Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Rad grem v Hofer, še rajši pa na Amazon

Strani: 1 2 3

kren sporočil: 1.891
[#2748166] 16.12.18 15:30
Odgovori   +    8
Tržni delež največjega slovenskega trgovca je v zadnjih letih upadel, tako kot drugim tradicionalnim trgovcem. Še najbolje svoj delež ohranja avstrijski Spar.

Tradicionalni trgovci, torej trio Mercator, Spar in Tuš, so podcenili grožnjo diskontnih trgovcev
Še večji problem kot to, da so diskontni (in internetni) trgovci prevzeli tržni delež tradicionalnim trgovcem je, da so jim zbili marže (če so hoteli obdržati kupce, so pač morali znižati cene in marže). Mercator in Tuš je najbolj zjebal upad marž (in s tem zaslužka). Bolj kot upad tržnega deleža. Trgovec lahko preživi tudi z manjšim tržnim deležem, brez dobička pa ne. Vsaj ne dolgo.
jani1974 sporočil: 3.805
[#2748190] 16.12.18 17:23 · odgovor na: kren (#2748166)
Odgovori   +    17
Bodo že preživeli.
Če lahko v Avstriji in Italiji preživijo z nižjimi maržami in višjo ceno delovne sile, bodo pa še pri nas.
Ni pa tako strašno enostavno, kot so mislili razni Jankovici, Tusi in Todorici.
kren sporočil: 1.891
[#2748195] 16.12.18 17:38 · odgovor na: jani1974 (#2748190)
Odgovori   +    6
[jani1974]
Bodo že preživeli.
Ni rečeno. Tradicionalnim trgovcem posel že dolgo ne cveti več in mnogi so šli po gobe: www.businessinsider....ear-2018-4

Prodaja Mercatorja Todoriću je bila dobra poteza... za Slovence.
PyotrNovak sporočil: 2.667
[#2748212] 16.12.18 19:48 · odgovor na: jani1974 (#2748190)
Odgovori   +    2
Poglej si tale video:

www.youtube.com/watc...LVCGEmkJs0

Potem pa poskusaj obdrzati resen obraz ko reces: Mercator in Tus imata sanso proti Amazonu.

NE GRE, pri najboljsi volji.

Stisnil jih bo kot 1000t stiskalnica na pocasnem hodu.
rename sporočil: 12.382
[#2748221] 16.12.18 20:25 · odgovor na: PyotrNovak (#2748212)
Odgovori   +    9
Dokler ne nastane amazon.si bodo trgovci se nad gladino; potem pa bodo samo se specerije ostale.
Ze sedaj jih mimovrste najeda, amazon je problem samo se zaradi postnih stroskov.
bacco979 sporočil: 901
[#2748314] 17.12.18 09:01 · odgovor na: kren (#2748166)
Odgovori   +    2
Jah, načeloma klasični trgovci ne morejo konkurirati diskontom s cenami. Razen če drastično poslabšajo kvaliteto izdelkov. Prednost klasičnih trgovcev naj bi bila v večjem asortimanu, postrežnih linijah, kvaliteti postrežbe... in v tujini to še vedno nekako funkcionira, kljub temu da diskonti povečujejo tržni delež.

V Sloveniji pa je situacija malo bolj specifična. Zaradi majhnosti trga, se rast diskontov precej bolj pozna pri ostalih trgovcih, poleg tega imamo prav nenormalno gostoto trgovskih površin. Za povrh pa s(m)o Slovenci pri hrani še škrti... in imajo/imamo neko čudno percepcijo, da diskonti ponujajo nizke cene in super kvaliteto.

Kar se tiče pa Amazona, pa se ni ravno za bati, da bo v kratkem prišel do nas. Sploh pa ne s svežimi živili. Še precej večje države od Slovenije pokriva kar lepo iz Nemčije.
kren sporočil: 1.891
[#2748318] 17.12.18 09:17 · odgovor na: bacco979 (#2748314)
Odgovori   +    2
[bacco979]
in imajo/imamo neko čudno percepcijo, da diskonti ponujajo nizke cene in super kvaliteto.
Ker jih/nas pač v to prepričujejo njihove reklame. In kot tudi sam ugotavljaš smo Slovenci pač škrti in zato še posebej dojemljivi za takšne reklame (ki nam obljubljajo super kvaliteto za malo denarja).
tone45 sporočil: 395
[#2748336] 17.12.18 10:02
Odgovori   +    0
Tukaj je malo skregano med seboj. AMAZON v Sloveniji z njegovo politiko, kot jo ima ne bo preživel. Namreč izdelke lahko prodaja samo če ne plačuje proizvajalcu ali pa ne plačuje stroškov za transport. Če pa mislijo, da bo država Slovenija financirala njegovo poslovanje pa je bolje, da podpiraš domači trg. Ko gledam cene na AMAZONU in pogledam ceno za isti izdelek pri proizvajalci vidimo, da so cene previsoke.

