejo svojo piarovštino ali da džirnaliste celo povabijo na piškote in sok.
tl.finance.si/886463...dahnili-da

Informacije o tem nakupu je še pred uradnim piarovanjem SŽ objavil tudi nek obskuren blog.
www.blog.uporabnastr...nih-flirt/

Novica o tej kupčiji je bila že pred uradnim podpisom pogodbe obelodanjena tudi v tujini.
www.eurailpress.de/n...olska.html
www.tagblatt.ch/wirt...-ld.759241

Pa je to kaj spremenilo usklajenost SŽ in Stadlerja? Očitno ne, ker sta obe strani javnost o kupčiji obvestili usklajeno, ob podpisu pogodbe 17. oz. 18. aprila 2018 z vzorno pripravljenim slikovnim materialom vred, ki je popestril cunami objav v mojedeželnih in tudi tujih medijih.
www.slo-zeleznice.si...vih-vlakov
www.stadlerrail.com/...efern/135/
Tudi v angleščini, poljščini in ruščini, z datumom 18.4.2018 tukaj: www.stadlerrail.com/...downloads/

Vem, da je 26 kompozicij precej večji zalogaj kot 4 premikalne lokomotive, a gre v obeh primerih za milijonske zneske in za iste principe urejenega komuniciranja. Če najdeš pri Stadlerju kakšno uradno objavo za javnost pred tem datumom, kot so to naredili Čehi, se bom opravičil in posul s pepelom. Mogoče gre v danih dveh primerih SŽ za kulturno razliko med SŽ-Potniški promet in SŽ-Tovorni promet, kar je neodpustljivo. Za plebs je vse skupaj ena sama firma - javna železniška firma državice s samo milijonoma duš.

Naj se vrnem k dihotomiji med malikovano tehniko in brezzveznim blebetanjem. Do družbenega reda in človeške omike se ne pride s šraufanjem. Kdor tega ne razume, je obtičal na zelo nizki stopnji civiliziranosti, pa četudi zna lastnoročno narediti raketo za na Mars ali pa fuzijski reaktor. Če bi šlo samo za tehniko in ti npr. nikdar ne bi prebral nobene netehnične knjige ipd., se midva ne bi mogla niti takole pregovarjati na forumu. Lahko bi se obmetavala z vijaki in maticami.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2758174] 13.02.19 19:01 · odgovor na: pobalin (#2758168)
Odgovori   +    1
[pobalin]
> [MarijanMacek]
> Tehnika je tehnika, blebetanje pa blebetanje. Oboje ne gre skupaj!

Ja kaj pa potem bereš medije in komentiraš? Daj raje načrte risat in šraufat.
Nikoli se nisem kaj preveč ukvarjal z risanjem načrtov, (no enkrat pred davnimi leti, ko smo postavljali tovarno in so inženirji odgovorni za projekt vse povprek zavozili sem poprijel za risalni pribor in narisal nekakšne načrte in nekaj malega celo pošraufal), kakršne mogoče razumeš ti. Ni vsa tehnika v šraufanju in levih ali desnih navojih, je še kaj bolj zanimivega večini nedostopnega. Sicer imam pa sedaj precej časa zaradi svojega ugodnega statusa.

> Zato sem vedno razočaran, kadar o kakšnem strokovnem problemu razlagajo neki PIAR-ovci in imam občutek, skrivajo resnico za praznim blebetanjem.
Kadar tehnočno ali naravoslovno nepismen PIAR-ovec razlaga strokovne stvari me podzavsetno zgarbi nekakšen refleks in moram zaviti na.... in si tam izdelam slabo mnenje o šalabajzarskem strokovnjaku, ki se zateka k PIAROV-cem.
Blebetanje je tole tvoje o tehniki in blebetanju. Tega komunikacijskega kiksa ni težko razumeti, če snameš svoje psevdotehniške plašnice. Nisi tako neumen, da ne bi razumel, ampak nočeš.
Pravzaprav pa ne razmem, kaj se vesoljni slovenceljski narod tako vtika v strokovno izbiro 4 lokomotiv za premikalno službo na tovorni postaji Koper in govori o nekakšnih komunikacijskih kiksih. 99% jih lokomotiv nikoli ne bo videlo in večina tudi ne ve kakšne so njihove naloge. Obratno sorazmerno s poznavanjem tematike se pa čutijo dolžni kometirat nek nakup, ki nima zveze z davkoplačevalskim denarjem. Ja kje ste pa hudiča bili, ko je LKP kupovala svoje premikalke in dvopotna vozila, pa gre ravno tako za podjetje v državni (so)lasti. Kje ste pa bili ko je SŽ TP najemal lokomotive, kar je danes sicer splošna praksa, kje ste pa bili ko je kupoval v zadnjem času okoli 100 Sggrrs z dvema Innotarnsovima kontejnerjema za prevoz rude.... Še veste ne za nakup, z 4 premikalke pa takšen cirkus. Pa pejte lepo v maloro....

