Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Prodaja e-avtov eksplodirala, lani skoraj 400 tisoč vozil v Evropi
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[#2755528] 30.01.19 10:24 · odgovor na: (# 2755522)
Vsak pogon ima svojo matematiko.
Vendar varčevanje z energijo oz. narediti več z enako količino energije (denarnega vložka) je zame prava višja matematika in tu čakam na prelomnice.
Glede na vsaj 60 letni razvoj klasičnega pogona in zadnja dognanja je maloumno sedaj zavreči znatne prednosti motorjev na klasično gorivo najnovejše generacije.
Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
Neposredni odgovori na sporočilo št. 2755528
Strani: 1
[#2755537] 30.01.19 10:52 · odgovor na: (# 2755528)
[]LPG ni kaj razvijati, je že vse razvito. LPG je zelo podobno gorivo bencinu. Ima nekaj prednosti (višje oktansko število, čistejše zgorevanje, ne izpira olja iz sten cilindrov) in nekaj slabosti (višja zgorevalna temperatura bolj uničuje ventile in glave motorjev, LPG je težji od zraka in predstavlja določeno nevarnost če uhaja v kleti). Sicer pa lahko vsak bencinski motor z minimalnimi modifikacijami deluje na LPG. Zaradi majhne ekonomije obsega so v glavnem dual-fuel predelave, ki še vedno kurijo bencin prvih nekaj km, a je možno narediti tudi tako, da deluje avto v celoti na LPG.
Postopoma pridemo do želene diverzifikacije (pogona) vozil.
Vsak pogon ima svojo matematiko.
Vendar varčevanje z energijo oz. narediti več z enako količino energije (denarnega vložka) je zame prava višja matematika in tu čakam na prelomnice.
Glede na vsaj 60 letni razvoj klasičnega pogona in zadnja dognanja je maloumno sedaj zavreči znatne prednosti motorjev na klasično gorivo najnovejše generacije.
Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
Varianta je tudi CNG, ki ima še višje oktansko število in je lažji od zraka, tako ni nevarnosti v kleteh. Ga pa ni mogoče utekočiniti, zato se ga shranjuje komprimiranega pod visokim tlakom (tipično 300 bar). Zato je tehnolohija nekoliko dražja, a spet - tu ni kaj razvijati, je že vse razvito, žogica je na politiki.
Politiki so pa v glavnem tehnično nepismeni, zato tole:
forum.finance.si/?m=...085&single
Če mene vprašaš, bi morali stremeti k sledečemu cilju:
- promet gre na plin, bencin in nafto
- ogrevanje na elektriko (toplotne črpalke)
- elektriko se dela skombinacijo JE, vodni viri in termoelektrarne z znatnim deležem biomase
[#2755555] 30.01.19 11:42 · odgovor na: (# 2755528)
Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.LPG-ja ni potrebno kaj dosti razvijati. Problem LPG je političen.
Evropske zaloge plina pospešeno uoadajo (Groeninigen), Evropa je primorana kupovati čedalje več ruskega plina, ki je sicer zanesljiv in cenovno ugoden, vendar pri tem nastaja poltičen problem, ker z njim bogatijo Rusi kar ni v interesu oblastnih krogov na Zahodu. Ameriški in arabski pa je zaradi utekočinjenja najmanj tretjino do polovico dražji. Zato se plina ne spodbuja, kljub temu, da je vse skupaj čistejša in v celoti ekološko bolj sprejemljiva varianta od BV.
Strani: 1