V Sloveniji je bodočnost edino v smer, da se intrnetne trgovina postavi na nove temelje in uredi plačilni promet in garancije. SOčasno pa uredi transportne stroške tako, da se ne sme financirati iz poštnih storitev Železniškega proračuna, ker tam je megla na kvadrat.
Če se ta področja uredijo in uredi stroške dostave in pogoje dostave ter garancije je res bodočnost v smer kot navaja članek. Drugače smo povoženi na celi črti.
jani1974 sporočil: 3.805
[#2748362] 17.12.18 10:46 · odgovor na: bacco979 (#2748314)
Odgovori   +    7
[bacco979]
V Sloveniji pa je situacija malo bolj specifična. Zaradi majhnosti trga, se rast diskontov precej bolj pozna pri ostalih trgovcih, poleg tega imamo prav nenormalno gostoto trgovskih površin. Za povrh pa s(m)o Slovenci pri hrani še škrti... in imajo/imamo neko čudno percepcijo, da diskonti ponujajo nizke cene in super kvaliteto.
No, mi imamo velik Interspar v bližini za referenco "super kvalitete".
Kjer je zelenjava in sadje za bruhat.
Spisek sestavin jogurta njihove znamke pa izgleda kot kazalo kemijskega učbenika.
kren sporočil: 1.891
[#2748365] 17.12.18 10:50 · odgovor na: jani1974 (#2748362)
Odgovori   +    2
[jani1974]
Kjer je zelenjava in sadje za bruhat.
Spisek sestavin jogurta njihove znamke pa izgleda kot kazalo kemijskega učbenika.
So že ugotovili, da Slovenci to najraje kupujejo. Oziroma niso pripravljeni plačati več, za boljšo kvaliteto.
bacco979 sporočil: 901
[#2748448] 17.12.18 13:10 · odgovor na: jani1974 (#2748362)
Odgovori   +    6
[jani1974]
> [bacco979]
> V Sloveniji pa je situacija malo bolj specifična. Zaradi majhnosti trga, se rast diskontov precej bolj pozna pri ostalih trgovcih, poleg tega imamo prav nenormalno gostoto trgovskih površin. Za povrh pa s(m)o Slovenci pri hrani še škrti... in imajo/imamo neko čudno percepcijo, da diskonti ponujajo nizke cene in super kvaliteto.

No, mi imamo velik Interspar v bližini za referenco "super kvalitete".
Kjer je zelenjava in sadje za bruhat.
Spisek sestavin jogurta njihove znamke pa izgleda kot kazalo kemijskega učbenika.
Tako kot ti je kren napisal... folk bi imel vso hrano poceni... in taka je lahko samo zanič. Imaš pa poleg tega kazala kemičnega učbenika tudi cel kup (dražjih) izdelkov s precej manj problematičnimi sestavinami. Izbira je pač tvoja.

Je pa zanimivo, da recimo pri avtomobilih pa Slovenci nismo tko škrti... očitno ker pleh na dvorišču se vidi, krožnika na mizi pa ne.
kren sporočil: 1.891
[#2748454] 17.12.18 13:13 · odgovor na: bacco979 (#2748448)
Odgovori   +    4
[bacco979]
Je pa zanimivo, da recimo pri avtomobilih pa Slovenci nismo tko škrti... očitno ker pleh na dvorišču se vidi, krožnika na mizi pa ne.
Tako.
0221EF13 sporočil: 143
[#2748551] 17.12.18 21:54 · odgovor na: bacco979 (#2748448)
Odgovori   +    5
In gre z velikim SUV v Lidl po svinjski kotlet za par evrov na kilo. In za zravn vzame še liter pira in liter fake kokte za 1€. Kaj češ bolšga - kosilo za celo familijo za 5€.
macon sporočil: 10.714
[#2748556] 17.12.18 23:09 · odgovor na: 0221EF13 (#2748551)
Odgovori   +    3
[0221EF13]
In gre z velikim SUV v Lidl po svinjski kotlet za par evrov na kilo. In za zravn vzame še liter pira in liter fake kokte za 1€. Kaj češ bolšga - kosilo za celo familijo za 5€.
Dva litra Lidlove fake cole je 65 centov. :) Priporočam, reče se ji Freeway cola, praktično kopija trikrat dražje Coca Cole. :)