Res čudna logika, ko se množica komentatorjev na forumu čuti poklicanega razpravljati o politiki neke družbe (SŽ tovorni promet), ki ne živi od državnega denarja in dnevno deluje na mednarodnem trgu v močni mednarodni konkurenci.

V potniškem prometu je pa situacija nekoliko drugačna, saj firma posluje na dokaj zaprtem trgu (vsaj domač promet) in z obilnimi državnimi subvencijami. Tam se lahko razume interes davkoplačevalcev za razvojno politiko nabave voznih sredstev in polsedično debate o smotrnosti.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2758198] 13.02.19 20:10 · odgovor na: (#2758192)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-178149 13.02.2019 20:16
[abohte]
> [MarijanMacek]
> Res čudna logika, ko se množica komentatorjev na forumu čuti poklicanega razpravljati o politiki neke družbe (SŽ tovorni promet), ki ne živi od državnega denarja in dnevno deluje na mednarodnem trgu v močni mednarodni konkurenci.

Kolikor jaz vem družba ni financirana z zasebnim kapitalom, ampak s kapitalom davkoplačevalcev. Kakšen donos ima ta davkoplačevalski kapital? Bi lahko imel boljšega? Bi lahko s tem denarjem na kakšen drugačen način bolj zadovoljili potrebe davkoplačevalcev?
Že zaradi teh vprašanj (vsaj pri meni) takšni posli vzbujajo zanimanje.
Bom dejal samo to, da je v naši državi mnogo družb v celotni ali večinski lasti države. Pa do sedaj še nisem slišal, da bi se javnost kaj prida zanimal za nabave recimo nekih strojev, recimo nikoli ni bilo debate o tem kakšna vozila naj kupi DARS, kakšna dvigala ali lokomotive naj kupi LKKP, kakšne transformatorje naj kupijo elektro podjetja. Počasi se bo potrebno zavedati da firmi v javni lasti ni potrebno obveščati davkoplačevalcev o vsaki malenkosti. Recimo da se vzgledujem pri tem z delniškimi družbami. Nobena delniška družba v kateri sem deležnik me še ni nikoli vprašala kakšne stroje naj kupi. Na koncu leta pač sledi poročilo in iz njega je razvidno kako je firma poslovala v skladu z željami delničarjev. Na tak način, ko bodo laiki razpravljali o nabavah strojev, saj pri vsej štoriji z lokomotivami gre prav za to, se pač ne da voditi firme, ne privatne delniške ne firme v državni lasti, kjer smo delničarji pravzaprav državljani. če me spomin ne vara smo že šli skozi to fazo, pred desetletji, hudič pa je, da nekateri še vedno žive v teh iluzijah, pa čeprav se smatrajo za neoliberalce.

