2 uri
Slovenski prevozniki lani bolj dejavni in tudi bolj učinkoviti
2 uri
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
3 ure
Najbolj brani članki danes
4 ure
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
5 ur
V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave. Ustanovitelj podrobneje pojasnjuje situacijo
5 ur
Delničarji Valamarja potrdili 0,22 evra dividende
5 ur
Nemška vlada malenkost izboljšala napoved gospodarske rasti
5 ur
V Severni Makedoniji volijo novega predsednika države
5 ur
Ljudi je premalo, vsi hočejo robote: Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov
6 ur
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3
7 ur
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
7 ur
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
7 ur
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 3
7 ur
Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave
7 ur
Izberite pravega borznega posrednika (Oglas)
8 ur
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5
8 ur
Delo: Nama v roke nemškega sklada
9 ur
Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah 5
9 ur
Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ 1
9 ur
Bo Aleksandra Čeferina po koncu mandata v UEFA zaposlil Sandor Csanyi iz madžarskega OTP? 1

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[karnel]
V državah Vzhodne Evrope je javni transport tudi dobro organiziran, tak je bil pred vstopom v evropsko unijo. Bistvo alternative osebnemu avtomobilu je ugodnost javnega prevoza - novi vlak do Trsta stane cca 8 Evra na osebo, potuje se pa 4 ure, kar je možno samo 1x na dan ob fiksni uri.
Vlak v Trst ne vozi 4h, ampak od 2:33 do 2:42. Mogoče upoštevaš še ostalo pot do postaje.. Stane točno 8€ in vozi 2x na dan in ne samo 1x. 1x na dan gre še do Vidma/Udine. Res pa vozi vlak po voznem redu, kakor organizirani JP pač bolj ali manj počne.

Z avtom si v Trstu v 1 uri,kadar koli se odločiš, 4 osebe plačajo za gorivo cca 25 Evrov skupaj, za karto z vlakom pa že 32 Evra.
Ena ura do Trsta je malo pretirano, odvisno od razmer na cesti. Recimo da je nekaj več do mesta. Računati samo ceno bencina v prevozu je nesmisel, sicer pogosto uporabljen. Res je pa imeti avto bolj ali manj fiksen strošek amortizacije in vzdrževanja. K cesni goriva lahko mirne duše še prišteješ ceno parkiranja. Za Trst ne vem kakšne so, v Gradcu sem pa plačal za 4 ure približno toliko kot stane najcenejša karta Ljubljana-Dunaj.

Alternativa je torej še vedno zelo slaba, če sploh je! Zaradi potrebnih ukrepov zmanjševanja vplivov na okolje, kjer je individualni tovorni in potniški promet eden večjih onesnaževalcev (prašni delci, hrup, energetska poraba (in nove elektrarne!?), neracionalna raba prostora in tal, neobnovljivih virov, uničevanje narave, itd...), bo treba precej narediti na potezah "korenček" (boljša in učinkovito primerljiva ponudba javnega prometa), "palica" (večje finančne, upravne in prostorske omejitve za individualni promet). Tretji vozni pas okoli Ljubljane, (slabe in nezadostne železniške povezave) ipd., ter nova hitra cesta brez vzporedne železnice (3. razvojna os, 2. tir brez potniškega prometa,ipd.) bodo negativne učinke še povečali!
BP. Je nekoč dejal en mestni arhitekt iz Dunaja, da je potrebno avtomobilistom mesto priskutit (malo po spominu ampak v tem smislu), ni druge rešitve pred avtomobili.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2734333

Strani: 1

Korazijan sporočil: 386
Da, rabo avtov v mestih je treba priskutit in to večinoma že počnejo:
tl.finance.si/8861624

Strani: 1