Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

sopranos sporočil: 11.404
[Domen89]
Racionalnost ljudi, ki trenutno namesto dizla kupujejo bencinarja je praktično nobstoječa.

O dizlih in njihovih problemih je bilo napisanega ogromno, vendar bom na kratko spisal nekaj aksiomov:

1) Pri gonji proti dizlom je srž usmerjen v večini primerov proti dizlom do Euro 4, v nekaterih primerih so napovedi za Euro 6. Da sem kratek. Euro 3 dizel je naprimer mnogo bolj svinjski od Euro 3 dizla. In to je problem (NOx so recimo 3x večji). Ampak edini. Pri Euro 6 je razlika že minimalna.
Tukaj si verjeno mislil 1x bencinar in 1x dizel? Ker napisal si dizel + dizel.
2) Pri novem standardu Euro 6d sta bencinar in dizel pri izpustih praktično enaka. Tako da razen PM10 delcov pri dizlih, je stvar enaka. No ni enaka... Bencinar žre več, tako da izpušča več CO2...
3) Novi bencinarji z višjim kompresijskim razmerjem so začeli proizvajati tudi večje količine PM10. Tako da nadaljni razvoj bencinarjev, jih bo naredil na tem področju okoljsko bolj obremenjujoče.
4) V preteklosti je veljalo, da je dizel bolj zahteven za popravila in zaradi tega so servisi dražji... Res je, vendar to ne velja več. Danes imajo bencinarji višja kompresijska razmerja, turbine, Start-stop sisteme in so se zelo približali dizlom. Tako da servis modernega dizla in modernega bencinarja ni več bistveno drugačen drug od drugega. Morda 20%. Seveda ob isti moči (da ne bo potem komentarjev, kako je en slišal da ima sosedov 2.0 TDI s 150KM dražji servis kot dacia 1.2 70KM).
5) Sodoben dizel še vedno (isti avto in približno ista moč motorja) pije 10-20% manj goriva. Res je, da nekateri bencinski motorji pijejo v rangu med 5 in 6l/100km ampak v istem avtomobilu bi dizel pil še manj. Tako pač je. Fizika! Že preprost razlog, da dizel izgoreva pri nižjih temperaturah je dovolj dober.
6) Veliko manevrskega prostora je pri izboljšanju dizelskih goriv. Če smo pri bencinarju naredili veliko, je dizel gorivo ostalo nekje v 80ih letih.
7) In zadnjič: Vse se je začelo z Diesel gate. Gonja je medijska in ne vzdrži resne presoje.
Zdrži resno presojo zato, ker je to vplivalo na prodajne rezultate dizlov. In to zelo. Poleg tega se je kar nekaj znamk odreklo dizlom.
Če vzameš v razmislek gornje točke, vidiš, da je sodoben dizel še vedno bolj "racionalna" izbira, kot bencinar. Seveda igra tu vlogo število prevoženih kilometrov pri lastništvu, število kratkih voženj itd., ampak dejansko je racionalen razmislek samo pri tem. Strah da bodo dizel ukinili (govorim o novih Euro 6d motorjih) je neupravičen, saj kot rečeno med njima ni razlik. Če nekdo v 5h letih naredi 150kkm, potem bo vzel dizla. Pustimo osebne preference kot so zvok, občutek, strah zaradi medijev itd. Dejansko se bencin za takega človeka ne izplača...
Kot da obstaja samo racionalnost? Če bo prodanih vedno manj dizlom in če bodo proizvajalci začeli opuščati dizel + medijska gonja, je to lahko v končni posledici tudi konec dizla za osebna vozila.

Se pa sicer strinjam z večino tvojih razmislekov. Ampak v to kalkulacijo moraš všteti tudi to kar sem ti jaz napisal. In ljudje smo zelo neracionalna bitja.