Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

kzupanc sporočil: 10.517
[usimoncic]
> Pri napovedih moramo biti realni. Odločilna bo varnost ljudi, ne tehnološki dosežki

In kdo bo skrbel za varnost, če ne tehnologija? Morda kak šaman?

> Evropska unija se je odločila za nekoliko drugačen model razvoja avtonomne vožnje kot ZDA. Na prvem mestu bo varnost. V majskem paketu bomo predstavili smernice razvoja avtonomne mobilnosti. Velik izziv bo kibernetska varnost. Če ti na spletu ukradejo identiteto, si še vedno živ. Drugače pa je pri potencialnih vdorih v nadzorne sisteme samovozečih vozil. V obdobju 2020 do 2026 bomo veliko investirali v infrastrukturo in kibernetsko varnost,

Tipično za Evropo. Problem je kibernetska varnost, ne pa to, da sistemi za avtonomno vožnjo še ne delujejo zanesljivo in da tudi ne vemo kdaj (če sploh kdaj) bodo delovali dovolj zanesljivo.

> Tehnologija me ne skrbi, ta bo pripravljena. Večji izziv bo absorpcijska sposobnost ljudi za uporabo tehnologije

Ah, ne skrbi ... Glede na predstavljen terminski plan boš ti že v penziji, ko bi morali imeti karkoli otipljivega kot rezultet tvojih silnih vlaganj davkoplačevalskih penezov v tehniko samovozečih vozil. Ljudje pa bomo že sprejeli tehniko, ko bo dokazala, da deluje.

PS: Mene poleg algoritmov za upravljanje vozila skrbi tudi obnašanje vozila v primeru okvar. Glede na moje izkušnje s kao zelo kvalitetnim avtom tam ne delujejo brezhibno niti zavore, kaj šele vse ostalo. Zato si ne predstavljam kako se bo obnašal avtonomno vozeč avto z nepregledno množico senzorjev in aktuatorjev, od katerih bo na vsaki vožnji kakšen od njih deloval napačno.
Zelo relevantno razmišljanje.
So pa na tem področju precizni predpisi in standardi izjemno pomembni.
Avtonoman vozila bodo delovala in tudi število nesreč, poškodovanih in mrtvih bo manjše kot zdaj. Problem pa je postaviti pravila odločanja v primeru nevarnosti za človeška življenja in ugotavljanje odgovornosti. Če ob robu ceste pelje s kolesi družinica z majhnimi otroki je dovoljena vnaprej predvidena hitrost vožnje mimo...koliko? 20, 30, km/h? Več zagotovo ne. Seveda predvidevam, da v avtonomnem prometu tak primer sploh ne bo možen, ker bodo kolesarske steze in pločniki vedno fizično ločeni od cest.