Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Honda: litij ionske baterije bi lahko zamenjali z fluorid ionskimi
Strani: 1 2
sporočil: 564
Nov teden....nova baterija.... ampak, poglej, kaksen napredek je
bil narejen pri baterijah v zadnjih 5 letih. Baterije so 5-7 x
lazje pri isti "velikosti". In tudi 5-7 x cenejse.
Stvar gre naprej. kljub tvojemu smejanju :)
Stvar gre naprej. kljub tvojemu smejanju :)
sporočil: 6.775
Seveda gre stvar naprej, ampak dejstvo je, da pametni telefon še
vedno vsak dan polnimo in vsak dan ali vsaj vsak teden beremo o
tem, da se obetajo baterije, ki bodo 10x bolj vzdržljive.
Meni je pomembno, kako funkcionira končni produkt, ki ga rabim za dnevno delo in baterije so slabe, ne glede na napredek, ki ga omenjaš.
Meni je pomembno, kako funkcionira končni produkt, ki ga rabim za dnevno delo in baterije so slabe, ne glede na napredek, ki ga omenjaš.
sporočil: 3.087
[tilenrexi]Samo ne zato, ker so baterije slabše, ampak ker je povprečni mobilni telefon iz 0,1 W porabe prišel na 10 W porabe.
Seveda gre stvar naprej, ampak dejstvo je, da pametni telefon še vedno vsak dan polnimo in vsak dan ali vsaj vsak teden beremo o tem, da se obetajo baterije, ki bodo 10x bolj vzdržljive.
Meni je pomembno, kako funkcionira končni produkt, ki ga rabim za dnevno delo in baterije so slabe, ne glede na napredek, ki ga omenjaš.
sporočil: 30.415
[tilenrexi]Ta zadeva s polnjenjem baterij je zamudna. Kje je rešitev? Prvič, baterije bodo v dveh ali treh standardnih dimenzijah, drugič, na menjalnih mestih (črpalkah) se bodo preprosto zamenjale tako kot plinske jeklenke, staro prazno pustiš - novo odpeljaš...do naslednje zamenjave.
Nov teden, nove baterije. Se samo še smejim. :)
sporočil: 3.087
[FIN-311684]95 procentov ljudi bo za 95 procentov svojih dnevnih voženj, svoj električni avto napolnilo iz navadne enofazne 16A 230v vtičnice v parih urah. Taka je resnica.
> [tilenrexi]
> Nov teden, nove baterije. Se samo še smejim. :)
Ta zadeva s polnjenjem baterij je zamudna. Kje je rešitev? Prvič, baterije bodo v dveh ali treh standardnih dimenzijah, drugič, na menjalnih mestih (črpalkah) se bodo preprosto zamenjale tako kot plinske jeklenke, staro prazno pustiš - novo odpeljaš...do naslednje zamenjave.
Edini problem so situacije, kot so poletne selitve narodov na morje in nazaj.
Kvalitetni električarji, npr Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, potrošijo manj kot 15 kWh na 100 km. Povprečen Slovenec morda naredi 25 km dnevno, aka manj kot 4 kWh. Skratka avto dnevno napolne v uri pa pol iz domače vtičnice.
sporočil: 6.570
[ogo]V Split vozi tudi vlak :-)
Edini problem so situacije, kot so poletne selitve narodov na morje in nazaj.
sporočil: 970
Ku*c pa tak napredek, da se bomo po desetletjih lastne mobilnosti
spet vozili z busi in vlaki. Električna prihodnost (če se bo
zgodila) bo zagotovo vodila v zmanjšanje števila avtomobilov.
sporočil: 13.629
[bacco979]Kar seveda je napredek. Lasten avto je super in uporaben, dokler so uporabne ceste. Ko se zagifta in ga nimas kam parkirat, je lasten avto breme.
Ku*c pa tak napredek, da se bomo po desetletjih lastne mobilnosti spet vozili z busi in vlaki. Električna prihodnost (če se bo zgodila) bo zagotovo vodila v zmanjšanje števila avtomobilov.
Pri opazovanju, kam bo sel razvoj in zakaj, je pogled iz Slovenije neuporaben. Razvoj se ne dogaja zaradi razmer v Sloveniji.
sporočil: 4.311
[bacco979]Oh kaj vse smo včasih sanjali, pred 60 leti smo se vsi videli v letečih avtomobilih in podobnih čudesih, v resnici smo pa v XXI. stoletju preklopili na bicikel.... Ko si je moj oče leta 1963 omislil 4-sedežno limozino (Zastava 750) se ni nikoli več zajahal bicikla, danes je pa v Ljubljani težje parkirai kolo kot avto (no malo pesniške svobode).