Država kot lastnik postavi vodstvo in nadzorne organe (no če se motim me podučite) in vodstvo odgovarja lastniku, ki pač vodstvo zamenja, če meni da rezultati niso zadovoljujoči. Vse ostalo pa vodi direktno v anarhijo v kateri bodo najbolj glasni (in hkrati najbolj nevedni) glasno in slikovito razpravljali dokler zadeva ne bo v končni fazi crknila. Nakar bodo šele pametni.....
pobalin sporočil: 14.456
[#2758231] 13.02.19 23:58 · odgovor na: anon-178149 (#2758174)
Odgovori   +    0
[MarijanMacek]
> > Zato sem vedno razočaran, kadar o kakšnem strokovnem problemu razlagajo neki PIAR-ovci in imam občutek, skrivajo resnico za praznim blebetanjem.
Kadar tehnočno ali naravoslovno nepismen PIAR-ovec razlaga strokovne stvari me podzavsetno zgarbi nekakšen refleks in moram zaviti na.... in si tam izdelam slabo mnenje o šalabajzarskem strokovnjaku, ki se zateka k PIAROV-cem.
No, piarovci so lahko dobri ali slabi, tako kot manežement in strokovnjaki, katerih rezultate piarovci pojasnjujejo javnosti. Piarovci morajo strokovne teme prepričljivo prevesti v poljuden jezik, strokovnjaki pa si morajo zato vzeti čas in se potruditi, da svoje delo/področje "prevedejo" piarovcem, včasih pa kar direktno novinarjem. Nakup nekaj lokomotiv ali vlakov ni ravno kvantna fizika, podleže pa nekim uveljavljenim maniram komuniciranja, še posebno, če gre za javna podjetja.
enkrat pred davnimi leti, ko smo postavljali tovarno in so inženirji odgovorni za projekt vse povprek zavozili sem poprijel za risalni pribor in narisal nekakšne načrte in nekaj malega celo pošraufal
Imava oba smolo, da sva obkrožena z mnogimi nesposobneži, anede?
Pravzaprav pa ne razmem, kaj se vesoljni slovenceljski narod tako vtika v strokovno izbiro 4 lokomotiv za premikalno službo na tovorni postaji Koper in govori o nekakšnih komunikacijskih kiksih.
Skromno vztrajam, da me ne enači z narodom, ker sem samo en pobalin v kevdru.
99% jih lokomotiv nikoli ne bo videlo in večina tudi ne ve kakšne so njihove naloge. Obratno sorazmerno s poznavanjem tematike se pa čutijo dolžni kometirat nek nakup, ki nima zveze z davkoplačevalskim denarjem.
Glej, sem napačen naslov. Piši na Kolodvorsko 11! Če se SŽ-TP ne bi izprsile s piarovštino o podpisu pogodbe o nakupu štirih čeških lokomotiv, ki je našla pot v tale rejv, res skoraj nihče ne bi vedel. In bil bi mir, ker pobalin v kevdru ne bi imel kaj razgrajati o rabotah SŽ-TP. Zakaj so SŽ-TP pisanje o podpisu pogodbe, ki po tvojem mnenju nima zveze z davkoplačevalskim denarjem, preko medijev posredovale ljudstvu, naj ti pojasnijo strokovne službe SŽ-TP za komuniciranje.
Ja kje ste pa hudiča bili, ko je LKP kupovala svoje premikalke in dvopotna vozila, pa gre ravno tako za podjetje v državni (so)lasti. Kje ste pa bili ko je SŽ TP najemal lokomotive, kar je danes sicer splošna praksa, kje ste pa bili ko je kupoval v zadnjem času okoli 100 Sggrrs z dvema Innotarnsovima kontejnerjema za prevoz rude.... Še veste ne za nakup, z 4 premikalke pa takšen cirkus. Pa pejte lepo v maloro....
Kakšno prozivanje je zdaj to? Kje smo bili mi ali jaz? In kakšno zvezo ima to z mojo obtožbo enega komunikacijskega kiksa v tem primeru?

Ker rad brskam po stvareh, ki se me ne tičejo, sem pogledal naslove vseh novic SŽ-TP od leta 2009. Našel sem dve novici na temo nabav vozil, obe o Immo vagonih,
2016: www.slo-zeleznice.si...t-storitev
2018: www.slo-zeleznice.si...toti-vagon
z enim samim odmevom v Financah, pa ne v rubriki T+L ampak v Izvozniki!
izvozniki.finance.si...ih-vagonov

