Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[najobj]
... Pri Stadlerju so nove potniške vlake za približno 170 milijonov evrov naročile tudi Slovenske železnice. Aprila so podpisali pogodbo za nakup 26 garnitur, med temi je enajst enonadstropnih, deset dvonadstropnih vlakov kiss in pet dizelskih potniških vlakov. ...

... OK, mogoče se bom osmešil, ker se res že zelo dolgo nisem vozil z vlakom in se ne spomnim, kako visoki so obstoječi tuneli na progah po Sloveniji, očitno pa so že v času Marije Terezije, ko je bila večina slovenskih prog zgrajena, mislili daleč naprej, da so že takrat izvrtali dovolj visoke tunele za dvonadstropne vlake ... khmm, ker bi bilo malo hecno, če bi se dvonadstropni vlaki vozili samo po Prekmurju, kjer verjetno ni tunelov, ampak tam niti elektrike menda ni dovolj ...

P.S.: ker bo drugi tir en sam tunel, bi bilo dobro, če bi bili graditelji tako daljnovidni, kot so bili graditelji v času Marije Terezije ...

Kaj, ko bi se kdaj zapeljal z vlakom, ne bi škodilo. Prav tako ne bi škodila prostorsko časovna orientacija , vsaj v zgodovinskem smislu. Marija Terezija (Marija Terezija (nemško: Maria Theresia), vladarica habsburških dežel, * 13. maj 1717, Dunaj, † 29. november 1780, Dunaj) je vladala stoletje pred uvedbo železnic, njej se pripisuje gradnja ceste Dunaj-Trst. Železnice so se v Avstriji začele graditi za vlade cesarja Ferdinand I. (Ferdinand-Habsburško-Lotarinški (s polnim imenom Karl Leopold Joseph Franz Marcellin; imenovan tudi Ferdinand Dobrotljivi), avstrijski cesar od 1835 do 1848 in ogrski kralj kot Ferdinand V. od 1830 ,* 19. april 1793, Dunaj; † 29. junij 1875, Praga. Izgradnja Južne železnice pa že pade v čas Franca Jožefa. Torej padeš na nivo takihle piscev, ki vehementno objavljao bedarije, siol.net/novice/slov...ije-419316 in raja jim nekritično naseda.

Kar se pa tunelov tiče, nič kaj dovolj visoke tunele niso gradili, večina jih je šla v rekonstrukcijo, poglobitev tirov, da se omogoči tovorni profil za High Cube kontejnerje, nekateri pa se bodo celo morali predelati iz istih razlogov v enotirne, Karavanke, Košaki.... Dvonadstropni potniški vlaki pač sledijo predpisom o gradnji prog, uveljavljenim v kontinentalni Evropi, mimogrede tudi na progi proti Kopru bodo grajeni po takih štandardih.

Za primerjavo, na drugi strani Atlantika, so pa tuneli res precej višji, in omogočajo dvonadstropni naklad kontejnerjev v posebnih vagonih. Seveda ni šlo brez rekonstrukcije, novogradnje tunelov. Posledično so njihovo dvonadstropni vlaki precej višji in prostornejši kot evropski.

Torej pogumno na vlak, s seboj vzeti kakšno zgodovinsko čitanko, in jo v miru na naši ne prehitrih vlakih prebrat.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2726036

