26 min
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 4
45 min
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 1
50 min
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
53 min
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
2 uri
Ko se upokoji vodja gradnje
3 ure
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
3 ure
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
3 ure
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
4 ure
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
4 ure
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 1
4 ure
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
5 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
5 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
5 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
6 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
6 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
6 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
6 ur
Cene industrijskih proizvodov mesečno malenkost gor, na letni ravni navzdol
6 ur
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
7 ur
Policija danes poostreno nadzira prekoračitve hitrosti

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

sopranos sporočil: 11.404
Kakšen dolgoprogaš? Bolj ustrezno bi bilo, da je to prvi avto na elektriko, ki je vsaj kolikor toliko praktičen in uporaben. Kljub subvenciji je cena še vedno malo previsoka. Še cca. 3-4 leta da bodo tudi cenovno konkurenčni. Če bodo države vmes ukinile subvencije, pa še kakšno leto ali dve kasneje. Tam okrog leta 2025. Ta vmesni čas je največja jeba, ker res ne veš kaj bi. Ali kupiti dizla in tvegati, da se čez nekaj let ne boš več mogel zapeljati v mestna središča. Vzeti malo bolj požrešnega in cenejšega bencinarja. Ali dragega in tveganega električarja. Ljudje se obnašajo racionalno, zato kupujejo bencinarje. Če ne bo nove tehnologije, če se bodo električarji cenili in izboljševali doseg in če ne bo kakšne izboljšave pri motorjih z notranjim izgorevanjem, bo tam med 2025-2030 prišlo do velikega preobrata v smer električarjev. Je pa kljub temu še veliko faktorjev, ki lahko korenito vplivajo na to časovnico in razdelitev tega kolača. Sploh avtonomna vožnja. Zna se zgoditi, da bodo avti izgubili seksipil in bodo samo še eno orodje, ki ga boš najel po potrebi. Brez nekih emocij. Vsekakor bo zanimivo.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2738848

Strani: 1

anon-181718 sporočil: 149
Racionalnost ljudi, ki trenutno namesto dizla kupujejo bencinarja je praktično nobstoječa.

O dizlih in njihovih problemih je bilo napisanega ogromno, vendar bom na kratko spisal nekaj aksiomov:

1) Pri gonji proti dizlom je srž usmerjen v večini primerov proti dizlom do Euro 4, v nekaterih primerih so napovedi za Euro 6. Da sem kratek. Euro 3 dizel je naprimer mnogo bolj svinjski od Euro 3 dizla. In to je problem (NOx so recimo 3x večji). Ampak edini. Pri Euro 6 je razlika že minimalna.
2) Pri novem standardu Euro 6d sta bencinar in dizel pri izpustih praktično enaka. Tako da razen PM10 delcov pri dizlih, je stvar enaka. No ni enaka... Bencinar žre več, tako da izpušča več CO2...
3) Novi bencinarji z višjim kompresijskim razmerjem so začeli proizvajati tudi večje količine PM10. Tako da nadaljni razvoj bencinarjev, jih bo naredil na tem področju okoljsko bolj obremenjujoče.
4) V preteklosti je veljalo, da je dizel bolj zahteven za popravila in zaradi tega so servisi dražji... Res je, vendar to ne velja več. Danes imajo bencinarji višja kompresijska razmerja, turbine, Start-stop sisteme in so se zelo približali dizlom. Tako da servis modernega dizla in modernega bencinarja ni več bistveno drugačen drug od drugega. Morda 20%. Seveda ob isti moči (da ne bo potem komentarjev, kako je en slišal da ima sosedov 2.0 TDI s 150KM dražji servis kot dacia 1.2 70KM).
5) Sodoben dizel še vedno (isti avto in približno ista moč motorja) pije 10-20% manj goriva. Res je, da nekateri bencinski motorji pijejo v rangu med 5 in 6l/100km ampak v istem avtomobilu bi dizel pil še manj. Tako pač je. Fizika! Že preprost razlog, da dizel izgoreva pri nižjih temperaturah je dovolj dober.
6) Veliko manevrskega prostora je pri izboljšanju dizelskih goriv. Če smo pri bencinarju naredili veliko, je dizel gorivo ostalo nekje v 80ih letih.
7) In zadnjič: Vse se je začelo z Diesel gate. Gonja je medijska in ne vzdrži resne presoje.

Če vzameš v razmislek gornje točke, vidiš, da je sodoben dizel še vedno bolj "racionalna" izbira, kot bencinar. Seveda igra tu vlogo število prevoženih kilometrov pri lastništvu, število kratkih voženj itd., ampak dejansko je racionalen razmislek samo pri tem. Strah da bodo dizel ukinili (govorim o novih Euro 6d motorjih) je neupravičen, saj kot rečeno med njima ni razlik. Če nekdo v 5h letih naredi 150kkm, potem bo vzel dizla. Pustimo osebne preference kot so zvok, občutek, strah zaradi medijev itd. Dejansko se bencin za takega človeka ne izplača...

Strani: 1