Strani: 1 2

murje sporočil: 5.120
[#2755519] 30.01.19 09:57
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: murje 30.01.2019 10:02
600

Danes zjutraj je bil objavljen podatek na RTVSLO1, da imamo v Sloveniji samo 600 električnih avtomobilov.

30.000 €

Povprečna cena novega električnega vozila v Sloveniji znaša 30.000 EUR.

V Sloveniji: BMW i3 pri nas stane 36.550 evrov, različica s podaljševalnikom dosega pa je za 4650 evrov dražja. V cenah niso vštete subvencije za nakup električnega avtomobila.
Renault pri nas prodaja tri svoje električne avtomobile; štirikolesnega dvosedežnega twizyja, petvratnega zoe in večnamenskega električnega kangooja Z.E. Pri Renaultu ponujajo dve različici twizyja; twizy 45 spada med lahke štirikolesnike, saj ima motor z močjo 4 kW, doseže pa največjo hitrost 45 km/h. Za twizy 45 je treba odšteti 6490 evrov, za močnejši twizy 80 pa najmanj 7990 evrov. Zoe je na voljo s tremi paketi opreme – osnovnim life in bolje opremljenima intens in zen. Za osnovno različico je treba pri nas odšteti 20.490 evrov, za bolje opremljeni različici pa 21.990 evrov – brez morebitne subvencije za nakup električnega vozila. Za kangooja Z.E. je treba odšteti od 15.050 do 17.350 evrov brez upoštevanega DDV, z davkom pa je njegova cena od 18.361 do 21.167 evrov. Tudi te cene so brez upoštevanih subvencij. Volkswagen slovenskim kupcem ponuja dva avtomobila; električnega upa z oznako e-up! in električnega golfa z oznako e-golf. Volkswagen E-up stane 25.030 evrov. E-golf pa 37.258 evrov. BMW, Renault in Volkswagen niso edine znamke, ki izdelujejo in prodajajo električne avtomobile, so pa edine, ki svoje električne avtomobile uradno prodajajo pri nas. Morda lahko k njim štejemo še ljubljanski Autocommerce, ki pri nas zastopa in prodaja avtomobile znamke Smart - električnega dvosedežnega smarta fortwo electric drive. Za električnega smarta je treba odšteti 24.227 evrov, kabrioletska različica pa je še za 3.200 evrov dražja. (Vir:Motorevija.si)
www.sodo.si/hitre-po...ri/splosno

EKO SKLAD RS

Eden od vidnejših ukrepov je vsekakor subvencija za nakup električnega vozila, ki ga vse od leta 2011 podeljuje Eko sklad RS. Država pospešeno ureja podporno okolje za razmah množičnosti električne mobilnosti, saj trenutno v okviru projekt CEGC poteka izgradnja slovenskega kraka mednarodnega omrežja hitrih polnilnic za električne vozila. O tem priča tudi ustanovitev medresorske delovne skupine za pripravo strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi, ki bo med ostalim morala vsebovati tudi cilje v zvezi z razvojem električne mobilnosti. Dialog, ki smo ga vzpostavili s Sekcijo trajnostna mobilnost CER v začetku septembra letos, pa je le še dodaten dokaz o proaktivnem delovanju na področju električne mobilnosti in sodelovanja z vsemi, ki v Sloveniji poganjajo razvoj množičnosti elektro mobilnosti. Poleg tega je električnim avtomobilom stopila nasproti država Slovenija tako, da je pod okriljem Eko sklada ponudila nepovratne finančne spodbude občanom za električna vozila. Tukaj lahko gre za nakup novega vozila, predelavo vozila ali nakup predelanega določene kategorije ali za nakup novega priključnega hibridnega vozila (plug-in) ali novega vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender).

Poleg tega pričakujemo, da se bo država Slovenija odločila slediti zgledu nekaterih evropskih držav in spodbujati nakup okolju prijaznih električnih vozil z ustreznimi davčnimi olajšavami/spodbudami.
www.ekosklad.si/fizi...tionID=141
gobim sporočil: 583
[#2755522] 30.01.19 10:04
Odgovori   +    27
"Prodaja e-avtov eksplodirala!!"

Pa, Milač, a Ti sploh veš kaj pišeš? V letu 2018 je prišlo do bistvene upočasnitve rasti prodaje E-avtomobilov kljub stimulacijam in prepovedim ICE. Če vzameš v poštev , da je pravih e-avtomobilob (BV battery vehicles) polovica in da je polovica BV službenih vozil, pomeni, da so ljudje kupili BV manj kot 1% vseh avtomobilov. Po 10 letih največje stimulacije osebne porabe v zgodovini človeštva. Manj kot 1%!

Žal, električni avtomobili so zaenkrat čisto političen projekt. Ne pomenijo ne boljše uporabniške izkušnje, ne boljše ekonomike in niti boljšega odnosa do okolja.

Boljšega odnosa do okolja? Točno tako. Najdražji del BV je akumulator za katerega (Li ion) v tem trenutku nimamo ekonomske upravičene industrijske tehnologije za njihovo recikliranje (mimogrede pri svinčevih akumulatorjih recikliramo 98%), glede na energetski mix v Evropi pa BV pomeni samo da smo izpuste preselili v termoelektrarne. Da ne omenjamo zelo ekološke sporne proizvodnje baterij.