Probal sem jih več po diskontih, samo tale je na nivoju. :)

Zapaše mi ene trikrat na leto, včasih mi je enkrat na teden, ampak moram paziti na cuker. :)
robi2107 sporočil: 702
[#2748558] 17.12.18 23:34 · odgovor na: 0221EF13 (#2748551)
Odgovori   +    2
[0221EF13]
.... in za zravn vzame še liter fake kokte za 1€.
A to res kdo pije?
rava sporočil: 207
[#2748560] 17.12.18 23:54 · odgovor na: macon (#2748556)
Odgovori   +    14
Zadnja sprememba: rava 17.12.2018 23:56
Lidli in Hoferji imajo precej nižje nabavne cene zaradi logistike.
Dobavitelj dostavi v njihovo skladišče, oni robo šibajo sami naprej po svojih štacunah glede na zaloge.

Mercatorji, Špari in Tuši se grejo še zmeraj to, da mora distributer dostavljat robo v vsako štacuno v vsako vukojebino.
Pa ne samo to.
S centralo skleneš pogodbo, odprejo ti kode in si not.
Potem pa morajo potniki veletrgovcev tenstat vsako poslovodkinjo v vsaki štacuni v vsaki Spodnji Pohanci, da naj naroči robo, pazit na plac na policah itd. Naši potniki so obiskovali štacune na dva tedna. Če je frekvenca preredka, te že zrinejo s polic.

Za veletrgovca so to strašni stroški, ki se seveda vkalkulirajo v nabavne cene.
Bedaki Mercatorjev, Šparov in Tušev mislijo koliko so prišparali, ker se ne grejo lastne logistike. Dejansko imajo pa glih zaradi tega načina nabave tolk visoke nabavne cene, da z eno dokaj normalno maržo Hoferjem in Lidlom ne morejo konkurirat pri cenah.

Ker je bistvena razlika, če transport vseh izdelkov na lokacijo štacune izvede lasten tovornjak, al pa da vsak dobavitelj tisto svojo škatlo ali dve tja pelje in ta strošek in kofe s poslovodkinjo vkalkulira v ceno.

Dokler si ti klinci ne porihtajo logistike, se mi čisto nič ne smilijo.
Neverjetno mi je pa to, da tega do zdaj še niso pokapirali in na tem še nič naredili, pa je že 10 let odkar so Hoferji in Lidli tle.
skopusnik sporočil: 993
[#2748571] 18.12.18 06:58 · odgovor na: macon (#2748556)
Odgovori   +    0
Meni koka kola tudi občasno zapaše. Freeway kole še nisem poskusil. Je res praktično kopijo koka kole?
sopranos sporočil: 9.814
[#2748573] 18.12.18 07:25 · odgovor na: bacco979 (#2748314)
Odgovori   +    3
[bacco979]
Jah, načeloma klasični trgovci ne morejo konkurirati diskontom s cenami. Razen če drastično poslabšajo kvaliteto izdelkov. Prednost klasičnih trgovcev naj bi bila v večjem asortimanu, postrežnih linijah, kvaliteti postrežbe... in v tujini to še vedno nekako funkcionira, kljub temu da diskonti povečujejo tržni delež.

V Sloveniji pa je situacija malo bolj specifična. Zaradi majhnosti trga, se rast diskontov precej bolj pozna pri ostalih trgovcih, poleg tega imamo prav nenormalno gostoto trgovskih površin. Za povrh pa s(m)o Slovenci pri hrani še škrti... in imajo/imamo neko čudno percepcijo, da diskonti ponujajo nizke cene in super kvaliteto.