Strani: 1

najobj sporočil: 31.867
Zadnja sprememba: najobj 01.08.2018 10:59
[MarijanMacek]
> [najobj]
> ... Pri Stadlerju so nove potniške vlake za približno 170 milijonov evrov naročile tudi Slovenske železnice. Aprila so podpisali pogodbo za nakup 26 garnitur, med temi je enajst enonadstropnih, deset dvonadstropnih vlakov kiss in pet dizelskih potniških vlakov. ...
>
> ... OK, mogoče se bom osmešil, ker se res že zelo dolgo nisem vozil z vlakom in se ne spomnim, kako visoki so obstoječi tuneli na progah po Sloveniji, očitno pa so že v času Marije Terezije, ko je bila večina slovenskih prog zgrajena, mislili daleč naprej, da so že takrat izvrtali dovolj visoke tunele za dvonadstropne vlake ... khmm, ker bi bilo malo hecno, če bi se dvonadstropni vlaki vozili samo po Prekmurju, kjer verjetno ni tunelov, ampak tam niti elektrike menda ni dovolj ...
>
> P.S.: ker bo drugi tir en sam tunel, bi bilo dobro, če bi bili graditelji tako daljnovidni, kot so bili graditelji v času Marije Terezije ...
Kaj, ko bi se kdaj zapeljal z vlakom, ne bi škodilo. Prav tako ne bi škodila prostorsko časovna orientacija , vsaj v zgodovinskem smislu. Marija Terezija (Marija Terezija (nemško: Maria Theresia), vladarica habsburških dežel, * 13. maj 1717, Dunaj, † 29. november 1780, Dunaj) je vladala stoletje pred uvedbo železnic, njej se pripisuje gradnja ceste Dunaj-Trst. Železnice so se v Avstriji začele graditi za vlade cesarja Ferdinand I. (Ferdinand-Habsburško-Lotarinški (s polnim imenom Karl Leopold Joseph Franz Marcellin; imenovan tudi Ferdinand Dobrotljivi), avstrijski cesar od 1835 do 1848 in ogrski kralj kot Ferdinand V. od 1830 ,* 19. april 1793, Dunaj; † 29. junij 1875, Praga. Izgradnja Južne železnice pa že pade v čas Franca Jožefa. Torej padeš na nivo takihle piscev, ki vehementno objavljao bedarije, siol.net/novice/slov...ije-419316 in raja jim nekritično naseda.

Kar se pa tunelov tiče, nič kaj dovolj visoke tunele niso gradili, večina jih je šla v rekonstrukcijo, poglobitev tirov, da se omogoči tovorni profil za High Cube kontejnerje, nekateri pa se bodo celo morali predelati iz istih razlogov v enotirne, Karavanke, Košaki.... Dvonadstropni potniški vlaki pač sledijo predpisom o gradnji prog, uveljavljenim v kontinentalni Evropi, mimogrede tudi na progi proti Kopru bodo grajeni po takih štandardih.

Za primerjavo, na drugi strani Atlantika, so pa tuneli res precej višji, in omogočajo dvonadstropni naklad kontejnerjev v posebnih vagonih. Seveda ni šlo brez rekonstrukcije, novogradnje tunelov. Posledično so njihovo dvonadstropni vlaki precej višji in prostornejši kot evropski.

Torej pogumno na vlak, s seboj vzeti kakšno zgodovinsko čitanko, in jo v miru na naši ne prehitrih vlakih prebrat.
... alzo, če jaz zdaj tebe prav razumem, bodo v SŽ še enkrat šarili po vseh tunelih v Sloveniji, da bodo novi dvonadstropni vlaki lahko vozili prazni ... eh, jebiga ...

P.S.: v vsakdanjem življenju vlaka glih ne rabim, ampak če razvajenec - sploh nisem edini - nimam železniške postaje glih pred nosom in če mi vozni redi niso pisani na kožo, se pač vozim z avtom, ker mi razlika v ceni prevoza ne pokrije vseh nadlog, ki jih zato imam z vlakom, čeprav se strinjam s tabo, da bi se za hec lahko kdaj malo popeljal tudi z vlakom ... aja, seveda vem, da je bila Marija Terezija naša cesarica stoletje prej, preden so se na Dunaju odločili, da bo njihova država(!) investirala v železniško infrastrukturo, z njo povezala Dunaj s Trstom in zaradi geografije mimogrede - če bi Financarji odločali, tega nikoli ne bi bilo - z vlaki pripeljala razvoj tudi v naše kraje ... no, ampak pojem "Marija Terezija" že od nekdaj uporabljam za čase, ki so že zdavnaj minili in ki se bodo za potniški promet po mojem vrnili le v primeru, če bodo avtomobile zaradi onesnaževanja prepovedali ali pa bodo postali tako dragi, da si jih bodo kot na začetku "avtomobilske revolucije" lahko privoščili samo najbolj premožni ... alzo, če skrajšam, moja poanta je v dvomu, da so dvonadstropni vlaki za Slovenijo pametna odločitev ...

Strani: 1