Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

murje sporočil: 5.120
Zadnja sprememba: murje 24.08.2018 11:16
SAJ NI RES, PA JE!

"Politkomisarji", ki so bili nekoč proti, zdaj pa bi reformirali zdravstvo

Kako bo nov zdravstveni minister (ali ministrica) ukinil dopolnilno zavarovanje, če bo v vladi ostala ministrica za finance, ki se je temu odločno upirala, istega mnenja pa je bila tudi stranka, iz katere prihaja eden od novih državnih sekretarjev na zdravstvenem ministrstvu?

Zdravstvena reforma bo po napovedih ena od prednostnih nalog vlade Marjana Šarca. Eden od njenih temeljev bo tudi ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, ki ga namerava prenesti v obvezno zdravstveno zavarovanje. K temu se je pet koalicijskih strank zavezalo v dogovoru z Levico, s katero so si zagotovile njeno podporo vladi.

A nekatera imena, ki se v zadnjih dveh dneh pojavljajo v povezavi s ključnimi funkcijami, od katerih bo odvisna zdravstvena reforma, ponujajo razlog za dvom o njeni izpeljavi.

En minister, štirje državni sekretarji in en "nadminister"
Kdo bodo ključni ljudje na zdravstvenem resorju, za zdaj še ni jasno. Prav tako ne, kdo bo sedel na ministrski položaj. Mandatar Marjan Šarec se o prevzemu te funkcije pogovarja z več morebitnimi kandidati. V zadnjih dveh dneh so omenjali:

- generalnega direktorja UKC Ljubljana Aleša Šabederja, ki pa bi ga v LMŠ še naprej radi videli na čelu te institucije,

Po predlogu, ki je za zdaj na mizi, naj bi imela vlada štiri državne sekretarje, zadolžene za različna področja zdravstva. Vsakega od teh naj bi izbrala ena od štiri preostalih strank koalicije. Dva od teh naj bi službovala na ministrstvu, dva pa v kabinetu predsednika vlade.

V to kvoto ne bo spadal ključni Šarčev svetovalec Vojmir Urlep, ki bo zadolžen tudi za področje zdravstva, poznavalci političnega dogajanja pa v njem že vidijo nekakšnega "nadministra".
siol.net/novice/slov...tvo-475864

Kaj nova vlada obljublja v zdravstvu?

Prihodnji koalicijski partnerji v osnutku koalicijske pogodbe ugotavljajo, da je treba "urgentno odpravljati posledice nerazvoja v zdravstvu", ki so "posledica strogih varčevalnih ukrepov v obdobju krize in po njej".

Njeni ključni cilji so zato:

* skrajšati čakalne dobe v zdravstvu (najprej naj bi izčrpali vse zmogljivosti v javnih ustanovah, šele nato pa naj bi vključili koncesionarje in zasebnike);

* opredeliti standarde in normative v zdravstvu (vrednost zdravstvenih storitev bo določal ZZZS v sodelovanju s stroko; pripravili naj bi strategijo zagotavljanja kadrovskih virov v zdravstvu in dolgotrajni oskrbi);

* zagotoviti finančno vzdržnost in stabilnost zdravstvenega sistema (ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja in prenos v obvezno zdravstveno zavarovanje ob ohranitvi iste ravni pravic; sprejeli naj bi nov zakon o zdravstvenem zavarovanju, s katerim se bo preoblikoval Zavod za zdravstveno zavarovanje v "aktivnega kupca zdravstvenih storitev"; delež javnih sredstev za zdravstvo naj bi v tem mandatu povečali na devet odstotkov BDP; očistili naj bi odhodkovne postavke ZZZS tako, da bi se obveznosti, ki ne spadajo v obvezno socialno zdravstveno zavarovanje, prenesle neposredno na proračun; uvedli naj bi zdravstveni cent na trošarine na alkohol, tobak in sladke pijače; vse prebivalce v državi naj bi vključili v zdravstveno zavarovanje);

* povečati učinkovitost javne zdravstvene mreže (krepili naj bi osnovno zdravstveno dejavnost in določili merila za oblikovanje mreže javne zdravstvene službe na vseh ravneh, hkrati pa optimizirali mrežo izvajalcev javne zdravstvene dejavnosti; zagotovili učinkovitejše vodenje in upravljanje javnih zdravstvenih zavodov in zahtevali večjo odgovornost vodstvenih in nadzornih organov ter uredili nagrajevanje;