Kar se tiče pa Amazona, pa se ni ravno za bati, da bo v kratkem prišel do nas. Sploh pa ne s svežimi živili. Še precej večje države od Slovenije pokriva kar lepo iz Nemčije.
Nismo Slovenci škrti, ampak imamo majhno kupno moč. To pa imamo zato, ker se fokusiramo na reveže, fizično delo in visoke davke.

Kar trgovce začasno rešuje je majhen trg in zelo razpršena poselitev. Ampak tudi to se počasi spreminja. Da to poteka tako počasi, je posledica dejstva, da nimamo neke resne prostorske politike.

Glede na to, da se bodo plače v trgovini v naslednjih 2 letih povišale tudi do 30%, bo to povzročilo, da bo zlasti Mercator prisiljen zapreti, prodati ali oddati kar nekaj svojih manjših trgovin. Verjetno tudi Tuš. In kar nekaj, neodvisnih malih trgovcev. No, ali pa bodo morali delati precej več kot sedaj, da bodo preživeli.

Potem je tukaj še Pošta Slovenije, kjer 50 let stare gospe klofajo hitreje po tipkovnici, kot je računalnik sposoben sprocesirati. Toliko o digitalizaciji v Sloveniji. Ravno danes članek na to temo na siol.net.
shevchenko sporočil: 18.174
[#2748576] 18.12.18 07:45
Odgovori   +    0
"Ko sem bil še otrok, sem se vedno veselil izleta v tujo državo. Tam smo ponavadi obiskali trgovine, ki jih v Sloveniji (še) ni bilo. V mislih imam predvsem Hofer in Lidl"

pa kje si zivel, v jami, da si se veselil obiska hoferja in lidla. dej no dej...
bacco979 sporočil: 901
[#2748578] 18.12.18 07:59 · odgovor na: sopranos (#2748573)
Odgovori   +    5
Je pri marsikom problem tudi kupna moč, ampak dej poglej malo po cestah. Al pa na parking pred Hoferjem ali Lidlom. Slovenski vozni park je razen morda v kaki vukojebini boljši od avstrijskega ali italijanskega.

Fak no... cheap sadni jogurt (s kazalom za kemijski učbenik) stane okrog 20 centov, dober brand pa 45. Koliko se da na mesec prišparat s sranjem? 5 eur? Ali pa kot je eden zgoraj napisal za fake colo? Če jo piješ 3x na leto je čist vseen ku*c če kupiš original v najbližjem Mercatorju. Če jo piješ vsak dan... boš pa debel in s sladkorno :)
sopranos sporočil: 9.814
[#2748582] 18.12.18 08:07 · odgovor na: bacco979 (#2748578)
Odgovori   +    4
[bacco979]
Je pri marsikom problem tudi kupna moč, ampak dej poglej malo po cestah. Al pa na parking pred Hoferjem ali Lidlom. Slovenski vozni park je razen morda v kaki vukojebini boljši od avstrijskega ali italijanskega.

Fak no... cheap sadni jogurt (s kazalom za kemijski učbenik) stane okrog 20 centov, dober brand pa 45. Koliko se da na mesec prišparat s sranjem? 5 eur? Ali pa kot je eden zgoraj napisal za fake colo? Če jo piješ 3x na leto je čist vseen ku*c če kupiš original v najbližjem Mercatorju. Če jo piješ vsak dan... boš pa debel in s sladkorno :)
No, a veš kaj je fora pri hrani, da jo je 90+% tako slabe kakovosti, da bi jo morali vreči stran. Pa velja to tako za Hofer, Spar, Lidl, Mercator itd. Primer analize ZPS za 13 gozdnih čajev. Samo eden je bil dober, bio čaj iz DM. Vsi ostali, 1001 cvet, Teakanne, Spar, Mercator itd. so bili navadno sranje.

Pa pred časom, zobne paste. Aquafresh in podobno. Vse slabše od navadne paste v Hoferju.

V resnici vse kar lahko kupuješ so osnovna živila in da si potem sam kuhaš. Če imaš čas.

