3 min
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
47 min
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
1 ura
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
1 ura
DZU-ji vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
2 uri
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
2 uri
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
2 uri
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
3 ure
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
3 ure
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
3 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
3 ure
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
4 ure
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
4 ure
Cene industrijskih proizvodov mesečno malenkost gor, na letni ravni navzdol
4 ure
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
5 ur
Policija danes poostreno nadzira prekoračitve hitrosti
6 ur
Kako smo razglasili ESG-prvaka 2024 in zakaj so udeleženci (tudi nam) tako ploskali
6 ur
Sedež združene NKBM in SKB bo v Ljubljani; Se bo izpraznila še ena velika bančna stavba v prestolnici? 1
6 ur
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu? (Oglas)
6 ur
Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross
7 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

FIN-379669 sporočil: 7.959
Postopoma pridemo do želene diverzifikacije (pogona) vozil.

Vsak pogon ima svojo matematiko.

Vendar varčevanje z energijo oz. narediti več z enako količino energije (denarnega vložka) je zame prava višja matematika in tu čakam na prelomnice.

Glede na vsaj 60 letni razvoj klasičnega pogona in zadnja dognanja je maloumno sedaj zavreči znatne prednosti motorjev na klasično gorivo najnovejše generacije.

Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2755528

Strani: 1

anon-116402 sporočil: 4.340
[]
Postopoma pridemo do želene diverzifikacije (pogona) vozil.

Vsak pogon ima svojo matematiko.

Vendar varčevanje z energijo oz. narediti več z enako količino energije (denarnega vložka) je zame prava višja matematika in tu čakam na prelomnice.

Glede na vsaj 60 letni razvoj klasičnega pogona in zadnja dognanja je maloumno sedaj zavreči znatne prednosti motorjev na klasično gorivo najnovejše generacije.

Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
LPG ni kaj razvijati, je že vse razvito. LPG je zelo podobno gorivo bencinu. Ima nekaj prednosti (višje oktansko število, čistejše zgorevanje, ne izpira olja iz sten cilindrov) in nekaj slabosti (višja zgorevalna temperatura bolj uničuje ventile in glave motorjev, LPG je težji od zraka in predstavlja določeno nevarnost če uhaja v kleti). Sicer pa lahko vsak bencinski motor z minimalnimi modifikacijami deluje na LPG. Zaradi majhne ekonomije obsega so v glavnem dual-fuel predelave, ki še vedno kurijo bencin prvih nekaj km, a je možno narediti tudi tako, da deluje avto v celoti na LPG.

Varianta je tudi CNG, ki ima še višje oktansko število in je lažji od zraka, tako ni nevarnosti v kleteh. Ga pa ni mogoče utekočiniti, zato se ga shranjuje komprimiranega pod visokim tlakom (tipično 300 bar). Zato je tehnolohija nekoliko dražja, a spet - tu ni kaj razvijati, je že vse razvito, žogica je na politiki.

Politiki so pa v glavnem tehnično nepismeni, zato tole:
forum.finance.si/?m=...085&single

Če mene vprašaš, bi morali stremeti k sledečemu cilju:
- promet gre na plin, bencin in nafto
- ogrevanje na elektriko (toplotne črpalke)
- elektriko se dela skombinacijo JE, vodni viri in termoelektrarne z znatnim deležem biomase
gobim sporočil: 583
Morda bi morali še malo bolj LPG razvijati. To naj kdo še preračuna, ali gre.
LPG-ja ni potrebno kaj dosti razvijati. Problem LPG je političen.

Evropske zaloge plina pospešeno uoadajo (Groeninigen), Evropa je primorana kupovati čedalje več ruskega plina, ki je sicer zanesljiv in cenovno ugoden, vendar pri tem nastaja poltičen problem, ker z njim bogatijo Rusi kar ni v interesu oblastnih krogov na Zahodu. Ameriški in arabski pa je zaradi utekočinjenja najmanj tretjino do polovico dražji. Zato se plina ne spodbuja, kljub temu, da je vse skupaj čistejša in v celoti ekološko bolj sprejemljiva varianta od BV.

Strani: 1