Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Novi VW passat – skoraj sam vozi do 210 na uro, vselej povezan s spletom
Strani: 1
sporočil: 31.906
Zadnja sprememba: najobj 07.02.2019 10:14
... Voznik bo za nemoteno delovanje sistema skrbel le s
sprotnimi dotiki volana, ki je tokrat zanje precej bolj občutljiv
kot v prejšnji generaciji. ...... OK, ampak res ne razumem, v čem je finta, če volan držiš ves čas ali pa ga za kakšno sekundo ali dve izpustiš in ga potem spet primeš, če nočeš zleteti s ceste ali se zaleteti v nasproti vozeče vozilo ... khmm, ker če malo pomislim, jaz to delam že celo življenje, pa temu ne rečem polavtonomna vožnja in za to za svoj avto ne plačam nekaj tisoč evrov več ...
sporočil: 149
Sistem deluje tako, da avto drži v voznem pasu. S kombinacijo z
aktivnim tempomatom tudi sam pospešuje in zavira, glede na
avtomobile pred seboj.
Tako da avto dejansko pelje sam, problem je bil v starejših sistemih, da če si izpustil volan, je nekje po 2 sekundah začel sistem opozarjati, da moraš prevzeti krmilo. To pa ni pomenilo samo da ga primeš, ampak si moral malce zasukati volan. Kot razumem novo verzijo, bo dovolj samo dotik. Torej avto bo vozil sam, ti boš moral samo držati volan. Tu gre najverjetneje izključno za vprašanje odgovornosti. Dokler ti držiš volan in se sistem izklopi ko prevzameš pobudo, je voznik 100% kriv v primeru nesreče.
Tako da avto dejansko pelje sam, problem je bil v starejših sistemih, da če si izpustil volan, je nekje po 2 sekundah začel sistem opozarjati, da moraš prevzeti krmilo. To pa ni pomenilo samo da ga primeš, ampak si moral malce zasukati volan. Kot razumem novo verzijo, bo dovolj samo dotik. Torej avto bo vozil sam, ti boš moral samo držati volan. Tu gre najverjetneje izključno za vprašanje odgovornosti. Dokler ti držiš volan in se sistem izklopi ko prevzameš pobudo, je voznik 100% kriv v primeru nesreče.
sporočil: 31.906
[Domen89]... OK, ampak če moraš biti z glavo in z rokami ves čas zraven, potem res ne vidim nobene koristi ... khmm, sploh pa ne razumem, kaj imaš od tega, če si za nesrečo kriv sam ali pa avtomatika avtomobila oziroma kako boš to dokazal zavarovalnici, ko boš uveljavljal povračilo škode in kako bo zavarovalnica od VW izterjala škodo, če je za nesrečo kriva avtomatika ...
Sistem deluje tako, da avto drži v voznem pasu. S kombinacijo z aktivnim tempomatom tudi sam pospešuje in zavira, glede na avtomobile pred seboj.
Tako da avto dejansko pelje sam, problem je bil v starejših sistemih, da če si izpustil volan, je nekje po 2 sekundah začel sistem opozarjati, da moraš prevzeti krmilo. To pa ni pomenilo samo da ga primeš, ampak si moral malce zasukati volan. Kot razumem novo verzijo, bo dovolj samo dotik. Torej avto bo vozil sam, ti boš moral samo držati volan. Tu gre najverjetneje izključno za vprašanje odgovornosti. Dokler ti držiš volan in se sistem izklopi ko prevzameš pobudo, je voznik 100% kriv v primeru nesreče.
sporočil: 149
Moram reči da sem bil nad sistemom jaz navdušen. Sploh če imaš res
vklopljen sistem za ohranjanje voznega pasu, avtomatski menjalnik
in samodejno zaviranje/pospeševanje. Je pa res da je sistem
uporaben samo na AC in zablesti ko je na cesti gneča. Po cca. 4kkm
po nemških AC in treh večurnih zastojih je zame nepogrešljiv. Sploh
v premikajoči koloni, se dejansko sprostiš in držiš volan samo za
okras. Moram reči da sem prvi dan naredil 900km in prišel na cilj
bistveno bolj spočit in dobre volje, kot če bi bremzal/speljeval
sam. Moraš poskusit da kapiraš :)
Kar se tiče pa odgovornosti pa je stvar res kompleksna. Ker če bo avto peljal sam, se bo moral odločati tudi o filozofksem vprašanju tipa "tramvaj". Dejansko se avtomobilska industrija otepa teh vprašanj, ker če bo prišlo do nesreče, se bo lahko vedno krivilo sistem, češ da nima dovolj dobrih reakcijskih časov, ali da gre za napako v kodi itd. Dejansko se o tem še nismo niti začeli pogovarjati. Danes je kriv voznik ki je nesrečo povzročil. Potem pa bo kriv npr. VW. In to prinese novo dimenzijo problemov...
Kar se tiče pa odgovornosti pa je stvar res kompleksna. Ker če bo avto peljal sam, se bo moral odločati tudi o filozofksem vprašanju tipa "tramvaj". Dejansko se avtomobilska industrija otepa teh vprašanj, ker če bo prišlo do nesreče, se bo lahko vedno krivilo sistem, češ da nima dovolj dobrih reakcijskih časov, ali da gre za napako v kodi itd. Dejansko se o tem še nismo niti začeli pogovarjati. Danes je kriv voznik ki je nesrečo povzročil. Potem pa bo kriv npr. VW. In to prinese novo dimenzijo problemov...
sporočil: 1.741
Vozim aktualnega Passata avtomatika z radarskim tempometom in lane
assistom.