Drugače pa ja, hecno je, da se folk pripelje v Lidl z avtom za 80.000 eur, potem je pa škrbast in kupi najcenejši jogurt in kruh.
bacco979 sporočil: 901
[#2748583] 18.12.18 08:08 · odgovor na: sopranos (#2748573)
Odgovori   +    4
Se pa strinjam glede malih Mercatorjev in podobnega po vukojebinah. Folk bo pač moral sprejeti, da bodo te male trgovine dražje, ali pa jih ne bodo imeli. Hofer tam zagotovo ne bo gradil.
kren sporočil: 1.891
[#2748586] 18.12.18 08:27 · odgovor na: rava (#2748560)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: kren 18.12.2018 08:30
[rava]
Mercatorji, Špari in Tuši se grejo še zmeraj to, da mora distributer dostavljat robo v vsako štacuno v vsako vukojebino.
Špar se tega že nekaj časa ne gre več (dobavitelji dostavljajo blago v njegovo centralno skladišče v Ljubljani, potem ga pa Špar sam razvozi po svojih poslovalnicah). Pa mislim, da je v Mercatorju podobno. Vsaj za večino blaga.
macon sporočil: 10.714
[#2748587] 18.12.18 08:33 · odgovor na: skopusnik (#2748571)
Odgovori   +    0
[skopusnik]
Meni koka kola tudi občasno zapaše. Freeway kole še nisem poskusil. Je res praktično kopijo koka kole?
Ja.
robi2107 sporočil: 702
[#2748588] 18.12.18 08:34 · odgovor na: sopranos (#2748573)
Odgovori   +    1
[sopranos]
Potem je tukaj še Pošta Slovenije, kjer 50 let stare gospe klofajo hitreje po tipkovnici, kot je računalnik sposoben sprocesirati.
Žal ne naši pošti. Tista dobrih 50+ uslužbenka za vsako črko in številko posebej pogleda na monitor, če je prav zadela tipko. Tudi pri vseh drugih stvareh je cepljena proti brzini.
robi2107 sporočil: 702
[#2748593] 18.12.18 08:42 · odgovor na: shevchenko (#2748576)
Odgovori   +    4
[shevchenko]
pa kje si zivel, v jami, da si se veselil obiska hoferja in lidla. dej no dej...
V primerjavi z našimi pol praznimi in sivo socialistično zanikrnimi štacunami (z izjemo kakšnega Maxija, Centromerkurja, Name in kar je bilo še teh boljših trgovin) se je meni tisto še vedno zdela indija koromandija. Samo spomni se tistega gnusa od šečernih tablic, ki so jih pri nas prodajali namesto čokolade. Slednje si v Avstriji dobil kolikor si hotel tudi v najbolj zanikrnih diskontih.
bacco979 sporočil: 901
[#2748594] 18.12.18 08:43 · odgovor na: sopranos (#2748582)
Odgovori   +    3
[sopranos]

No, a veš kaj je fora pri hrani, da jo je 90+% tako slabe kakovosti, da bi jo morali vreči stran. Pa velja to tako za Hofer, Spar, Lidl, Mercator itd. Primer analize ZPS za 13 gozdnih čajev. Samo eden je bil dober, bio čaj iz DM. Vsi ostali, 1001 cvet, Teakanne, Spar, Mercator itd. so bili navadno sranje.

Pa pred časom, zobne paste. Aquafresh in podobno. Vse slabše od navadne paste v Hoferju.

V resnici vse kar lahko kupuješ so osnovna živila in da si potem sam kuhaš. Če imaš čas.
Sadni čaj je ena navadna natega. Praviloma gre pa za aromatizirane jabolčne krhlje.

Pri kozmetiki in detergentih je pa sploh hecno. Tudi Lidlova vlažilna krema je na testu zmagala kot najbolj učinkovita. Uporabnicam pa ni bila všeč, ker se je slabo vpijala in imela neprejiten vonj.

Sicer pa imaš glede nakupovanja in priprave živil prav... kupovati dobro in zdravo hrano danes ni preprosto. Vzame ti predvsem veliko časa, lahko tudi denarja. Niso pa vse dobre in zdrave stvari nujno tudi drage.
kren sporočil: 1.891
[#2748596] 18.12.18 08:44 · odgovor na: bacco979 (#2748583)
Odgovori   +    3
[bacco979]
Se pa strinjam glede malih Mercatorjev in podobnega po vukojebinah. Folk bo pač moral sprejeti, da bodo te male trgovine dražje, ali pa jih ne bodo imeli. Hofer tam zagotovo ne bo gradil.
Tako. To je podobno, kot pri nizkocenovnih letalskih prevoznikih. Če letalska linija ni profitabilna (beri: če povprečna zasedenost letal ni vsaj 80%) jo preprosto ukinejo.