Ku*c pa tak napredek, da se bomo po desetletjih lastne mobilnosti spet vozili z busi in vlaki. Električna prihodnost (če se bo zgodila) bo zagotovo vodila v zmanjšanje števila avtomobilov.
Poglejmo kaj so leta 1916 Mariborčani mislili o napredku
shrani.si/f/C/hh/3pV...g3354c.jpg
sporočil: 970
Ja, ampak zadeva je tudi globalno gledano malo hecna... podobno kot
Evropa dela celo znanost iz ločevanja odpadkov, 3/4 sveta še vedno
svinja po starem... in potem električni avti v Indiji, Afriki,
Južni Ameriki? Tam štroma še za gospodinjstva nimajo...
sporočil: 8.271
[ogo]
> [tilenrexi]
> Seveda gre stvar naprej, ampak dejstvo je, da pametni telefon še vedno vsak dan polnimo in vsak dan ali vsaj vsak teden beremo o tem, da se obetajo baterije, ki bodo 10x bolj vzdržljive.
>
> Meni je pomembno, kako funkcionira končni produkt, ki ga rabim za dnevno delo in baterije so slabe, ne glede na napredek, ki ga omenjaš.
Samo ne zato, ker so baterije slabše, ampak ker je povprečni mobilni telefon iz 0,1 W porabe prišel na 10 W porabe.Tilenreksi (v tem primeru) ne samo razmišlja, ampak tudi deluje kot tipičen potrošnik... Tipičen potrošnik pričakuje čim manj dela in čim večjo zmogljivost... Drugo ga ne zanima, .... razen še morda cene. Ta mora biti čim nižja.... Vse ostalo je nepomembno oz. je samo kolatelarna škoda....
sporočil: 13.629
[bacco979]
Ja, ampak zadeva je tudi globalno gledano malo hecna... podobno kot Evropa dela celo znanost iz ločevanja odpadkov, 3/4 sveta še vedno svinja po starem... in potem električni avti v Indiji, Afriki, Južni Ameriki? Tam štroma še za gospodinjstva nimajo...
Tudi dihati se ne da ponekod. Torej nazaj na kolo in bus JE napredek.
Avto bo drag (ne nujno pleh, vse povezano okoli njega), se posebej, ce bos zelel z njim v veliko mesto. Kar ponekod ze je tako.
Ali je na strom ali ne, igra tu po mojem manjso vlogo.
sporočil: 8.271
[bacco979]To je (morda) res! :)
Ja, ampak zadeva je tudi globalno gledano malo hecna... podobno kot Evropa dela celo znanost iz ločevanja odpadkov, 3/4 sveta še vedno svinja po starem... in potem električni avti v Indiji, Afriki, Južni Ameriki? Tam štroma še za gospodinjstva nimajo...
Vse kar moraš (pri tem) vedeti, da svinjanje nikoli ne bo perspektivno. Za enkrat ta zadeva še nako pelje, nekako prihajajo (počasi) časi, ko tudi svinjanje ne bo več tako poceni oz. bo imelo svojo ceno....
Ali si jo boš lahko privoščil in koliko, je pa vprašanje. :)
sporočil: 30.415
[Gustl]Raje bi na vlak. V jugoslovanskih časih smo iz Novega mesta v Ljubljano pripeljali v dobro uro in pol, no ja mogoče kaj več. Prišli smo v center Ljubljane, opravili posel, zabavno ali službeno pot in smo lahko šli domov okrog 14 ure, nekaj pred 17 uro, ob pol devetih zvečer, okrog 11 zvečer...Danes tega ni več, res veliko dobrega smo v samostojni Sloveniji ustvarili, nekaj dobrega tudi uničili.
> [bacco979]
> Ja, ampak zadeva je tudi globalno gledano malo hecna... podobno kot Evropa dela celo znanost iz ločevanja odpadkov, 3/4 sveta še vedno svinja po starem... in potem električni avti v Indiji, Afriki, Južni Ameriki? Tam štroma še za gospodinjstva nimajo...
Tudi dihati se ne da ponekod. Torej nazaj na kolo in bus JE napredek.