Mogoče bo kdaj v bodoče drugače. Takrat ko se bo kapacitivnost baterij povečala za 3x, prav tako življenska doba in število ciklov ponjenja, s tem, da se bo za isti faktor zmanjšal strošek izdelave. Takrat lahko pride do game changer-ja. Zaenkrat smo, kljub bombastičnim naslovom v medijih, še zelo daleč od tega.
FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2755528] 30.01.19 10:24 · odgovor na: gobim (#2755522)
Odgovori   +    1
Postopoma pridemo do želene diverzifikacije (pogona) vozil.

Vsak pogon ima svojo matematiko.

Vendar varčevanje z energijo oz. narediti več z enako količino energije (denarnega vložka) je zame prava višja matematika in tu čakam na prelomnice.

Glede na vsaj 60 letni razvoj klasičnega pogona in zadnja dognanja je maloumno sedaj zavreči znatne prednosti motorjev na klasično gorivo najnovejše generacije.

Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2755537] 30.01.19 10:52 · odgovor na: FIN-379669 (#2755528)
Odgovori   +    3
[]
Postopoma pridemo do želene diverzifikacije (pogona) vozil.

Vsak pogon ima svojo matematiko.

Vendar varčevanje z energijo oz. narediti več z enako količino energije (denarnega vložka) je zame prava višja matematika in tu čakam na prelomnice.

Glede na vsaj 60 letni razvoj klasičnega pogona in zadnja dognanja je maloumno sedaj zavreči znatne prednosti motorjev na klasično gorivo najnovejše generacije.

Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
LPG ni kaj razvijati, je že vse razvito. LPG je zelo podobno gorivo bencinu. Ima nekaj prednosti (višje oktansko število, čistejše zgorevanje, ne izpira olja iz sten cilindrov) in nekaj slabosti (višja zgorevalna temperatura bolj uničuje ventile in glave motorjev, LPG je težji od zraka in predstavlja določeno nevarnost če uhaja v kleti). Sicer pa lahko vsak bencinski motor z minimalnimi modifikacijami deluje na LPG. Zaradi majhne ekonomije obsega so v glavnem dual-fuel predelave, ki še vedno kurijo bencin prvih nekaj km, a je možno narediti tudi tako, da deluje avto v celoti na LPG.

Varianta je tudi CNG, ki ima še višje oktansko število in je lažji od zraka, tako ni nevarnosti v kleteh. Ga pa ni mogoče utekočiniti, zato se ga shranjuje komprimiranega pod visokim tlakom (tipično 300 bar). Zato je tehnolohija nekoliko dražja, a spet - tu ni kaj razvijati, je že vse razvito, žogica je na politiki.

Politiki so pa v glavnem tehnično nepismeni, zato tole:
forum.finance.si/?m=...085&single

Če mene vprašaš, bi morali stremeti k sledečemu cilju:
- promet gre na plin, bencin in nafto
- ogrevanje na elektriko (toplotne črpalke)
- elektriko se dela skombinacijo JE, vodni viri in termoelektrarne z znatnim deležem biomase
anon-447401 sporočil: 293
[#2755545] 30.01.19 11:16 · odgovor na: anon-116402 (#2755537)
Odgovori   +    4
[usimoncic]
Če mene vprašaš, bi morali stremeti k sledečemu cilju:
- promet gre na plin, bencin in nafto
- ogrevanje na elektriko (toplotne črpalke)
- elektriko se dela skombinacijo JE, vodni viri in termoelektrarne z znatnim deležem biomase
K temu lahko le dodam- Sreča, da te nihče ne bo vprašal in tako ne bomo stremeli k povsem škodljivemu cilju.

Kakor koli obračaš so zaloge premoga in jedrskega goriva omejene in končne. Edino,kar ni omejeno je Sonce. Torej je edini smiselni cilj izkoristiti tisto, kar nam da sončna energija: voda, veter, svetloba, biomasa in geotermalna energija (ja, tudi na to ima vpliv Sonce).
Je pa potrebno prehod iz omejenih virov na Sonce narediti postopoma in preudarno vendar odločno in trajno.

Pa tudi Sonce je končno. A takrat, ko se bo to zgodilo, ne bo nobenega človeka glava bolela :):)
gobim sporočil: 583
[#2755555] 30.01.19 11:42 · odgovor na: FIN-379669 (#2755528)
Odgovori   +    8
Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
LPG-ja ni potrebno kaj dosti razvijati. Problem LPG je političen.

Evropske zaloge plina pospešeno uoadajo (Groeninigen), Evropa je primorana kupovati čedalje več ruskega plina, ki je sicer zanesljiv in cenovno ugoden, vendar pri tem nastaja poltičen problem, ker z njim bogatijo Rusi kar ni v interesu oblastnih krogov na Zahodu. Ameriški in arabski pa je zaradi utekočinjenja najmanj tretjino do polovico dražji. Zato se plina ne spodbuja, kljub temu, da je vse skupaj čistejša in v celoti ekološko bolj sprejemljiva varianta od BV.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2755557] 30.01.19 11:48 · odgovor na: anon-447401 (#2755545)
Odgovori   +    14
[telexdell]
> [usimoncic]
> Če mene vprašaš, bi morali stremeti k sledečemu cilju:
> - promet gre na plin, bencin in nafto
> - ogrevanje na elektriko (toplotne črpalke)
> - elektriko se dela skombinacijo JE, vodni viri in termoelektrarne z znatnim deležem biomase

K temu lahko le dodam- Sreča, da te nihče ne bo vprašal in tako ne bomo stremeli k povsem škodljivemu cilju.
Se bom vzdržal komentarjev zakaj se ti zdijo taki cilji škodljivi, nekaj tvojih zablod bom pa vseeno komentiral.

