5 ur
Najbolj brani članki danes
5 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
6 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
8 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
8 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
8 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
8 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
9 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
10 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
10 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
10 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
11 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
11 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
11 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
12 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
12 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
12 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
13 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
13 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
13 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

tstih sporočil: 5.199
[matjazfinance]
> [tstih]
> Avtomobil tipično premore najrazličnejšo senzoriko, radar, lidar, kamero... Zaznave medsebojno usklajuje. Vsaka stvar, ki jo meri, od lidarja pa do vrtenja kolesa, mu viša zanesljivost; vse meritve pa nenehno usklajuje s feedbackom.
Ampak ob vsej tej super duper tehniki, senzoriki itd, samovoz šiba 38 mph v 35 mph zoni, mirno na polno nabaše človeka na cestišču in potem z nezmanjšano hitrostjo drvi naprej (na bremzo je pritisnil šele človeški nadzornik, PO trčenju).
Dajmo razlikovati med 'boljse od cloveka' in 'idealno'. Marsikateri cloveski voznik gre z mnogo vecjo hitrostjo v cloveka na cestiscu. Dober prvi cilj avtonomnih vozil ni odprava nesrec, ampak, da jih bo manj kot sedaj. Konkretno Ubrovo vozilo je imelo clovesko nadzornico z izpitom, ki pa ni gledala ceste.

Pri nesreci je verjetno prislo do katastrofalne okvare, saj je avtomobil pesko preko senzorjev zaznal mnogo prej in tema pri zaznavanju ni bila ovira. To se bo dogajalo, ker nobena tehnologija, nikoli ne bo 100% zanesljiva. Ampak tudi clovek ni. Potrebno bo brzdati svoj ludisticni cut in ocenjevati rezultate v primerjavi z alternativami. Ne s fundamentalno analizo dojemanja "cloveka in stroja", ampak z dejansko statistiko nesrec.
Naj se grejo še 20 let igrat v laboratorije in na poligone, ker tole še niti približno ni zrelo za spustit na javne ceste.
Prve studije kazejo na vecjo zanesljivost od cloveskih voznikov -
www.vtti.vt.edu/feat...red/?p=422

Res je, na sodbe bo treba se malo pocakati. Amapk, ce je stalisce, da je moralno sporno spuscati avtonomna vozila na ceste argument, ali bo potem v 2-3 letih to proti-argument t.j. ali bo moralno sporno ne imeti avtonomnega vozila, ce in ko bo ta povzrocal manj nesrec od ljudi?
Pa naj do onemoglosti bluzijo o nevronskih mrežah in algoritmih itd, je povsem irelevantno - vsak z malo zdrave pameti, pa če ni psihopat, vidi da je tehnologija še povsem v povojihn niti približno še ni za na cesto. Rezultati so na dlani (oziroma pri mrliškem ogledniku).
1. Dajmo se izogniti pojmom, kot sta 'zdrava pamet' in 'psihopat'? Te vam skoraj vsak sogovornik lahko vrne. Razen ce izbere, da vam jih ne.

2. Ista tezava, kot zgoraj. Ali v primeru, da statistika pokaze, da samovozeca vozila povzrocijo manj nesrec s smrtnim izidom od cloveskih voznikov se vedno zagovarjate isto?