Avto bo drag (ne nujno pleh, vse povezano okoli njega), se posebej, ce bos zelel z njim v veliko mesto. Kar ponekod ze je tako.
Ali je na strom ali ne, igra tu po mojem manjso vlogo.
sporočil: 1.623
[tilenrexi]Najbrz nisi izbral pravi produkt, glede na tvoje potrebe. Moj telefon ima 5600mAh in hitro polnjenje, v bistvu ne vem, kdaj ga polnim (cez noc nikoli).
Seveda gre stvar naprej, ampak dejstvo je, da pametni telefon še vedno vsak dan polnimo in vsak dan ali vsaj vsak teden beremo o tem, da se obetajo baterije, ki bodo 10x bolj vzdržljive.
Meni je pomembno, kako funkcionira končni produkt, ki ga rabim za dnevno delo in baterije so slabe, ne glede na napredek, ki ga omenjaš.
sporočil: 21.898
Avto bo drag (ne nujno pleh, vse povezano okoli njega), se posebej, ce bos zelel z njim v veliko mesto. Kar ponekod ze je tako.tako je.
Ali je na strom ali ne, igra tu po mojem manjso vlogo.na strom avtomobilov seveda ne bo, ker sistem tega ne prenese. ene 20 let bodo kuhali zabo, na koncu pa se bodo z avtomobili prevazali samo se bogatasi.
sporočil: 1.136
Vi samo vsi pokupite elektroavte pa lobirajte za prepoved dizlov v
Ljubljani, da lahko jaz pridem do svojega dizelskega Mercedes
V-class pod 10k€ :)
sporočil: 970
No ja, to da narediš izdelek (avto), ki je sedaj dostopen široki
množici ljudi, tako drag, da si ga lahko privošči samo še elita ni
ravno napredek. Vsaj ne z vidika uporabnika.
Napredek je, da narediš tako dobro alternativo rešitev, da jo ljudje izberejo raje od obstoječe. Naprimer izboljšaš javni promet do te mere, da je bolj zanimiv od stanja v kolonah z avtomobilom.
Napredek je, da narediš tako dobro alternativo rešitev, da jo ljudje izberejo raje od obstoječe. Naprimer izboljšaš javni promet do te mere, da je bolj zanimiv od stanja v kolonah z avtomobilom.
sporočil: 8.271
[bacco979]Če bi tole držalo, potem bi veljala tudi ugotovitev, da je Slo elitistična država. Kar seveda po eni strani tudi zagotovo je!
No ja, to da narediš izdelek (avto), ki je sedaj dostopen široki množici ljudi, tako drag, da si ga lahko privošči samo še elita ni ravno napredek. Vsaj ne z vidika uporabnika.
Napredek je, da narediš tako dobro alternativo rešitev, da jo ljudje izberejo raje od obstoječe. Naprimer izboljšaš javni promet do te mere, da je bolj zanimiv od stanja v kolonah z avtomobilom.Javni promet je šel v fazo odmiranja, ravno z vzponom elitistične avtomobilske države. To velja že dolga desetletja, tudi pri nas! (ne pa povsod) Zadnje čase se nekaj trudijo vtej smeri, bolj ali manj trudijo.... :))
sporočil: 970
[FrRoSt]Trenutno lahko kupiš na SLO trgu in se voziš s koreto od par 100 eur naprej brez kakih posebnih omejitev. Kaj je tukaj elitističnega?
> [bacco979]
> No ja, to da narediš izdelek (avto), ki je sedaj dostopen široki množici ljudi, tako drag, da si ga lahko privošči samo še elita ni ravno napredek. Vsaj ne z vidika uporabnika.
Če bi tole držalo, potem bi veljala tudi ugotovitev, da je Slo elitistična država. Kar seveda po eni strani tudi zagotovo je!
Javni promet v takšni obliki kot je sedaj lahko v Sloveniji samo še umre. Pa ne mislim zdaj tega, da bi moral vozit bus v vsake rovte na pol ure. Mi še mestnega prometa v glavnem mestu ne znamo urediti tako, da bi bil približno sprejemljiv vsaj za Ljubljančane. Avtobus iz Vižmarij do Letališke rabi eno uro. Avto pa 15 minut.
> Napredek je, da narediš tako dobro alternativo rešitev, da jo ljudje izberejo raje od obstoječe. Naprimer izboljšaš javni promet do te mere, da je bolj zanimiv od stanja v kolonah z avtomobilom.