Kakor koli obračaš so zaloge premoga in jedrskega goriva omejene in končne.
Zaloge premoga ob zdajšnji porabi zadoščajo še za par stoletij. Zaloge jedrskega goriva pa še za bistveno dlje (če govorimo o fisiji). Fuzijskega goriva je pa za vse praktične potrebe neomejeno - je toliko omejeno, kot recimo sonce.
Edino,kar ni omejeno je Sonce. Torej je edini smiselni cilj izkoristiti tisto, kar nam da sončna energija: voda, veter, svetloba, biomasa in geotermalna energija (ja, tudi na to ima vpliv Sonce).
Tvoje nepoznavanje tematike se kaže že v tem detajlu, ko geotermalno energijo pripisuješ soncu. V resnici se zemlja greje zaradi jedrskih razpadov. Seveda pa ima tvoje razmišljanje še mnogo hujše pomankljivosti: če bi koristili samo neomejene oz. obnovljive vire, bi še vedno živeli v jamah. Povsem normalno je, da se določene omejene vire izrabi za to, da se razvije nove tehnologije, ki omogočajo ekonomsko upravičeno koriščenje čistejših in manj omejenih virov. Tako je vedno šel razvoj naprej, vse drugo je scanje proti vetru.
Je pa potrebno prehod iz omejenih virov na Sonce narediti postopoma in preudarno vendar odločno in trajno.
Ne vem zakaj porivaš naprej samo sonce. Potrebno je preiti iz bolj omejenih virov na manj omejene, ob tem pa poskrbeti za ekonomsko vzdržnost in okolje. Tako smo nekoč iz lesa šli na premog, potem iz premoga na nafto, potem iz nafte na fisijo. Vmes smo koristili še obnovljive vire, kjer je bilo to ekonomsko upravičeno (pri nas večinoma vodne, na Nizozemskem in severni Nemčiji večinoma veter). Logično nadaljevanje bi bilo, da se izkoriščanje fisije naredi na veliki skali in intenzivno raziskuje nove tehnologije fisije (hitri oplodni reaktorji ipd., ki so manj problematični s stališča varnosti, odpadkov in dostopnosti goriva) in nazadnje fuzijo. Žal je delovanje zdrave pameti prekinila politika, ki je pod krinko trajnosti in skrbi za okolje začela vsiljevati rešitve, ki niso niti okolju prijazne, niti ekonomsko upravičene, niti po tehnični plati sposobne nadomestiti dosedanje vire. Tipičen primer je fotovoltaika.
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2755560] 30.01.19 11:54 · odgovor na: anon-447401 (#2755545)
Odgovori   +    8
NAPAKA!
Uran je v ravnotežni raztopini v morju. Torej: kolikor ga odvzameš, se ga dodatno raztopi. Uran je renewable.

www.forbes.com/sites...2e8f82159a

Isto nabijanje medijev kot za nafto; pa jo je kolikor hočeš. NOBENA napoved Rimskega kluba ni držala. So pa letele fajn dnevnice, sejnine, honorarčki....
Na žalost je tudi veliko #borbeprotisegrevanju v isti kategoriji.

Itak od financ NE pričakujem kvalitetnih novic.
Zadnjič piše princeska da je problem kobalt v baterijah, Musk pa ga je že skoraj izločil iz procesa. Malo bolje kot 24, pa ne za veliko....
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2755562] 30.01.19 12:00 · odgovor na: anon-116402 (#2755557)
Odgovori   +    12
Sam plus ni dovolj. Še en ki dejansko zastopi za kaj gre!

Pa poglej link na renewable uranium.

Tehnične odločitve bi morali sprejemati politiki z narejenim IZPITOM iz ustreznega področja pred komisijo. Ne pa totalne brezvezniške budale.
anon-447401 sporočil: 293
[#2755570] 30.01.19 12:15 · odgovor na: anon-116402 (#2755557)
Odgovori   +    1
[usimoncic] Povsem normalno je, da se določene omejene vire izrabi za to, da se razvije nove tehnologije, ki omogočajo ekonomsko upravičeno koriščenje čistejših in manj omejenih virov. Tako je vedno šel razvoj naprej, vse drugo je scanje proti vetru.

Se bom omejil le na ta del. Saj to pove vse tudi o ostalem.
Od lesa, preko premoga in radioaktivnega razpada smo prišli tako daleč, da nove tehnologije omogočajo koriščenje čistejšega in manj omejenega vira, kar energija sonca zagotovo je. Preko energije sonca pa bomo ščasoma prišli tudi do tehnologije zlitja jeder, s katero bomo sonce lahko ustvarili kar sami.