Povprečna zasedenost Adrijinih letal je pa okrog 60%. Na nekaterih linijah celo manj kot 50%.

Ampak potem vrli Slovenci, ki živijo v vukojebini jamrajo, kakšna krivica se jim godi, ko NLB zapre nerentabilno poslovalnico v njihovi vukojebini. Me zanima, če so pripravljeni plačevati dražje bančne storitve, da bi bila poslovalnica v vukojebini rentabilna.
bc123a sporočil: 47.193
[#2748604] 18.12.18 08:57 · odgovor na: rava (#2748560)
Odgovori   +    1
[rava]
Dokler si ti klinci ne porihtajo logistike, se mi čisto nič ne smilijo.
Neverjetno mi je pa to, da tega do zdaj še niso pokapirali in na tem še nič naredili, pa je že 10 let odkar so Hoferji in Lidli tle.
Tako.
bc123a sporočil: 47.193
[#2748606] 18.12.18 09:07 · odgovor na: bacco979 (#2748314)
Odgovori   +    4
[bacco979]
V Sloveniji pa je situacija malo bolj specifična. Zaradi majhnosti trga, se rast diskontov precej bolj pozna pri ostalih trgovcih, poleg tega imamo prav nenormalno gostoto trgovskih površin. Za povrh pa s(m)o Slovenci pri hrani še škrti... in imajo/imamo neko čudno percepcijo, da diskonti ponujajo nizke cene in super kvaliteto.
Saj jo. Dostojno kvaliteto, precej boljso od trgovskih znamk, in nizke cene. Razlog zakaj, je lepo opisala rava. Pa to ni samo slovenski fenomen. Se se spomnimo "afere Tesco"? Jebeni Tesco je imel v tistem najbolj norem casu 19 (DEVETNAJST) vrst ketchupa na policah! Kdo rabi 19 vrst ketchupa?

V bistvu pa so diskontarji samo na novo izumili stari koncept trgovine, ki so ga klasicni trgovci opustili:

- imas kapital
- kupis na veliko
- prodajas na drobno
- poberes razliko v ceni

Rinse & repeat. Lidl, Hofer in Eurospin ne pocnejo cisto nicesar drugega. Klasicni trgovci pa se gredo nepremicninarje ("oddajajo" police), jebejo dobavitelje z nekimi prisilnimi rabati, si izposojajo njihov kapital (se se spomnite placilnih rokov mercatorja in tusa).

Poleg tega so pa tocno sami krivi za to, da morajo imeti 19 vrst ketchupa, ker so pozrli vso konkurenco, in kupec nima vec izbire - nekdaj si imel v sloveniji 10 starih trgovskih verig. Nekako bi bilo normalno, da bi imele razlicne artikle, in bi kupci izbirali razlicne pri razlicnih. Potem pa so po jankovicevo izrinili vso konkurenco in pristali na tem, da so tako veliki, da morajo imeti 19 vrst ketchupa, ce nocejo nezadovoljnih strank!

Diskontarji so se jim preprosto morali "zgoditi", ker tako ni slo vec naprej. Pa mimogrede, za razliko od mainstream trgovcev imajo diskontarji odlicen obcutek za krizo, tudi informatiko imajo verjetno zgledno porihtano.

Slovenski Spar je obnovil center na Vicu tako da so naredili iz nekdanjega hipermarketa ful sminkersko trgovino, v kateri se ne znajdes, ti pa na vsakem koraku rinejo v nos najdrazje izdelke na pedanah (jup nekaj se spoznam na trgovski posel). Pizda, v drzavi, kjer je povprecna placa jurja?!?!

V nasprotju s tem so avstrijski spari veliko bolj skromni, ce bi jih primerjal po urejenosti, so nekje na nivoju slovenskega Eurospina (ki ima dalec najbolj razmetane trgovine). Komu ostane vec dobicka? Ja mogoce sedaj res slovenskemu sparu, ki uspe revezem uturiti tri tedne zorjeno govedino, ker je to pac edino kar vidis na mesnem oddelku, ce ne brskas, ampak v krizi bodo pa kri scali, medtem ko bodo avstrijci se vedno profitabilni.

Strani: 1 2 3