Za primerjavo sem pogledal, kaj je o svojih kupčijah s SŽ komuniciral avstrijski Innofreight. Niso bili ravno sinhronizirani s SŽ-TP.
januar 2018: www.innofreight.com/...-sz-cargo/
junij 2018: www.innofreight.com/...eight-lok/
Res čudna logika, ko se množica komentatorjev na forumu čuti poklicanega razpravljati o politiki neke družbe (SŽ tovorni promet), ki ne živi od državnega denarja in dnevno deluje na mednarodnem trgu v močni mednarodni konkurenci.
Pa saj niso edini na tržnem prepihu, jebelacesta, so pa v 100% državni lasti in imajo za zaslombo v sili širok državni hrbet.
V potniškem prometu je pa situacija nekoliko drugačna, saj firma posluje na dokaj zaprtem trgu (vsaj domač promet) in z obilnimi državnimi subvencijami. Tam se lahko razume interes davkoplačevalcev za razvojno politiko nabave voznih sredstev in polsedično debate o smotrnosti.
Preberi še enkrat mojo prvo in drugo repliko na to temo, za vsak primer bolj p o č a s i, pa boš morda razumel, v kaj sem se tam zgoraj sploh zagnal. Če bi se že hotel vtikati v politiko nedotakljivih strokovnjakov za domačijski ajzenpon in smotrnosti njihovega početja, bi pobalinsko vprašal, kako je mogoče, da je SŽ v zadnjih dveh javnih razpisih za tirna vozila dobila samo po eno ponudbo - od Stadlerja za potniške garniture in od Čehov za štiri premikalke. Mogoče ima ta razpisni fenomen kakšno brado, vem samo za ta dva.

Vprašal bi tudi, kako SŽ-TP financira nakup teh štirih lokomotiv, ker tega niso napisali. Zakaj me to zanima? Ker je iz evidence zastavljenih tirnih vozil SŽ-TP videti, da imajo od junija 2013 ducat lokomotiv Siemens 541 (letnik 2009) zastavljenih za 68 milijonov CHF dolga. Meni je jasno, da se take velike stroje jemlje na kredit, leasing in podobno. Vprašal bi, ker sem pač radoveden, če je ta kredit v švicarjih star približno toliko kot razvpiti domačijski krediti v švicarjih in če je tudi postal tako neugoden. Pa ne bom...
pobalin sporočil: 14.456
[#2758232] 14.02.19 00:13 · odgovor na: anon-178149 (#2758198)
Odgovori   +    0
[MarijanMacek]
Država kot lastnik postavi vodstvo in nadzorne organe (no če se motim me podučite) in vodstvo odgovarja lastniku, ki pač vodstvo zamenja, če meni da rezultati niso zadovoljujoči.
Laična razlaga malega človeka, ki tozadevno modrost zajema iz odličnih deželnih medijev:

Država nekako dobi vlado, vlada ima ministre, pod ingerenco enega od ministrstev je državni holding (so še druge državne kapitalske tvorbe, a ohraniva zadevo simpl), poenostavljeno rečeno minister predlaga nadzornike holdinga, vlada to sprejme, potem pa nadzorniki izberejo upravo. Mislim, da morata obe garnituri - nadzorniki in uprava holdinga dobiti žegen parlamenta. Vse se veliko usklajuje in kombinira. Ker se te zamenjave navadno zgodijo ob spremembi političnih vetrov in tokov, začne uprava holdinga enkrat potem mešati po nadzornih svetih (para)državnih firm in ko se kalnost tam malo zbistri, so na vrsti uprave teh firm. Tako uletavajo razne glavine, selijo se jazbeci in izletavajo AŽKjke. Ta val bi vodstvo SŽ-TP dosegel enkrat sredi mandata vlade, če ne bi bilo posebnih afer, berdajsarij ali drugih šokov.

Upam, da sem bil dovolj nazoren, čeprav netehničen in precej blebetajoč. Tako to gre, si predstavljam.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2758460] 14.02.19 18:25 · odgovor na: (#2758238)
Odgovori   +    0
[abohte]
> [MarijanMacek]
> > [abohte]

Potem premalo spremljaš sporočanje medijev o poslovanju družb. Ne gre za nekaj strojev, gre za 7,5 mio € vredno investicijo. Kolikor sem jaz spremljal medijska poročila, nihče ne izpostavlja, da kupljene lokomotive nimajo dovolj navora (upam, da nisem ustrelil kozla, nisem strojnik) ali prevelikega/premajhnega št. lokomotiv. Izpostavlja se znesek, sprašuje se, ali je bila obravnava investicija smotrna. Torej gleda se porabljene evre, preko 7,5 mio €, če sem bolj natančen.
Ne ti, ne pobalin in ne jaz nismo usposobljeni ugotavljati ali je "ogromnih" 7,5M€ primerna cena in investicija smotrna. Dokler bodo lokomotive koristno delale in bo družba imela dobiček me ne skrbi. Ko bo družba v minusu, bo pač drugačna pesem. Ampk mi trije lahko samo brezvezno besedujemo. Tebi se 7,5 M€ za 4 lokomotive zdi velik denar, jaz sem povsem nasprotnega mnenja, približno vem kakšne so cene na trgu, čeprav sem samo ljubiteljski spremljevalec. Če družba lokomotive rabi ne vem, nimam informacij, kakor jih tudi stali nimajo/te. Glede na starost obstoječih premikalnih lokomotiv, recimo 50+ let je pa verjetno potrebna nabava novih plus predvidena remotorizacija 12 strain, če hoče družba še naprej opravljati svoj posel. V nasprotnem primeru jo je potrebno pač likvidirati in bo posle prevzela druga.... seveda v tuji lasti. Ali hočemo to?