PS Je pa čudno- lepo opišeš kako logično poteka razvoj pa vseeno hočeš scati proti vetru, ko zagovarjaš premog in radioaktiven razpad snovi.
anon-479897 sporočil: 2
[#2755575] 30.01.19 12:31
Odgovori   +    2
čas vnosa: 30.01.19 11:10
naredite kalkulacijo, kdaj se izplača e-avto kupiti (vključeno z vsemi stroški), še posebej, če že imaš pv na strehi in ostalo varčno električno 'kramo' v hiši in izven nje. glavna skrb mi je doseg baterije, vsaj nekje 300-400km bi moralo biti z enim polnjenjem...
0513ANITO sporočil: 10.796
[#2755576] 30.01.19 12:31 · odgovor na: anon-447401 (#2755570)
Odgovori   +    4
[telexdell]
> [usimoncic] Povsem normalno je, da se določene omejene vire izrabi za to, da se razvije nove tehnologije, ki omogočajo ekonomsko upravičeno koriščenje čistejših in manj omejenih virov. Tako je vedno šel razvoj naprej, vse drugo je scanje proti vetru.
>
>

Se bom omejil le na ta del. Saj to pove vse tudi o ostalem.
Od lesa, preko premoga in radioaktivnega razpada smo prišli tako daleč, da nove tehnologije omogočajo koriščenje čistejšega in manj omejenega vira, kar energija sonca zagotovo je. Preko energije sonca pa bomo ščasoma prišli tudi do tehnologije zlitja jeder, s katero bomo sonce lahko ustvarili kar sami.


PS Je pa čudno- lepo opišeš kako logično poteka razvoj pa vseeno hočeš scati proti vetru, ko zagovarjaš premog in radioaktiven razpad snovi.
Sčasoma, bomo prišli do fuzije....To nam obljubljajo že 50+ let pa nismo še nič bližje...Tudi Vodik kot energent (ali pa hranilnik energije), je za spolšno rabo Neuporeben.

Ne ti je jaz ne bova živela 200+ let, da bi uživala sadove jerdske fuzije in vodika, zato si pomagamo z viri, ki so nam komercialno dostopni. Lahko se pa gremo "igrat papeža" in vsi skupaj zmrznemo na kako hladno zimsko noč.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2755579] 30.01.19 12:48 · odgovor na: anon-447401 (#2755570)
Odgovori   +    1
[telexdell]
> [usimoncic] Povsem normalno je, da se določene omejene vire izrabi za to, da se razvije nove tehnologije, ki omogočajo ekonomsko upravičeno koriščenje čistejših in manj omejenih virov. Tako je vedno šel razvoj naprej, vse drugo je scanje proti vetru.
>
>

Se bom omejil le na ta del. Saj to pove vse tudi o ostalem.
Od lesa, preko premoga in radioaktivnega razpada smo prišli tako daleč, da nove tehnologije omogočajo koriščenje čistejšega in manj omejenega vira, kar energija sonca zagotovo je. Preko energije sonca pa bomo ščasoma prišli tudi do tehnologije zlitja jeder, s katero bomo sonce lahko ustvarili kar sami.
Očitno si v mojem tekstu zgrešil dve besedi.
moon sporočil: 1.623
[#2755582] 30.01.19 12:50 · odgovor na: anon-479897 (#2755575)
Odgovori   +    1
[kedab]
naredite kalkulacijo, kdaj se izplača e-avto kupiti (vključeno z vsemi stroški), še posebej, če že imaš pv na strehi in ostalo varčno električno 'kramo' v hiši in izven nje. glavna skrb mi je doseg baterije, vsaj nekje 300-400km bi moralo biti z enim polnjenjem...
EV so za splosno rabo (beri zamenjavo 8 let starega golfa diesel) predragi. Veliko predragi.
V razredu okrog 100k EUR je logika drugacna, kar dokazuje Tesla.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2755589] 30.01.19 13:07 · odgovor na: 0513ANITO (#2755576)
Odgovori   +    0
[0513ANITO]
> [telexdell]
> > [usimoncic] Povsem normalno je, da se določene omejene vire izrabi za to, da se razvije nove tehnologije, ki omogočajo ekonomsko upravičeno koriščenje čistejših in manj omejenih virov. Tako je vedno šel razvoj naprej, vse drugo je scanje proti vetru.
> >
> >
>
> Se bom omejil le na ta del. Saj to pove vse tudi o ostalem.
> Od lesa, preko premoga in radioaktivnega razpada smo prišli tako daleč, da nove tehnologije omogočajo koriščenje čistejšega in manj omejenega vira, kar energija sonca zagotovo je. Preko energije sonca pa bomo ščasoma prišli tudi do tehnologije zlitja jeder, s katero bomo sonce lahko ustvarili kar sami.
>
>
> PS Je pa čudno- lepo opišeš kako logično poteka razvoj pa vseeno hočeš scati proti vetru, ko zagovarjaš premog in radioaktiven razpad snovi.