* definirati košarico pravic zdravstvenih storitev (z zakonom o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju bodo jasno definirali vsebino pravic zdravstvenega zavarovanja, zobozdravstvene storitve naj bi bile po novem vključene v osnovno košarico pravic);

* lotiti se kakovosti in varnosti v zdravstvu z ustanovitvijo neodvisne ustanove za standarde, normative, kakovost in vrednotenje zdravstvenih storitev in dolgotrajno oskrbo (vzpostavili naj bi enoten in centraliziran sistem nabave materialov in opreme, ki bo temeljil na primerjavi cen s tujino in v kar najbolj izključeval posrednike; proučili možnost vzpostavitve odškodninskega sklada za izplačilo odškodnin, ki so posledica zdravniških napak);

* doseči dolgotrajno oskrbo starejših (sprejeli naj bi zakon o dolgotrajni oskrbi, s katerim bodo vzpostavili sistem, ki ne bo prekomerno obremenil mlajših generacij; uvedli naj bi tudi nov "davek", to je obvezno socialno zavarovanje za dolgotrajno oskrbo, njen nosilec pa bo ZZZS.)
siol.net/novice/slov...tvo-475864

Še nedolgo nazaj so isti tvorci Zdravstvene politike poznali samo ZZZS, in omogočili konkurenčno ustanovitev zavarovalnic, ki se ukvarjajo z dodatnim zdravstvenim zavarovanjem Vzajemna d.v.z, AdriaticSlovenico d.d. in Triglav zdravstveno zavarovalnico d.d. Sedaj poteka proces v obratnem vrstnem redu, ko hočejo spet ustvariti močan in monolitni ZZZS, a veliko vprašanje je, kdo bo odgovoren za nastalo veliko izgubo v vseh zavarovalnicah, ki se ukvarjajo z zdravstvenimi zavarovanji, izgubo delovnih mest nič hudega slutečih in hotečih zaposlenih in nasploh v končni fazi lahko tudi prenehanja poslovanja zavarovalnice.

BLIŠČ IN BEDA

POVIŠANJE DPZP NA 8,5%

Ob tem se je potrebno posebej zavedati, da se na VSEH policah obveznega avtomobilskega zavarovanja že tako ali tako plačuje 8,5% DPZP (davek od prometa zavarovalnih poslov) + dodatno ZZZS še 8,5%. Tako na policah med drugim drobnim tiskom piše: " Vnaprejšnja pavšalna odškodnina za stroške zdravljenja po 18.členu ZOZP v višini 8,5% se odvede ZSSS."
Tako, da vsi zavarovanci avtomobilskega zavarovanja že sedaj plačujemo tudi ta poseben 8,5% davek od vseh polic, ki se odvede ZZZS, ne da bi nas kdo kaj posebej vprašal, tako, da bi lahko rekli, da se zadeva (za)kriva pred samimi zavarovanci, saj je o teh posebnih dajatvah, seznanjem le malokateri podpisnik zavarovalne police?
Poleg tega, pa v tem primeru zavarovalnice nastopajo, kot posredniki oziroma "inkasanti" tega denarja, ki ga v bistvu plača vsakokratni zavarovanec, le da ga oni samo prenakažejo na ZZZS!
Zato bi enkrat že javno in transparentno prikazali vse vire sredstev, ki se zbirajo na ZZZS in tudi koliko deleža le-teh se porabi za namensko plačane stroške zdravljenja s strani vseh slovenskih zavarovalnic, ki jim nakazujejo ta denar!

* od 1.1.2015 se je povišal tudi DPZP (davek od prometa zavarovalnih poslov) iz 6,5% na sedanjih 8,5%, kar pomeni +30,8% več, pa so vsi potrošniki, posebej pa potrošniške organizacije na vse to še vse do danes niso odreagirale!

IZJAVE ZNANIH

Glavni cilj firme je zaslužiti denar, a cilj vlade je vzeti velik del tega denarja in ga dati drugim.
Larry Ellison, soustanovitelj Oracla

BOB DNEVA

"Potoval sem večinoma po tretjem svetu in verjamem, da je nekomu, ki je pri nas na minimalni plači, težko razlagati, kako je srečen, ker je varen, pije čisto vodo in lahko gre v lep gozd na sprehod. Če so otroci lačni, položnice pa na mizi, mu to nič ne pomaga."
Jan Konečnik, novinar
Ponedeljek, 12. avgust 2018
www.vecer.com/bob-dneva