Bom pa še enkrat dejal, razpravljanje o nakupih opreme o katerih ljudje nimajo najmanjšega pojma me absolutno spominja na stare čase samoupravljalnja, ko mi je šlo na kozlat, ko je vsak bedak pametoval, kako se naj dela in kaj se naj kupi, še najmanj pa je štela strokovna beseda.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2758847] 17.02.19 07:33 · odgovor na: (#2758840)
Odgovori   +    0
[abohte]
Deloma se s tabo strinjam. Res je, da o železnicah nimam prav dosti pojma, vseeno pa imam kot davkoplačevalec vso pravico povedati mnenje. Sicer dopuščam možnost, da je glede te investicije moje mnenje napačno, nikakor pa ne drži, da ne bi sprejel strokovnih argumentov. In to je pravzaprav ključen očitek SŽ: oni so glede nakupa tiho. Po eni strani očitaš davkoplačevalcu, da nima strokovnih argumentov in da glasnost ulice prevlada nad strokovno argumentacijo, po drugi strani pa je tista organizacija, ki naj bi kao imela strokovne argumente, tiho.
Kaj ti to pove? Če imajo argumente, jih naj pač predstavijo. Je to tako težko? In če za njih to je tako zelo težko, če niso zmožni komunicirati z javnostjo, kako naj bi jim potem zaupal tako kompleksen posel, kot je nakup lokomotiv?
Zakaj bi pa gospodarska družba davkoplačevalcem posameznikom izdajala račune za svoje preteklo in prihodnje leto. Za preteklost so podana poslovna poročila, za prihodnost gre pa nemalokrat za poslovne tajnosti in se javnosti kaj dosti ne tiče, vsaj dokler jim ne grozijo finančne posledice. Če pa davkoplačevalci niso zadovoljni s poslovanjem, med brati jih poslovanje omenjene gospodarske družbe bremenu točno 0€, in če se ne motim garancije za pretekle nakupe še v času drugačne organiziranosti, pa naj zamenjajo zastopnike (vsakokratna vlada) lastnika (države). V demokraciji so pač zato volitve, najmanj na 4 leta. Toliko o davkoplačevalskih kompetencah pri upravljanju firme v 100% državni lasti. Vse ostalo je pa najbolj žlahtna forma kardeljanskega samoupravljanja. Pika
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2758952] 18.02.19 08:52 · odgovor na: (#2758872)
Odgovori   +    0
Ti bom dosledno odgovoril, da me tvoje pisanje spominja na kakšnega Kardelja in njegovo samozapravljanje. Ne vidim razloga, da bi se slovensk javnost v skrajni meri morala na referendumih izražat o tem kakšne premikalne lokomotive morajo kupi v državni firmi. Namreč, če se imaš ti pravico (le kakšna strokovna korifeja si, da si lastiš takšno pravico) se vtikati v poslovne odločitve vodstva firme, potem imajo namreč enako pravico VSI DAVKOPLAČEVALCI in seveda zadeve končajo na referendumu. Zato pa imamo v politiki predstavniško demokracijo, firme pa upravlja vodstvo in nadzira nadzorni odbor. Vse ostalo pa nas lahko spominja na najbolj demokratično politično ureditev doslej, na pravico vsakega člana poljskega Sejma na veto. Rezultat je pa bil hitro razviden iz nevem katere delitve Poljske, ker se niso mogli ničesar dogovoriti! In podobno pot bi šle vse državne firme, če bi se uveljavili tvoji načini upravljanja... Več pa ne bom razpravljal z malikom samozapravljanja, Amen!
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2758958] 18.02.19 09:32 · odgovor na: (#2758955)
Odgovori   +    0
[abohte]
Nekaj izkušenj na področju vodenja organizacij pač imam. Poleg tega sem davkoplačevalec. In pri nakupu gre za ekonomsko odločitev. Menda ne misliš, da je strojni tehnik odločal o nakupu, ali pač? Me prav zanima, s čim potemtakem ti utemeljuješ obstoj neodvisnih medijev v najbolj uspešnih državah?
Si davkoplačevalec kakor jaz in ostalih 2M državljanov. In to še ne pomeni, da si kvalificiran razpravljat o vsaki manši naložbi firme v državni lasti. Če imaš izkušnje v upravljanju firm in si se izkazal se pa zaboga zmigaj med nadzornike.... Drugače pa prepusti odločanje vodstvu, ki ga nastavi lastnik/država, in zastopnik državljanov, davkoplačevalcev je vlada.