Sčasoma, bomo prišli do fuzije....To nam obljubljajo že 50+ let pa nismo še nič bližje...Tudi Vodik kot energent (ali pa hranilnik energije), je za spolšno rabo Neuporeben.
Problem fuzije je predvsem v tem, da se nekaj obljublja, ne da bi imeli kaj konkretnega v rokah. Prav je, da se dela raziskave na področju fuzije, kdaj bo prišlo do preboja, pa ne ve nihče. Lahko že za časa našega življenja, lahko pa da niti naši vnuki tega ne bodo videli.

Drug problem fuzije je pa v tem, da se je tudi zaradi neupravičenih obljub na stranski tir postavilo razvoj fisije. Tam so bolj ali manj inženirski problemi, s katerimi bi lahko rešili problem odpadkov in zalog goriva. Investicije tam bi dale precej bolj predvidljive rezultate, katere bi uživalo večina danes živečih.

Vodik je pa zgodba zase. V osnovi se moramo zavedati, da ni energent, ampak prenostnik energije in kot tak tekmuje z baterijami. V zadnjem času so klasične baterije naredile kar velik napredek pri kapaciteti, vodik pa je v osnovi omejen s precej slabim izkoristkom (elektroliza vode 80%, gorivna celica 60%), kar je bistveno manj od izkoristka polnjenja/praznjenja baterije. Poleg tega je shranjevanje vodika zelo težavno in tipično povezano z dodatnimi energijskimi izgubami, tako da jaz zaenkrat tune vidim nekega potenciala za karkoli (razen za kurjenje davkoplačevalskega denarja).

Ne ti je jaz ne bova živela 200+ let, da bi uživala sadove jerdske fuzije in vodika, zato si pomagamo z viri, ki so nam komercialno dostopni. Lahko se pa gremo "igrat papeža" in vsi skupaj zmrznemo na kako hladno zimsko noč.
Glede najine pričakovane oz. nepričakovane življenske dobe so 100% strinjam s teboj, glede fuzije pa nimam časovnice. Ekonomsko upravičeno izkoriščanje fuzije je znanstven problem in kot pri vseh znanstvenih odkritjih bo tudi tu enkrat (če bo) prišlo do preboja, vendar ne vemo ne kdaj ne kje. Z večjimi investicijami v to področje lahko povečamo verjetnost za ta dogodek, ne moremo pa svoje prihodnosti graditi na predpostavki, da se bo to zgodilo do takrat in takrat.
anon-205518 sporočil: 60
[#2755590] 30.01.19 13:09 · odgovor na: moon (#2755582)
Odgovori   +    3
40.000€ vreden E-avto te s subvencijmi (-7500€) in privarčevanjem pri gorivu in trenutno oprostitvi cestnine (cca 10.000€ v 10 letih) pride 22.500€. Seveda, če ga boš imel vsaj 10 let.

Če kupuješ avto v tem cenovnem rangu in ti je kaj mar do zmanjšanja onesnaževanja je EV no brainer.
anon-358556 sporočil: 129
[#2755601] 30.01.19 13:45 · odgovor na: anon-205518 (#2755590)
Odgovori   +    12
Zadnja sprememba: anon-358556 30.01.2019 13:49
[gasper121x]
40.000€ vreden E-avto te s subvencijmi (-7500€) in privarčevanjem pri gorivu in trenutno oprostitvi cestnine (cca 10.000€ v 10 letih) pride 22.500€. Seveda, če ga boš imel vsaj 10 let.

Če kupuješ avto v tem cenovnem rangu in ti je kaj mar do zmanjšanja onesnaževanja je EV no brainer.
Računica se bo podrla, ko bo imelo v ulici še 5 sosedov električni avto. Omrežje bo pa zmoglo polniti le 4.
Potem bo vsa ulica na mrzlem, ker tudi toplotne ne bodo delale. Tisti z električnimi avti se pa še peljati nikamor na toplo ne bodo mogli.

Za tiste ki živijo v blokih, v gostih naseljih, tam kjer je uporaba električnih vozil najbolj smiselna, pa je EV že danes no go. Pa ni treba računat polnilnih moči, ker ljudje že parkirat nimajo kam. Brez 100% zagarantiranega polnilnega mesta, pa je EV neuporaben.
anon-43949 sporočil: 4.362
[#2755602] 30.01.19 13:48 · odgovor na: PyotrNovak (#2755562)
Odgovori   +    5
[PyotrNovak]
Sam plus ni dovolj. Še en ki dejansko zastopi za kaj gre!

Pa poglej link na renewable uranium.

Tehnične odločitve bi morali sprejemati politiki z narejenim IZPITOM iz ustreznega področja pred komisijo. Ne pa totalne brezvezniške budale.

