Prednost slovenskega izdelka je v kakovosti in razvoju, slabost pa
v slovenskem poreklu. In smo že na dodani vrednosti oz. bruto
dodani vrednosti na zaposlenega, ki je v Avstriji trikrat višja,
tudi prihodek na zaposlenega je višji in seveda, plače so višje.
Zakaj? Izdelki iz Avstrije dosegajo na trgu višje cene, ker je
dodani vrednosti ustvarjeni v gospodarstvu svoj delež dodala dobro
organizirana avstrijska država, in zanimivo so kupci so
pripravljeni plačati višjo ceno. Seveda, višja cena omogoča več
investicij, višje plače, več vlaganja v delavce, še več dodane
vrednosti...torej, krog, ki se nikoli ne zapira. Kaj bi morali
narediti v Sloveniji? Pridobiti več kapitala, ki ga z napovedanim
višjim davkom na kapital ne bomo pridobili. Le več zasebnega
kapitala in več močnih zasebnih podjetij bo spremenilo slovensko
državo in državne podsisteme, ki kot kažejo razne svetovne
raziskave, ne funkcionirajo dobro in ne dodajajo svoj del dodane
vrednosti in višjo ceno slovenskim izdelkom.
Spomnimo se, po lestvici globalne konkurenčnosti za leto 2018
Slovenija med 140 državami zaseda 35. mesto, s tem, da je
gospodarstvo in podjetništvo pri samem svetovnem vrhu, po
kriterijih na katere vpliva država je na samem podnu ali blizu
podna. Vzemimo za primer pravno državo. Po kriteriju učinkovitost
pravne države in kompleksnosti zakonodaje smo na 111. mestu. Glede
učinkovitost zakonodajnega okvirja pri reševanju sporov je
Slovenija na nizkem 122. in 111. mestu. Če nekdo misli, da poslovni
partnerji tega ne berejo se krepko moti.