Glede na tvojo skrajno arogantno in nastopaško vedenje, katero ima za posledico pomanjkanje tehtne argumentacije in zatekanje v vse bolj absurdne primerjave, je verjetno res najbolje, da diskusijo končava.
Primerjava ni nič absurdna, lepo pokaže, kaj se zgodi, če vsi o vsem odločajo! Je že nekoč Prešern napisal Le čevlje sodi naj Kopitar. Seveda to tebi ni povšeči, in bi rad odločal o nakupih o stvareh o katerih se ti ne sanja. Sicer sem pač take narave, da sem rad nastopaški in aroganten, še zlasti pri debati z nekaterimi a.....
shevchenko sporočil: 21.898
[#2758976] 18.02.19 11:18 · odgovor na: (#2758975)
Odgovori   +    0
A si prepričan? Kitajci bi se verjetno ob tvoji trditvi samo nasmehnili in rekli, da si poglej, kam je Evropo pripeljalo preveč demokracije.
ne skrbi, nimamo mi v evropi nobene demokracije, ampak trdo germansko diktaturo
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2759044] 18.02.19 20:03 · odgovor na: (#2758961)
Odgovori   +    0
[abohte]

Imam pa kot davkoplačevalec potrebo po tem, da Slovenske železnice argumentirano pojasnijo, zakaj so se odločile za nakup teh lokomotiv in zakaj se jim zdi kupnina primerna. Če tega ne zmorejo, potem jim vsekakor ne zaupam, da znajo izpeljati posel nabave lokomotiv.
Vodstvo je prvenstveno o svojih odločitva dolžno obveščati NO, ne pa neke davkoplačevalske javnosti, ki zadseva 99% sploh ne dojema, razen če ne misliš da je samozapravljanje vrh upravljalskih strategij.

Če imaš s tem probleme, imaš problem z demokracijo. Zaenkrat pa je demokracija najuspešnejši politični sistem, tako da si lahko vse svoje nevrotične frustracije ker najuspešnejši politični sistem ni meritokracija, zatakneš za klobuk.
Sicer ne vem š čim bi naj imel probleme, torej tui ne vem kakšne probleme z demokracijo bi naj imel, vsekakor si pa pod demokracijo ne predstavljam samoupravljanja. Naša demokracija je vsaj po ustavi predstavniška!

Odločitev se naredi na podlagi pričakovane nagrade in tveganja. Ne obstaja objektivno merilo za nagrado kot tudi ne obstaja objektivno merilo za tveganje (čeprav "strokovnjaki" zaradi kognitivne lenobe mislijo, da obstaja), ampak se nagrada oz. tveganje pri sprejemanju političnih odločitev vedno(!) oblikujeta skozi percepcijo splošne javnosti. Kot pravi Paul Slovic (in v tem se z njim strinjam tako jaz kot tudi nobelovec Kahneman): “understanding public perceptions is crucial to effective decision making”. Sedaj si pa trikrat preberi citirani stavek, preden boš naslednjič patroniziral rajo.
Govora je menda o političnih odločitvah, sam pa smatram da nabava osnovnih sredstev neke firme, četudi v državni lasti ni politična odločitev. V firmi se postavi na tehtnico stroške in dobitke, ne pa nagrade in tveganja. Sicer ne razumem, kakšno nagrado bi naj dobilo vodstvo, če se odloči posodobiti osnovna sredstva, seveda mi pa ni jasno kakšna tveganja prinaša vlaganje v osnovna sredstva. Če zamenjuješ 50 let stare naprave je odločitev lahko samo ali firmo zapret, ali nabaviti nova osnovna sredstva. Srednje poti dolgoročno NI. Toda zapret železnico ni tako preprosta odločitev...

