1 min
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
1 ura
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
2 uri
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
3 ure
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
4 ure
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1
15 ur
Najbolj brani članki danes
15 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
16 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
17 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 7
18 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
18 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
18 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
19 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
20 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
20 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
20 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
20 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
21 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
21 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
22 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[najobj]
> [MarijanMacek]
> > [najobj]
> > ... Pri Stadlerju so nove potniške vlake za približno 170 milijonov evrov naročile tudi Slovenske železnice. Aprila so podpisali pogodbo za nakup 26 garnitur, med temi je enajst enonadstropnih, deset dvonadstropnih vlakov kiss in pet dizelskih potniških vlakov. ...
> >
> > ... OK, mogoče se bom osmešil, ker se res že zelo dolgo nisem vozil z vlakom in se ne spomnim, kako visoki so obstoječi tuneli na progah po Sloveniji, očitno pa so že v času Marije Terezije, ko je bila večina slovenskih prog zgrajena, mislili daleč naprej, da so že takrat izvrtali dovolj visoke tunele za dvonadstropne vlake ... khmm, ker bi bilo malo hecno, če bi se dvonadstropni vlaki vozili samo po Prekmurju, kjer verjetno ni tunelov, ampak tam niti elektrike menda ni dovolj ...
> >
> > P.S.: ker bo drugi tir en sam tunel, bi bilo dobro, če bi bili graditelji tako daljnovidni, kot so bili graditelji v času Marije Terezije ...

> Kaj, ko bi se kdaj zapeljal z vlakom, ne bi škodilo. Prav tako ne bi škodila prostorsko časovna orientacija , vsaj v zgodovinskem smislu. Marija Terezija (Marija Terezija (nemško: Maria Theresia), vladarica habsburških dežel, * 13. maj 1717, Dunaj, † 29. november 1780, Dunaj) je vladala stoletje pred uvedbo železnic, njej se pripisuje gradnja ceste Dunaj-Trst. Železnice so se v Avstriji začele graditi za vlade cesarja Ferdinand I. (Ferdinand-Habsburško-Lotarinški (s polnim imenom Karl Leopold Joseph Franz Marcellin; imenovan tudi Ferdinand Dobrotljivi), avstrijski cesar od 1835 do 1848 in ogrski kralj kot Ferdinand V. od 1830 ,* 19. april 1793, Dunaj; † 29. junij 1875, Praga. Izgradnja Južne železnice pa že pade v čas Franca Jožefa. Torej padeš na nivo takihle piscev, ki vehementno objavljao bedarije, siol.net/novice/slov...ije-419316 in raja jim nekritično naseda.
>
> Kar se pa tunelov tiče, nič kaj dovolj visoke tunele niso gradili, večina jih je šla v rekonstrukcijo, poglobitev tirov, da se omogoči tovorni profil za High Cube kontejnerje, nekateri pa se bodo celo morali predelati iz istih razlogov v enotirne, Karavanke, Košaki.... Dvonadstropni potniški vlaki pač sledijo predpisom o gradnji prog, uveljavljenim v kontinentalni Evropi, mimogrede tudi na progi proti Kopru bodo grajeni po takih štandardih.
>
> Za primerjavo, na drugi strani Atlantika, so pa tuneli res precej višji, in omogočajo dvonadstropni naklad kontejnerjev v posebnih vagonih. Seveda ni šlo brez rekonstrukcije, novogradnje tunelov. Posledično so njihovo dvonadstropni vlaki precej višji in prostornejši kot evropski.
>
> Torej pogumno na vlak, s seboj vzeti kakšno zgodovinsko čitanko, in jo v miru na naši ne prehitrih vlakih prebrat.

... alzo, če jaz zdaj tebe prav razumem, bodo v SŽ še enkrat šarili po vseh tunelih v Sloveniji, da bodo novi dvonadstropni vlaki lahko vozili prazni ... eh, jebiga ...
Narobe razumeš, ker imaš težave ne samo z časovno in prostorsko umestitvijo zgodovinskih oseb (Marija Terezija je po tvoje zaslužna za gradnjo železnice. To je taki nesmisel, kot da bi v Franciji gradil železnice Ludvik XVII, ki mu je glavo vzela francoska revolucija. Železnice so se pojavile po padcu Napoleona! Imaš tudi težave s časi v slovenščini. Jaz sem lepo napisal, da je mnogo tunelov šlo (pretkli čas) v rekonstrukcijo, dva bosta pa postala enotirna, ker se ne da zagotoviti profila za prevoz High Cube konntejnerjev brez omejevanja hitrosti etc....

P.S.: v vsakdanjem življenju vlaka glih ne rabim, ampak če razvajenec - sploh nisem edini - nimam železniške postaje glih pred nosom in če mi vozni redi niso pisani na kožo, se pač vozim z avtom, ker mi razlika v ceni prevoza ne pokrije vseh nadlog, ki jih zato imam z vlakom, čeprav se strinjam s tabo, da bi se za hec lahko kdaj malo popeljal tudi z vlakom ... aja, seveda vem, da je bila Marija Terezija naša cesarica stoletje prej, preden so se na Dunaju odločili, da bo njihova država(!) investirala v železniško infrastrukturo, z njo povezala Dunaj s Trstom in zaradi geografije mimogrede - če bi Financarji odločali, tega nikoli ne bi bilo - z vlaki pripeljala razvoj tudi v naše kraje ... no, ampak pojem "Marija Terezija" že od nekdaj uporabljam za čase, ki so že zdavnaj minili in ki se bodo za potniški promet po mojem vrnili le v primeru, če bodo avtomobile zaradi onesnaževanja prepovedali ali pa bodo postali tako dragi, da si jih bodo kot na začetku "avtomobilske revolucije" lahko privoščili samo najbolj premožni ... alzo, če skrajšam, moja poanta je v dvomu, da so dvonadstropni vlaki za Slovenijo pametna odločitev ...
Malo več preciznosti v izražanju ti, in vsej tisti raji ki uporablja MT za vsemogoče prispodobe, ne bi škodilo!