Po novem je brezveznost sploh pogoj, da te kandidirajo za najvišje politične funkcije, ker potem krmilo bolj prijemlje.
Za nekoga ni sprejemljivo, da politika vodi razum in znanje...
anon-484479 sporočil: 3
[#2755635] 30.01.19 15:16 · odgovor na: gobim (#2755522)
Odgovori   +    1
čas vnosa: 30.01.19 14:39
Saj veš koliko miljard!!! so lani nemci vložili v razvoj EV. Le zakaj ?
dz1975 sporočil: 2.264
[#2755639] 30.01.19 16:14 · odgovor na: anon-205518 (#2755590)
Odgovori   +    3
Res je no-brainer izbrati avto z ICE motorjem.
Pri tvojem primeru je cena 32,5k vs 20k za podoben avto, samo 10 let star avto z baterijo bo vreden blizu 0, saj bo baterija na koncu.
Tako te s financiranjem električni avto pride cca 18k več, kar pomeni mesečno 150 eur za gorivo.
Pa počasi pozabi na zastonj polnilnice. Če dodaš še strošek elektrike, pa pridemo na 200 eur mesečno za gorivo.
moon sporočil: 1.623
[#2755655] 30.01.19 17:07 · odgovor na: dz1975 (#2755639)
Odgovori   +    1
[dz1975]
Res je no-brainer izbrati avto z ICE motorjem.
Pri tvojem primeru je cena 32,5k vs 20k za podoben avto, samo 10 let star avto z baterijo bo vreden blizu 0, saj bo baterija na koncu.
Tako te s financiranjem električni avto pride cca 18k več, kar pomeni mesečno 150 eur za gorivo.
Pa počasi pozabi na zastonj polnilnice. Če dodaš še strošek elektrike, pa pridemo na 200 eur mesečno za gorivo.
Tako, kot sem napisal, ekonomika (tudi) pri EV ne steje, drugace bi vsi vozili najcenejse Daciie. Kupiti avto za 40kEUR, da bos z njim sparal je malo mimo. Bolje je priznati, da ti je nekaj pac vsec in bos za to zapravil del ustvarjenega..
dz1975 sporočil: 2.264
[#2755658] 30.01.19 17:55 · odgovor na: moon (#2755655)
Odgovori   +    2
Sam bi kupil EV edino zaradi dostopa do HOV pasov (rezervirani za motorje, vozila z dvema+ potnikoma in EV ter plug-in hibride). Samo se tudi ti pasovi vedno bolj zabasani...
Mogoče par let star i3 za 15 jurjev, za vikende in prosti čas pa full size pickup. :)
gobim sporočil: 583
[#2755673] 30.01.19 19:33 · odgovor na: anon-484479 (#2755635)
Odgovori   +    7
[guerillatomac]
Saj veš koliko miljard!!! so lani nemci vložili v razvoj EV. Le zakaj ?
Glede nato, da sem iz avtomobilske industrije in je moja firma razvojni partner najuglednejših avtomobilskih proizvajalcev, Ti na Tvoje vprašanje lahko zelo točno odgovorim. Iz prve roke in naravnost iz razvojnih oddelkov.

Zaradi političnega pritiska in zaradi ničesar drugega.
moon sporočil: 1.623
[#2755687] 30.01.19 21:37 · odgovor na: gobim (#2755673)
Odgovori   +    2
[gobim]
> [guerillatomac]
> Saj veš koliko miljard!!! so lani nemci vložili v razvoj EV. Le zakaj ?

Glede nato, da sem iz avtomobilske industrije in je moja firma razvojni partner najuglednejših avtomobilskih proizvajalcev, Ti na Tvoje vprašanje lahko zelo točno odgovorim. Iz prve roke in naravnost iz razvojnih oddelkov.

Zaradi političnega pritiska in zaradi ničesar drugega.
No, lepo da priznajo, najbrz je tudi za dieselske skandale kriva politika : S
Mislim, da jih veliko bolj boli pritisk Tesle na njihove prodajne stevilke, ce temu ne bi bilo tako, Porsche ne bi toliko vlagal v taycana in bi veselo naprej delal dieselske SUVe in panamere, po katerih tako radi segajo v ZDA in na Kitakskem. Bo treba glavo hitreje iz peska ven potegnit.
Mrnjafko sporočil: 544
[#2755730] 31.01.19 08:31 · odgovor na: anon-447401 (#2755545)
Odgovori   +    4


Kakor koli obračaš so zaloge premoga in jedrskega goriva omejene in končne. Edino,kar ni omejeno je Sonce.
Ne zamerim, ker vidim, da ste laik na področju, kot 99.9% drugih, ki jim politična eko-fanatična elita načrtno skuša vsiliti religiozne dogme.

Jedrsko gorivo s stališča človeka NI OMEJENO. Uran je eden najpogostejših elementov - problem je malo nahajališč z visokimi koncentracijami, torija je še 4x več. Gorivo kot uran v jedrski elektriki košta reda 5%. Tudi, če se cena potroji to ne predstavlja skoraj nobenega stroška v končni lastni ceni.
Upoštevajoč naftne skrilavce je plina in nafte še za stoletje ali več. Premoga še za 200-300 let. Če do takrat ne izumimo kaj boljšega smo res zreli za odpad.