Če bi to dojel, bi razumel, zakaj meritokracija nikoli ne bo uspešnejša od demokracije. Mnogim je to otročje lahko razumljivo, ostali boste morali to lekcijo očitno osvojiti z osebno izkušnjo. Priporočam življenje v kakšni državi z absolutističnim vladarjem.
Sem že dal skoz izkušnje nekega nedemokratičnega režima, pa moram priznat, da niti niso bile tako slabe. V glavnem so bili ljudje veliko večji optimisti kljub občasnim težavam, kakor danes s polnimi ritmi.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2759485] 21.02.19 08:26 · odgovor na: (#2759340)
Odgovori   +    0

Lahko se nabavi druge lokomotive, lahko se jih nabavi kje drugje, lahko obstajajo presežne kapacitete na kakšni drugi progi,..
Če imaš lokomotive primerne za premikalno delo (642/643 serija, letniki 1961-1978) stare 41 do 58 let ni kaj dosti možnosti za presežne kapacitete na drugi progi. 12 mlajših se bo remotoriziralo, preostanek bo prodan v kakršni koli obliki. Ostale dizelske lokomotive so pa v glavnem neprimerne za premikalno delo, so pač primerki maeriških gas-guzzlerjev, ali pa preslabotne, 732. In spet smo pri pri firmi CZ Loko, www.czloko.com/compl...zation.htm ki se obilo ukvarja z modernizacijo stare krame. Glede na to kaj se predvideva na SŽ je zelo podobno češki izvedbi.

...možno bi bilo narediti leasing lokomotiv, lahko se storitev outsourca, lahko se nabava financira z lastnimi sredstvi ali tujimi viri. Alternativ je kar nekaj. Dogmatični jih pa res vidite precej manj. Ko pišem o "nagradi", nimam v mislih "nagrade" poslovodstvu, ampak z "nagrado" mislim na pozitivne učinke sprejema neke odločitve.
V skrajni meri se lahko celoten Tovorni promet SŽ outsourca, verjetno bi nedogmatiki videl radi to varianto. Seveda je stalno možnost najema, toda potem sploh ni potrebno kupovati nobenih voznih sredstev. Vseeno se mi pa zdi, da katerakoli resna firma z dolgoročnimi cilji le ne more temeljiti izključno na najetih strojih.... Vozna sredstva se najema v določenih okoliščinah, nenadni povečan promet, motnje na obstoječem omrežju (primer žledolom) in nikakor ni rečeno, da so stalno na voljo ustrezne lokomotive za določen namen, zlasti ne premikalne.

Kaj pa če bi bila zaradi nakupa osnovnih sredstev kasneje potrebna dokapitalizacija SŽ? Kaj pa če bi dokapitalizacijo z državnim kapitalom EU smatrala za nedovoljeno državno pomoč? Kaj pa če bi EU zaradi tega odredila državi, da se SŽ zaradi nedovoljene državne pomoči odreče delu posla ali da se SŽ mora prodati zasebnemu investitorju? Potem nakup lokomotiv še vedno ne bi smel brigati raje?
Če bi čebila ne imela če bi bila bula. Mešaš holding SŽ, ki vsebuje več različnih firm. SŽ Tovorni promet je firma, ki deluje na prostem trgu, in vsaka državna pomoč bi bila nekako sankcionirana, sicer se pa že nekaj časa vleče prodaja deleža v TP. Po drugi strani pa je v SŽ tudi nacionalni operater omrežja, SŽ Infrastruktura, in bolj ali manj kritični operater SŽ Potniški promet. In ni za pričakovati, da bi morala v takem primeru država prodati Holding SŽ zasebnemu investitorju, vsaj ne Infrastrukture. Je ni države v EU kjer bi za infrastrukturo na železnici skrbel privatnik. So preiskušali v VB pa se je končalo z nekaj katastrofami!

Strani: 1