Javni promet je šel v fazo odmiranja, ravno z vzponom elitistične avtomobilske države. To velja že dolga desetletja, tudi pri nas! (ne pa povsod) Zadnje čase se nekaj trudijo vtej smeri, bolj ali manj trudijo.... :))
sporočil: 4.311
[alek14]V Ljubljani parkingi niti niso problem, seveda je potrebno plačati. Kar nekateri smatrajo za omejevanje osebne svobode in so šli celo na US.... Kot rečeno že večkrat, v mestu (Slovenija ima pogojno dve mest) je pač potrebno avtomobile priskutiti, da se jih zmanjša število. In potem vrli novinarji smatrajo nizko stopnjo motorizacije (avtov na prebivalce) kot znak slabe kvalitete življenja, namesto nasprotno, (pre)visoka stopnja motorizacije je znak ne-kvalitete življenja, saj ne moreš nič brez avta. V razvitem svetu je pač avto luksuz, še večji kot v kaki nerazviti državi. Preveč avtov pač ne gre v mesto, razen če zgradimo mesto za avte in ne za ljudi. Še v ZDA (Silicijeva dolina konkretno moje izkušnje) so prenehali s filozofijo avtomobilnosti, v 90- so zgradili light rail, ga razširili vse do stičišča z obstoječim sistemom BART nekje pri Fremontu, po drugi (južni strani pa se pride iz SJ v SF z vlakom, leta 1990 je bilo to še dokaj eksotično početje, kaj nimaš avta, da bi se peljal z avtom, dandanes vozi dnevno okoli 45 vlakov in se peljejo v SF še samo najbolj zadrti posamezniki. Seveda je strošek parkiranja precej višji od cene karte....
> [MarijanMacek]
> Oh kaj vse smo včasih sanjali, pred 60 leti smo se vsi videli v letečih avtomobilih in podobnih čudesih, v resnici smo pa v XXI. stoletju preklopili na bicikel.... Ko si je moj oče leta 1963 omislil 4-sedežno limozino (Zastava 750) se ni nikoli več zajahal bicikla, danes je pa v Ljubljani težje parkirai kolo kot avto (no malo pesniške svobode).
Glede na to, da je SLO 3% pozidana res ne vidim fizikalnih ovir za več prkirišč. Morda pa so se volivci zmotili pri izbiri župana - na strani tehnike imamo tehnični problem gradnje parkirišč rešen. :-)
sporočil: 6.775
Zadnja sprememba: tilenrexi 27.12.2018 14:16
www.gsmarena.com/com...hone2=9319Tukaj se lepo vidi, da je v petih letih napredek pri baterijah blizu nič in nikakor x10, kot nekateri tukaj želite predstaviti.
V kolikor bi bilo res x10, bi imele baterije x10 kapacitete, tako pa vidimo, da je resnica prej blizu nič, kot 2x, kaj šele 10x.
2915 mAh vs 3174 mAh pri enaki velikosti telefona. V petih letih.
Če bi bile enake baterije res 7x manjše, kot nekateri tukaj trdite, bi se morala drastično povečati kapaciteta, vendar se ne.
sporočil: 31.917
Zadnja sprememba: najobj 27.12.2018 15:24
[ogo]
> [FIN-311684]
> > [tilenrexi]
> > Nov teden, nove baterije. Se samo še smejim. :)
>
> Ta zadeva s polnjenjem baterij je zamudna. Kje je rešitev? Prvič, baterije bodo v dveh ali treh standardnih dimenzijah, drugič, na menjalnih mestih (črpalkah) se bodo preprosto zamenjale tako kot plinske jeklenke, staro prazno pustiš - novo odpeljaš...do naslednje zamenjave.
95 procentov ljudi bo za 95 procentov svojih dnevnih voženj, svoj električni avto napolnilo iz navadne enofazne 16A 230v vtičnice v parih urah. Taka je resnica.... ne, resnica je, da v mestu nisi sam, zato ne glede na nove baterije ni in brez novih elektrarn, daljnovodov in druge infrastrukture ne bo dovolj elektrike za vse ...
Edini problem so situacije, kot so poletne selitve narodov na morje in nazaj.