Sonce je zastonj. Res je. Tudi premog in nafta sta zastonj. Dokler sta pod zemljo. Dobiti elektriko iz sonca ni zastonj. Presneto drago je. Ne toliko paneli, pač pa štala, ki jo lahko povzroči sistemu. Še 1x, kar sem komentiral že včeraj. 1 MWh je v EU na borzi zadnja leta nekje 40, 50 €/MWh. 23. Januarja - južna Avstralija. 1 MWh po 13 000$, 66 000 MWh prodano po 3000$ povprečje. V enem dnevu zapravili za TEŠ6 denarja (če odšteješ davke in sumljive posle), v 1 dnevu bo familija plačala za elektriko 500$ tako ali drugače, najverjetneje prikrito skozi kojekakšne dodatke in davke na zrak. Strašna ohinah Muskova največja, najboljša, najjaj baterija, rešiteljica vsega in ostalega je prispevala 0.2% (mišji drekecpekec) in to po ceni 11 000$ po MWh. Ista J. Avstralija se je na veliko hvalila, da bodo oni pa prva "sončno poganjana" država. No do tega pride, ko se energetike lotijo poipulistični politiki in EKO-BIO iztirjenci, ki nimajo blage veze od blage veze o tehniki in bi radi diktirali način našega življenja. Guten morgen.
gobim sporočil: 583
[#2755896] 31.01.19 18:14 · odgovor na: moon (#2755687)
Odgovori   +    0
[moon]
> [gobim]
> > [guerillatomac]
> > Saj veš koliko miljard!!! so lani nemci vložili v razvoj EV. Le zakaj ?
>
> Glede nato, da sem iz avtomobilske industrije in je moja firma razvojni partner najuglednejših avtomobilskih proizvajalcev, Ti na Tvoje vprašanje lahko zelo točno odgovorim. Iz prve roke in naravnost iz razvojnih oddelkov.
>
> Zaradi političnega pritiska in zaradi ničesar drugega.

No, lepo da priznajo, najbrz je tudi za dieselske skandale kriva politika : S
Mislim, da jih veliko bolj boli pritisk Tesle na njihove prodajne stevilke, ce temu ne bi bilo tako, Porsche ne bi toliko vlagal v taycana in bi veselo naprej delal dieselske SUVe in panamere, po katerih tako radi segajo v ZDA in na Kitakskem. Bo treba glavo hitreje iz peska ven potegnit.
Zakaj Tesla prodaja? Zaradi 7.000 USD subvencij (sedaj ko je kvota izpolnjena sicer nič več) in zaradi masovne podpore finančnih trgov in posledične psihoze. Ob tem, da firma (če odštejemo posamične računovodske akrobacije med kvartali) v resnici do sedaj ni naredila pozitivnega kvartala - na na rezultatu, ne na CF. V resnici niti noben drug proizvajalec EV ni še naredil na EV pozitivnega rezultata.

Mimogrede, celo Toyota, ki s Prius-om in hibridi daleč vodi pred vsemi, vztrajno zavrača kakršnokoli informacijo o rentabilnosti njihovih EV. Kolikor vemo, pozitive ne dela niti BMV in še manj VW.

Kar se pa dieselskega škandala tiče. Podobno kot Toyotin leta 2009 v ZDA. S fracking-om je večina ameriške nafte klase Super light. Kaj to pomeni? Gre za izrazito lahko nafto iz katere ne moreš, ali pa v zelo majhnem delu, dobiti težjih frakcij kot je npr. kerozin, dizel ali pa še težje nafta za pogon ladijskih motorjev. Za ZDA dizel enostavno ni v nacionalnem interesu iz vidika samooskrbe.
moon sporočil: 1.623
[#2755909] 31.01.19 19:39 · odgovor na: gobim (#2755896)
Odgovori   +    2
[gobim]
> [moon]
> > [gobim]
> > > [guerillatomac]
> > > Saj veš koliko miljard!!! so lani nemci vložili v razvoj EV. Le zakaj ?
> >
> > Glede nato, da sem iz avtomobilske industrije in je moja firma razvojni partner najuglednejših avtomobilskih proizvajalcev, Ti na Tvoje vprašanje lahko zelo točno odgovorim. Iz prve roke in naravnost iz razvojnih oddelkov.
> >
> > Zaradi političnega pritiska in zaradi ničesar drugega.
>
> No, lepo da priznajo, najbrz je tudi za dieselske skandale kriva politika : S
> Mislim, da jih veliko bolj boli pritisk Tesle na njihove prodajne stevilke, ce temu ne bi bilo tako, Porsche ne bi toliko vlagal v taycana in bi veselo naprej delal dieselske SUVe in panamere, po katerih tako radi segajo v ZDA in na Kitakskem. Bo treba glavo hitreje iz peska ven potegnit.

Zakaj Tesla prodaja? Zaradi 7.000 USD subvencij (sedaj ko je kvota izpolnjena sicer nič več) in zaradi masovne podpore finančnih trgov in posledične psihoze. Ob tem, da firma (če odštejemo posamične računovodske akrobacije med kvartali) v resnici do sedaj ni naredila pozitivnega kvartala - na na rezultatu, ne na CF. V resnici niti noben drug proizvajalec EV ni še naredil na EV pozitivnega rezultata.

Mimogrede, celo Toyota, ki s Prius-om in hibridi daleč vodi pred vsemi, vztrajno zavrača kakršnokoli informacijo o rentabilnosti njihovih EV. Kolikor vemo, pozitive ne dela niti BMV in še manj VW.