Se strinjam, da za AC je to zakon, dasiravno jaz to "avtomatsko" vožnjo vseeno dojemam malo drugače.
.
Če moraš konstantno spremljati kontrolirati sistem oz. obračanje volana - OK, jaz si ne predstavljam "junaka", ki bi med tako "avtonomno" vožnjo spustil vozniški sedež in oddremal "eno kitico" :-) - je to (vsaj zame) psihično bolj urtudljivo, kot da vozim sam.
.
Lane assist pride prav med vsemi "distrakcijami" - iskanje "gumbov" po tačskrinu, nastavljanje navigacije itd... ...ko ti avto lahko uide z voznega pasu. Tam res pomaga.
V kolonah pa delo opravlja aktivni tempomat, saj trehutni "lane assist" pod 65 km/h ne deluje - itak pa obračanje volana "ni problem" - bolj pomaga, da avto zavira in speljuje sam - imaš lahko nogi prekrižani.
Mora pa seveda biti avtomatik - pri ročnem menjalniku vsi ti sistemi dosežejo mogoče 10% svoje "uporabnosti".
Se strinjam, da za AC je to zakon, dasiravno jaz to "avtomatsko" vožnjo vseeno dojemam malo drugače.
.
Če moraš konstantno spremljati kontrolirati sistem oz. obračanje volana - OK, jaz si ne predstavljam "junaka", ki bi med tako "avtonomno" vožnjo spustil vozniški sedež in oddremal "eno kitico" :-) - je to (vsaj zame) psihično bolj urtudljivo, kot da vozim sam.
.
Lane assist pride prav med vsemi "distrakcijami" - iskanje "gumbov" po tačskrinu, nastavljanje navigacije itd... ...ko ti avto lahko uide z voznega pasu. Tam res pomaga.
V kolonah pa delo opravlja aktivni tempomat, saj trehutni "lane assist" pod 65 km/h ne deluje - itak pa obračanje volana "ni problem" - bolj pomaga, da avto zavira in speljuje sam - imaš lahko nogi prekrižani.
Mora pa seveda biti avtomatik - pri ročnem menjalniku vsi ti sistemi dosežejo mogoče 10% svoje "uporabnosti".
sporočil: 31.906
[Domen89]... čuj, ker res nisem sprobal, se mogoče motim, ampak če vozim sam, točno vem, kaj bom naredil, če pa me vozi "avtonomni" avto, pa nikoli ne vem, kaj bo res naredil in je moja kontrola "avtonomne" vožnje avtomobila bolj naporna, kot če bi vozil sam ...
Moram reči da sem bil nad sistemom jaz navdušen. Sploh če imaš res vklopljen sistem za ohranjanje voznega pasu, avtomatski menjalnik in samodejno zaviranje/pospeševanje. Je pa res da je sistem uporaben samo na AC in zablesti ko je na cesti gneča. Po cca. 4kkm po nemških AC in treh večurnih zastojih je zame nepogrešljiv. Sploh v premikajoči koloni, se dejansko sprostiš in držiš volan samo za okras. Moram reči da sem prvi dan naredil 900km in prišel na cilj bistveno bolj spočit in dobre volje, kot če bi bremzal/speljeval sam. Moraš poskusit da kapiraš :)
Kar se tiče pa odgovornosti pa je stvar res kompleksna. Ker če bo avto peljal sam, se bo moral odločati tudi o filozofksem vprašanju tipa "tramvaj". Dejansko se avtomobilska industrija otepa teh vprašanj, ker če bo prišlo do nesreče, se bo lahko vedno krivilo sistem, češ da nima dovolj dobrih reakcijskih časov, ali da gre za napako v kodi itd. Dejansko se o tem še nismo niti začeli pogovarjati. Danes je kriv voznik ki je nesrečo povzročil. Potem pa bo kriv npr. VW. In to prinese novo dimenzijo problemov...
P.S.: sam imam sistem za ohranjanje voznega pasu, ki sem ga sprobal na avtocesti, pa mi glih ni vlival nekega posebnega občutka varnosti, tempomata pa niti na starem niti na novem avtu nikoli nisem vklopil in niti ne vem, če imam zdaj "naprednega" ali pa "navadnega" ... jebiga, meni je vožnja užitek in nočem, da bi mi avtomatika določala, kako naj vozim, čeprav je res, da večino svojega časa ne preživim na avtocesti, ampak na totem forum ... eh, v mestni in primestni vožnji ...
sporočil: 6.570
Ob trenutnih cenah rabljenih Passatov od 12 jurčkov naprej nakup
novega faceliftanega nima nobenega smisla.
Do prihoda novega Passata bo ta rabljeni vizualno še povsem OK, pa še nekdo drug bo nosil tveganje glede smeri razvoja avtomobilizma v prihodnje.
Do prihoda novega Passata bo ta rabljeni vizualno še povsem OK, pa še nekdo drug bo nosil tveganje glede smeri razvoja avtomobilizma v prihodnje.
sporočil: 1.227
Pa vsak tak pasatek bo v ceni vključeval še vsaj kakšnih 1000 €
(tisoč) za miljardne odškodnine (samo v ameriki cca 30 MLRD €,
potem še EU itd. - kdo pa mislite da vse to pokrije? Iz svojega
žepa? za poplačilo bi moral goljufivi nemški proizvajalec
proizvesti najmanj 30 miljonov vozil in pri v sakek dodati
omenjenih 1K €!
Strani: 1