Kvalitetni električarji, npr Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, potrošijo manj kot 15 kWh na 100 km. Povprečen Slovenec morda naredi 25 km dnevno, aka manj kot 4 kWh. Skratka avto dnevno napolne v uri pa pol iz domače vtičnice.
sporočil: 2.117
Tudi se ne ve kako bo s trgom rabljenih, bodo sploh še kaj vredni; tudi baterije pozimi zmorejo pol manj; povsem bo potrebno tudi spremeniti promet, vsaj v mestih, kjer bi elektrika še lahko delno prišla v poštev, medmestno pa ne. Bomo imeli dve vozili, eno za med mesti in drugo za po mestu? Bo prej ustreznejši pogon na vodik? Ali pa bomo ostali pri ustrezni hibridni tehnologiji različnih virov? Čista električna tehnologija, razen za inkasante električno distributerskih storitev, ne kaže na realno zmagovito kombinacijo.
... ne, resnica je, da v mestu nisi sam, zato ne glede na nove baterije ni in brez novih elektrarn, daljnovodov in druge infrastrukture ne bo dovolj elektrike za vse ...
sporočil: 4.311
[bacco979]Nič posebnega, tipično pridem v istem času iz Fužin v Vižmarje. Načelno je vse v vprašanju kdaj (in kako voziš), tipično se to da, kadar ni potrebe po vožnji, ko greš v službo, ali iz nje pa je najbolje da na kaj takega pozabiš, lastne izkušnje!
> [FrRoSt]
Javni promet v takšni obliki kot je sedaj lahko v Sloveniji samo še umre. Pa ne mislim zdaj tega, da bi moral vozit bus v vsake rovte na pol ure. Mi še mestnega prometa v glavnem mestu ne znamo urediti tako, da bi bil približno sprejemljiv vsaj za Ljubljančane. Avtobus iz Vižmarij do Letališke rabi eno uro. Avto pa 15 minut.
In ne boš našel mesta, kjer bi avtobus ali tramvaj omogočal povezavo Vižmarje Letališka v 15 minutah. Prvič je to povsem izven glavnih tokov in je težko narediti direktno povezavo, drugič pa v mestih velikosti 300.000 duš ni nikjer podzemske, pa še ta ne dosega povprečne potovalne hitrosti 40 km/h, ne računajoč vse ostale časovne pribitke. še največ kaj se da narediti, je uvedba posebnih pasov in preureditev semaforjev, da ima javni promet, magari avtobus, prednost. Videno recimo v Grenoblu maja. Ampak potem pa tudi z avtom ne boš dosegal takih časov. kaj hočemo, avto je v mestu nezaželen za vsakodnevno komunikacijo!
sporočil: 13.629
Predlagam kaksen krog peš po Jakarti ali Manili pa ce preživiš, se
pol pogovarjava naprej, ali boš to rešil s skalpelom ali macolo :)
sporočil: 13.629
[bacco979]Izdelek ne, uporabo izdelka. Kar že vidimo v nekaterih vecjih mestih - dovolilnice, zelo draga parkirisca, omejitve dostopa, izjemne omejitve hitrosti,...
No ja, to da narediš izdelek (avto), ki je sedaj dostopen široki množici ljudi, tako drag, da si ga lahko privošči samo še elita ni ravno napredek. Vsaj ne z vidika uporabnika.
Napredek je, da narediš tako dobro alternativo rešitev, da jo ljudje izberejo raje od obstoječe. Naprimer izboljšaš javni promet do te mere, da je bolj zanimiv od stanja v kolonah z avtomobilom.
...da, eno z drugim, nekje pa moraš začet. Manj avtov pomeni hitrejse in lazje premikanje avtobusov/tramvajev, kar naredi javni promet še bolj privlacen in se manj avtov...
V Münchnu sem sprva oboleval zaradi neumno narejenih semaforjev, stalno stojiš, niso sposobni sprogramirat zelenega vala. Nakar me lokalci poučijo, da je to kao feature in ne bug. Vožnjo čez mesto so naredili manj udobno, da se vec folka spravi na kolo in javni promet. In deluje, avta se po tedne nisem dotaknil.
Ne pravim, da je treba tako, samo poročam izkusnjo.
sporočil: 970
Saj niti ne pričakujem, da bo bus prišel v 15 minutah, ampak v kake
dobre pol ure bi bilo pa že bolj znosno. Rešitev bi bila recimo ena
linija, ki ne gre čez center, ampak ob obvoznici in služi zgolj kot
navezava na obstoječe linije. Recimo od Dravelj do Fužin. Prav tako
pa imajo nekatere linije nenavadno pogoste postaje. Na Letališki
jih je na 1500m od Yulona do Petrola recimo 6.
Strani: 1 2