5 min
Hrvaški velikan z avtodeli je na zadnjem pohodu prevzel tudi slovenski del Stahlgruberja
25 min
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
25 min
Zakaj je Tito prejel italijansko državno odlikovanje in kaj imata s tem vprašanje meje in gospodarstvo
43 min
Delež eko kmetij večji. Kakšni so drugi kazalniki zelene rasti?
45 min
Kako smo razglasili ESG-prvaka 2024 in zakaj so udeleženci (tudi nam) tako ploskali
1 ura
Guverner Vasle za Bloomberg: Junijski rez izgleda verjeten, tudi nadaljni, če se uresničijo gospodarske napovedi v praksi
2 uri
Pomoč ali past na cesti? Na to pri avtovlekah pazite, da ne boste plačali preveč
2 uri
Apple bo morda pričel s proizvodnjo iPhonov v Indoneziji
2 uri
Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb
3 ure
Kaj preostane kmetiji, ki zamuja z odplačevanjem posojila
4 ure
Ste pozabili uveljavljati olajšavo za otroke? Še imate čas, večina do 29. aprila
4 ure
Relax: s preoblikovanjem v delniško družbo do še večjega ugleda (Oglas)
4 ure
Vino tedna: Chardonnay erigone 2021, Domaine Vicomte de Noüe-Marinič
4 ure
Natečaj: S kmetije za Vas 2024 (Oglas)
4 ure
Klet Vipava 1894 ima novega enologa
6 ur
Volitve na Hrvaškem: HDZ 61 mandatov, SDP 42 1
9 ur
Prihajajo novi naložbeni skladi: kdo jih bo upravljal in kdo financiral
9 ur
(intervju) Bruno Paing, inštitut CEA-Leti: Z našo napravo je paralizirana oseba spet shodila
16 ur
(Miloš živi trajnostno, 23. del): Zima z električnim avtom, kakšna sta bila poraba in doseg? 2
16 ur
V Bosni bodo izdelovali majhen električni avto 3

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bc123a sporočil: 48.253
[tstih]
> [matjazfinance]
> > [tstih]
> > Avtomobil tipično premore najrazličnejšo senzoriko, radar, lidar, kamero... Zaznave medsebojno usklajuje. Vsaka stvar, ki jo meri, od lidarja pa do vrtenja kolesa, mu viša zanesljivost; vse meritve pa nenehno usklajuje s feedbackom.
> Ampak ob vsej tej super duper tehniki, senzoriki itd, samovoz šiba 38 mph v 35 mph zoni, mirno na polno nabaše človeka na cestišču in potem z nezmanjšano hitrostjo drvi naprej (na bremzo je pritisnil šele človeški nadzornik, PO trčenju).

Dajmo razlikovati med 'boljse od cloveka' in 'idealno'. Marsikateri cloveski voznik gre z mnogo vecjo hitrostjo v cloveka na cestiscu. Dober prvi cilj avtonomnih vozil ni odprava nesrec, ampak, da jih bo manj kot sedaj. Konkretno Ubrovo vozilo je imelo clovesko nadzornico z izpitom, ki pa ni gledala ceste.
Pri cemer je veliko vprasanje (hello NTSB in study of human factors) ali je ta naloga sploh resljiva. V idealnem svetu inzenirjev in matematikov je kriva peska ker je preckala cesto, kjer ne bi smela, in voznica, ki ni pazila avta.

Ce bi to logiko NTSB in FAA dopuscala v letalski industriji, bi imeli en crash velikega potniskega aviona na teden (ob rasti prometa).

V nasprotju s tem gleda NTSB the big picture, torej tudi to, ali so bili recimo piloti postavljeni pred nemogoco nalogo. Tega pa se bo morala avtoindustrija se navaditi, ker ce se ne bo navadila, bo NTSB lepo pometel s cest tiste, ki bodo navodila ignorirali.

In morda bi inzenirji in matematiki sprogramirali avto, ki bi bil po njihovem ful za na cesto (ce se le pesci drzijo pravil in voznik drzi roke na volanu) pa bo NTSB rekel "njet". In bo imel prav. In bo minilo 20 let, preden bo po vase perfektna tehnologija smela na ceste, dokler se ne resijo vsi ostali problemi z njo (o katerih sem pisal v svojem prejsnjem postu).