Kar se pa dieselskega škandala tiče. Podobno kot Toyotin leta 2009 v ZDA. S fracking-om je večina ameriške nafte klase Super light. Kaj to pomeni? Gre za izrazito lahko nafto iz katere ne moreš, ali pa v zelo majhnem delu, dobiti težjih frakcij kot je npr. kerozin, dizel ali pa še težje nafta za pogon ladijskih motorjev. Za ZDA dizel enostavno ni v nacionalnem interesu iz vidika samooskrbe.
Tesla zagotovo ne prodaja zaradi masovne podpore trgov (financnih). Mogoce zaradi tega lahko dela, dobavlja avtomobile samostojno. Prodaja jih zaradi branda, zelje kupcev, da bi imeli EV, ker je nekaj posebnega, nudi posebno dozivetje.
Ti bi kupil avto samo zato, ker je 7K cenejsi, zraven pa vzames v zakup, da polnis rezervoar vsakih 400km eno uro?? Eh,.. boljsi in velikooo enostavnejsi je ICE.
A ti ves koliko pozitivnih kvartalov je naredil Tesla? Tisti pravi, Nikola? Mislis, da jih je stel, da mu je bilo mar? Clovek je imel ideje, spremenil je svet. Tudi Musk to dela, ceprav smo vsi mislil, da se kaj takega sedaj pa res ne more vec zgoditi!

Lej, se ti ne zdi malo mimo primerjati Priusa, i3 in enega e-golfa kateri imajo skupaj pol dosega ene tesle? Njen pospesek pa dosezejo kvecjemu, ce jih vrzemo iz aviona??
Prius je zaviralec, i3 gremlin, e-golf pa prisila. BMW tudi z i-next misli, da bo lahko s svojo nezeljo ustavil svet.. ocitno je edino Porsche s taycanom resno vzel lastne prodajne stevilke n bo zmetal "stran" par milijard.

Dieselski skandal ni bil skandal, bil je goljufija, nateg drzave! Folk je dobil na crno scipiran avto serijsko, s homologacijo, kaj hoces lepsega. Ni kul. Frizerka in tisti, ki mi je menjal gume placa kazen, ce ne obracuna DDV, Eu pa nekaj o skandalu...
anon-476752 sporočil: 484
[#2755941] 01.02.19 00:08 · odgovor na: moon (#2755909)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-476752 01.02.2019 00:19
Svet potrebuje industrijsko revolucijo. Bo pač električna, ker pri notranjem zgorevanju smo zašli, vsako leto so se na trg dajali večji in težji avti in to je vse. Vav, res je napredek, če nemci vsako drugo leto en x v paleto dodajo... To je temeljilo na traktorski mehanizaciji in temuje treba s stališča okolja, s stališča hrupa, prostora in varnosti ostalih končno reči dost je... Slovenske ti. razvojne dobavitelje sem opazoval že na podelitvah nagrad za inovativnost. Kakšno razočaranje... 3x prevrtan kos kovine je lažji, malo šibkejši od neprevrtanega in imamo inovacijo za 1,2 centa po kosu... Kako daleč je to še sposobno iti na tak način? Seveda, ne preveč daleč... Zato rabimo nekaj drugačnega.

Komaj čakam, da se bom dnevno vozil s hibridom, EV je pa še premajhen. Traktorje pa sovražim. Opazoval včeraj štart X3 iz parkirišča na dnu klanca. Neverjetno, samo klokotanje, škripanje, rezgetanje. Kot da smo 1875... Ali pa 1944 pred bitku pri Kursku... Dizle je treba takoj prepovedat kot osebna vozila.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2755987] 01.02.19 09:38 · odgovor na: anon-476752 (#2755941)
Odgovori   +    0
[Macadamia]
Slovenske ti. razvojne dobavitelje sem opazoval že na podelitvah nagrad za inovativnost. Kakšno razočaranje... 3x prevrtan kos kovine je lažji, malo šibkejši od neprevrtanega in imamo inovacijo za 1,2 centa po kosu... Kako daleč je to še sposobno iti na tak način?
Če dodaš še podatek, da naša najbolj prodorna firma dela auspuhe...

Mi bomo čez nekaj ena taka kolonija poceni delovne sile, kot nismo bili nikoli v zgodovini.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2755989] 01.02.19 09:44 · odgovor na: moon (#2755909)
Odgovori   +    0
[moon]
> [gobim]
> > [moon]
> > > [gobim]
> > > > [guerillatomac]
> > > > Saj veš koliko miljard!!! so lani nemci vložili v razvoj EV. Le zakaj ?
> > >
> > > Glede nato, da sem iz avtomobilske industrije in je moja firma razvojni partner najuglednejših avtomobilskih proizvajalcev, Ti na Tvoje vprašanje lahko zelo točno odgovorim. Iz prve roke in naravnost iz razvojnih oddelkov.
> > >
> > > Zaradi političnega pritiska in zaradi ničesar drugega.
> >
> > No, lepo da priznajo, najbrz je tudi za dieselske skandale kriva politika : S
> > Mislim, da jih veliko bolj boli pritisk Tesle na njihove prodajne stevilke, ce temu ne bi bilo tako, Porsche ne bi toliko vlagal v taycana in bi veselo naprej delal dieselske SUVe in panamere, po katerih tako radi segajo v ZDA in na Kitakskem. Bo treba glavo hitreje iz peska ven potegnit.
Lej, človek ti je lepo povedal, kako in kaj.
Ti ne bi smel povedati, ampak ti je.
Uporabi informacijo bolj koristno, kot si jo.
Facts do not cease to exist because they are ignored.

Strani: 1 2